Příspěvek
od Honza Šlehofer » 20.5.2008 19:38
Na jednu stranu to může působit dost zvrhle vyřazovat nízkopodlažní tramvaj jen přes deset let starou, ale pokud stojí už dva roky a ani předchozí zkušenosti s ní ani s výrobcem a s dodávkami náhradních dílů nejsou dobré, tak co s ní.
Jednalo se údajně o atypický vůz s mnoha rozdílnými problémovými díly. Již před lety musely být opakovaně na udržení vozu v provozu investovány částky.
Před lety nějací studenti dělali práci na téma náklady na údržbu tramvají a vycházeli ze skutečných údajů na údržbu. DP zřejmě doufal, že se tím bude moci ohánět u města, při pořizování nových vozů, že z toho budou nové vozy vycházet rozumně (tenkrát myšleno Astry). Ukázalo se však logicky, že jejich údržba je mnohonásobně dražší. K dyž k tomu připočteme pevné podvozky více ničící koleje, není divu, že Astry nejsou příliš oblíbené.
Samozřejmě jsou nízkopodlažní a zejména zpočátku, kdy jiné nízkopodlažní tramvaje nebyly, tak díky nim už v roce 2001 měla Plzeň garantované spoje na všech tramvajových linkách v rozumném cca 30 minutovém intervalu. Dnes však pro DP, který se snaží šetřit každou korunu a tedy sleduje i náklady na údržbu, vychází různé wany podstatně výhodněji. Podmínku částečné nízkopodlažnosti splní také a nehuntují tolik koleje.
Tím neříkám, že se plzeňský DP bude zbavovat Aster, ale je to dle mého názoru rozhodně pravděpodobnější, než že by se měly kupovat další.