Pražské trolejbusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Absolut » 01.12.2009 17:07

Což o to, kdyby to zmíněná společnost vzala trochu z jiného konce, tak by jistě stálo za to ji podpořit. Ve chvíli, kdy je pilotní a nejvíce rozpracovaná trolejbusová trať stavěna proti územním plánem prosazované tramvaji a oblasti vyloženě volající po trolejbusech (např. Strahov, Malvazinky) jsou sice zmíněny, ale prozatím odloženy si myslím, že podpora této petice je pro rozvoj MHD v Praze kontraproduktivní až nevhodná, protože může ve výsledku vyvolat snížení počtu tramvajových tratí v ÚP, aniž by docílila obnovy trolejbusů.

Marek Kubík
Uživatel
Příspěvky: 126
Registrován: 05.12.2008 18:36
Bydliště: Stochov okr.Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Marek Kubík » 01.12.2009 16:29

--------------------------------------------------------------------------------
Příspěvěk z Káčka:Přátelé, je tady příležitost podpořit myšlenku obnovení trolejbusů v Praze.

Vím, že je to skutečně šibeniční termín, ale Společnost pro pražskou trolejbusovou dopravu potřebuje v několika přístích dnech sehnat ještě nějaké podpisy k podání námitky k územnímu plánu.

Bližší informace (co si stáhnout a kam a dokdy to poslat) najdete na stránce http://www.trolejbusyvpraze.net/komentare.htm

Bylo by dobré, pokud se tady na k-Repu vzájemně fyzicky znáte a máte to k sobě blízko, aby ten podpisový arch podepsalo více lidí najednou, ať nám to nechodí po jednom podpisu.

Předem děkujeme všem, kteří se rozhodnou toto snažení svým podpisem podpořit!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9550
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 9001 » 03.7.2009 18:30

Bohužel bez toho sloupku s informacemi je to takové nic neříkající. Kdo neznalí na první pohled pozná trolejbusové vedení. Škoda že MČ P6 se k tomu nemá :(

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od syverin » 03.7.2009 18:04

No, mohlo by to být ještě lepší, mohly by tam být i původní izolátory (vím třeba o dvou "předválečných" modelech na zdech - po jednom v Praze a v Děčíně), ale buďme rádi aspoň za něco, vypadá to moc krásně :)

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Damir Holas » 03.7.2009 17:55

MOp píše:Stranou všeho současného dění byl 1.7.2009 slavnostně "odhalen" trolejbusový pomníček.
Tak to je opravdu nádhera! =D>

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od MF » 03.7.2009 12:47

Pěkné, akorát je škoda, že se o pár metrů dál neudělalala ještě další dvojice sloupů (jsou-li ještě nějaké sloupy) a mezi tyto dvojice se nenatáhly dráty...

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4641
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od MOp » 03.7.2009 9:15

Stranou všeho současného dění byl 1.7.2009 slavnostně "odhalen" trolejbusový pomníček. Za pomoci vyřazeného materiálu ze starého tramvajového vedení (a hlavně přispění JDCT), vznikla neobvyklá památka v Šárecké ulici, poblíž domu č.p. 38.
Pomníček tvoří dvojice autentických trolejbusových sloupů opatřená převěsem, na kterém jsou instalovány trolejbusové izolátory s krátkými kousky skutečné troleje.
Zatímco JDCT se úkolu zhostila se ctí, Praha 6 svůj jednoduchý slib nesplnila! To nejzásadnější chybí - městská část Praha 6 slíbila na sloupy dodat informační tabulky, dodnes se tak však nestalo...

Velké díky pane doktore!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od OMH » 06.4.2009 16:22


Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1394
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od PvvS » 25.12.2008 19:16

marek kubík píše:A co pohon na elektřinu z baterie.
Prihod do nakladu zhruba co 3-4 roky novou sadu baterii. Vetsina asi vi , jak vypadaji baterie v prototypu 24tr. A to je lehci vozidlo.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Absolut » 25.12.2008 18:56

Takovou Francouzskou náladu :)

Uživatelský avatar
Matošo
Uživatel
Příspěvky: 279
Registrován: 06.6.2007 11:46
Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Matošo » 25.12.2008 18:44

marek kubík píše:A co pohon na elektřinu z baterie.
Ty máš nějakou rozvernou náladu...

Marek Kubík
Uživatel
Příspěvky: 126
Registrován: 05.12.2008 18:36
Bydliště: Stochov okr.Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Marek Kubík » 25.12.2008 16:03

A co pohon na elektřinu z baterie.

blavak

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od blavak » 25.12.2008 15:01

A okrem toho je ten agregát strašne slabý, mali by ste vidieť 25tr na linke 33, ktorá sa po výpadku napätia šplhá hore po Molecovej v BA : 28000kg + 132 cestujúcich, a toto to má utiahnúť. Chodec by to predbehol.....

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od MF » 24.12.2008 9:00

PvvS píše:Mno to bych se hadal :) . Kdyz to vezmu od zakladu, tak samotny agregat do 24/25tr vzi temer tunu, a je to obyc :
* typ APU 100 DIPME
* výrobce Kirscb, GmbH
* jmenovitý výkon 100 kW
* motor IVECO DIESEL K13NEF
* objem palivové nádrže 240 l
Trbus sebou navic taha trakcak+vyzbroj.Abusy pracuji pouze s jednou premenou energie, kdezto trbusy s agregatem se 3..
(abus tepelna -> mechanicka), (trbus tepelna -> mechanicka -> elektricka -> mechanicka). Navic spotreba u pomocnych pohonu bude pri plnym zatizeni klidne i dvojnasobna oproti abusu ve stejnym rezimu.Navic u dieselu se jedna o maximalni vykon, trvaly je klidne o polovinu niz, kdezto u el. motoru se jedna o vzdy uvadeny trvaly. Pretizitelnost dieselu je nulova, pretizitelnost el. motoru je temer dvojnasobna. Ze 100kW motoru 14Tr se muze trvale valit 100kW, po dobu 10 minut tusim 150kW a 5minutovy maximum je 220kW . Asynchrony unesou jeste o trochu vic.Navic tam kde abus bude stat na volnobehu, u pomocnyho pohonu musi byt stale vyssi otacky kvuli ziveni pomocnych pohonu.Nepocitaje v to problemy s vytapenim ,ktery zebere vykon z trakcaku .. Takze budto to trochu jede, nebo to topi.
Cena agregatu je tusim okolo milionu, automaticky zberace si taky reknou minimalne o 1/2 milionu.Dal se musi zapocitat naklady na vytvoreni soucastkove zakladny ve sklade, proskoleni zamestnancu na diesel, zajisteni upravna udrzbe, parkovani.
No je vidět pane, že o tom něco víte :) Já spíš chtěl naznačit, že i ten autobus hrozně žere 8-[

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1394
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od PvvS » 24.12.2008 8:56

Mno to bych se hadal :) . Kdyz to vezmu od zakladu, tak samotny agregat do 24/25tr vzi temer tunu, a je to obyc :
* typ APU 100 DIPME
* výrobce Kirscb, GmbH
* jmenovitý výkon 100 kW
* motor IVECO DIESEL K13NEF
* objem palivové nádrže 240 l
Trbus sebou navic taha trakcak+vyzbroj.Abusy pracuji pouze s jednou premenou energie, kdezto trbusy s agregatem se 3..
(abus tepelna -> mechanicka), (trbus tepelna -> mechanicka -> elektricka -> mechanicka). Navic spotreba u pomocnych pohonu bude pri plnym zatizeni klidne i dvojnasobna oproti abusu ve stejnym rezimu.Navic u dieselu se jedna o maximalni vykon, trvaly je klidne o polovinu niz, kdezto u el. motoru se jedna o vzdy uvadeny trvaly. Pretizitelnost dieselu je nulova, pretizitelnost el. motoru je temer dvojnasobna. Ze 100kW motoru 14Tr se muze trvale valit 100kW, po dobu 10 minut tusim 150kW a 5minutovy maximum je 220kW . Asynchrony unesou jeste o trochu vic.Navic tam kde abus bude stat na volnobehu, u pomocnyho pohonu musi byt stale vyssi otacky kvuli ziveni pomocnych pohonu.Nepocitaje v to problemy s vytapenim ,ktery zebere vykon z trakcaku .. Takze budto to trochu jede, nebo to topi.
Cena agregatu je tusim okolo milionu, automaticky zberace si taky reknou minimalne o 1/2 milionu.Dal se musi zapocitat naklady na vytvoreni soucastkove zakladny ve sklade, proskoleni zamestnancu na diesel, zajisteni upravna udrzbe, parkovani.

Odpovědět