Plzeň

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1610
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 19.5.2006 20:52

Já bych se s jednim dotazem přidal a to kdy asi tak bude vyrobená 16T?

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 19.5.2006 20:45

Měl bych pár dotazů týkajících se Plzně:
1) Kdy bude dokončena rekonstrukce Slovanské aleje
2) Do kdy bude provizorní trať mezi Anglickým nábřežím a Hlavním nádražím
3) Kdy začne jezdit K3RN-T zkušební jízdy a kdy s cestujícími (koukám, že oproti minulému příspěvku asi o měsíc posunuto...)
4) Bude jezdit 16T pro Wroclaw zkušební jízdy po Plzni (nestihl jsem 14T, tak bych rád zkusil alespoň tuto)?
Dík :)

Uživatelský avatar
Honza Šlehofer
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 23.10.2005 12:42
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza Šlehofer » 01.1.2006 23:11

T3R.PV - tedy s novými skříněmi je jen ta souprava 196+198.
KT3, nebo se tomu snad má prý říkat K3R-NT má být v květnu v provozu s cestujícími, takže by měla přijet někdy v dubnu.

Uživatelský avatar
manil
Uživatel
Příspěvky: 153
Registrován: 26.11.2005 23:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od manil » 29.12.2005 22:23

Díky za vyčerpávající informace. S tou úpravou čela na 274 se mi to zřejmě jen zdálo, každopádně mě upoutal původní ptg. Ale že to je T3G mě nenapadlo... Kolik je vlastně teďka v Plzni T3R.PV? A kdy má být hotová ta KT3?

Uživatelský avatar
Honza Šlehofer
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 23.10.2005 12:42
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza Šlehofer » 29.12.2005 20:05

ty tvrdé nové sedačky - ty se objevily hned ve škodováckých T3M, máme je i v Astrách (kromě 301) a pak se daly do prvního progressu co se u nás na dílnách dělal - č. 282+283 (nyní nejezdí je na VP a má také normální pantograf). Do následující první série progressů co se dělaly u nás na dílnách (262+263, 208+245, 276+277, 264+249) se daly sedačky dle vzoru Ostrava (ale jiný potah) - to budou asi ty Vogely - výrobce je CIEB Kahovec. Pak se ale tenhle typ přestal vyrábět :( , tak se do dalších modernizací dávají ty sedačky co byly v T3M, aby byly ve všech vozech co nejjednotnější z důvodu jednodušší údržby. Ale souhlasím, že v té jmenované sérii tramvají + Astře 301 jsou nejpohodlnější sedačky. Zajímavostí tak může být i souprava 248+249 - každý vůz má jiné sedačky. 249 se dělala dříve (jezdila pak nějakou dobu s vozem 264 viz výše a ve 248 jsou už zase ty standartní).
Souprava 274+275 co jste asi viděli ve vozovně je modernizace s výzbrojí TV8. Tedy ono to bylo naopak, ta souprava dostala nejprve v rámci VP v devadesátých letech výzbroj TV8 a později při modernizaci tam ta výzbroj zůstala. Že by ale měla nějaký jiný výřez než ostatní naše vozy jsem si ani nějak nevšimul. Jinak podrobnosti o vozech, včetně téhle soupravy jsou na mých stránkách: http://tramvaje.plzenskamhd.net

Uživatelský avatar
manil
Uživatel
Příspěvky: 153
Registrován: 26.11.2005 23:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od manil » 29.12.2005 17:12

Díky za rady. V Plzni jsme se projeli snad vším, co tam jde, až na Solarisy. 21Ab je taky hodně zajímavý vůz, to v Brně nemáme... Jinak reko T3 jsou zajímavé...T3M.0 s 01T, digitální i analogové progressy... V celkem špatném stavu jsou všechny kačeny a zrychly, pak se mě ještě nelíbily ty tvrdé nové sedačky, Vogely jsou pohodlnější (na ty jsme taky v nějaké T3R.P narazili). Škoda, že nejezdila T3R.PV, tu jsme viděli jen ve vozovně. Vektra stála za jakousi kačenou, stejně, jak je na té fotce s Poršetrou.
btw: ve vozovně jsme narazili na jakousi T3, která měla čela s transparentem dle brněnského vzoru a klasický nůžkový ptg, číslo myslím 274...co to konkrétně je?
btw2: něco po poledni jsme viděli někoho fotit tramvaje na mostě u Jána, nebyl to někdo ze zde diskutujících?

Ladislav Kubera

Příspěvek od Ladislav Kubera » 27.12.2005 22:19

Aspoň že má holka sem tam nějakej pohyb. Technicky ji posoudit neumím, ale její vzhled se mi líbí. Škoda, že není v ulicích.

Uživatelský avatar
Honza Šlehofer
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 23.10.2005 12:42
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza Šlehofer » 27.12.2005 22:11

Nene, i když nejsem si jist, jestli se za posledních dnů opět situace nezměnila, ale před páry dny Vektra stála o jeden vůz dále ... stejně jako na této fotografii http://www.tenzor.cz/tramvaje/14t/14t_7p.jpg

Ladislav Kubera

Příspěvek od Ladislav Kubera » 27.12.2005 22:05

Honza Šlehofer: Takhle? - /files/100_8048.jpg . Netušil jsem, jak nadčasová bude tato fotka, kterou jsem udělal 18.11. a zde už zveřejnil v příspěvku 25.11. Vzpomínám na školní čítanku, kdy tam byly 4 obrázky ovocného sadu jaro-léto-podzim-zima, vždy ze stejného úhlu. Mohli bychom něco analogického vytvořit s Vektrou.

Uživatelský avatar
Honza Šlehofer
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 23.10.2005 12:42
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza Šlehofer » 27.12.2005 21:41

No asi už je pozdě, ale přece ....
No v Plzni je teď hlavně zajímavý sníh ... ten tu moc nebývá ...
Jinak samozřejmě rekonstrukce mostu U Jána s provizorní jednokolejkou a kaliforňany, Kačeny objevující se již na všech linkách (ne jen na čtyřce jak bývalo zvykem).
Pro "trolejbusofily" doporučuji svezení prodlouženými spoji linky 12 do Letkova, kam zajíždí 24tr na diesel agregát a je to docela krpál, případně další úsek trpolejbusové linky bez vedení a to k olympii v cernicích - tady jezdí převážně 21TrACI.
Vektra nehrozí, ta koroduje u plotu vozovny proti vrátnici.

Uživatelský avatar
manil
Uživatel
Příspěvky: 153
Registrován: 26.11.2005 23:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od manil » 26.12.2005 17:56

Potřeboval bych radu od plzeňáků :) Zítra se chystáme 2 ldid z Brna na výjezd do Plzně a do Liberce s tím, že budeme nocovat v Praze. Rád bych věděl, co je v Plzni hodně zajímavého a co bychom neměli minout? Dá se třeba v ullicích chytit Vektra? díky

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 22.12.2005 1:38

Karotka píše:Teda tohleto byla prasárna, fuj! Není zas tak těžké si představit, jak snadno by tam vykolejila tramvaj cestou z dílen čerstvě po opravě...
Ale to vypadá normálně...

Uživatelský avatar
izzy
Uživatel
Příspěvky: 190
Registrován: 28.5.2005 15:03
Bydliště: Brno, Ostrava (VSB-TU)

Příspěvek od izzy » 21.12.2005 23:10

Zas takova prasarna to neni...donedavna takto bylo zaslepeno krizeni u trate smerem z Komarova na nadrazi ale nakonec se nepouzivany oblouk celej vcetne vyhybek a krizeni odstranil...

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 21.12.2005 21:54

Obrázek
Teda tohleto byla prasárna, fuj! Není zas tak těžké si představit, jak snadno by tam vykolejila tramvaj cestou z dílen čerstvě po opravě...

Uživatelský avatar
Honza Šlehofer
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 23.10.2005 12:42
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza Šlehofer » 17.12.2005 23:15

Jasně že je to nešikovné ... právě by to vyřešilo to plánované zvětšení vozovny na Slovanech, kam by se dílny tramvají přesunuly.
Dílny v Cukrovarské napojené tramvajovou tratí byly do devadesátých let. Pak se úředníci či policisté nedohodli na její podobě při rekonstrukci ulic a byla zlikvidována. Také se v té době už zřejmě počítalo s budoucím přesunem těžké údržby na Slovany ... ale skutek utek.

Hezký popis trati je tady: http://spvd.cz/hertl/plzen/pm_doudlevecka.htm

Odpovědět