Karosák píše:......
Proto bych se přiklonil za současné konjunktury právě k civilizaci pracovních podmínek, s daleko dlouhodobějším efektem právě i pro ty příští generace, než ke krátkozraké hodbě za mamonem.
100% souhlas - o tom ("že peníze nejsou vše - mohou sice život usnadnit, ale skutečné štěstí rohozdně sami o sobě nepřinesou") se snažím dávno OO přesvědčit, ale nějak se mi to většinou nedaří!
demon píše:trainzjohny píše:Spíš by měl zapracovat na spokojenosti zaměstnanců, lepší skladbu šichet...
Lepší skladba šichet samozřejmě souvisí s nedostatkem zaměstnanců, šejdry prostě neodbouram (a že jich teď je) dokud nebudu mít lidi, delší obratový časy jakbysmet...
No obratové časy právě řeším - resp. "tlačím" OO, ať to řeší na PEKu
A) řeknu to tak, že v průměru jsou OK (ono je, díky omezené kapacitě obratišť, prostě nejde zbytečně natahovat) = takže problém je jen s těmi nejkratšími - tzv. minimálními, které se většinou používají zejména po ranních výjezdech a před zataženími do vozoven!
B) na druhou stranu jsem přesvědčen, že ty nejdelší pobyty TRAM v obratištích kvůli čerpání B či BP jejich řidiči tam jde naopak o 2 minuty zkrátit!
Obratové časy TRAM DPP v konečných totiž řeší POKYN 121-2011-03 (body 5.5 a 5.6), mající tyto problémy:
1.) určuje, že základní obratový čas je 3 minuty v obratištích s nástupní i výstupní zastávkou v nich - JENŽE JE NĚKOLIK VÝKLADŮ ZAČÁTKU A KONCE OBRATIŠTĚ A TEDY JSOU-LI ZASTÁVKY V NĚM ČI MIMO NĚJ (např. obě na Sídl. Barrandov a Nádr. Braník nebo nástupní zast. na Březiněveské)!
2.) určuje 4 minuty je-li 1 ze zastávek mimo obratiště a 5 minut jsou-li obě zastávky mimo obratiště nebo 1 oddělena křižovatkou (vykládá se, že je mišleno SSZ) = NEURČUJE DÉLKU PRO PŘPDADY, KDY OD VLASTNÍHO OBRATIŠTĚ JSOU SSZ OODĚLENY OBĚ ZASTÁVKY (např. Nádr. Podbaba, Vypich, Červený vrch) NEBO PŘÍPADY KDY 1 ZE ZASTÁVEK MIMO OBRATIŠTĚ JE OD NĚJ ODDĚLENA SSZ (např. Kubánské náměstí - SSZ za výstupní zastávkou a na výjezdu z obratiště dle DZ dávání přednosti IAD na PK)
3.) neurčuje časovu náročnost (resp. předpoklad možného zdržení) na výjezdu z nástupních zastávek, za nimiž je SSZ - TOTO JEN ČÁSTEČNĚ ŘEŠÍ (jen "pár letá") NEOFICIÁLNÍ DOHODA OO S DPP, ŽE PDT U VÝJEZDU Z TAKOVÝCHTO ZASTÁVEK BUDE TOLEROVAT ZPOŽDĚNÍ DO +90SEK., KTERÉ DO SYSTÉMU "AUTOMATICKY"/BEZ TÁZÁNÍ SE ŘT ZADÁ JAKO ZPOŽDĚNÍ SSZ, ale nejsou s ní seznámeni všichni ŘT a není dodržována ani částí oaszenstva PDT!
4.) stanovuje, že pobyt tramvaje má být v obratišti delší minimálně o 3minuty (na vyrovnání tzv. zpoždění - čímž je resp. myšleno na toleranci pozdního příjezdu považovaného za přepravu přesnou) než je stanoven pro to obratiště minimální obratový čas - V MINULOSTI JSEM SE SETKAL S PŘÍPADEM ŽE U L.17 NA VOZ. KOBYLISY TOTO NEBYLO DODRŽENO, PROTOŽE VJŘ OBSAHOVAL ČAS ODJEZDU POUHÉ 4 MINUTY PO ČASU PŘÍJEZDU DO OBRATIŠTĚ!
5.) oficiálně nestanovuje, že čas TRAM v obratišti má umožňovat ŘT využití tamního WC, které je dle KS v každém obratišti u linek s jízdní dobou z jedné konečné na druhou nad 30minut -COŽ JE V ROZPORU S OFICIÁLNÍMI VÝKLADY ZÁKONÍKU PRÁCE (A JEMU NADŘAZENÉHO OBČANSKÉHO ZÁKONÍKU A ÚSTAVY ČR), ŽE ZAMĚSTNAVETEL MUSÍ:
a) UMOŽŇOVAT PŘÍSTUP ZAMĚSTNANCŮM NA WC I MIMO OFICIÁLNÍ PŘESTÁVKY = U ŘT TZV. B / BP !
b) ZACHOVÁVAT DŮSTOJNOST ZAMĚSTNANCŮ - JSEM PŘESVĚDČEN, ŽE NUTNOST HLÁŠENÍ POUŽITÍ WC (A OMLOUVÁNÍ TÍM POZDNÍHO VÝJEZDU Z KONENČÉ), PROTOŽE VJŘ S TÍM NEPOČÍTAL JE PRO ŘT PONIŽUJÍCÍ, protože je to prováděno radiostanicí se záznamem a navíc PDT to dále zaznamenává písemně - resp. do počítačového systému! Navíc tam může být i osobní psychologický problém, když ŘT je žena a na PDT jsou jen samí muži!
6.) stanovuje, že o určený minimální obratových čas + 3 min. na vyrovnání zpoždění musí být delší čas B (minimálně 10min.) / BP (minimálně 15min.) plánovaného v obratišti = Dá se uvažovat, že v situacích správně stanoveného obratového času pro konkrétní konečnou - zejména těch s výstupní i nástupní zastávkou přímo v nich (např. ÚDDP, Divoká Šárka - obě mají nástupní zastávky více méně těsně za výstupními) pro pohyb vlaků v obratišti = zejména myšleno pro jejich nájezd do nástupní zastávky stačí pouhá 1 minuta = 2 minuty z určeného minimálního času obratu jsou vyhrazeny pro použití WC ŘT = VLASTNĚ SOUČASNÝ PŘÍSLUŠNÝ POKYN, V MÍSTECH SPRÁVNĚ URČENÉHO MINIMÁLNÍHO OBRATOVÉHO ČASU, PŘIKAZUJE PRODLUŽOVAT B / BP O 2 MINUTY NA VYUŽITÍ WC ŘT, BYŤ TOTO JE ČINNOST, S NÍŽ SE POČÍTÁ V ČASE SAMOTNÉHO B / BP !
Pořád jsou v DPP situace, kdy VJŘ naopak nesmyslně (resp. zbytečně - aniž by to bylo potřeba kvůli délce řízení) počítá s BP (nebo i bez něj s dlouhým pobytem TRAM na konečné, kvů-li vyčkání odjezdu předchozího spoje zpět na další konečnou) před zatažením do vozovny, byť by ten pobyt v obartišti před zatažením (a tím i celá příslušná směna ŘT) mohl být zkrácen průjezdem TRAM obratištěm jinou kolejí!
Toto by ve výsledku minimálně vyrovnalo protažení většiny směn s výjezdem o pouhých pár minut (většinou 2) dřívější nástupy ŘT a následně výjezdy TRAM z vozoven, aby pře 1. tzv. půlkolem na lince ztrávili na konenčé dostatečný čas pro možnost využití WC ŘT - přičemž, většinou se vyjíždí brzo ráno za minimálního provozu = přijíždí se na tu konenčou přesně dle VJŘ, takže na to WC ve skutečnosti budOU nejen určené 2minuty, ale I + 3 minuty určené zejména pro odchilku na příjezdu = celkem 5minut a to se už dá stihnout i tzv. velká potřeba, která je právě asi nejčastější v ranních hodinách, ale ne vždy ihned po probuzení!
PS: JINAK JSEM NAVÍC TAKÉ VELMI PŘESVĚDČEN, ŽE SPOUSTA ŠEJDRŮ JE NESMYSLNÝCH = TAK JAK NEJSOU ODPOVĚDNÍ SCHOPNÍ NAPLÁNOVAT PŘED ZÁTAHEM PRŮJEZD TRAM NEJVOLNĚJŠÍ KOLEJÍ (resp. i s pomocí správného seřazení v příslušnou dobu na jednu kolej obratiště vlaků vracejících se na další tzv. půlkolo i ze dvou linek, aby jedna kolej byla uvolněna pro zátahy jiných vlaků ze všech = 2 až 3 linek používajícíh to) OBRATIŠTĚ, TAK NEJSOU SCHOPNI SKUTEČNĚ PRODUKTIVNĚ NAPLÁNOVAT ZAČÁTKY A KONCE SMĚN A B/BP V NICH! Ve výsledku by se zjistilo, že ani tolik lidí/ŘT nechybí, ALE MÁM INFORMACE OFICIÁLNÍ (Z MÉDIÍ) I NEOFICIÁLNÍ (ZKUŠENOST OSOBNÍ Z MÝCH PŘEDCHOZÝCH ZAMĚSTNÁNÍ ČI ZNÁMÝCH), ŽE ČASTÁ NEKOMPETENČNOST VEDOUCÍCH/PLÁNUJÍCÍCH PRACOVNÍKŮ JE V ČR PRÁVĚ TEN NEJVĚTŠÍ PROBLÉM, protože to je ten hlavní důvod neojediněle špatné produktivity prácev ČR, protože se tu často ztrácí čas a síly pracovníků jim nesmyslně nařízenými (a jimi pak vykonávanými) činnostmi