Brno

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od adam_r » 17.9.2009 17:55

mauricio píše:U KT8 na zadní pantec brnkátko nefunguje, nicméně třeba na lince 8 to až takový problém není, vyhýbek je tam minumum.
Vsechny vyhybky na trase linky 8 jsou ovladane bezkontaktne, takze brnkatko jiz neni potreba.

K Brnkatku: bylo zavedeno kvuli nahrazeni proudove prestavovanych vyhybek najakym lepsim, jednodussim a spolehlivejsim zpusobem (zacatkem 90. let). V kabine ridice je tlacitko, po jehos stisknuti dojde k propojeni sberace s brnkatkem. Asi 20 metru pred vyhybkou je cca 1m vlevo od troleje kontakt (A), ktereho se pri prujezdu tramvaje brnkatko dotkne. Na troleji v miste brnkatka je jeste bezny trolejovy kontakt spinany pantografem (B).

Logika je nasledujici:
* tlatitko nestisknute: Pri prujezdu vozu je trolej spojena pouze s kontaktem "B" => vyhybka se prestavuje do "zakladniho smeru"
* tlacitko stisknute: Pri prujezdu vozu je trolej spojena s kontakty "A" a "B" => vyhybka se prestavuje do "vedlejsiho smeru".

Sance na prestaveni vyhybky do spravneho smeru je u brnkatka cca 99%. Navic je mozne v oblasti prestavovaciho kontaktu bez problemu projizdet s jizdou/rekuperaci/... V soucasne dobe zavadene bezkontaktni prestavovani vyhybek vykazuje horsi spolehlivost.

mauricio
Uživatel
Příspěvky: 37
Registrován: 23.11.2004 21:59

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od mauricio » 17.9.2009 14:50

Linky P jsou vždy nějaké posily, například při důležitých veletrzích na výstaviště, platí tam klasický tarif. Jsou ale i vyjímky - autobusová linka 300 na automotodrom, ta značená jako P není. Byla třeba autobusová linka P26, taky už není. Pak jsou linky x, to je náhradní doprava (x2, x11, x8 ap.) při plánované výluce (tedy pokud jede autobus za vypadlou tramvaj, tak většinou jako x značený není).

U KT8 na zadní pantec brnkátko nefunguje, nicméně třeba na lince 8 to až takový problém není, vyhýbek je tam minumum.

O brnkátku by mohl něco napsat kolega PvvS, já bych mohl akorát něco napsat o poloúspěšných pokusech zavést bezkontaktní vyhýbky :lol: Hold Brno je v něčem sto let před opicama, na druhou stranu, RT6 třeba jezdí, že :)

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1554
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od XSC » 16.9.2009 0:50

mauricio píše:a taky KT8D5 na zadní sběrač s lidma a bez problému
Občas se tomu tak stane, a problém to nebývá. Někteří tak odjezdí i celou směnu.
Předpokládám, že v tomto případě brnkátko nefunguje, protože na zadním sběrači je otočené na druhou stranu.

martyn
Uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: 02.12.2006 23:31
Bydliště: Praha 13-Stodůlky
Kontaktovat uživatele:

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od martyn » 16.9.2009 0:14

P1, P2 a P7 jsou veletržní posily: jednička ze Zvonařky, dvojka ze Staré Osady a sedmička ze Štefánikovy čtvrti.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od Oskar » 16.9.2009 0:00

mauricio píše:K čemu je ten „drát v květináči,“ co trčí z každého sběrače nalevo ve směru jízdy? Z:idea: že by nějaký archaický způsob ovládání/blokování výhybek?
Ano, přesně tak, tzv. brnkátko.
Není o tom někde nějaké povídání a fotky? Docela by mě zajímalo, jak to funguje.

Jo a ještě dovolte jeden lama-dotaz: Co to jsou linky P1, P2, atd.? Na zastávkových sloupcích o nich žádné info není, ale v IDOSu jsou. To je něco jako „plánovaný posilový spoj,“ nebo snad „pásmový provoz“?

A úplně poslední dotaz: Na spoustě vozů jsem si nevšiml ničeho, co by připomínalo GPS anténu. To znamená, že poloha vozu se tam sleduje jen podle vyhlášených zastávek?

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 578
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od 8750 » 15.9.2009 21:35

V únoru jsem plánek koupil v informačním středisku u hlavního nádraží bez problému.

mauricio
Uživatel
Příspěvky: 37
Registrován: 23.11.2004 21:59

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od mauricio » 15.9.2009 20:51

http://www.bmhd.cz/souc/plany.php
Přesný odkaz na ty mapky na netu. Ale není to nic, co se dá jen tak vytisknout do kapsy :-)

mauricio
Uživatel
Příspěvky: 37
Registrován: 23.11.2004 21:59

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od mauricio » 15.9.2009 20:50

K čemu je ten „drát v květináči,“ co trčí z každého sběrače nalevo ve směru jízdy? Z:idea: že by nějaký archaický způsob ovládání/blokování výhybek?
Ano, přesně tak, tzv. brnkátko.

Nečekal jsem, že uvidím v provozu jednolištové pantografy
Hold Brno.

a taky KT8D5 na zadní sběrač s lidma a bez problému
Občas se tomu tak stane, a problém to nebývá. Někteří tak odjezdí i celou směnu.

Zaujalo mě hlášení „Žádáme cestující, kteří přistoupili s jídlem nebo s pitím v ruce, aby neprodleně opustili vůz. Tato činnost je nehygienická, neslušná a tudíž zakázaná.“
Máme i jiné, lepší :-))

Poměrně negativně mě zaujalo, že jsem nikde nemohl sehnat nějakou jednoduchou mapku linkového vedení, dokonce ani v prodejně jízdenek u vozovny Pisárky.
Plánek je problém, buď hledej na netu (http://www.bmhd.cz), nebo je v knižním JŘ, nebo v každém voze, ale jestli se dá někde koupit samotný, to netuším.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od Oskar » 15.9.2009 20:12

Tak jsem byl dnes v Brně poprvé jinak než autem, takže jsem tak trochu plný euforických pocitů z veřejné dopravy v Brně. Mám tedy pár dotazů, pro znalce místních poměrů jistě banálních:

Z:arrow: K čemu je ten „drát v květináči,“ co trčí z každého sběrače nalevo ve směru jízdy? Z:idea: že by nějaký archaický způsob ovládání/blokování výhybek?

Z:arrow: Koukal jsem, že v místě, odkud se ovládají výhybky (aspoň na Mendelově náměstí), je nějaká smyčka mezi kolejinicemi. Jak to funguje?

A pak tu mám ještě pár postřehů, co jistě pro nikoho nebudou novinkou, ale mě zaujaly:
> Nečekal jsem, že uvidím v provozu jednolištové pantografy a taky KT8D5 na zadní sběrač s lidma a bez problému.

> Zaujalo mě hlášení „Žádáme cestující, kteří přistoupili s jídlem nebo s pitím v ruce, aby neprodleně opustili vůz. Tato činnost je nehygienická, neslušná a tudíž zakázaná.“ :D

> Poměrně negativně mě zaujalo, že jsem nikde nemohl sehnat nějakou jednoduchou mapku linkového vedení, dokonce ani v prodejně jízdenek u vozovny Pisárky.

A na závěr pár postřehů z MSV:
Z:arrow: Interiér ForCity vypadá opravdu moc krásně a prostorně, byť v některých místech se cestující budou dotýkat koleny (to ale nemusí být vždy na škodu :twisted: )
Z:arrow: Vstupenka na veletrh obsahuje taky celodenní jízdenku, kterou je možné používat na MHD v Brně v den označení až do 24:00 =D>
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Štěpán
Uživatel
Příspěvky: 696
Registrován: 10.10.2007 22:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od Štěpán » 02.9.2009 22:18


Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4697
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od MOp » 21.8.2009 0:18

Pozdrav ze Žofinkova. Při přejezdu křížení se ale z podvozkové části linou neuvěřitelné zvuky. Kam se hrabou poršetry!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

mauricio
Uživatel
Příspěvky: 37
Registrován: 23.11.2004 21:59

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od mauricio » 20.8.2009 17:13

RT6N1 1803 provozuschopná, nedávno na ZJ po městě.

Uživatelský avatar
zastavaman
Uživatel
Příspěvky: 242
Registrován: 07.2.2007 20:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Brněnské tramvajové tratě

Příspěvek od zastavaman » 11.8.2009 15:09

neměl by někdo mapu sítě brněnské koněspřežky kolem roku 1870? moc by mi to pomohlo...

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1398
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Muzeum MHD v Brně

Příspěvek od PvvS » 07.6.2009 18:22

O moc vic provozuschopnych, brnenskych vozu tam neni. Hodne jich je z jinych mest.

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: Muzeum MHD v Brně

Příspěvek od MKzB » 07.6.2009 10:19

trainzjohny píše:...snad veškrá funkční technika co má technické muzeum v Brně a DPMB....
Řek bych, že muzeu jsou lepší kousky, který by se mohly ukázat. Problém je v tom, že muzeum Líšeň je odříznuto od sítě a převoz na traileru je drahý.

Odpovědět