Brno

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 02.5.2007 9:29

Nj , prumerne jedno velky vykolejeni kazdej rok. Ale vykolejit tramvaj v brne ??? Kde by se tu vzala ? :twisted: (-X .
Spis tu vladne solidni informovanost a pri vetsi akci je info hned na foru (hovory typu , ses na netu ? hod to na forum, stalo se to a to a vypadsa to na xxx dobu), pripadne pak hodne sms, nebo telefonu ostatnim.Takze pak to vypada jako sotozajezd a z ruznych zakouti a zastavek se postupne vynoruji znamy obliceje..

Sotoh

Příspěvek od Sotoh » 02.5.2007 8:28

V Brně mají príma tramvaje, ale už jsem viděl spoustu vykolejení z Brna. Např.: linka 2 na Vídeňské ulici málem vlítla do silnice Anitra, nebo 1706 měla taky pěkně pernej den, když u Kotlanovy vykoljila a smetla sebou sloup. Jo jo když vykolejení, tak ať to stojí za to. :) :)

6514
Uživatel
Příspěvky: 424
Registrován: 07.4.2007 16:44

BRNO TO VELMY DOBRE ROBY.nemohol by aj "unas"ve pr

Příspěvek od 6514 » 27.4.2007 18:23

su také názory-podle mne nespravne.-ze netreba evidovat denna vyprava, lebo to casto meni.To uz mne hovorili-cez spravodaj- niektory Prazaci. Cestné slovo,ze mál som velky zazitok, ked som dozvedel, ze Brno to kazdodenne roby. hlavne teraz, ked 8006-,6800,6900 skoro zmyzne, nato já gratulujem, ze rozdelenie podle vozovne ve prahy.funguje.ale-omluvim, to uz malo. Ja osbne z Kosic vypozicoval som-ked som bol zdravotny- skoro 50 ks dopr denniku, a mám napsane od 1986 vsetko. a ked viem poséedny denmpri niektorych supravy, to bez dennu vypravu nepodari.samozrejme nemám prvo kritizovat, já-od 1986- na 99 % pisem ve kosic dennu vypravu, 6514,Dezsö

Yvona

Brno

Příspěvek od Yvona » 18.4.2007 22:07

Prosím o některého řidiče jezdící tramkou v Brně, jestli by se mi nemohl ozvat na můj email (kontakt na www), potřebovala bych něco probrat a zjistit ohledně pracovního výkonu.
Děkuji

Yvona

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 01.2.2007 22:48

Jabberwocky píše:V Berlíně mají skoro všechny autobusy nějaké ty 1,5 sedačky a nikoho tam ani nenapadne sedat si na ně po dvou.
Pokud je 1,5 sedačka vynucena konstrukčně, tak to je samozřejmě něco jiného (Citelisy mají také o něco širší sedačky nad přední nápravou). Tady nejde o to, jestli se to usadí, ale o to, že je to z principu špatně.

A pokud nic jiného, tak není špatný ten nápad s nepatrně rozšířenými sedačkami, jak navrhuje Karotka. Aspoň to nebude tak do očí bijící.

Zakládám alianci odporu proti 1,5 sedačkám a úzkým uličkám v lichých článcích v Porchestrách :D

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 01.2.2007 21:55

Podle mě je to záležitost zvyku. V Berlíně mají skoro všechny autobusy nějaké ty 1,5 sedačky a nikoho tam ani nenapadne sedat si na ně po dvou. Až bude takových tramvají jezdit spousta, ono se to usadí, jako se usadilo třeba poptávkové otvírání dveří.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 01.2.2007 21:42

Teď mě něco napadlo :oops: a stydím se, že tak pozdě (i když se mi zdá, že s tím ještě nikdo nepřišel)

Pokud chci mít tři řady sedaček a zúženou uličku, mohu to řešit různě:
- jako škodováci: šířku "ukradenou" uličce připlácnout na jednosedák a udělat z něj 1,5
- :idea: rozšířit všechny sedačky, tedy i ty dvojité. Pak každé místo bude mít šířku sedmi šestin (1,1666...) běžného místa a nikoho nenapadne sedat si na to po dvou!

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 01.2.2007 21:21

izzy píše:1,5 sedacky ale spolehlive plni to k cemu byly urceny...vetsinou na nich sedi dva lide (inteligence 0) a z toho duvodu ten druhy visi pulkou zadku v ulicce a tim padem absolutne znemoznuje pruchod nesenymi clanky...z toho tedy plyne ze zamer tam nehnat moc lidi vysel :lol:
Většinou na nich teda sedí jeden člověk, ale s tim zadkem je to v případě dvou pravda :) . V tom případě už máme dvě věci (liché články a 1,5 sedačky s člověkem a zadkem v uličce :) ), které natolik sníží obsaditelnost tramvaje, že se maximálním nápravovým tlakům ani ve snu 14T nepřiblíží.

Uživatelský avatar
izzy
Uživatel
Příspěvky: 190
Registrován: 28.5.2005 15:03
Bydliště: Brno, Ostrava (VSB-TU)

Příspěvek od izzy » 01.2.2007 21:18

1,5 sedacky ale spolehlive plni to k cemu byly urceny...vetsinou na nich sedi dva lide (inteligence 0) a z toho duvodu ten druhy visi pulkou zadku v ulicce a tim padem absolutne znemoznuje pruchod nesenymi clanky...z toho tedy plyne ze zamer tam nehnat moc lidi vysel :lol:

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 01.2.2007 18:38

demon píše:Nemáš pravdu !!! Nápravové tlaky se totiž počítají z maximální obsaditelnosti a ta odstraněním 0,5 sedaček = 0,5 člověka vzroste na min 1,0 člověka (ale možná i víc) a nápravový tlak stoupne.
Autoři normy logicky vycházejí z celkové váhy vozu a nikoliv z předpokladu počtu cestujících na zastávce...
Těžko můžeš vypravovat tramvaj na určitou linku podle toho, kde by mohla překračovat normy !!!
Já tě chápu. Vím, že jsou takto nastaveny předpisy a samozřejmě chápu i to, podle čeho se to počítá. Ale pokud se nad tím zamyslíš, zjistíš, že u 14T to je prakticky hloupost. To co se teď narve do sudého článku s 1,5 sedačkami se narve i pokud by tam byly 1 sedačky, akorát pohodlněji. (S lichými články nepočítám, protože tam je pevně 12 sedících a víc lidí se tam nepřesune). Chápu teorii, vím proč to tak je, ale u 14T je to logicky blbost. V pražských podmínkách se tam prostě ti lidi budou cpát dokud to půjde. Je ale pravda, že v extrémním případě by se do uspořádání 1+2 v sudých článcích narvalo o 8 lidí více, tzn půl tuny na celou tramvaj. Ale to je opravdu extrémní případ obsaditelnosti 8 os/m2. Bohužel s tím se při nápravových tlacích počítá, i když se ho nikdy nedosáhne (na západě končí u max.obsaditelnosti 6 os/m2, norma 8 os/m2 je z komunistických poměrů)

Když se teorie příliš odlišuje od praxe, není to dobře. U 14T je těchto případů celkem dost. Konstruktéři počítali, že se část stojících přesune do lichých článků a ulehčilo by se tak sudým. To je ale v praxi nemožné, a proto se také do sudých článků vejde mnohem méně lidí, než je v papírech=menší celkové zatížení podvozků=klidně by se tam uspořádání 1+2 mohlo instalovat

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 01.2.2007 18:07

Smurfx píše:Přesně tak. To je přesně to, co si tady nikdo (nebo ve škodovce) neuvědomuje. Ať už by byly 1,5 sedačky nebo 1 sedačky, do té tramvaje nastoupí těch lidí stejně.....lidi myslí, že když se odstraní 1,5 sedačky, že se najednou na zastávkách zjeví víc lidí a celá tramvaj překročí nápravové tlaky.
Nemáš pravdu !!! Nápravové tlaky se totiž počítají z maximální obsaditelnosti a ta odstraněním 0,5 sedaček = 0,5 člověka vzroste na min 1,0 člověka (ale možná i víc) a nápravový tlak stoupne.
Autoři normy logicky vycházejí z celkové váhy vozu a nikoliv z předpokladu počtu cestujících na zastávce...
Těžko můžeš vypravovat tramvaj na určitou linku podle toho, kde by mohla překračovat normy !!!

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 01.2.2007 17:46

Isidor píše:Jel, a mockrat... pointa ale je, proc to takhle (1.5sedacky) bylo konstrukcne na papire vyreseno, ne jak to funguje v praxi...bohuzel.
Tramvaje se ale vymýšlejí pro lidi a ne pro papír. Pokud nemají konstruktéři základní povědomí o realitě, o tom, jak se v tramvaji budou lidé pohybovat, jsou to špatní konstruktéři. Vím, že byl úmysl asi jiný, ale vůbec se ho nepovedlo realizovat.

Taková perlička: jednou jsem zkoušel stát v lichém článku, uprostřed nohou lidí sedících na podélných lavicích. Stále jsem uprostřed, nakláněl jsem se na tyč jako žirafa přes nohy cestujících (a to mám 186 cm) a tak vyčítavé a naštvané pohledy lidí "pode mnou" jsem ještě neviděl :). Vydržel jsem to asi 10 sekund a potom jsem se přesunul zpět (rozuměj nacpal) do sudého článku.

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Isidor » 01.2.2007 17:43

Smurfx píše:Pokud jsi s ní nejel, tak to nemůžeš posoudit.
Jel, a mockrat... pointa ale je, proc to takhle (1.5sedacky) bylo konstrukcne na papire vyreseno, ne jak to funguje v praxi...bohuzel.

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 01.2.2007 17:34

Isidor píše:(jeji) konstrukteri by s tebou asi nesouhlasili :twisted:
Pokud jsi s ní nejel, tak to nemůžeš posoudit. Nevím co mysleli konstruktéři, ale realita je holt taková. V lichých článcích se stát nedá (není prostor a navíc jsou tyče ohnuté, znemožňující v podstatě držení). Obsaditelnost zadního článku je kvůli dveřím a absenci kabiny zhruba 20 lidí (z toho tak 5 stojících), ale kapacita 1. i 3. článku je pouze 12 sedících lidí. Za celou roční historii jsem tam nikoho stát neviděl, a to ani v narvané tramvaji. To je holý fakt a lidé tady, co s ní občas jezdí, mi jistě dají zapravdu. Až se s ní někdy projedeš tak uvidíš, že to tak je

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Isidor » 01.2.2007 17:20

Smurfx píše::?: prosím :?: . Jel si někdy ve 14T? Do lichých článků s podvozky se vejdou pouze sedící lidé, stát se tam nedá.
(jeji) konstrukteri by s tebou asi nesouhlasili :twisted:

Odpovědět