Plzeň

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9608
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Plzeň

Příspěvek od 9001 » 16.10.2019 20:02

Hozená rukavice pro Most? :-)

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 292
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: Plzeň

Příspěvek od MKzB » 16.10.2019 18:21


von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3663
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Plzeň

Příspěvek od von Špilberk » 15.10.2019 8:10


Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2331
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Plzeň

Příspěvek od fricoolinek2 » 01.10.2019 22:55

A brněnské Anitry mají jinou výzbroj?

koci
Uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 21.4.2010 22:12
Bydliště: Brno

Re: Plzeň

Příspěvek od koci » 01.10.2019 18:57

fricoolinek2 píše:
28.9.2019 23:41
Tak i wany jsou rozhodně větší křápy jak Astry.

A Brno by o ně zájem nemělo? Jako náhradu za K2P?

Brno má vysoutěženou dodávku dílů pro kompletaci 41 kusů EVO2, takže těžko.

T3R.PLF sice trpí na špatnou kvalitu vozových skříní VarCB3LF, ale určitě to nevyrovná problémy s dostupností ND na výzbroj Elin v Astrách, které by asi tak jako tak musely vést k modernizaci spojené s výměnou výzbroje. Nemluvě o dražší údržbě a horších účincích na trať. Ač mám Astry rád, jejich konec je logický.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2331
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Plzeň

Příspěvek od fricoolinek2 » 30.9.2019 1:20

Tak není to zase tramvaj, co by byla jen v 5 kusech v Plzni. Vč. Inekon Trio se dodaly do dalších 4 měst v ČR v průběhu další skorodekády. Plus samozřejmě USA.

A Poršetry byly/jsou ke kolejím šetrnější?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5994
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Plzeň

Příspěvek od demon » 29.9.2019 18:28

fricoolinek2 píše:
28.9.2019 23:41
Tak i wany jsou rozhodně větší křápy jak Astry.
Tyhle pocity kindrmafie jsou vážně k smíchu.
Nikdo svéprávnej si nebude nechávat problémový střepy z divokejch devadesátek a vyřazovat osvědčený stroje a to ani když k tomu budeš mít hlubokej citovej vztah.
Tady platěj trochu jiný zákonitosti a přehnaná nostalgie mezi ně nepatří.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4272
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Plzeň

Příspěvek od Bobik » 29.9.2019 1:13

fricoolinek2 píše:
28.9.2019 23:41
Tak i wany jsou rozhodně větší křápy jak Astry.
Jak v čem. V jízdních vlastnostech a vlivu na trať myslím, že ne.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9608
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Plzeň

Příspěvek od 9001 » 29.9.2019 0:18

fricoolinek2: Tak R.P mají cca 33 kusů + 18 retrowan.... Skoro bych se nebál říct, že to bude znamenat konec i pro retrowany ;-). Resp. jejich další život v Praze :D:D:D:D

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2331
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Plzeň

Příspěvek od fricoolinek2 » 28.9.2019 23:41

Tak i wany jsou rozhodně větší křápy jak Astry.

A Brno by o ně zájem nemělo? Jako náhradu za K2P?

koci
Uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 21.4.2010 22:12
Bydliště: Brno

Re: Plzeň

Příspěvek od koci » 28.9.2019 16:46

fricoolinek2 píše:
27.9.2019 5:45
Nemůžu si pomoci, ale stav, kdy je snaha vyřazovat Astry, zatímco vesele budou jezdit bastly typu wan/T3R.P je mimořádně smutná a snad i plivnutím do tváře těm, co Astry v půlce 90. let vyvíjely - resp. tvůri této tramvaje si asi sotva mohly představovat, že po dvou dekádách půjdou Astry pryč, zatímco Kardausovy T3 budou žít nadále. \clipart{crazy}
Však T3R.P se vyřazují souběžně s Astrami. Navíc v příštích pár letech Plzeň očekává dodání 22 obousměrných 30m Škodovek, takže T3R.P nepřežijí Astry o moc dlouho.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9608
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Plzeň

Příspěvek od 9001 » 28.9.2019 11:39

Zrovna web HŠ píše, že Astry se nejspíš prodají... Takže dost možné, že se objeví v Mostě :-)))

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2331
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Plzeň

Příspěvek od fricoolinek2 » 28.9.2019 5:49

9001 píše:
28.9.2019 1:22
Bobik: Ale konstrukce pevných podvozků byla v té době naprosto běžná a nešlo o žádné hi tech... Musíme brát v potaz, že Astra jsou 90. léta.. Co takové Combino od Siemensu... A ono i další tramvaje v rámci 100 NP mánie měly pevné podvozky, protože prostě to vyšlo levně...

Navíc 20 let je běžná životnost kolejového vozidla do velkých investic.... Co děláme v Praze s T6? Resp. co se dělo v 90. letech s T3 prvních sérií ;-). Provozovatel má na výběr... Budto GO nebo šrot...
Tak třeba 6509 vydržela prakticky nezměněná 40 let (1966-2006), pak se z ní stala 8529. Jelikož nečekám její vyřazení do roku 2026, tak zřejmě těch 40+20 dá...
https://seznam-autobusu.cz/vuz/59737

...i třeba proto mi přijde vyřazení Astry po cca 20 letech jako příliš brzké.

Flotilu 150 T6A5 čeká (z části) i druhý život na vzdálenějším i (překvapivě o hodně) bližším (jiho)východě, navíc se jednalo v době jejich příchodu do Prahy koncepčně již o dost letitá vozidla.

Přiznám se, že je to pro mne i trochu citovka - Astra byla v době, kdy jsem se začal zajímat o tramvaje (cca 2003 - vzhledem k mému bydlišti na sídlišti mezi filmovými ateliéry a pohádkovou údolí krajinou vás jistě tento rok nemůže překvapit), tím nejmodernějším, co v ČR v provozu bylo. A pokud se na to podívám s odstupem, tak prostě o ni nechci mluvit zle. Ano, pevné podvozky dělající problémy v obloucích - na druhou příjmemná jízda po rovinkách (i) s 60 na tachu. Dle weub Honzy Š. fungl nové EVO2 už v 35 km/h na rovinkách hází do stran. :oops: Interier je za mne pořád velmi dobrý. Je čistý. Žádné sedačky na různých podestách. Velký střední NP článek. Krajní VP články jsou o nějakých 10 čísel nižší než u T, přechod z prostředního do krajních článků příjemný po dvou nízkých schůdečkách. Moderní předsuvné dveře a lepená okna. Design střídmý a díky tomu trvanlivý. Mne rozhodně esteticky Astra neurazí ani po 22 letech. Možná tak by jí dodala šmrnc výměna světel za diodové á-la Vekta.

Když to člověk srovná se všemi těmi bastly na bázi T/K vč. Varia Plus. Ať už po stránce esteiky či rozložení interieru. Přijde mi prostě škoda, aby se Astry musely pakovat dříve než budou nahrazeny něcím skutečně moderním. "Pakování" v okamžiku stálé přítomnosti křápů typu souprava wana+T3R.P je opravdu pro mne smutnou věcí.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4272
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Plzeň

Příspěvek od Bobik » 28.9.2019 1:24

9001 píše:
28.9.2019 1:22
Ale konstrukce pevných podvozků byla v té době naprosto běžná a nešlo o žádné hi tech...
Však to nerozporuju. Jenže "běžná" a "vhodná" je poněkud rozdíl. I v Praze se Anitry zkoušely a nevhodnost pevnýho podvozku byla jedním z důvodů, proč tenkrát Praha řekla ne.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9608
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Plzeň

Příspěvek od 9001 » 28.9.2019 1:22

Bobik: Ale konstrukce pevných podvozků byla v té době naprosto běžná a nešlo o žádné hi tech... Musíme brát v potaz, že Astra jsou 90. léta.. Co takové Combino od Siemensu... A ono i další tramvaje v rámci 100 NP mánie měly pevné podvozky, protože prostě to vyšlo levně...

Navíc 20 let je běžná životnost kolejového vozidla do velkých investic.... Co děláme v Praze s T6? Resp. co se dělo v 90. letech s T3 prvních sérií ;-). Provozovatel má na výběr... Budto GO nebo šrot...

Odpovědět