Stránka 19 z 20

Napsal: 26.8.2005 20:13
od Tonda Ježek
Tramvajáček píše: Ne, kdepak, libercký tramvajáci to maj všechno pod palcem a i když to často náležite vohulej (hlavně ve večerních hodinách na nějaký omezení s**e pes), tak k žádný nehodě nedojde :twisted:
Základem každé tragédie je podcenění a myšlenka, že se nemůže nic stát...

Napsal: 26.8.2005 16:37
od Tramvajáček
KM píše:
Tramvajáček píše:[
Zdá se mi, že u toho Liberce trochu vaříš z vody. Poslední větší vykolejení na městské trati bylo v r. 2002 v relativně prudké zatáčce v Žitavské směrem do Hanychova, ale nic vážnýho, akorát 78 potom šla hned na reko. Nemyslím si, že v Liberci jsou aktuálně nějaký zřetelný objektivní důvody kvůli kterým by se měla zvýšit pravděpodobnost vykolejení tramvaje. 8-)
Chichichi, s růstem času od nehody roste pravděpodobnost, že bude nějaká další. Vlastně jste mě podpořil.
No srovnávat trati v Plzni a v Liberci, se mi až zas tak moc nezdá.
Ne, kdepak, libercký tramvajáci to maj všechno pod palcem a i když to často náležite vohulej (hlavně ve večerních hodinách na nějaký omezení s**e pes), tak k žádný nehodě nedojde :twisted:

Napsal: 26.8.2005 15:46
od KM
Tramvajáček píše:[
Zdá se mi, že u toho Liberce trochu vaříš z vody. Poslední větší vykolejení na městské trati bylo v r. 2002 v relativně prudké zatáčce v Žitavské směrem do Hanychova, ale nic vážnýho, akorát 78 potom šla hned na reko. Nemyslím si, že v Liberci jsou aktuálně nějaký zřetelný objektivní důvody kvůli kterým by se měla zvýšit pravděpodobnost vykolejení tramvaje. 8-)
Chichichi, s růstem času od nehody roste pravděpodobnost, že bude nějaká další. Vlastně jste mě podpořil.

Napsal: 26.8.2005 15:06
od Tramvajáček
KM píše:Hm, tak už mají plzeňáci taky své Karlovo náměstí. Vsaďte se co bude příčinou nehody. Jen nevím jestli to bude překročení o 20,30 nebo 40 km/h.
Jako další tipuji Liberec. Při způsobu jejich jízdy a v kombinaci z radosti nad novou tratí to na sebe nedá dlouho čekat.
Zdá se mi, že u toho Liberce trochu vaříš z vody. Poslední větší vykolejení na městské trati bylo v r. 2002 v relativně prudké zatáčce v Žitavské směrem do Hanychova, ale nic vážnýho, akorát 78 potom šla hned na reko. Nemyslím si, že v Liberci jsou aktuálně nějaký zřetelný objektivní důvody kvůli kterým by se měla zvýšit pravděpodobnost vykolejení tramvaje. 8-)

Vůz 18, EDB

Napsal: 26.8.2005 13:32
od Marek
Kdo jste byli 18. června 2005 na DOD v Plzni, možná jste si taky všimli, že se u historické tramvaje č. 18 (Křižík) vůbec nepoužívala elektrodynamická brzda.

Při vystupování jsem se na to pokusil řidiče zeptat, ale vzhledem k tomu, že ten den na sebe tato tramvaj intenzivně vydělávala a dav dalších nastupujících mě nemilostrdně odsouval ven, dozvěděl jsem se jenom, že EDB funguje, ale nepoužívá se, protože brzdí moc a cestující by se mohli zranit.

Takové vysvětlení se mi moc nezdá. Není mi jasné, co se dá při rekonstrukci spáchat, aby EDB brzdila tak moc, aby se nedala bezpečně používat, navíc při malé rychlosti EDB moc brzdit z principu nemůže.

Neví někdo něco víc?

Napsal: 09.8.2005 11:10
od KM
Hm, tak už mají plzeňáci taky své Karlovo náměstí. Vsaďte se co bude příčinou nehody. Jen nevím jestli to bude překročení o 20,30 nebo 40 km/h.
Jako další tipuji Liberec. Při způsobu jejich jízdy a v kombinaci z radosti nad novou tratí to na sebe nedá dlouho čekat.

Napsal: 08.8.2005 18:00
od willyjeff

Napsal: 08.8.2005 16:59
od IGBT

Napsal: 17.7.2005 9:36
od Martin
Na křižovatce Sady Pětatřicátníků se dnes ráno srazily dvě tramvaje. Provoz byl obnoven po hodině, škoda na vozech 100 tisíc korun...
Zdroj: novinky.cz

Napsal: 13.7.2005 14:56
od adam_r
Gagarin píše: Tam jezdí Astry snad jen na té nové trati, která má snad jedinný oblouk, a to ten u nádraží (a smyčka). A DP tlačí na Magistrát aby uvolnil finance na rekonstrukci TT v centru, kam za současného stavu Astry nemůžou.
V olomouci Astry pres centrum bez problemu projedou. Jejich nenasazovani je oficielne zduvodneno spatnym stavem trati. Neoficielne se mluvi o tom jako jiste forme natlaku na ziskani penez na opravu centra.
Štěpán píše: Copak je tak těžké pokusit se vymyslet moderní tramvaj s otočnými podvozky, u které by se zároveň i vyřešilo vychylování vozu do stran? Jak to dělají u Siemensů, nebo u Alstomů? Kouzlama?
Zasadni otazka je, co je levnejsi - neotocne podvozky a sem tam vymenit nejakou tu kolej (da se zvladnout za 1 den - obvykle v sobotu, kdy neni velka frekvence cestujicich), nebo drazsi vuz s otocnymi podvozky. Skodovka vsadila na levnejsi variantu s pevnymi podvozky. S otocnymi podvozky vuz nebude nikdy 100% NP, ale nad podvozky musi byt vyssi podlaha.

Siemens dela vozy s pevnymi podvozky.
Alstom dela vozy s pevnymi a otocnymi podozky (RT6 vychazi z uspesne konstrukce Alstomu), nebo vozy pouze s pevnymi podvozky.

Na toto tema mel pekny prispevek Jenki na k-reportu. Bohuzel ten prispevek uz skoncil v propadlisti dejin.

Napsal: 13.7.2005 12:09
od Štěpán
V Plzni je 11 Aster + Vektra + tam jeden čas ještě jezdila ta nízkopodlažka pro Portland.
Položím další stupidní otázku a návrh: Proč se Škodovka zaměřuje na neotočné podvozky? Je to prostě spoléhání na to, že se najde někdo tak naivní? (Našel- Praha :cry: ) Copak je tak těžké pokusit se vymyslet moderní tramvaj s otočnými podvozky, u které by se zároveň i vyřešilo vychylování vozu do stran? Jak to dělají u Siemensů, nebo u Alstomů? Kouzlama?

To můžou rovnou pro Poršetru vymyslet nový rychlostní stupeň: tzv. jednička - to je jízda rychlostí jeden kilometr za hodin. Používat se bude v Praze v obloucích, na křižovatkách a ve smyčkách.

Napsal: 13.7.2005 11:41
od Gagarin
tramvajak píše:
Štěpán píše:To by mě zajímalo, kolik v Plzni ročně utratí za výměnu kolejnic kvůli Astrám. Možná by se jim už vyplatilo zobousměrnit Astry a postavit pro ně kolejové přejezdy na konečných aby nemuseli obracet ve smyčkách. :)
V Olomouci se díky provozu Aster měnily kolejnice za 7 let provozu kupodivu pouze jednou, a to jen ty oblouky před nádražím (nájezd na TT přes tržnici). Ale je pravdou, že v Oca jsou Astry jen čtyři zatímco v Plzni... kolik vlastně?
Tam jezdí Astry snad jen na té nové trati, která má snad jedinný oblouk, a to ten u nádraží (a smyčka). A DP tlačí na Magistrát aby uvolnil finance na rekonstrukci TT v centru, kam za současného stavu Astry nemůžou.

Napsal: 13.7.2005 10:18
od tramvajak
Štěpán píše:To by mě zajímalo, kolik v Plzni ročně utratí za výměnu kolejnic kvůli Astrám. Možná by se jim už vyplatilo zobousměrnit Astry a postavit pro ně kolejové přejezdy na konečných aby nemuseli obracet ve smyčkách. :)
Co vím, tak docela dost. Mimochodem, ten tvůj nápad, zobousměrnění, není až tak revoluční, protože tím se odstraní vyžvejkávání kolejnic na smyčkách, nicméně křižovatky zůstávají. Takže by se až tak moc neušetřilo a je tedy otázkou, kdy by se vůbec vrátily náklady spojené s přestavbou....
V Olomouci se díky provozu Aster měnily kolejnice za 7 let provozu kupodivu pouze jednou, a to jen ty oblouky před nádražím (nájezd na TT přes tržnici). Ale je pravdou, že v Oca jsou Astry jen čtyři zatímco v Plzni... kolik vlastně?

Napsal: 13.7.2005 9:33
od 9001
Daň za nízkopodlažní vozy.

Napsal: 13.7.2005 9:32
od MOp
Štěpán píše:To by mě zajímalo, kolik v Plzni ročně utratí za výměnu kolejnic kvůli Astrám. Možná by se jim už vyplatilo zobousměrnit Astry a postavit pro ně kolejové přejezdy na konečných aby nemuseli obracet ve smyčkách. :)
kdyz jsem se s jednim tim astratramvajakem bavil, rikal, ze se meni kazdy pulrok jedna smycka.