Brno

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
martyn
Uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: 02.12.2006 23:31
Bydliště: Praha 13-Stodůlky
Kontaktovat uživatele:

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od martyn » 16.9.2009 0:14

P1, P2 a P7 jsou veletržní posily: jednička ze Zvonařky, dvojka ze Staré Osady a sedmička ze Štefánikovy čtvrti.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od Oskar » 16.9.2009 0:00

mauricio píše:K čemu je ten „drát v květináči,“ co trčí z každého sběrače nalevo ve směru jízdy? Z:idea: že by nějaký archaický způsob ovládání/blokování výhybek?
Ano, přesně tak, tzv. brnkátko.
Není o tom někde nějaké povídání a fotky? Docela by mě zajímalo, jak to funguje.

Jo a ještě dovolte jeden lama-dotaz: Co to jsou linky P1, P2, atd.? Na zastávkových sloupcích o nich žádné info není, ale v IDOSu jsou. To je něco jako „plánovaný posilový spoj,“ nebo snad „pásmový provoz“?

A úplně poslední dotaz: Na spoustě vozů jsem si nevšiml ničeho, co by připomínalo GPS anténu. To znamená, že poloha vozu se tam sleduje jen podle vyhlášených zastávek?

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od 8750 » 15.9.2009 21:35

V únoru jsem plánek koupil v informačním středisku u hlavního nádraží bez problému.

mauricio
Uživatel
Příspěvky: 37
Registrován: 23.11.2004 21:59

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od mauricio » 15.9.2009 20:51

http://www.bmhd.cz/souc/plany.php
Přesný odkaz na ty mapky na netu. Ale není to nic, co se dá jen tak vytisknout do kapsy :-)

mauricio
Uživatel
Příspěvky: 37
Registrován: 23.11.2004 21:59

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od mauricio » 15.9.2009 20:50

K čemu je ten „drát v květináči,“ co trčí z každého sběrače nalevo ve směru jízdy? Z:idea: že by nějaký archaický způsob ovládání/blokování výhybek?
Ano, přesně tak, tzv. brnkátko.

Nečekal jsem, že uvidím v provozu jednolištové pantografy
Hold Brno.

a taky KT8D5 na zadní sběrač s lidma a bez problému
Občas se tomu tak stane, a problém to nebývá. Někteří tak odjezdí i celou směnu.

Zaujalo mě hlášení „Žádáme cestující, kteří přistoupili s jídlem nebo s pitím v ruce, aby neprodleně opustili vůz. Tato činnost je nehygienická, neslušná a tudíž zakázaná.“
Máme i jiné, lepší :-))

Poměrně negativně mě zaujalo, že jsem nikde nemohl sehnat nějakou jednoduchou mapku linkového vedení, dokonce ani v prodejně jízdenek u vozovny Pisárky.
Plánek je problém, buď hledej na netu (http://www.bmhd.cz), nebo je v knižním JŘ, nebo v každém voze, ale jestli se dá někde koupit samotný, to netuším.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od Oskar » 15.9.2009 20:12

Tak jsem byl dnes v Brně poprvé jinak než autem, takže jsem tak trochu plný euforických pocitů z veřejné dopravy v Brně. Mám tedy pár dotazů, pro znalce místních poměrů jistě banálních:

Z:arrow: K čemu je ten „drát v květináči,“ co trčí z každého sběrače nalevo ve směru jízdy? Z:idea: že by nějaký archaický způsob ovládání/blokování výhybek?

Z:arrow: Koukal jsem, že v místě, odkud se ovládají výhybky (aspoň na Mendelově náměstí), je nějaká smyčka mezi kolejinicemi. Jak to funguje?

A pak tu mám ještě pár postřehů, co jistě pro nikoho nebudou novinkou, ale mě zaujaly:
> Nečekal jsem, že uvidím v provozu jednolištové pantografy a taky KT8D5 na zadní sběrač s lidma a bez problému.

> Zaujalo mě hlášení „Žádáme cestující, kteří přistoupili s jídlem nebo s pitím v ruce, aby neprodleně opustili vůz. Tato činnost je nehygienická, neslušná a tudíž zakázaná.“ :D

> Poměrně negativně mě zaujalo, že jsem nikde nemohl sehnat nějakou jednoduchou mapku linkového vedení, dokonce ani v prodejně jízdenek u vozovny Pisárky.

A na závěr pár postřehů z MSV:
Z:arrow: Interiér ForCity vypadá opravdu moc krásně a prostorně, byť v některých místech se cestující budou dotýkat koleny (to ale nemusí být vždy na škodu :twisted: )
Z:arrow: Vstupenka na veletrh obsahuje taky celodenní jízdenku, kterou je možné používat na MHD v Brně v den označení až do 24:00 =D>
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Štěpán
Uživatel
Příspěvky: 696
Registrován: 10.10.2007 22:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od Štěpán » 02.9.2009 22:18


Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od MOp » 21.8.2009 0:18

Pozdrav ze Žofinkova. Při přejezdu křížení se ale z podvozkové části linou neuvěřitelné zvuky. Kam se hrabou poršetry!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

mauricio
Uživatel
Příspěvky: 37
Registrován: 23.11.2004 21:59

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od mauricio » 20.8.2009 17:13

RT6N1 1803 provozuschopná, nedávno na ZJ po městě.

Uživatelský avatar
zastavaman
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 07.2.2007 20:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Brněnské tramvajové tratě

Příspěvek od zastavaman » 11.8.2009 15:09

neměl by někdo mapu sítě brněnské koněspřežky kolem roku 1870? moc by mi to pomohlo...

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Muzeum MHD v Brně

Příspěvek od PvvS » 07.6.2009 18:22

O moc vic provozuschopnych, brnenskych vozu tam neni. Hodne jich je z jinych mest.

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 318
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: Muzeum MHD v Brně

Příspěvek od MKzB » 07.6.2009 10:19

trainzjohny píše:...snad veškrá funkční technika co má technické muzeum v Brně a DPMB....
Řek bych, že muzeu jsou lepší kousky, který by se mohly ukázat. Problém je v tom, že muzeum Líšeň je odříznuto od sítě a převoz na traileru je drahý.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Muzeum MHD v Brně

Příspěvek od trainzjohny » 06.6.2009 22:01

Na muzeum "open air" se dnes proměnilo náměstí svobody a k vidění byla v akci snad veškrá funkční technika co má technické muzeum v Brně a DPMB. Krom veškerého provozního parku (včetně Žofinky) se ukázala i celá řada historických tram, skoro celá výrobní řada trolejbusů ze škody (od 6Tr až po 24Tr) a také autobusy (od RTO, přes Ikarusy až po Citelisy). A také několik zajímavých kousků IGK z technického muzea v Brně včetně škody sentinel.

Opravdová pastva pro šotouše a to nejen z Brna. Oproti tomuto i oslavy 130 let MHD v Praze byly prd. Foteček mám desítky, tedy možná bude i FŽ.
Na ochutnávku pár kousků:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od PvvS » 20.2.2009 8:39

Stejne spamovala povic for..

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Brněnský vozový park

Příspěvek od Bobik » 19.2.2009 19:52

Hu, no proč ne, ale nějak mi uniká jak to souvisí s tramvajema v Brně.

Odpovědět