Brno
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 601
- Registrován: 02.12.2006 23:31
- Bydliště: Praha 13-Stodůlky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brněnský vozový park
P1, P2 a P7 jsou veletržní posily: jednička ze Zvonařky, dvojka ze Staré Osady a sedmička ze Štefánikovy čtvrti.
Re: Brněnský vozový park
Není o tom někde nějaké povídání a fotky? Docela by mě zajímalo, jak to funguje.mauricio píše:K čemu je ten „drát v květináči,“ co trčí z každého sběrače nalevo ve směru jízdy? že by nějaký archaický způsob ovládání/blokování výhybek?
Ano, přesně tak, tzv. brnkátko.
Jo a ještě dovolte jeden lama-dotaz: Co to jsou linky P1, P2, atd.? Na zastávkových sloupcích o nich žádné info není, ale v IDOSu jsou. To je něco jako „plánovaný posilový spoj,“ nebo snad „pásmový provoz“?
A úplně poslední dotaz: Na spoustě vozů jsem si nevšiml ničeho, co by připomínalo GPS anténu. To znamená, že poloha vozu se tam sleduje jen podle vyhlášených zastávek?
Re: Brněnský vozový park
V únoru jsem plánek koupil v informačním středisku u hlavního nádraží bez problému.
Re: Brněnský vozový park
http://www.bmhd.cz/souc/plany.php
Přesný odkaz na ty mapky na netu. Ale není to nic, co se dá jen tak vytisknout do kapsy
Přesný odkaz na ty mapky na netu. Ale není to nic, co se dá jen tak vytisknout do kapsy
Re: Brněnský vozový park
K čemu je ten „drát v květináči,“ co trčí z každého sběrače nalevo ve směru jízdy? že by nějaký archaický způsob ovládání/blokování výhybek?
Ano, přesně tak, tzv. brnkátko.
Nečekal jsem, že uvidím v provozu jednolištové pantografy
Hold Brno.
a taky KT8D5 na zadní sběrač s lidma a bez problému
Občas se tomu tak stane, a problém to nebývá. Někteří tak odjezdí i celou směnu.
Zaujalo mě hlášení „Žádáme cestující, kteří přistoupili s jídlem nebo s pitím v ruce, aby neprodleně opustili vůz. Tato činnost je nehygienická, neslušná a tudíž zakázaná.“
Máme i jiné, lepší )
Poměrně negativně mě zaujalo, že jsem nikde nemohl sehnat nějakou jednoduchou mapku linkového vedení, dokonce ani v prodejně jízdenek u vozovny Pisárky.
Plánek je problém, buď hledej na netu (http://www.bmhd.cz), nebo je v knižním JŘ, nebo v každém voze, ale jestli se dá někde koupit samotný, to netuším.
Ano, přesně tak, tzv. brnkátko.
Nečekal jsem, že uvidím v provozu jednolištové pantografy
Hold Brno.
a taky KT8D5 na zadní sběrač s lidma a bez problému
Občas se tomu tak stane, a problém to nebývá. Někteří tak odjezdí i celou směnu.
Zaujalo mě hlášení „Žádáme cestující, kteří přistoupili s jídlem nebo s pitím v ruce, aby neprodleně opustili vůz. Tato činnost je nehygienická, neslušná a tudíž zakázaná.“
Máme i jiné, lepší )
Poměrně negativně mě zaujalo, že jsem nikde nemohl sehnat nějakou jednoduchou mapku linkového vedení, dokonce ani v prodejně jízdenek u vozovny Pisárky.
Plánek je problém, buď hledej na netu (http://www.bmhd.cz), nebo je v knižním JŘ, nebo v každém voze, ale jestli se dá někde koupit samotný, to netuším.
Re: Brněnský vozový park
Tak jsem byl dnes v Brně poprvé jinak než autem, takže jsem tak trochu plný euforických pocitů z veřejné dopravy v Brně. Mám tedy pár dotazů, pro znalce místních poměrů jistě banálních:
K čemu je ten „drát v květináči,“ co trčí z každého sběrače nalevo ve směru jízdy? že by nějaký archaický způsob ovládání/blokování výhybek?
Koukal jsem, že v místě, odkud se ovládají výhybky (aspoň na Mendelově náměstí), je nějaká smyčka mezi kolejinicemi. Jak to funguje?
A pak tu mám ještě pár postřehů, co jistě pro nikoho nebudou novinkou, ale mě zaujaly:
> Nečekal jsem, že uvidím v provozu jednolištové pantografy a taky KT8D5 na zadní sběrač s lidma a bez problému.
> Zaujalo mě hlášení „Žádáme cestující, kteří přistoupili s jídlem nebo s pitím v ruce, aby neprodleně opustili vůz. Tato činnost je nehygienická, neslušná a tudíž zakázaná.“
> Poměrně negativně mě zaujalo, že jsem nikde nemohl sehnat nějakou jednoduchou mapku linkového vedení, dokonce ani v prodejně jízdenek u vozovny Pisárky.
A na závěr pár postřehů z MSV:
Interiér ForCity vypadá opravdu moc krásně a prostorně, byť v některých místech se cestující budou dotýkat koleny (to ale nemusí být vždy na škodu )
Vstupenka na veletrh obsahuje taky celodenní jízdenku, kterou je možné používat na MHD v Brně v den označení až do 24:00
K čemu je ten „drát v květináči,“ co trčí z každého sběrače nalevo ve směru jízdy? že by nějaký archaický způsob ovládání/blokování výhybek?
Koukal jsem, že v místě, odkud se ovládají výhybky (aspoň na Mendelově náměstí), je nějaká smyčka mezi kolejinicemi. Jak to funguje?
A pak tu mám ještě pár postřehů, co jistě pro nikoho nebudou novinkou, ale mě zaujaly:
> Nečekal jsem, že uvidím v provozu jednolištové pantografy a taky KT8D5 na zadní sběrač s lidma a bez problému.
> Zaujalo mě hlášení „Žádáme cestující, kteří přistoupili s jídlem nebo s pitím v ruce, aby neprodleně opustili vůz. Tato činnost je nehygienická, neslušná a tudíž zakázaná.“
> Poměrně negativně mě zaujalo, že jsem nikde nemohl sehnat nějakou jednoduchou mapku linkového vedení, dokonce ani v prodejně jízdenek u vozovny Pisárky.
A na závěr pár postřehů z MSV:
Interiér ForCity vypadá opravdu moc krásně a prostorně, byť v některých místech se cestující budou dotýkat koleny (to ale nemusí být vždy na škodu )
Vstupenka na veletrh obsahuje taky celodenní jízdenku, kterou je možné používat na MHD v Brně v den označení až do 24:00
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Brněnský vozový park
Stále jezdí, stále jezdí: http://www.tramfoto.cz/thumbnails.php?album=40
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brněnský vozový park
Pozdrav ze Žofinkova. Při přejezdu křížení se ale z podvozkové části linou neuvěřitelné zvuky. Kam se hrabou poršetry!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Brněnský vozový park
RT6N1 1803 provozuschopná, nedávno na ZJ po městě.
- zastavaman
- Uživatel
- Příspěvky: 243
- Registrován: 07.2.2007 20:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brněnské tramvajové tratě
neměl by někdo mapu sítě brněnské koněspřežky kolem roku 1870? moc by mi to pomohlo...
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Muzeum MHD v Brně
O moc vic provozuschopnych, brnenskych vozu tam neni. Hodne jich je z jinych mest.
- MKzB
- Uživatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 19.1.2007 16:49
- Bydliště: Bezkov (u Vídně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Muzeum MHD v Brně
Řek bych, že muzeu jsou lepší kousky, který by se mohly ukázat. Problém je v tom, že muzeum Líšeň je odříznuto od sítě a převoz na traileru je drahý.trainzjohny píše:...snad veškrá funkční technika co má technické muzeum v Brně a DPMB....
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Muzeum MHD v Brně
Na muzeum "open air" se dnes proměnilo náměstí svobody a k vidění byla v akci snad veškrá funkční technika co má technické muzeum v Brně a DPMB. Krom veškerého provozního parku (včetně Žofinky) se ukázala i celá řada historických tram, skoro celá výrobní řada trolejbusů ze škody (od 6Tr až po 24Tr) a také autobusy (od RTO, přes Ikarusy až po Citelisy). A také několik zajímavých kousků IGK z technického muzea v Brně včetně škody sentinel.
Opravdová pastva pro šotouše a to nejen z Brna. Oproti tomuto i oslavy 130 let MHD v Praze byly prd. Foteček mám desítky, tedy možná bude i FŽ.
Na ochutnávku pár kousků:
Opravdová pastva pro šotouše a to nejen z Brna. Oproti tomuto i oslavy 130 let MHD v Praze byly prd. Foteček mám desítky, tedy možná bude i FŽ.
Na ochutnávku pár kousků:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brněnský vozový park
Stejne spamovala povic for..
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Brněnský vozový park
Hu, no proč ne, ale nějak mi uniká jak to souvisí s tramvajema v Brně.