Brno
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Nj , prumerne jedno velky vykolejeni kazdej rok. Ale vykolejit tramvaj v brne ??? Kde by se tu vzala ? .
Spis tu vladne solidni informovanost a pri vetsi akci je info hned na foru (hovory typu , ses na netu ? hod to na forum, stalo se to a to a vypadsa to na xxx dobu), pripadne pak hodne sms, nebo telefonu ostatnim.Takze pak to vypada jako sotozajezd a z ruznych zakouti a zastavek se postupne vynoruji znamy obliceje..
Spis tu vladne solidni informovanost a pri vetsi akci je info hned na foru (hovory typu , ses na netu ? hod to na forum, stalo se to a to a vypadsa to na xxx dobu), pripadne pak hodne sms, nebo telefonu ostatnim.Takze pak to vypada jako sotozajezd a z ruznych zakouti a zastavek se postupne vynoruji znamy obliceje..
BRNO TO VELMY DOBRE ROBY.nemohol by aj "unas"ve pr
su také názory-podle mne nespravne.-ze netreba evidovat denna vyprava, lebo to casto meni.To uz mne hovorili-cez spravodaj- niektory Prazaci. Cestné slovo,ze mál som velky zazitok, ked som dozvedel, ze Brno to kazdodenne roby. hlavne teraz, ked 8006-,6800,6900 skoro zmyzne, nato já gratulujem, ze rozdelenie podle vozovne ve prahy.funguje.ale-omluvim, to uz malo. Ja osbne z Kosic vypozicoval som-ked som bol zdravotny- skoro 50 ks dopr denniku, a mám napsane od 1986 vsetko. a ked viem poséedny denmpri niektorych supravy, to bez dennu vypravu nepodari.samozrejme nemám prvo kritizovat, já-od 1986- na 99 % pisem ve kosic dennu vypravu, 6514,Dezsö
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Pokud je 1,5 sedačka vynucena konstrukčně, tak to je samozřejmě něco jiného (Citelisy mají také o něco širší sedačky nad přední nápravou). Tady nejde o to, jestli se to usadí, ale o to, že je to z principu špatně.Jabberwocky píše:V Berlíně mají skoro všechny autobusy nějaké ty 1,5 sedačky a nikoho tam ani nenapadne sedat si na ně po dvou.
A pokud nic jiného, tak není špatný ten nápad s nepatrně rozšířenými sedačkami, jak navrhuje Karotka. Aspoň to nebude tak do očí bijící.
Zakládám alianci odporu proti 1,5 sedačkám a úzkým uličkám v lichých článcích v Porchestrách
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Teď mě něco napadlo a stydím se, že tak pozdě (i když se mi zdá, že s tím ještě nikdo nepřišel)
Pokud chci mít tři řady sedaček a zúženou uličku, mohu to řešit různě:
- jako škodováci: šířku "ukradenou" uličce připlácnout na jednosedák a udělat z něj 1,5
- rozšířit všechny sedačky, tedy i ty dvojité. Pak každé místo bude mít šířku sedmi šestin (1,1666...) běžného místa a nikoho nenapadne sedat si na to po dvou!
Pokud chci mít tři řady sedaček a zúženou uličku, mohu to řešit různě:
- jako škodováci: šířku "ukradenou" uličce připlácnout na jednosedák a udělat z něj 1,5
- rozšířit všechny sedačky, tedy i ty dvojité. Pak každé místo bude mít šířku sedmi šestin (1,1666...) běžného místa a nikoho nenapadne sedat si na to po dvou!
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Většinou na nich teda sedí jeden člověk, ale s tim zadkem je to v případě dvou pravda . V tom případě už máme dvě věci (liché články a 1,5 sedačky s člověkem a zadkem v uličce ), které natolik sníží obsaditelnost tramvaje, že se maximálním nápravovým tlakům ani ve snu 14T nepřiblíží.izzy píše:1,5 sedacky ale spolehlive plni to k cemu byly urceny...vetsinou na nich sedi dva lide (inteligence 0) a z toho duvodu ten druhy visi pulkou zadku v ulicce a tim padem absolutne znemoznuje pruchod nesenymi clanky...z toho tedy plyne ze zamer tam nehnat moc lidi vysel
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Já tě chápu. Vím, že jsou takto nastaveny předpisy a samozřejmě chápu i to, podle čeho se to počítá. Ale pokud se nad tím zamyslíš, zjistíš, že u 14T to je prakticky hloupost. To co se teď narve do sudého článku s 1,5 sedačkami se narve i pokud by tam byly 1 sedačky, akorát pohodlněji. (S lichými články nepočítám, protože tam je pevně 12 sedících a víc lidí se tam nepřesune). Chápu teorii, vím proč to tak je, ale u 14T je to logicky blbost. V pražských podmínkách se tam prostě ti lidi budou cpát dokud to půjde. Je ale pravda, že v extrémním případě by se do uspořádání 1+2 v sudých článcích narvalo o 8 lidí více, tzn půl tuny na celou tramvaj. Ale to je opravdu extrémní případ obsaditelnosti 8 os/m2. Bohužel s tím se při nápravových tlacích počítá, i když se ho nikdy nedosáhne (na západě končí u max.obsaditelnosti 6 os/m2, norma 8 os/m2 je z komunistických poměrů)demon píše:Nemáš pravdu !!! Nápravové tlaky se totiž počítají z maximální obsaditelnosti a ta odstraněním 0,5 sedaček = 0,5 člověka vzroste na min 1,0 člověka (ale možná i víc) a nápravový tlak stoupne.
Autoři normy logicky vycházejí z celkové váhy vozu a nikoliv z předpokladu počtu cestujících na zastávce...
Těžko můžeš vypravovat tramvaj na určitou linku podle toho, kde by mohla překračovat normy !!!
Když se teorie příliš odlišuje od praxe, není to dobře. U 14T je těchto případů celkem dost. Konstruktéři počítali, že se část stojících přesune do lichých článků a ulehčilo by se tak sudým. To je ale v praxi nemožné, a proto se také do sudých článků vejde mnohem méně lidí, než je v papírech=menší celkové zatížení podvozků=klidně by se tam uspořádání 1+2 mohlo instalovat
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Nemáš pravdu !!! Nápravové tlaky se totiž počítají z maximální obsaditelnosti a ta odstraněním 0,5 sedaček = 0,5 člověka vzroste na min 1,0 člověka (ale možná i víc) a nápravový tlak stoupne.Smurfx píše:Přesně tak. To je přesně to, co si tady nikdo (nebo ve škodovce) neuvědomuje. Ať už by byly 1,5 sedačky nebo 1 sedačky, do té tramvaje nastoupí těch lidí stejně.....lidi myslí, že když se odstraní 1,5 sedačky, že se najednou na zastávkách zjeví víc lidí a celá tramvaj překročí nápravové tlaky.
Autoři normy logicky vycházejí z celkové váhy vozu a nikoliv z předpokladu počtu cestujících na zastávce...
Těžko můžeš vypravovat tramvaj na určitou linku podle toho, kde by mohla překračovat normy !!!
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Tramvaje se ale vymýšlejí pro lidi a ne pro papír. Pokud nemají konstruktéři základní povědomí o realitě, o tom, jak se v tramvaji budou lidé pohybovat, jsou to špatní konstruktéři. Vím, že byl úmysl asi jiný, ale vůbec se ho nepovedlo realizovat.Isidor píše:Jel, a mockrat... pointa ale je, proc to takhle (1.5sedacky) bylo konstrukcne na papire vyreseno, ne jak to funguje v praxi...bohuzel.
Taková perlička: jednou jsem zkoušel stát v lichém článku, uprostřed nohou lidí sedících na podélných lavicích. Stále jsem uprostřed, nakláněl jsem se na tyč jako žirafa přes nohy cestujících (a to mám 186 cm) a tak vyčítavé a naštvané pohledy lidí "pode mnou" jsem ještě neviděl . Vydržel jsem to asi 10 sekund a potom jsem se přesunul zpět (rozuměj nacpal) do sudého článku.
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Pokud jsi s ní nejel, tak to nemůžeš posoudit. Nevím co mysleli konstruktéři, ale realita je holt taková. V lichých článcích se stát nedá (není prostor a navíc jsou tyče ohnuté, znemožňující v podstatě držení). Obsaditelnost zadního článku je kvůli dveřím a absenci kabiny zhruba 20 lidí (z toho tak 5 stojících), ale kapacita 1. i 3. článku je pouze 12 sedících lidí. Za celou roční historii jsem tam nikoho stát neviděl, a to ani v narvané tramvaji. To je holý fakt a lidé tady, co s ní občas jezdí, mi jistě dají zapravdu. Až se s ní někdy projedeš tak uvidíš, že to tak jeIsidor píše:(jeji) konstrukteri by s tebou asi nesouhlasili