Plzeň

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
IGBT
Uživatel
Příspěvky: 30
Registrován: 15.1.2004 14:17
Bydliště: Na konečný TRAM 1 a 2... ...ale Petřiny to nejsou.

Příspěvek od IGBT » 08.8.2005 16:59


Martin

Příspěvek od Martin » 17.7.2005 9:36

Na křižovatce Sady Pětatřicátníků se dnes ráno srazily dvě tramvaje. Provoz byl obnoven po hodině, škoda na vozech 100 tisíc korun...
Zdroj: novinky.cz

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 13.7.2005 14:56

Gagarin píše: Tam jezdí Astry snad jen na té nové trati, která má snad jedinný oblouk, a to ten u nádraží (a smyčka). A DP tlačí na Magistrát aby uvolnil finance na rekonstrukci TT v centru, kam za současného stavu Astry nemůžou.
V olomouci Astry pres centrum bez problemu projedou. Jejich nenasazovani je oficielne zduvodneno spatnym stavem trati. Neoficielne se mluvi o tom jako jiste forme natlaku na ziskani penez na opravu centra.
Štěpán píše: Copak je tak těžké pokusit se vymyslet moderní tramvaj s otočnými podvozky, u které by se zároveň i vyřešilo vychylování vozu do stran? Jak to dělají u Siemensů, nebo u Alstomů? Kouzlama?
Zasadni otazka je, co je levnejsi - neotocne podvozky a sem tam vymenit nejakou tu kolej (da se zvladnout za 1 den - obvykle v sobotu, kdy neni velka frekvence cestujicich), nebo drazsi vuz s otocnymi podvozky. Skodovka vsadila na levnejsi variantu s pevnymi podvozky. S otocnymi podvozky vuz nebude nikdy 100% NP, ale nad podvozky musi byt vyssi podlaha.

Siemens dela vozy s pevnymi podvozky.
Alstom dela vozy s pevnymi a otocnymi podozky (RT6 vychazi z uspesne konstrukce Alstomu), nebo vozy pouze s pevnymi podvozky.

Na toto tema mel pekny prispevek Jenki na k-reportu. Bohuzel ten prispevek uz skoncil v propadlisti dejin.

Štěpán

Příspěvek od Štěpán » 13.7.2005 12:09

V Plzni je 11 Aster + Vektra + tam jeden čas ještě jezdila ta nízkopodlažka pro Portland.
Položím další stupidní otázku a návrh: Proč se Škodovka zaměřuje na neotočné podvozky? Je to prostě spoléhání na to, že se najde někdo tak naivní? (Našel- Praha :cry: ) Copak je tak těžké pokusit se vymyslet moderní tramvaj s otočnými podvozky, u které by se zároveň i vyřešilo vychylování vozu do stran? Jak to dělají u Siemensů, nebo u Alstomů? Kouzlama?

To můžou rovnou pro Poršetru vymyslet nový rychlostní stupeň: tzv. jednička - to je jízda rychlostí jeden kilometr za hodin. Používat se bude v Praze v obloucích, na křižovatkách a ve smyčkách.

Uživatelský avatar
Gagarin
Uživatel
Příspěvky: 295
Registrován: 18.11.2003 16:49
Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gagarin » 13.7.2005 11:41

tramvajak píše:
Štěpán píše:To by mě zajímalo, kolik v Plzni ročně utratí za výměnu kolejnic kvůli Astrám. Možná by se jim už vyplatilo zobousměrnit Astry a postavit pro ně kolejové přejezdy na konečných aby nemuseli obracet ve smyčkách. :)
V Olomouci se díky provozu Aster měnily kolejnice za 7 let provozu kupodivu pouze jednou, a to jen ty oblouky před nádražím (nájezd na TT přes tržnici). Ale je pravdou, že v Oca jsou Astry jen čtyři zatímco v Plzni... kolik vlastně?
Tam jezdí Astry snad jen na té nové trati, která má snad jedinný oblouk, a to ten u nádraží (a smyčka). A DP tlačí na Magistrát aby uvolnil finance na rekonstrukci TT v centru, kam za současného stavu Astry nemůžou.

Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
Příspěvky: 339
Registrován: 02.11.2004 14:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tramvajak » 13.7.2005 10:18

Štěpán píše:To by mě zajímalo, kolik v Plzni ročně utratí za výměnu kolejnic kvůli Astrám. Možná by se jim už vyplatilo zobousměrnit Astry a postavit pro ně kolejové přejezdy na konečných aby nemuseli obracet ve smyčkách. :)
Co vím, tak docela dost. Mimochodem, ten tvůj nápad, zobousměrnění, není až tak revoluční, protože tím se odstraní vyžvejkávání kolejnic na smyčkách, nicméně křižovatky zůstávají. Takže by se až tak moc neušetřilo a je tedy otázkou, kdy by se vůbec vrátily náklady spojené s přestavbou....
V Olomouci se díky provozu Aster měnily kolejnice za 7 let provozu kupodivu pouze jednou, a to jen ty oblouky před nádražím (nájezd na TT přes tržnici). Ale je pravdou, že v Oca jsou Astry jen čtyři zatímco v Plzni... kolik vlastně?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9577
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 13.7.2005 9:33

Daň za nízkopodlažní vozy.

MOp

Příspěvek od MOp » 13.7.2005 9:32

Štěpán píše:To by mě zajímalo, kolik v Plzni ročně utratí za výměnu kolejnic kvůli Astrám. Možná by se jim už vyplatilo zobousměrnit Astry a postavit pro ně kolejové přejezdy na konečných aby nemuseli obracet ve smyčkách. :)
kdyz jsem se s jednim tim astratramvajakem bavil, rikal, ze se meni kazdy pulrok jedna smycka.

Štěpán

Příspěvek od Štěpán » 13.7.2005 7:23

Server o plzeňských tramvajích http://tramvaje.plzenskamhd.net/ píše:Od pondělí 11. 7. 2005 do středy 13. 7. 2005 probíhá výluka na tramvajové trati do Bolevce. Tramvajový provoz je tak zachován v trase Slovany - Mozartova. Cestující jedoucí dále do Bolevce si mohou v zastávce U Gery, Lidická přestoupit na autobusy náhradní dopravy, nebo dojet na konečnou Mozartova. Důvodem výluky je výměna kolejnic v obloucích smyčky Bolevec. Nové kolejnice jsou montovány na původní pražce.
To by mě zajímalo, kolik v Plzni ročně utratí za výměnu kolejnic kvůli Astrám. Možná by se jim už vyplatilo zobousměrnit Astry a postavit pro ně kolejové přejezdy na konečných aby nemuseli obracet ve smyčkách. :)

Tombus
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 02.12.2003 21:04
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tombus » 22.6.2005 7:56

Když ty tak, tak já takhle..

(zhruba od prostředku strany až na stranu 9)

http://mestska-doprava.goo.cz/fotografi ... s&start=25

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9577
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 21.6.2005 22:15

Fotografie z DODu pořádáného 18.6.2005 na mých stránkách http://www.tram9001.goo.cz

Tombus
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 02.12.2003 21:04
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tombus » 30.5.2005 7:28


MOp

Re: Plzeňské tramvaje

Příspěvek od MOp » 29.5.2005 20:04

9001 píše:http://blesk.cz/Clanek51953.htm

Škoda Progressu,ale hlavně že se nikomu nestalo nic vážného.
a neni lepsi to dat do monitoringu tisku?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9577
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Plzeň

Příspěvek od 9001 » 29.5.2005 15:54

http://blesk.cz/Clanek51953.htm

Škoda Progressu,ale hlavně že se nikomu nestalo nic vážného.

Odpovědět