Stránka 2 z 20

Re: Plzeň

Napsal: 28.9.2019 23:41
od fricoolinek2
Tak i wany jsou rozhodně větší křápy jak Astry.

A Brno by o ně zájem nemělo? Jako náhradu za K2P?

Re: Plzeň

Napsal: 28.9.2019 16:46
od koci
fricoolinek2 píše:
27.9.2019 5:45
Nemůžu si pomoci, ale stav, kdy je snaha vyřazovat Astry, zatímco vesele budou jezdit bastly typu wan/T3R.P je mimořádně smutná a snad i plivnutím do tváře těm, co Astry v půlce 90. let vyvíjely - resp. tvůri této tramvaje si asi sotva mohly představovat, že po dvou dekádách půjdou Astry pryč, zatímco Kardausovy T3 budou žít nadále. \clipart{crazy}
Však T3R.P se vyřazují souběžně s Astrami. Navíc v příštích pár letech Plzeň očekává dodání 22 obousměrných 30m Škodovek, takže T3R.P nepřežijí Astry o moc dlouho.

Re: Plzeň

Napsal: 28.9.2019 11:39
od 9001
Zrovna web HŠ píše, že Astry se nejspíš prodají... Takže dost možné, že se objeví v Mostě :-)))

Re: Plzeň

Napsal: 28.9.2019 5:49
od fricoolinek2
9001 píše:
28.9.2019 1:22
Bobik: Ale konstrukce pevných podvozků byla v té době naprosto běžná a nešlo o žádné hi tech... Musíme brát v potaz, že Astra jsou 90. léta.. Co takové Combino od Siemensu... A ono i další tramvaje v rámci 100 NP mánie měly pevné podvozky, protože prostě to vyšlo levně...

Navíc 20 let je běžná životnost kolejového vozidla do velkých investic.... Co děláme v Praze s T6? Resp. co se dělo v 90. letech s T3 prvních sérií ;-). Provozovatel má na výběr... Budto GO nebo šrot...
Tak třeba 6509 vydržela prakticky nezměněná 40 let (1966-2006), pak se z ní stala 8529. Jelikož nečekám její vyřazení do roku 2026, tak zřejmě těch 40+20 dá...
https://seznam-autobusu.cz/vuz/59737

...i třeba proto mi přijde vyřazení Astry po cca 20 letech jako příliš brzké.

Flotilu 150 T6A5 čeká (z části) i druhý život na vzdálenějším i (překvapivě o hodně) bližším (jiho)východě, navíc se jednalo v době jejich příchodu do Prahy koncepčně již o dost letitá vozidla.

Přiznám se, že je to pro mne i trochu citovka - Astra byla v době, kdy jsem se začal zajímat o tramvaje (cca 2003 - vzhledem k mému bydlišti na sídlišti mezi filmovými ateliéry a pohádkovou údolí krajinou vás jistě tento rok nemůže překvapit), tím nejmodernějším, co v ČR v provozu bylo. A pokud se na to podívám s odstupem, tak prostě o ni nechci mluvit zle. Ano, pevné podvozky dělající problémy v obloucích - na druhou příjmemná jízda po rovinkách (i) s 60 na tachu. Dle weub Honzy Š. fungl nové EVO2 už v 35 km/h na rovinkách hází do stran. :oops: Interier je za mne pořád velmi dobrý. Je čistý. Žádné sedačky na různých podestách. Velký střední NP článek. Krajní VP články jsou o nějakých 10 čísel nižší než u T, přechod z prostředního do krajních článků příjemný po dvou nízkých schůdečkách. Moderní předsuvné dveře a lepená okna. Design střídmý a díky tomu trvanlivý. Mne rozhodně esteticky Astra neurazí ani po 22 letech. Možná tak by jí dodala šmrnc výměna světel za diodové á-la Vekta.

Když to člověk srovná se všemi těmi bastly na bázi T/K vč. Varia Plus. Ať už po stránce esteiky či rozložení interieru. Přijde mi prostě škoda, aby se Astry musely pakovat dříve než budou nahrazeny něcím skutečně moderním. "Pakování" v okamžiku stálé přítomnosti křápů typu souprava wana+T3R.P je opravdu pro mne smutnou věcí.

Re: Plzeň

Napsal: 28.9.2019 1:24
od Bobik
9001 píše:
28.9.2019 1:22
Ale konstrukce pevných podvozků byla v té době naprosto běžná a nešlo o žádné hi tech...
Však to nerozporuju. Jenže "běžná" a "vhodná" je poněkud rozdíl. I v Praze se Anitry zkoušely a nevhodnost pevnýho podvozku byla jedním z důvodů, proč tenkrát Praha řekla ne.

Re: Plzeň

Napsal: 28.9.2019 1:22
od 9001
Bobik: Ale konstrukce pevných podvozků byla v té době naprosto běžná a nešlo o žádné hi tech... Musíme brát v potaz, že Astra jsou 90. léta.. Co takové Combino od Siemensu... A ono i další tramvaje v rámci 100 NP mánie měly pevné podvozky, protože prostě to vyšlo levně...

Navíc 20 let je běžná životnost kolejového vozidla do velkých investic.... Co děláme v Praze s T6? Resp. co se dělo v 90. letech s T3 prvních sérií ;-). Provozovatel má na výběr... Budto GO nebo šrot...

Re: Plzeň

Napsal: 27.9.2019 22:47
od Bobik
fricoolinek2 píše:
27.9.2019 19:41
Což jistě nikdo do této doby nevěděl.
Ale věděl. Jenže počítám, že bude stejnej problém jako s 14T - všichni vědí, že je to na gouno, ale vyhodit to nejde.

Re: Plzeň

Napsal: 27.9.2019 22:10
od 9001
fricoolinek2: Sorry, ale si trochu mimo a možná zaslepený pražským viděním věci, kde wana je ultrasociál...

Navíc Plzen má poslední wanu ala Kardaus z roku 2010! Pak už mají jenom Varia, INky atd. a ted kupují EVO2... Za mě celkem logický vývoj. Navíc držet 10 vozidel atypů mi přijde mimo... A možná je to hozená rukavice pro Most :-).

Re: Plzeň

Napsal: 27.9.2019 19:41
od fricoolinek2
Což jistě nikdo do této doby nevěděl. Kromtoho zrovna Plzeň se mi nejeví jako město, kde by bylo nějaké extrémní množství oblouků.

Re: Plzeň

Napsal: 27.9.2019 6:22
od Bobik
Nedělala ty Astry náhodou Schadewerke (tedy ta fabrika, co se jí rozpadají 14T i 15T)? Nemaj ty Astry náhodou pevný podvozky? Nebude někde v tomhle zakopenej čoklik?

Re: Plzeň

Napsal: 27.9.2019 5:45
od fricoolinek2
Nemůžu si pomoci, ale stav, kdy je snaha vyřazovat Astry, zatímco vesele budou jezdit bastly typu wan/T3R.P je mimořádně smutná a snad i plivnutím do tváře těm, co Astry v půlce 90. let vyvíjely - resp. tvůri této tramvaje si asi sotva mohly představovat, že po dvou dekádách půjdou Astry pryč, zatímco Kardausovy T3 budou žít nadále. \clipart{crazy}

Re: Plzeň

Napsal: 24.7.2018 22:59
od P_V

Re: Plzeň

Napsal: 15.1.2018 10:35
od von Špilberk

Re: Plzeň

Napsal: 28.11.2017 14:48
od von Špilberk

Re: Plzeň

Napsal: 20.11.2017 10:59
od MM-Mikulovsky
Purkmistr Peták stál u zrodu plzeňské „električky“
https://technet.idnes.cz/vaclav-petak-p ... 0-lety_vov
- něco o počátku TRAM v Plzni - zaujal mne pohled v historickém videu na povrchový kolejový přejezd, který dnes nazýváme Californien!