Most a Litvínov

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Sergei-LBC
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 19.12.2004 10:38
Bydliště: d-22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sergei-LBC » 12.9.2007 10:25

Kdyby ses zeptal na DPML, tak tam Ti o Mostu moc neřeknou :D Řekněme spíše DPmML nebo DPMaL, když už. :)

Pepa z Nuslí
Uživatel
Příspěvky: 136
Registrován: 03.3.2005 20:01
Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pepa z Nuslí » 12.9.2007 9:21

Nedávno jsem se byl ptát na DPML tam mi teda řekli že se o tom uvažuje, ale do vzdálenější budoucnosti. Znovu opakuju, dokud nebude postavena další tramvajová trať v Mostě, tak si můžeme nechat o kratších intervalech než 30 minut o víkendech jenom zdát.

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neral » 12.9.2007 2:17

Jak to vůbec je s tím slavným návrhem vlakotramvaje z Mostu do Žatce? Už se na to zapomnělo, nebo se o tom stále oficiálně uvažuje?
Naposledy upravil(a) Neral dne 12.9.2007 23:53, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Sergei-LBC
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 19.12.2004 10:38
Bydliště: d-22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sergei-LBC » 09.9.2007 21:44

Jak kde. Vem si některé systémy S-Bahn, Tram-train.. :)

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 09.9.2007 20:19

I.am.good píše:Hihi, holt né každý pochopil hloubi tvé myšlenky. :D Ale já bych si dovolil odporovat. Mimo pár opravdu velice vzácných vyjímek (nějké ty EC, IC a SC) žádný vlak nejede desítky km bez zastávky. :) Další malou vyjímkou můžou býti příměstské úseky železnic, kde nic mimo Os nestaví vůbec (010 apod.) Jinak to metro je dnes na takové úrovni, že díky rekuperaci je množství "spálené" energie při brždění minimální.
Prosim tě určitě vlak jede delší vzdálenost než metro na zastávku.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 09.9.2007 19:59

DavidD píše:No já jsem si myslel, že to každý pochopí a nebudu muset to rozepisovat. No nic asi budu muset. Metro zastaví co by každý 1km ani ne a vždy zmaří spoustu energie, když brzdí. Vlak se prostě rozjede a jede desítky km do další zastávky. Je to stejné jako auto na dálnici a ve městě. Tak že dražší by mělo být metro.
Hihi, holt né každý pochopil hloubi tvé myšlenky. :D Ale já bych si dovolil odporovat. Mimo pár opravdu velice vzácných vyjímek (nějké ty EC, IC a SC) žádný vlak nejede desítky km bez zastávky. :) Další malou vyjímkou můžou býti příměstské úseky železnic, kde nic mimo Os nestaví vůbec (010 apod.) Jinak to metro je dnes na takové úrovni, že díky rekuperaci je množství "spálené" energie při brždění minimální.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 09.9.2007 18:50

adam_r píše:To by ale bylo za predpokladu, ze to ridi automat, ktery za svoji cinnost nepozaduje zadne penize.
To je jedno, myslím že stejně ten řidič nemá víc jak 10kč/km(to fakt nevím jen si to myslím) a potom by ale bylo 36kč/km u busu taky pro automat, tak že máme poměr v pořádku či to ukazuje, že bus je dražší, protože autubusák má větší plat.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 09.9.2007 18:46

adam_r píše:To je argument jak prase. Doporucuji projet RER A, B, nebo C v Parizi. Celkove to pripomina metro (pod zemi, styl stanic, vzdalenosti stanic), ale pritom je to plnohodnotna zeleznice.
No já jsem si myslel, že to každý pochopí a nebudu muset to rozepisovat. No nic asi budu muset. Metro zastaví co by každý 1km ani ne a vždy zmaří spoustu energie, když brzdí. Vlak se prostě rozjede a jede desítky km do další zastávky. Je to stejné jako auto na dálnici a ve městě. Tak že dražší by mělo být metro.
Naposledy upravil(a) DavidD dne 09.9.2007 18:58, celkem upraveno 1 x.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 09.9.2007 17:23

9001 píše:Metro vzhledem ke konstrukci bych řadil k vlaku.
Já bych ho viděl dražší než běžný vlak. A to jak v nákladech na výstavbu - ražený i hloubený úsek vyjde dráž než trasa na povrchu, tak i v provozních nákladech - navíc vzduchotechnika, eskalátory, osvětlení.

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 09.9.2007 16:22

DavidD píše:Pražský magistrát uvádí 46Kč/km na tramvajovou soupravu. Tak, že na vůz je to něco kolem 25Kč/km.
To by ale bylo za predpokladu, ze to ridi automat, ktery za svoji cinnost nepozaduje zadne penize.

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 09.9.2007 16:20

DavidD píše:Ale vlak nezastavuje co by kilometr.
To je argument jak prase. Doporucuji projet RER A, B, nebo C v Parizi. Celkove to pripomina metro (pod zemi, styl stanic, vzdalenosti stanic), ale pritom je to plnohodnotna zeleznice.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 09.9.2007 15:51

9001 píše:Metro vzhledem ke konstrukci bych řadil k vlaku.
Ale vlak nezastavuje co by kilometr.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 09.9.2007 15:07

XSC píše:Ještě si zapoměl na metro, které v podání pražského magistrátu bude za chvíli dražší než to letadlo :-)
Ale v porovnání nákladů je ještě jeden zásadní problém. Liší se náklady z pohledu samotného DP a z pohledu města, jenže tím se málokdo zabývá. V případě tramvajové dopravy se pro DP počítají všechny náklady, v případě autobusů nikoliv, neboť údržba silnic jde z rozpočtu města. Na autobusy hodně zatížených úsecích jsou tak náklady ve skutečnosti o dost vyšší. Rozdíl by se ukázal po zavedení mýta na silnicích.
Metro vzhledem ke konstrukci bych řadil k vlaku.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 09.9.2007 11:58

MKzB píše:Nejsou to jenom ceny energie? Nafta (plyn), elektřina, bez nákladů na údržbu apod.
To by bylo zese přehnaný.

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 318
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MKzB » 09.9.2007 11:50

DavidD píše:No myslím, že se to tu počítalo a došlo se k tomu že jeden km stojí bus cca 36Kč a tramvaj 20 Kč?teda +/- -přesně si to nepamatuju.
Nejsou to jenom ceny energie? Nafta (plyn), elektřina, bez nákladů na údržbu apod.

Odpovědět