Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od P_V » 03.11.2008 0:45

Tom 11 píše:obrázek - 8625+8626 na zkušební jízdě.
Proč je vlastně tahle zatáčka klopená... ééé... oblouk s převýšením, když z jedné strany je zastávka a z druhé výhybka, takže se tam nedá rozjet takovou rychlostí, aby to mělo smysl?

Uživatelský avatar
Tom 11
Uživatel
Příspěvky: 774
Registrován: 19.8.2006 18:17
Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Tom 11 » 02.11.2008 23:44

trainzjohny píše:Aha, já 6900 viděl na paláčku když jsem s davidemtk fotil a pokud se nepletu byla řízena přímo panem Šůrovským ...
Ano,přesně tak. 8-)

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od trainzjohny » 02.11.2008 23:40

Aha, já 6900 viděl na paláčku když jsem s davidemtk fotil a pokud se nepletu byla řízena přímo panem Šůrovským ...

Uživatelský avatar
Tom 11
Uživatel
Příspěvky: 774
Registrován: 19.8.2006 18:17
Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Tom 11 » 02.11.2008 23:10

:absolut píše:Nestíhááám :) S dvoudenním zpožděním fotka zkušební jízdy / měření TV úseku Přístaviště - Sídliště Modřany a zpět. Zkušební jízda se na Belárii potkala ještě s podbíječkou v činnosti, jak to udělali na cestě zpátky nevím. Souprava 8606+8605 jede na zadní pantograf proto, aby bylo možné sledovat ze zadní plošiny vozu 8606 pantograf na 8605 a až do Modřan jede proto, že tam stavba za Modřanskou školou strhla trolej a muselo se mimořádně opravovat, takže bylo potřeba i mimořádně vyzkoušet.
Pěkná fotka!Pane Absolute,můžete tu vaší fotku poslat panu řidiči na mail?Jinak zpátky se couvalo až do Bráníka a dělalo se tam víc věcí než jen trolej...to jen pro upřesnění :wink:
A dnes zkušební jízdy pokračovaly - do 14 hodin na místě byla 8625+8626,kterou hned potom vystřídala sólo 6900 a 8606+8605. :)

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od kasme » 02.11.2008 22:52

Podbíječku nakládali v pátek cca 12:40 na náklaďák u zastávky Čechova čtvrť d.c.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 02.11.2008 22:42

Nestíhááám :) S dvoudenním zpožděním fotka zkušební jízdy / měření TV úseku Přístaviště - Sídliště Modřany a zpět. Zkušební jízda se na Belárii potkala ještě s podbíječkou v činnosti, jak to udělali na cestě zpátky nevím. Souprava 8606+8605 jede na zadní pantograf proto, aby bylo možné sledovat ze zadní plošiny vozu 8606 pantograf na 8605 a až do Modřan jede proto, že tam stavba za Modřanskou školou strhla trolej a muselo se mimořádně opravovat, takže bylo potřeba i mimořádně vyzkoušet.
8606+8605-zkus-podbijecka-belarie-20081031.JPG

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od DPmPET » 15.10.2008 20:51

Bobik píše:Jasně díky už to chápu. Takže přijede žlutá mašinka, ve který jsou schovaný hóóóódně silný trpajzlíci co se přetahujou o koleje a tím je rovnaj. :lol: Díky za osvětu.
Btw to foto z Olšanský: to je nějaká spešl podbíječka DP nebo půjčená menší drážní? (spešl kvůli profilu kola, nápr. tlakům atd.)
To si najímá jednotka Dopravní cesta na podbíjení TT od firmy Hans Wendel ,filiálka Dresden.DP Praha taky vlastní ale je na metru,možná se nedá použít na tramvajové koleje kvůli železničnímu profilu.
DPmPET 8-)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bobik » 15.10.2008 20:38

Jasně díky už to chápu. Takže přijede žlutá mašinka, ve který jsou schovaný hóóóódně silný trpajzlíci co se přetahujou o koleje a tím je rovnaj. :lol: Díky za osvětu.
Btw to foto z Olšanský: to je nějaká spešl podbíječka DP nebo půjčená menší drážní? (spešl kvůli profilu kola, nápr. tlakům atd.)

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 15.10.2008 8:29

Problémem Pobřeží byla rovněž nefunkční či chabá upevňovadla, která přes několikrát převrtané uložení ve strouchnivělých pražcích prostě neměla šanci na zajištění geometrické polohy koleje.

Strojní podbíječka samozřejmě umí směrově i výškově kolej urovnat (jak bylo zmíněno "v bodě B o 30 cm dál a do výšky -5)", ale je to technologicky omezeno jejím mechanismem a tím, že po té koleji také jede.. Tuším výškově max 10 cm a 15 cm do šířky na jedno projetí.

Na přiložené fotografii podbíječky z Olšanské je vidět, jak mechanismus vyzdvihuje a upravuje polohu koleje, zatímco podbíjecí kladiva jsou zvednuta po přesunu vozidla do nové polohy. Menší dvojkolí uprostřed je napojeno na měřící přístroje.

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bald » 15.10.2008 3:15

Bobik: podbíječka to především výškově vyrovnává právě podbíjením, takže ta horská dráha má po podbití v bodech A, B i C výšku nula.

Pražcové kotvy zvětšují příčný odpor kolejového lože a tím zabraňují vybočeni z jeho osy. Jinými slovy drží kolej především v oblouku aby nedošlo k tomu, k čemu došlo, že oblouk putoval směrem ven.
Nepoužívá se to běžně v takovém rozsahu, jako tady, na dráze to má - plácnu - každý třetí pražec, a to jsem koukal na vcelku ostré oblouky v Posázaví. Tam je to staré a primitivnější, plechový pásek 2x omotaný kolem dřevopražce a trn vedoucí do země.
Jinak kolej drží vcelku dobře samotíží, gravitace funguje. Na rovných úsecích to zpravidla není třeba, snad v příkrém svahu ano. V Braníku hrál roli taky fakt, že trať snad ani neměla dilatace, byly tam montované styky a po jejich zrušení a nahrazení svary to v létě nemělo u Přístaviště kam utéct. Vlastně mělo, ale směrem nežádoucím. Možná tam někde dilatace byla, každopádně to nestačilo a hlášené závady byly právě ve vedrech. Tramvaj tomu průjezdem samozřejmě pomohla, ale chyba byla už v tom ty kolejnice svařit bez dalších úprav.
Dědci nebyli blbí, když při montáži tratí nechávali mezi kolejnicema mezery... vyrábět svařence bez dilatací, na to byla Praha expert a dodnes naháníme ve vedrech kropičáky, abychom zahnali hady zpět do žlabů v panelech. Nikoho zjevně nenapadlo, že je to železo a po letech, co se po něm kutálí tramvaje, se vyválí. Další bolest je ta, že v mrazech to praskne, jak jen je to možné, tak se to vyplní svarem a tím pádem se ta kolejnice prodlouží. No a v létě... no, to už jsem ale úplně jinde než u kotvení lože :lol:

Musím na závěr dodat, že v tomto nejsem "zdělaný" :wink: , snad mě tedy někdo doplní či opraví, pokud blábolím 8-)

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Jabberwocky » 14.10.2008 23:40

Celkové narovnání trati: http://www.inetdisc.com/kalerab/getimg. ... k8p8cb.jpg
:devilsmokin

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bobik » 14.10.2008 22:54

Co se týká reko v Braníku mám dotaz - jak se provádí "celkové narovnání trati" nebo jak se to jmenuje? Podle fotek v žurnálu by to zatím mohlo úspěšně konkurovat horské dráze :lol: Vím že se koleje podbíjí, tzn. jestli to dobře chápu tak se pod pražce "natlačí" štěrk aby nedocházelo k propadání a zatlačování do podloží. Ale stranové a výškové vyrovnání ? Nebo to výškové umí podbíječka taky nějak vyrovnat - myslím, aby temeno kolejnice nebylo např. v bodě A ve výšce 0, v bodě B který je o 30cm dál ve výšce -5 a v bodě C (30cm dál) výška +4? Doufám že to nepopisuju moc složitě #-o
A potom k čemu jsou upevněny v zemi ty pražcové kotvy? Příp. jak vůbec to celý drží. Jejich smysl je mi (doufám) jasný - drží to koleje aby se průjezdem :vlak nemlely.
Dík, určitě se tu najde dost "zdělaných" co mi to osvětlí :idea:

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Tonda Ježek » 18.9.2008 15:46

dušan píše: termín již utajený není, ale zatím ještě není rozhodnuto a momentálně na tom visí nedodělané služby a rozjezdy, snad od 23.9.
Už je, výluka bude skutečně od 23. 9.

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od dušan » 18.9.2008 12:27

VIKtor píše:Takže kromě připravovaných kolejových konstrukcí ve smyčce Braník se v oblouku při zastávce "Pohřební" cesta objevil hrobeček kameniva na plánovanou (v dosud utajeném termínu?) rekonstrukci trati...
termín již utajený není, ale zatím ještě není rozhodnuto a momentálně na tom visí nedodělané služby a rozjezdy, snad od 23.9.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od demon » 18.9.2008 10:16

Oprava Starostrašnické končí oproti plánu o pár hodin dřív už v 20:00 h dne 22.9.2008.

Odpovědět