Moderátor: TRAM-FÓRUM
Ucpaná brněnská ulice Úzká trápí řidiče i chodce. Zatím neřešitelné situaci se stojícími autobusy má ulevit projekt Tramvaj Plotní. Dopravní podnik totiž chystá úpravu některých linek.
............
I na základě její stížnosti se problematickým úsekem začal dopravní podnik zabývat. A v příčině má jasno.
„Kromě našich autobusů tam zastavují také regionální spoje, které na místě stojí i patnáct až dvacet minut. Budeme jednat se společností Kordis, aby situaci s dopravci probrala,“ nastínila možné řešení mluvčí DPMB Barbora Lukšová.
S její verzí však společnost organizující integrovanou dopravu v Jihomoravském kraji nesouhlasí. „Takové případy jsou v Úzké velmi ojedinělé. Může se to stát, když má některý ze spojů zpoždění. Naše autobusy jinak běžně odjíždějí během pěti minut, stejně jako ty dopravního podniku,“ komentoval situaci mluvčí Kordisu Květoslav Havlík.
Řešením by tak pravděpodobně měl být až projekt Tramvaj Plotní. „Po jeho dokončení je v plánu úprava autobusových linek a odlehčení situace v ulici Úzká,“ uvedla Lukšová s tím, že konkrétní změny ještě nemají finální podobu.
Vznikne nová tramvajová linka
Zmíněný projekt počítá s přesunem tramvajové tratě z ulice Dornych právě do Plotní. Začít se má letos, skončit ideálně do tří let. Akce za více než miliardu korun slibuje zlepšení automobilové dopravy na Dornychu vybudováním čtyřpruhové silnice. Hladšímu průjezdu aut pomůže také přestavba křižovatky u Zvonařky, jejíž přehlednosti město docílí odstraněním tramvajové smyčky.
Dosud rušnou ulicí Plotní pak povede tramvajová doprava, která by měla zajistit kvalitnější a rychlejší spojení městské části Brno-jih s centrem. Vznikne zde i nová tramvajová zastávka, která usnadní cestu na autobusové nádraží.
„Tím, že tramvaje budou výhradně jezdit po zklidněné ulici Plotní, se postupně blížíme k cíli. Tedy změně dopravy v této části města,“ řekl náměstek primátora Richard Mrázek (ANO).
Podmínkou pro zahájení projektu byla nová ulice, jež spojuje Dornych s Masnou. Nese název Nová Agrozet a dělníci ji dokončili na podzim roku 2015. Sloužit bude jako objízdná trasa při stavebních pracích.
„Řekli nám, že jde jen o obnovu trati, takže se nemusí konat klasické územní řízení a s námi by se ani bavit nemuseli. To nás vyděsilo. Založili jsme kvůli tomu spolek, abychom se mohli bránit,“ prohlásil Michal Štourač, předseda spolku Holzova – Líšeň.
MM-Mikulovsky napsal:Krize hromadné dopravy v Brně. Řidiči jsou vyčerpaní, chybí posily
http://brno.idnes.cz/hromadna-doprava-v-brne-nedostatek-ridicu-fgz-/brno-zpravy.aspx?c=A160730_2263189_brno-zpravy_krut
Brněnský dopravní podnik trápí akutní nedostatek řidičů autobusů. I přes prázdninový režim se mu sotva daří pokrýt všechny denní směny, řidiči jsou pod tlakem a často pracují i v době volna. Některé spoje proto dokonce v ojedinělých případech ani nevyjely.
..............
Vedení DPMB ale tak zásadní problém popírá. „Vylučuji, že by byl nějaký spoj vynechán,“ reagovala mluvčí podniku Barbora Lukšová.
„Řidičů je dlouhodobě málo, k čemuž přispívá i období dovolených. Máme však připravené zálohy, výpravčím se tak vždy podaří všechny směny obsadit,“ dodala s tím, že se cestující žádného dopadu obávat nemusejí, a to ani po skončení omezeného letního režimu.
S odbory se vedení neshoduje ani na počtu řidičů, o nějž by se jejich řady měly do ideálního stavu rozrůst. Zatímco DPMB by prý potřeboval navíc asi stovku posil na všech trakcích čili na autobusy, tramvaje i trolejbusy, odhady odborového svazu hovoří o dvojnásobku.
..........
Karosák napsal:Jó, starej pražec tam spilberk přilepí mamutem na konečný
von Špilberk napsal:I tím schodem a posuvnými okny by se mohla Praha inspirovat.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník