Brno

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Isidor » 01.2.2007 17:43

Smurfx píše:Pokud jsi s ní nejel, tak to nemůžeš posoudit.
Jel, a mockrat... pointa ale je, proc to takhle (1.5sedacky) bylo konstrukcne na papire vyreseno, ne jak to funguje v praxi...bohuzel.

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 01.2.2007 17:34

Isidor píše:(jeji) konstrukteri by s tebou asi nesouhlasili :twisted:
Pokud jsi s ní nejel, tak to nemůžeš posoudit. Nevím co mysleli konstruktéři, ale realita je holt taková. V lichých článcích se stát nedá (není prostor a navíc jsou tyče ohnuté, znemožňující v podstatě držení). Obsaditelnost zadního článku je kvůli dveřím a absenci kabiny zhruba 20 lidí (z toho tak 5 stojících), ale kapacita 1. i 3. článku je pouze 12 sedících lidí. Za celou roční historii jsem tam nikoho stát neviděl, a to ani v narvané tramvaji. To je holý fakt a lidé tady, co s ní občas jezdí, mi jistě dají zapravdu. Až se s ní někdy projedeš tak uvidíš, že to tak je

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Isidor » 01.2.2007 17:20

Smurfx píše::?: prosím :?: . Jel si někdy ve 14T? Do lichých článků s podvozky se vejdou pouze sedící lidé, stát se tam nedá.
(jeji) konstrukteri by s tebou asi nesouhlasili :twisted:

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 01.2.2007 17:14

Isidor píše:To jo, ale 1.5 sedackami muzes dosahnout jine rozlozeni substratu ve voze - konkretne vetsi obsazeni clanku s podvozky, coz je zadouci. Protoze cim vice lidi je v nesenych clancich, tim vetsi je zatez na stredni podvozek a mensi na oba krajni.
:?: prosím :?: . Jel si někdy ve 14T? Do lichých článků s podvozky se vejdou pouze sedící lidé, stát se tam nedá. Takže pokud by byly 1 sedačky místo 1,5 sedaček, rozložení lidí v tramvaji se vůbec nezmění :!:

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Isidor » 01.2.2007 16:36

Smurfx píše:Přesně tak. To je přesně to, co si tady nikdo (nebo ve škodovce) neuvědomuje. Ať už by byly 1,5 sedačky nebo 1 sedačky, do té tramvaje nastoupí těch lidí stejně.
To jo, ale 1.5 sedackami muzes dosahnout jine rozlozeni substratu ve voze - konkretne vetsi obsazeni clanku s podvozky, coz je zadouci. Protoze cim vice lidi je v nesenych clancich, tim vetsi je zatez na stredni podvozek a mensi na oba krajni.

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 01.2.2007 16:29

adam_r píše:Norma neni v pripade napravovych tlaku zavazna, ale je pouze doporucujici. Pokud se DP rozhodne pro 1+2 (nebo treba i 0+2) namisto 1.5+2, tak sice teoreticky napravovy tlak pri plne obsazenem voze bude vyssi, ale prakticky se to nijak nezmeni protoze se tam tech lidi nasardinkuje stejne. DPMB uz takhle odstranoval sedadla z nove dodanych KT8D5N - prvni a posledni podvozek tim padem prekracuje normy na napravove zatizeni.
Přesně tak. To je přesně to, co si tady nikdo (nebo ve škodovce) neuvědomuje. Ať už by byly 1,5 sedačky nebo 1 sedačky, do té tramvaje nastoupí těch lidí stejně. Vždy se přesune substrát ze zastávky do tramvaje. V druhém případě to však pro stejný počet lidí bude mnohem příjemnější cestování, což znamená nebýt nasardinkován. Mně tady na foru připadá, že si lidi myslí, že když se odstraní 1,5 sedačky, že se najednou na zastávkách zjeví víc lidí a celá tramvaj překročí nápravové tlaky. Do sudých článků nastoupí těch lidí prostě stejně, nikam se přesunout nemůžou ať jsou tam 1,5 nebo 1 sedačky.

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 01.2.2007 14:29

Smurfx píše:jj, stejné sezení jako má pražská Porchestra. Pokud si Břnáci vydupali zrušení 1.5 sedaček, tak by možná bylo proveditelné upravit i ty naše stávající.
Norma neni v pripade napravovych tlaku zavazna, ale je pouze doporucujici. Pokud se DP rozhodne pro 1+2 (nebo treba i 0+2) namisto 1.5+2, tak sice teoreticky napravovy tlak pri plne obsazenem voze bude vyssi, ale prakticky se to nijak nezmeni protoze se tam tech lidi nasardinkuje stejne. DPMB uz takhle odstranoval sedadla z nove dodanych KT8D5N - prvni a posledni podvozek tim padem prekracuje normy na napravove zatizeni.

Uživatelský avatar
8701
Uživatel
Příspěvky: 35
Registrován: 07.8.2004 11:01
Bydliště: nedaleko vozovny Motol
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 8701 » 01.2.2007 10:42

Smurfx píše:Pokud by opravdu místo 1,5 sedaček byly standardní, tak to obsaditelnosti a hlavně průchodnosti a pohodlnosti v článku velice pomůže. To by se v tom případě měla Praha opravdu snažit o změnu i na našich současných 14T
To ale nikdo nikdy neudělá protože by si musel připustit chybu a to asi opravdu ne...

Uživatelský avatar
8701
Uživatel
Příspěvky: 35
Registrován: 07.8.2004 11:01
Bydliště: nedaleko vozovny Motol
Kontaktovat uživatele:

Re: Brněnské škodovky

Příspěvek od 8701 » 01.2.2007 10:39

slimman píše:A je dost možný, že vaše budou mít lepší barevné provedení. Tak ještě nebal. :)
Ano bude to KLASICKÝ brňenský náťer a né jako Kotasův na T3R

Uživatelský avatar
8701
Uživatel
Příspěvky: 35
Registrován: 07.8.2004 11:01
Bydliště: nedaleko vozovny Motol
Kontaktovat uživatele:

Re: Brněnské škodovky

Příspěvek od 8701 » 01.2.2007 10:37

Hafan píše:A to je takovej probléém s těma sedačkama...Když se budu chtít dívat z okna tak to jako budu muset asi klečet na kolenou a koukat z okno..ach jo..To su teda nadšen. Jinak má přijít 60 ANITER, 60 dloohých PORSHE a 40 malýých PORSHEter :( . Pomalu si balím kufřík. Na ty hnusy koukat nebudu :x

Prý je to jen proto že podlaha je dole-je tam různá elektronika a jsou líný to předělávat, tedy se potvrzuje že to je tramvaj z Prahy kde ji obědnalý modrý ptáci. Tedy proč by se to předělávali když pražákům i wroclavákům to stačí

Mimochodem jsem zvědavej jestli na DOD před volbama koupěj jednu modrou Wroclavskou porschetru, do Prahy a nebo ji dovezou z Wroclavy jako libereckou wanu

Uživatelský avatar
8701
Uživatel
Příspěvky: 35
Registrován: 07.8.2004 11:01
Bydliště: nedaleko vozovny Motol
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 8701 » 01.2.2007 10:31

Tonda Ježek píše:No a pokud to ještě platí, tak transport těchto vozů bude probíhat stejně jako do Prahy- s Viamontem po železnici.
Když tam dotáhli "obyčejný" Anitry tak proč né Porsche

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 01.2.2007 2:11

izzy píše:Me spise zarazi ze Skodovka neni schopna pruzne reagovat a pokud by nekdo chtel 30ti metrovy vuz s Astrim ksichtem tak mu ho proste neudela...Brnu by vzhledem k provozovanym Anitram daleko vice slusela aspon trosku unifikovanost (05T/06T jiz maji lehce upravene celni a zadni partie v oblasti svetel) a hlavne dva schody a klasicke sezeni 2+1! Prakticky by snad nebyl problem vzit 06T zjednosmernit ji s tim ze clanky nad podvozky by mely 2 schody...bohuzel skodovka jako spravny diktator rekla "NE!" a nic jineho nez sarncata tu v brzke dobe neuvidime...jen je skoda ze Inekon nevyrobil aspon jeden kus Penta...to by pak bylo krasne tu mit 40 Trii a 60 Pent...
Design Aniter a té 06T, je prostě nemoderní, a škoda z obchodního hlediska dělá to nejlepší co může. Snaží se minimalizovat "ostudu" s nemoderním designem 06T a prodává pro ni reprezentativnější 14Ta její odvození. A navíc určitě bude i dražší, tudíž na tom vydělává. Takhle se dělá busines. Pokud by Brno neakceptovalo design 14T, Škoda by odmítla, ale při jejích zakázkách by ji to nepoložilo. A nebo by se nehcala zahnat do kouta a nakonec kývnout.

Uživatelský avatar
izzy
Uživatel
Příspěvky: 190
Registrován: 28.5.2005 15:03
Bydliště: Brno, Ostrava (VSB-TU)

Příspěvek od izzy » 01.2.2007 1:24

Me spise zarazi ze Skodovka neni schopna pruzne reagovat a pokud by nekdo chtel 30ti metrovy vuz s Astrim ksichtem tak mu ho proste neudela...Brnu by vzhledem k provozovanym Anitram daleko vice slusela aspon trosku unifikovanost (05T/06T jiz maji lehce upravene celni a zadni partie v oblasti svetel) a hlavne dva schody a klasicke sezeni 2+1! Prakticky by snad nebyl problem vzit 06T zjednosmernit ji s tim ze clanky nad podvozky by mely 2 schody...bohuzel skodovka jako spravny diktator rekla "NE!" a nic jineho nez sarncata tu v brzke dobe neuvidime...jen je skoda ze Inekon nevyrobil aspon jeden kus Penta...to by pak bylo krasne tu mit 40 Trii a 60 Pent...

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 01.2.2007 0:15

Tom 11 píše: Já to myslel jako celek a ten se jen tak nezmění... :?
Aha, no tak to bohužel ne, to je pravda. Nejlépe to dokumentuje to, že ŠKODA odmítla změnit koncepci sedadel v lichých článcích :(

Uživatelský avatar
Tom 11
Uživatel
Příspěvky: 774
Registrován: 19.8.2006 18:17
Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom 11 » 01.2.2007 0:13

Smurfx píše:Pokud by opravdu místo 1,5 sedaček byly standardní, tak to obsaditelnosti a hlavně průchodnosti a pohodlnosti v článku velice pomůže. To by se v tom případě měla Praha opravdu snažit o změnu i na našich současných 14T
Tak samozřejmě pokud by byly standartní,tak to celkem dosti znatělně pomůže,to ano.

Já to myslel jako celek a ten se jen tak nezmění... :?

Odpovědět