Plzeň

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Honza Šlehofer
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 23.10.2005 12:42
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovna Slovany

Příspěvek od Honza Šlehofer » 25.11.2005 18:18

Honzík píše:Jak se tam všechny tramvaje z Plzně mohou vejít? To je tak velká, že zbyde místo i na tu pražskou tramvaj?
No haly moc velké nejsou pojmou cca 80 vozů délky T3, spoustu vozů (včetně Vektry) stojí venku. Ale "Pražanda" či "Poršetra" zacouvala dnes do haly na desátou kolej. Zde stávala i Vektra.

Honzík
problémový jedinec
Příspěvky: 284
Registrován: 07.10.2004 11:11
Bydliště: Praha 4 Lhotka
Kontaktovat uživatele:

Vozovna Slovany

Příspěvek od Honzík » 25.11.2005 18:01

Jak se tam všechny tramvaje z Plzně mohou vejít? To je tak velká, že zbyde místo i na tu pražskou tramvaj?

ViKKi

T3

Příspěvek od ViKKi » 05.11.2005 10:16

ahoj, shanim tramvaj T3 v meritku ( ze predu, ze zadu, z boku a treba ze shora ) pokud by jste nekdo vedel kde sehnat, napiste prosim.... diky

Uživatelský avatar
Sergei-LBC
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 19.12.2004 10:38
Bydliště: d-22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sergei-LBC » 18.9.2005 17:12

Tondo, neber to vážně, tenhle >>nebudu říkat kdo<< není zrovna... jak bych to řekl... důvěryhodný... :shock: :shock:

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 26.8.2005 20:13

Tramvajáček píše: Ne, kdepak, libercký tramvajáci to maj všechno pod palcem a i když to často náležite vohulej (hlavně ve večerních hodinách na nějaký omezení s**e pes), tak k žádný nehodě nedojde :twisted:
Základem každé tragédie je podcenění a myšlenka, že se nemůže nic stát...

Tramvajáček

Příspěvek od Tramvajáček » 26.8.2005 16:37

KM píše:
Tramvajáček píše:[
Zdá se mi, že u toho Liberce trochu vaříš z vody. Poslední větší vykolejení na městské trati bylo v r. 2002 v relativně prudké zatáčce v Žitavské směrem do Hanychova, ale nic vážnýho, akorát 78 potom šla hned na reko. Nemyslím si, že v Liberci jsou aktuálně nějaký zřetelný objektivní důvody kvůli kterým by se měla zvýšit pravděpodobnost vykolejení tramvaje. 8-)
Chichichi, s růstem času od nehody roste pravděpodobnost, že bude nějaká další. Vlastně jste mě podpořil.
No srovnávat trati v Plzni a v Liberci, se mi až zas tak moc nezdá.
Ne, kdepak, libercký tramvajáci to maj všechno pod palcem a i když to často náležite vohulej (hlavně ve večerních hodinách na nějaký omezení s**e pes), tak k žádný nehodě nedojde :twisted:

KM

Příspěvek od KM » 26.8.2005 15:46

Tramvajáček píše:[
Zdá se mi, že u toho Liberce trochu vaříš z vody. Poslední větší vykolejení na městské trati bylo v r. 2002 v relativně prudké zatáčce v Žitavské směrem do Hanychova, ale nic vážnýho, akorát 78 potom šla hned na reko. Nemyslím si, že v Liberci jsou aktuálně nějaký zřetelný objektivní důvody kvůli kterým by se měla zvýšit pravděpodobnost vykolejení tramvaje. 8-)
Chichichi, s růstem času od nehody roste pravděpodobnost, že bude nějaká další. Vlastně jste mě podpořil.

Tramvajáček

Příspěvek od Tramvajáček » 26.8.2005 15:06

KM píše:Hm, tak už mají plzeňáci taky své Karlovo náměstí. Vsaďte se co bude příčinou nehody. Jen nevím jestli to bude překročení o 20,30 nebo 40 km/h.
Jako další tipuji Liberec. Při způsobu jejich jízdy a v kombinaci z radosti nad novou tratí to na sebe nedá dlouho čekat.
Zdá se mi, že u toho Liberce trochu vaříš z vody. Poslední větší vykolejení na městské trati bylo v r. 2002 v relativně prudké zatáčce v Žitavské směrem do Hanychova, ale nic vážnýho, akorát 78 potom šla hned na reko. Nemyslím si, že v Liberci jsou aktuálně nějaký zřetelný objektivní důvody kvůli kterým by se měla zvýšit pravděpodobnost vykolejení tramvaje. 8-)

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Vůz 18, EDB

Příspěvek od Marek » 26.8.2005 13:32

Kdo jste byli 18. června 2005 na DOD v Plzni, možná jste si taky všimli, že se u historické tramvaje č. 18 (Křižík) vůbec nepoužívala elektrodynamická brzda.

Při vystupování jsem se na to pokusil řidiče zeptat, ale vzhledem k tomu, že ten den na sebe tato tramvaj intenzivně vydělávala a dav dalších nastupujících mě nemilostrdně odsouval ven, dozvěděl jsem se jenom, že EDB funguje, ale nepoužívá se, protože brzdí moc a cestující by se mohli zranit.

Takové vysvětlení se mi moc nezdá. Není mi jasné, co se dá při rekonstrukci spáchat, aby EDB brzdila tak moc, aby se nedala bezpečně používat, navíc při malé rychlosti EDB moc brzdit z principu nemůže.

Neví někdo něco víc?

KM

Příspěvek od KM » 09.8.2005 11:10

Hm, tak už mají plzeňáci taky své Karlovo náměstí. Vsaďte se co bude příčinou nehody. Jen nevím jestli to bude překročení o 20,30 nebo 40 km/h.
Jako další tipuji Liberec. Při způsobu jejich jízdy a v kombinaci z radosti nad novou tratí to na sebe nedá dlouho čekat.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od willyjeff » 08.8.2005 18:00


IGBT
Uživatel
Příspěvky: 30
Registrován: 15.1.2004 14:17
Bydliště: Na konečný TRAM 1 a 2... ...ale Petřiny to nejsou.

Příspěvek od IGBT » 08.8.2005 16:59


Martin

Příspěvek od Martin » 17.7.2005 9:36

Na křižovatce Sady Pětatřicátníků se dnes ráno srazily dvě tramvaje. Provoz byl obnoven po hodině, škoda na vozech 100 tisíc korun...
Zdroj: novinky.cz

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 13.7.2005 14:56

Gagarin píše: Tam jezdí Astry snad jen na té nové trati, která má snad jedinný oblouk, a to ten u nádraží (a smyčka). A DP tlačí na Magistrát aby uvolnil finance na rekonstrukci TT v centru, kam za současného stavu Astry nemůžou.
V olomouci Astry pres centrum bez problemu projedou. Jejich nenasazovani je oficielne zduvodneno spatnym stavem trati. Neoficielne se mluvi o tom jako jiste forme natlaku na ziskani penez na opravu centra.
Štěpán píše: Copak je tak těžké pokusit se vymyslet moderní tramvaj s otočnými podvozky, u které by se zároveň i vyřešilo vychylování vozu do stran? Jak to dělají u Siemensů, nebo u Alstomů? Kouzlama?
Zasadni otazka je, co je levnejsi - neotocne podvozky a sem tam vymenit nejakou tu kolej (da se zvladnout za 1 den - obvykle v sobotu, kdy neni velka frekvence cestujicich), nebo drazsi vuz s otocnymi podvozky. Skodovka vsadila na levnejsi variantu s pevnymi podvozky. S otocnymi podvozky vuz nebude nikdy 100% NP, ale nad podvozky musi byt vyssi podlaha.

Siemens dela vozy s pevnymi podvozky.
Alstom dela vozy s pevnymi a otocnymi podozky (RT6 vychazi z uspesne konstrukce Alstomu), nebo vozy pouze s pevnymi podvozky.

Na toto tema mel pekny prispevek Jenki na k-reportu. Bohuzel ten prispevek uz skoncil v propadlisti dejin.

Štěpán

Příspěvek od Štěpán » 13.7.2005 12:09

V Plzni je 11 Aster + Vektra + tam jeden čas ještě jezdila ta nízkopodlažka pro Portland.
Položím další stupidní otázku a návrh: Proč se Škodovka zaměřuje na neotočné podvozky? Je to prostě spoléhání na to, že se najde někdo tak naivní? (Našel- Praha :cry: ) Copak je tak těžké pokusit se vymyslet moderní tramvaj s otočnými podvozky, u které by se zároveň i vyřešilo vychylování vozu do stran? Jak to dělají u Siemensů, nebo u Alstomů? Kouzlama?

To můžou rovnou pro Poršetru vymyslet nový rychlostní stupeň: tzv. jednička - to je jízda rychlostí jeden kilometr za hodin. Používat se bude v Praze v obloucích, na křižovatkách a ve smyčkách.

Odpovědět