Brno

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 29.11.2012 9:11

koci: -Ad1 "Pořád tudy budou jezdit a zastavovat vyjíždějící d-8 směrem do Líšně a zatahující d-8 z Líšně." - To je kolik? Cca 20 vlaků tam a to samé zpět za 24 hod? To je "jako prd" a asi míň než stanicuje v Praze na zastávce Výtoň-občasná (od/k Albertovu) vlaků vyjíždějících/zatahujících do/od Braníka/Modřan = fungovat budou z 99,9% pouze jako výstupní, protože pro nástup se tam skoro nikomu nevyplatí docházet!

Ad 2. Zátahy 12 a 13 do Pisárek - opět atypičnost v JŘ = počítám, že tyto spoje nejsou nikde na označníku 1.koleje vyznačeny (alespoň je teda tu - v ZJŘ l. 1 nikde nevidím - když už tam prý najedou na její trasu = dle brněnského způsobu označování zátahů by měly vlaky jet s orientacemi "12 či 13 Hlavní nádraží Z:arrow: 1 Pisárky)".
l. 10 tak jsem se v tomto 1x spletl - počítal jsem, že používají (jako pravidelné spoje 12 a 13) jednokolejnou propojku za zastávkou na 3. koleji.

koci
Uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 21.4.2010 22:12
Bydliště: Brno

Re: Brno

Příspěvek od koci » 29.11.2012 0:45

Ad 1. Úplné opuštění spojky a zastávky "pod Grandem" je nesmysl. Pořád tudy budou jezdit a zastavovat vyjíždějící d-8 směrem do Líšně a zatahující d-8 z Líšně.

Ad 2. Také je to taková polopravda. Ano, spojka 2. kolej - Viadukt se pravidelně nepojíždí. Nicméně v opačném směru se od viaduktu na 1. peron jezdí úplně běžně. Jezdí tudy linka 10. A také touto spojkou zatahují Pisárecká pořadí d-12 a d-13.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od MOp » 29.11.2012 0:27

Asi si taky chteji zahrat hru pokus - omyl.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.11.2012 23:46

Z Brna příští rok zmizí tramvaje 7 a 13, řada linek se zkrátí
http://brno.idnes.cz/radni-v-brne-schva ... zpravy_bor

To snad Brno ještě nezažilo:
1.) V pravidelném provozu bude opuštěna TRAM zastávka Hlavák u trolejbusového obratiště a k ní vedoucí koleje - a to včetně rozjezdové koleje od Maliňáku.
2.) Naopak na Hlaváku buda pravidelně pojížděna propojka severních kolejí s podjezdem pod železnicí. Za obě tyto změny může přetrasování l. 9 od Čertovy rokle přes ul. Milady Horákové a Svoboďák s Hlavákem (severní nástupiště před budovou) do Juliánova, kde nahradí rušenou l.13 (tu ve zbytku její trasy a l. 9 mezi Hlavákem a Komárovem má nahradit posílení l.12)
3.) Ani pravidelné obousměrné pojíždění tohoto oblouku na Moravském nám. - a tak OBOUSMĚRNÉ přímé propojení Maliňáku s Českou nebývalo pravidelné (což zajistí přetrasování l. 11 z dosavadní trasy vedené ul. Milady Horákové do ul. Cejl + Maliňák) Pozn. Onen oblouk býval v minulosti pojížděn l. 4 od Maliňáku k České při uzavírkách TT přes Svoboďák - v opačném směru vynechávála i zastávku Českou a byla vedena ulicí Husovou.

Osobně mi uvedené změny připadají velmi zajímavě - přinášejí nová přímá propojení a na Hlaváku zjednodušují přestup mezi TRAM (všemi tama vedenými linkami i jimi a vlaky) + ruší páteřní svazek l. 12 a 13 (dosud se jižně/východně od Hlaváku větvící) a nahrazují jej páteřní linkou 12.

Uživatelský avatar
manil
Uživatel
Příspěvky: 153
Registrován: 26.11.2005 23:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od manil » 23.9.2012 0:57

Vážení kolegové z Pražských tramvají,

jménem týmu BMHD.cz bych Vás rád všechny pozval na oslavu 10 let od založení našich brněnských stránek. Bude se konat v sobotu 6. 10., její součásí je mj. jízda s trojicí tramvají T3R.PV a večerní posezení.

Veškeré podobrnosti se dozvíte zde:
http://www.bmhd.cz/aktuality/aktualita.php?1083

Zdraví manil

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od 9001 » 04.6.2012 23:23

http://www.youtube.com/watch?v=Y0tEwkYAcNs

Odkaz převzatý ze zelených. Zkoušky havarované NP kachny z Bystrce z 31.5.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Brno

Příspěvek od Absolut » 23.3.2012 14:23


Uživatelský avatar
Honza
Uživatel
Příspěvky: 272
Registrován: 02.10.2010 13:48

Re: Brno

Příspěvek od Honza » 23.3.2012 12:59

Hledáním po Internetu, je v neděli (konkrétně tuto) nejpravděpodobnější výskyt RT6 na čtvrtém nebo dvanáctém pořadí trojky. Má někdo přesnější informace případně časy? Díky. ;)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Brno

Příspěvek od Absolut » 08.2.2012 22:57

9169 v Modřanech vypadala podobně.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od 9001 » 08.2.2012 22:51

Dám to sem. Na zelených jsou fotky vykolejení 13T.
http://www.k-report.net/discus/obrazky/10/69/671069.jpg
http://www.k-report.net/discus/obrazky/10/70/671070.jpg

Zvlášt druhá fotka vypadá hodně zajímavě.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Krno

Příspěvek od kruťák » 18.11.2011 22:06

Prý běžný pátek v Brně :D
(pořízeno den před svátkem - malý pátek)
http://twitter.com/?photo_id=1#!/czpopi ... 88/photo/1

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Brno

Příspěvek od pawel » 18.9.2011 21:14

ad živé ploty, stromy apod. kolem kolejiště - nechápu, proč zrovna v praze tohle nemůže fungovat, ačkoli to je standardem i v mnoha menších a chudších městech. praha by vůbec mohla být o dost zelenější, stačí si vzít příklad ze "stadtplanung" v německu, ale i polsku aj.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od 9001 » 18.9.2011 19:11

MM- Díky za fotky z Brna. Vypadá to hezky, ale řekl bych že to narazí co otevřel MOp.

K tomu sjednocení. Ono nemusíš chodit daleko. Na ekologie se dnes jenom hraje. Stačí se podívat na vzduchovoziče v tramvajích...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 18.9.2011 18:31

MOp: No ono v Praze není moc míst, kde by byla nová zeleň mezi TT a silnicí reálná - dokonce čekám, že na jednom místě část nyní existující zmizí, aby mohl vzniknout vyhrazený BUS pruh, ale neubyla při tom parkovací místa, kterým se obětuje část trávy mezi stromy podél (ovšem v tomto případě zatravněné) TT. Uhodneš, kterou a v kterém směru myslím? Posun zábradlí k TT a zadláždění/zalití asfaltem/osazení trávníkové dlažby v kraji zvýšeného velmi širokého středového pásu by mělo řešit tento problém
V těch Holešovicich čekám zase, že jednou při REKO TT bude spíše o ten přebytečný cca metr šířky středového pásu rozšířena silnice (díky čemuž na její jedné straně bude místo podélného parkování možné parkování šikmé či vznikne cyklopruh) než aby vzniklo místo pro zeleň. Je to škoda, ale v tomto jsem realista.
Zejména, když vidím zásadně chybné nehospodárné financování správy veřejných prostranství v Praze způsobené roztříštěností/nekoordinovaností - díky čemuž vznikají zbytečné přesuny = (placené) prostoje pracovníků udržujících zeleň i čistotu ve městě. Snad v každé ulici část patří a nechá udržovat město, další městská část a pak zejména v případě výskytu TT ještě i DP.
Ať třeba (byť nelogicky) DP hradí vyvážení nějakých odpadkáčů či udržování zeleně, ale ať se to krucinál všechno dělá "plošně" - každý druh činnosti v celé ulici je vykonán zaráz jedněmi pracovníky, kteří zbytečně neplýtvají časem a pohonnými hmotami na přesun mezi různými od sebe vzdálenými místy! Proč během jedné směny v jedné ulici mne jednou brzdí sběrné auto košů ze zastávkových sloupků a v jinou těch na chodnících - potažmo u zastávkových přístřešků? Porotože Praha snažící se integrovat hromadnou dopravu není schopna se (kvůli ekonomickým zájmům jednotlivců) dohodnout na integraci jiných veřejných činností!

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od MOp » 18.9.2011 16:55

Kdo zafinancuje upravu trate + komunikaci? Kdo bude tyto zive ploty udrzovat? Kdo je bude mit v majetku? DPP nechce travu, natoz ploty..

Odpovědět