Olomouc

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 31.3.2015 18:20

Olomouc plánuje dostavět páteřní tramvajovou síť i mít v centru wi-fi
http://olomouc.idnes.cz/olomouc-tramvaj ... zpravy_stk
Nová tramvajová trať až na okraj čtvrti Slavonín nebo rekonstrukce nejstarších částí tramvajové sítě v ulicích 8. května a 1. máje. To jsou hlavní investice, ke kterým se olomoučtí radní zavázali ve svém programovém prohlášení. Víc nových velkých staveb v příštích čtyřech letech neplánují. Nejsou peníze.
..............
Dobrou zprávou je, že tramvajová trať, kterou stavaři před dvěma lety dovedli na okraj Nových Sadů, bude pokračovat nejen do útrob sídliště, ale město ji protáhne až na konec - do čtvrti Slavonín.
„Trať chceme dostat až do její finální stanice na křižovatku silnic Jižní a Slavonínská, kde bude ukončená smyčkou. Pokud ji nedostavíme a neotevřeme na konci našeho volebního období, tak to bude otázka jen krátké doby. Z větší části bude ale tramvajová trať hotová,“ slíbil primátor Antonín Staněk z ČSSD.
Nejstarší část tramvajové sítě v centru čeká rekonstrukce
Většinu ze stamilionů, které budou k dokončení stavby potřeba, chce radnice získat skrze takzvané Integrované teritoriální investice (ITI). Jejich prostřednictvím bude evropské dotace čerpat až do roku 2020 Olomoucká aglomerace, kam patří také Přerov a Prostějov.
„Máme předjednáno, že jakmile budeme mít vyřešeny majetkoprávní vztahy a stavba bude připravená tak, že bude moct začít, budou k dispozici i finanční prostředky,“
...............

Uživatelský avatar
Smasska
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 06.10.2010 19:27
Bydliště: Holomóc, metropole Moravy

Re: Olomouc

Příspěvek od Smasska » 01.4.2014 20:50

O víkendu na Trnkově převlékají všechny tři kurzy z linky 3 na 5 a zase naopak. V pracovní dny je na tyto dvě linky vypraveno pět kurzů, z nichž tři převlékají a dva jezdí stabilně jen na d-3.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od Karosák » 01.4.2014 11:33

Tak kdo by cekal, ze bude pekny opruz neustale prebihat na vikendove lince 3 Trnkova-Nam. Hrdinu, je vedle. Spoj 5 prijede na Santovku ZC, kde to obsadi svacinar, udela obrat Trnkova 5>3 -NH-Trnkova 3>5 a vrati mu to. Nevim, kolik kol da pak ten petkar a jestli take prevlika, kazdopadne originalni zpusob a svaciny o vikendu... Uvrat na Nam. Hrdinu probiha najetim do jednolejky k vozovne, coz nevim, jestli bezpecne a zda-li by nebylo potreba, aby si V Kotline predavali kolik :-D

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Olomouc

Příspěvek od XSC » 18.2.2014 22:42

Jirka píše:
mikikopas píše:Hoši, jak říkám, KT8 předělat na klasická dlouhá oboustranná Varia, i když já bych taky preferoval podobu Varia LF+/o v pražské podobě.
Možná mi něco uniklo, ale jak jinak by se daly předělat KT8 na varia, než postavit nový vůz na papíry původní kachny?
Hlavně proč vůbec předělávat KT8, když už modernizované jsou?

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: Olomouc

Příspěvek od jendelin.i » 18.2.2014 19:50

Láďa píše:
Petrpes píše:Nám by místo blbejch sólíček na na některé noční a denní 5, 6, 8, 25, víkendovou 3, 7, 11 apod., prospěly spíš VariaLF2 8-)
Tak my už je kapacitně de facto máme... :roll:
Petrpes: Možná se dočkáme dvoučlánkových 15T? :?:
Láďa: Souhlas, ale to se ofiko v JŘ těžko přiznává :) :oops:

Uživatelský avatar
Jirka
Uživatel
Příspěvky: 107
Registrován: 07.9.2004 17:53
Bydliště: JZM

Re: Olomouc

Příspěvek od Jirka » 18.2.2014 19:47

mikikopas píše:Hoši, jak říkám, KT8 předělat na klasická dlouhá oboustranná Varia, i když já bych taky preferoval podobu Varia LF+/o v pražské podobě.
Možná mi něco uniklo, ale jak jinak by se daly předělat KT8 na varia, než postavit nový vůz na papíry původní kachny?

mikikopas
Uživatel
Příspěvky: 36
Registrován: 28.12.2013 14:54

Re: Olomouc

Příspěvek od mikikopas » 18.2.2014 18:31

Hoši, jak říkám, KT8 předělat na klasická dlouhá oboustranná Varia, i když já bych taky preferoval podobu Varia LF+/o v pražské podobě.

mikikopas
Uživatel
Příspěvky: 36
Registrován: 28.12.2013 14:54

Re: Olomouc

Příspěvek od mikikopas » 18.2.2014 18:27

Ta linka 23 v Olmíku by se měla vrátit. Je zajímavé, že linka jezdila v oblasti I. a II. etapy TT, takže linka dle mého názoru měla být zkrácena na Trnkovu.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Olomouc

Příspěvek od Láďa » 14.1.2014 15:59

Petrpes píše:Nám by místo blbejch sólíček na na některé noční a denní 5, 6, 8, 25, víkendovou 3, 7, 11 apod., prospěly spíš VariaLF2 8-)
Tak my už je kapacitně de facto máme... :roll:

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od Petrpes » 14.1.2014 14:39

Nám by místo blbejch sólíček na na některé noční a denní 5, 6, 8, 25, víkendovou 3, 7, 11 apod., prospěly spíš VariaLF2 8-)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Olomouc

Příspěvek od MF » 14.1.2014 11:00

Jenda1989 píše:S těmi obousměrnými vozy 15T s tebou na 100% souhlasím, ale s tou první částí bych si dovolil polemizovat. Když se ptáš proč by Praha potřebovala víc obousměrných tramvají tak tady je má odpověď: V současnosti máme 46 obousměrných tramvají KT8D5RN2P, které svou obousměrnost využívají při různých výlukách, ale někdy se těch výluk sejde tolik, že je to až na samé hranici vypravenosti. A ještě jedna možnost by tu pro obousměrné vozy mohla být, kdyby jich bylo více nemusely by se u projektovaných tratí stavět obratiště a byli by jednodušší na prodlužování v časech budoucích. Navíc kolikrát jsme tady svědky, že při hledání pro vybudování obratiště se naráží na to, že část tohoto pozemku patří tomu a jiná část tamtomu čož by v tomto případě odpadlo.
...vždyť píši, že to jakš takš vychází. Co se týká možnosti ukončení nových tratí úvratí ať dočasně či trvale, tak pak samozřejmě by jich bylo třeba více. Nicméně Praha nějak jasno o budoucnosti moc nemá, ale zase víme, že se snaží mít přechodnost všech vozů na všechny tratě, což se řeší výměnou parku (postupné rušení zrychlů a tyri). Zřizování úvratí by tuto snahu zase dost narušilo. Ale když můžou mít v Brně trvalé KT linky, tak proč ne my.

Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 234
Registrován: 22.6.2012 22:06

Re: Olomouc

Příspěvek od Jenda1989 » 14.1.2014 10:43

MF píše:
matyaspilz píše:Tak, myslím, že by v praze taky mohli zkoušet VarioLF+/0 alias Krnov T5C5. Myslím, že PX LF+/0 by mělo větší účinnek než PX T3R.P . Olomoucká novinka by u nás v Praze vážně měla smysl, a to v počtu aspoň 20 kusů. Ale pokud si vedení dpp myslí, že škoda je "lepší", tak už by mohli rovnou házet do šrotu T3R.P . Je potřeba dát do vedení DPP někoho normálního a ne jen ty, kdo tam jdou jen kvůli funkci a prachům.
A řekni na co? Praha má zatím dostatek obousměrných vozů KT8N - jejich počet jakš takš postačuje pro nějakou větší výluku, nebo dvě menší. Řešení nákupu obousměrných vozů bude na pořadu dne o několik let později. Ano, o pár obousměrných vozů víc by se hodilo, ale jsem pro obousměrné "15T" a myslím, že zrovna v době plánované pro ukončení dodávky by se jich pár obousměrných mohlo udělat, protože by postupně nahradily první nízké KT8 (tedy, pokud DPP nechce nízké KT8 soustavně generálkovat).

Každopádně olomoucké vozy jsou moc povedené a řekl bych, že přesně zapadají do tamních potřeb s ohledem na finance i poměry.
S těmi obousměrnými vozy 15T s tebou na 100% souhlasím, ale s tou první částí bych si dovolil polemizovat. Když se ptáš proč by Praha potřebovala víc obousměrných tramvají tak tady je má odpověď: V současnosti máme 46 obousměrných tramvají KT8D5RN2P, které svou obousměrnost využívají při různých výlukách, ale někdy se těch výluk sejde tolik, že je to až na samé hranici vypravenosti. A ještě jedna možnost by tu pro obousměrné vozy mohla být, kdyby jich bylo více nemusely by se u projektovaných tratí stavět obratiště a byli by jednodušší na prodlužování v časech budoucích. Navíc kolikrát jsme tady svědky, že při hledání pro vybudování obratiště se naráží na to, že část tohoto pozemku patří tomu a jiná část tamtomu čož by v tomto případě odpadlo.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Olomouc

Příspěvek od Bobik » 14.1.2014 9:18

Vpodstatě díky 100% nízkopodlaze a hafo místa na obou koncích není u 15T problém jak s dveřmi tak kabinami oboustranně. Logická volba po/místo KTN.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Olomouc

Příspěvek od MF » 13.1.2014 21:18

matyaspilz píše:Tak, myslím, že by v praze taky mohli zkoušet VarioLF+/0 alias Krnov T5C5. Myslím, že PX LF+/0 by mělo větší účinnek než PX T3R.P . Olomoucká novinka by u nás v Praze vážně měla smysl, a to v počtu aspoň 20 kusů. Ale pokud si vedení dpp myslí, že škoda je "lepší", tak už by mohli rovnou házet do šrotu T3R.P . Je potřeba dát do vedení DPP někoho normálního a ne jen ty, kdo tam jdou jen kvůli funkci a prachům.
A řekni na co? Praha má zatím dostatek obousměrných vozů KT8N - jejich počet jakš takš postačuje pro nějakou větší výluku, nebo dvě menší. Řešení nákupu obousměrných vozů bude na pořadu dne o několik let později. Ano, o pár obousměrných vozů víc by se hodilo, ale jsem pro obousměrné "15T" a myslím, že zrovna v době plánované pro ukončení dodávky by se jich pár obousměrných mohlo udělat, protože by postupně nahradily první nízké KT8 (tedy, pokud DPP nechce nízké KT8 soustavně generálkovat).

Každopádně olomoucké vozy jsou moc povedené a řekl bych, že přesně zapadají do tamních potřeb s ohledem na finance i poměry.

Uživatelský avatar
matyaspilz
Uživatel
Příspěvky: 35
Registrován: 30.4.2013 20:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Olomouc

Příspěvek od matyaspilz » 13.1.2014 20:54

Tak, myslím, že by v praze taky mohli zkoušet VarioLF+/0 alias Krnov T5C5. Myslím, že PX LF+/0 by mělo větší účinnek než PX T3R.P . Olomoucká novinka by u nás v Praze vážně měla smysl, a to v počtu aspoň 20 kusů. Ale pokud si vedení dpp myslí, že škoda je "lepší", tak už by mohli rovnou házet do šrotu T3R.P . Je potřeba dát do vedení DPP někoho normálního a ne jen ty, kdo tam jdou jen kvůli funkci a prachům.

Odpovědět