Brno

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
HynekRk
Uživatel
Příspěvky: 5
Registrován: 11.7.2010 11:27

Re: Brněnské tramvajové tratě

Příspěvek od HynekRk » 24.7.2010 20:51

Nebyla by někde plánek nebo vizualizace nové tramvajové trati na Plotní ulici? Hledal jsem na netu a nic.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od kruťák » 17.7.2010 0:20

MM-Mikulovsky píše:"příští zastávka" až po odstanicování vozidel
Nevím, v tom nic extra pozitivního nevidím, spíš negativního - pokud čekám na zastávce, mám možnost se kouknout do JŘ a zjistit jakou linku potřebuju a přes jaké zastávky jede. Např. při těchto velkých výlukách, kdy si i kaštan znalý všech výlukových tras.. (jako já @3653 ) neuvědomí, že vlastně sedí v 24, která u divadla zahybá vlevo, jsem velmi vděčný za hlášení příští zastávky ještě dokud mám možnost vystoupit...

Zdaleka nejideálnějším řešením by bylo hlásit to, jako se v autobusu hlásí zastávky na znamení = před stanicováním zasávky "jméno+příští" a po odstanicování "příští", ale to už by pak byla jízda samé hlášení...

2) Myslim, že moc podceňuješ lidi. Budou remcat, to ano, ale časem by si zvykli. IPP a Karlák jsou tak důležitými spíš kvůli přestupu na metro (a tram a bus) než že by tam lidi chtěli něco dělat. Pokud by se při takové výluce udělala možnost jiného přesupu, lidi by ji museli využívat a tak by se z toho uzlu stala nová IPP (jako se třeba teď z Národního divadla stal důležitý bod, kde se přestupuje na linky do Modřan).

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 16.7.2010 22:45

Karosák: 1.) Díky, že tu i od někoho jiného zazněla pochvala za mnohem propracovanější informační systémy v menších městech ČR, jimiž by se měla Praha rozhodně inspirovat! Přidávám k, tebou jmenovanému, Brnu i např. Hradec Králové. Vyzvedl bych zejména, že krom vícejazyčných informací (v podobném rozsahu Brnu) - jako upozornění na instituce (úřady, vysoké školy..) a turistické cíle v okolí zastávek se tam ozývá (jako v pražském metru) "příští zastávka" až po odstanicování vozidel v předcházejících zastávkách, což jistě přispívá, že v nich místa neznalí, nepozorní či zahraniční (nerozumějící výrazu "příští zastávka") cestující nevystupují a hned opakovaně se nenavracejí do vozidel čímž je v Praze zdržují.
2.) Bych dodal, že tebou zmíněná rozsáhlá rekonstrukce brněnského tramvajového uzlu na České včetně přilehlé křižovatky u „červeného kostela“ (před nímž vyúsťuje Husova ulice) naprosto dokazuje nesmyslnost úvah o postavení tzv. severojižního tramvajového diametru (jenž by měl centrum Brna podcházet pod zemí). Pro Prahu (navíc s metrem) mají srovnatelný význam křižovatky TT na Karlově náměstí či IPP – co by se asi tak stalo, kdyby jedna z nich byla celá naráz zavřená na několik měsíců - jako Česká v Brně)? Jistě by naprosto doprava naprosto zkolabovala!

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od PvvS » 16.7.2010 15:42

Kuple jsou ve stejny vysce, jinak by to ani do provozu neslo. Ale bulwa cela nemaji diry na zasuvky a konektor je zespod pod celem.Takze kratkej kabel navazanej na kuply resi propojeni. Zadni plosina je vypnuta schvalne, pac je obcas mimo dohled ridice. Predni ma v zornym poli. A signal se pokud vim prenasi, jenom zadni neni pod proudem...

RT6 zaplatpambu nejezdi ani jedna, i tak je dost problemu v provozu.

JANEK L.
Uživatel
Příspěvky: 274
Registrován: 12.11.2007 17:18
Bydliště: dříve Praha, potom Neratovice a nyní opět Praha

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od JANEK L. » 16.7.2010 15:33

demon píše:Myslím že spíš žehem...
Konkrétně 6443->1657, 6522->1653, 6548->1654, 6549->1656, 6572->1655
1657 - 2006 na T3R.PV
1653 - 2003 dtto
1654 - 2003 dtto
1656 - 2005 dtto
1655 - 2005 dtto

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od Karosák » 16.7.2010 11:57

Včera jsem si udělal prodloužený přestup v Brně a souprava 2x Vario LF2 je pekelnej shit :smt033 @3644 Vona ta jejich m/d-1 je takovou samozvanou metrolinkou, ale když to k vám přijíždí, je to jak v metru...pořád to okolo vás jede a nemá to konec. Jinak kabel mnohočlenu je veden po spřáhle, jak se tu onehdá diskutovalo, dále zřejmě proto, že Varia mají spřáhla níž ( :?: ) a nevisí tam nikde ten kabel, je na nich připevněna cedulka zákaz vstupu, což plní funkci výstražnou, ale především překážkovou. Dále se ze zadního vozu na přední nepřenáší ani signál CCTV od dveří, ani žádost o plošinu-zadní Vario má zkrátka na čele přelepen symbol vozíčkáře a "vůz není určen pro přepravu osob se sníženou schopností pohybu a orientace".
RT6 jsem nepotkal, zato jako záložní na d-6 kroužila kloubová Karosa s navlas stejnou orientací jako tramvaj, takže méně všímaví ani nepostřehli, že přijel autobus :D
K plošinám bych měl nezávislou poznámku Z:arrow: V NP KT v zastávce Krematorium se ozvalo dvojité "klung" z repráčků, baba 2x zahlásila "Pozor na výsuvnou plošinu, opakuji..." Proběhlo to hladce, a rychle. Takhle v teplém a suchém létě to jistě působí efektně i efektivně, jen se pořád bojím té soli a vody a myslím, že na pražském systému na druhou stranu není co zkazit.
Ještě bych dodal, že BUSE LCD monitory ve vozech 13T jsou smysluplně využívány nikoliv pro reklamní účely, ale v mezistaničním úseku informují cestující Z:arrow: "Černá jízda=drahá varianta", "Tramvaj má na přechodech přednost", "Řidič zodpovídá za Vaši bezpečnost Z:arrow: dbejte jeho pokynů"...
Teploměry i BUSE panely mají "nabušenější" symboly a informacemi, i vícejazyčnými. Myslím, že co se informovanosti týče, může se Praha učit a že je zde (tam)...v Brně využíván informační systém skutečně na maximum. Jelikož mě to trochu strhlo, tak více informací asi podám v nějakém letním FŽ i s rozkopanou Českou 8-) Děkuji za pozornost.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od demon » 27.10.2009 19:49

Myslím že spíš žehem...
Konkrétně 6443->1657, 6522->1653, 6548->1654, 6549->1656, 6572->1655.

Asi to tu taky někde je...

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od Damir Holas » 27.10.2009 19:30

PvvS píše:Nastesti ani omylem.
Mám pocit, že prošly VARizací, nebo ne?

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od PvvS » 27.10.2009 17:17

Nastesti ani omylem.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od Láďa » 27.10.2009 16:21

Zíjtra jedu do Brna, tak bych se chtěl zeptat, jestli někdo nevíte, jestli by měla být RT6N1 v provozu? A pokud ano, na jakých linkách se takto ve svátek (bráno jako neděle) objevuje nejčastěji? A ještě 1 dotaz. Jezdí v Brně ještě nějaké expražské tramvaje? Pokud ano, jaká mají evid. čísla? Předem díky za odpovědi.

mauricio
Uživatel
Příspěvky: 37
Registrován: 23.11.2004 21:59

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od mauricio » 18.9.2009 21:54

adam_r
Aha, no je vidět, že jsem v Brně dlouho nebyl... Díky za objasnění.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od Oskar » 18.9.2009 21:19

Díky za vysvětlení. Tak nějak jsem si to představoval. Nicméně fotka takového kontaktu by mě stále potěšila… Jak je možné, že fotek tramvají je hromada, a takové věci jako trolejové kontakty, aby si člověk nafotil sám :(

Ještě by mě zajímalo to bezkontaktní stavění. Jedná se o nějaký super inteligentní systém typu Praha, nebo naopak o nějaký hloupý systém typu cívka bez proudu - základní směr, jinak odbočka? Nebo něco mezi?

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od adam_r » 17.9.2009 17:55

mauricio píše:U KT8 na zadní pantec brnkátko nefunguje, nicméně třeba na lince 8 to až takový problém není, vyhýbek je tam minumum.
Vsechny vyhybky na trase linky 8 jsou ovladane bezkontaktne, takze brnkatko jiz neni potreba.

K Brnkatku: bylo zavedeno kvuli nahrazeni proudove prestavovanych vyhybek najakym lepsim, jednodussim a spolehlivejsim zpusobem (zacatkem 90. let). V kabine ridice je tlacitko, po jehos stisknuti dojde k propojeni sberace s brnkatkem. Asi 20 metru pred vyhybkou je cca 1m vlevo od troleje kontakt (A), ktereho se pri prujezdu tramvaje brnkatko dotkne. Na troleji v miste brnkatka je jeste bezny trolejovy kontakt spinany pantografem (B).

Logika je nasledujici:
* tlatitko nestisknute: Pri prujezdu vozu je trolej spojena pouze s kontaktem "B" => vyhybka se prestavuje do "zakladniho smeru"
* tlacitko stisknute: Pri prujezdu vozu je trolej spojena s kontakty "A" a "B" => vyhybka se prestavuje do "vedlejsiho smeru".

Sance na prestaveni vyhybky do spravneho smeru je u brnkatka cca 99%. Navic je mozne v oblasti prestavovaciho kontaktu bez problemu projizdet s jizdou/rekuperaci/... V soucasne dobe zavadene bezkontaktni prestavovani vyhybek vykazuje horsi spolehlivost.

mauricio
Uživatel
Příspěvky: 37
Registrován: 23.11.2004 21:59

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od mauricio » 17.9.2009 14:50

Linky P jsou vždy nějaké posily, například při důležitých veletrzích na výstaviště, platí tam klasický tarif. Jsou ale i vyjímky - autobusová linka 300 na automotodrom, ta značená jako P není. Byla třeba autobusová linka P26, taky už není. Pak jsou linky x, to je náhradní doprava (x2, x11, x8 ap.) při plánované výluce (tedy pokud jede autobus za vypadlou tramvaj, tak většinou jako x značený není).

U KT8 na zadní pantec brnkátko nefunguje, nicméně třeba na lince 8 to až takový problém není, vyhýbek je tam minumum.

O brnkátku by mohl něco napsat kolega PvvS, já bych mohl akorát něco napsat o poloúspěšných pokusech zavést bezkontaktní vyhýbky :lol: Hold Brno je v něčem sto let před opicama, na druhou stranu, RT6 třeba jezdí, že :)

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od XSC » 16.9.2009 0:50

mauricio píše:a taky KT8D5 na zadní sběrač s lidma a bez problému
Občas se tomu tak stane, a problém to nebývá. Někteří tak odjezdí i celou směnu.
Předpokládám, že v tomto případě brnkátko nefunguje, protože na zadním sběrači je otočené na druhou stranu.

Odpovědět