Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Nové tramvajové tratě
Smyčka v Bohnicích na Visle? Stále se tato blbost v územním plánu objevuje, ale bez demolic (nejlépe nákupního střediska) se tam nemá žádnou šanci vejít! To už byla lepší původní verze druhé smyčky u Nisy v Mazurské ulici (která se vejde), ale z ÚP správně zmizela.
Co se týče spojky sjezdu z Bohnic z Lysolajskému údolí, budeme muset počkat až na 2.11., kdy budou zveřejněny detailnější plány... Kde by mě také zajímaly detaily ohledně vedení dolním koncem Čimické ulice (Kobyliské náměstí - Písečná)
Někdo se zde ptal na Holešovice. Je to z důvodu přestavby celé čtvrti. Pravděpodobně do územního plánu byla zanesena jedna ze dvou hlavních variant, která počítá s TT v Argentinské v Dělnické a s vozovnou v místě historických budov Bubenského nádraží
Novinkou je pro mě TT v okolí Michelské ulice, resp. přes vlakové seřadiště. Nebo TT z Opatova na Háje.
A územní rezerva do Komořan? Co to jako má být?!
Co se týče spojky sjezdu z Bohnic z Lysolajskému údolí, budeme muset počkat až na 2.11., kdy budou zveřejněny detailnější plány... Kde by mě také zajímaly detaily ohledně vedení dolním koncem Čimické ulice (Kobyliské náměstí - Písečná)
Někdo se zde ptal na Holešovice. Je to z důvodu přestavby celé čtvrti. Pravděpodobně do územního plánu byla zanesena jedna ze dvou hlavních variant, která počítá s TT v Argentinské v Dělnické a s vozovnou v místě historických budov Bubenského nádraží
Novinkou je pro mě TT v okolí Michelské ulice, resp. přes vlakové seřadiště. Nebo TT z Opatova na Háje.
A územní rezerva do Komořan? Co to jako má být?!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.7.2007 19:32
- Bydliště: Praha 12 Modřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Ocásek zřejmě vede někam do oblasti Újezda, Průhonic a možná i Šeberova. Teď mi dává široký oblouk, kterým se silniční vnější okruh vyhýbá těmto místům, větší smysl. Docela by mě zajímalo, kdo všechno tam má skoupené pozemky, že se dělají takovéhle manévry ... Je také pravda, že se má výrazně (několikanásobně) zvětšit kapacita komerční zóny Čestlice, s tím to také může souviset, ale tuhle akci beru spíše jako důsledek blízkosti budoucího nejfrekventovanějšího dopravního uzlu v republice, křížení R1 a D1.
Re: Nové tramvajové tratě
To není nic neobvyklého. Co taková trať do Řep nebo vůbec první tratě v Praze, spousta jich byla mimo území města Prahy.OMH píše:A proč by ne? Praha a okolí se rozvíjí. Nebylo by to nic zvláštního a ani nového v ČR, natož v Evropě.slonik píše:Co má znamenat ta TT za hranice Prahy?!
Re: Nové tramvajové tratě
A proč by ne? Praha a okolí se rozvíjí. Nebylo by to nic zvláštního a ani nového v ČR, natož v Evropě.slonik píše:Co má znamenat ta TT za hranice Prahy?!
Re: Nové tramvajové tratě
Co má znamenat ta TT za hranice Prahy?!
Re: Nové tramvajové tratě
No jo pěkná sci-fi.
Ale několik věcí.
1)TT přes Skalku - opravdu za málo peněz hóódně muziky. (ja už někdo napsal)
2) kapacitní doprava (ať vlak, či tramvaj nebo kolejový autobus) směr Jesenice, Jílové (tam je to opravdu v řiti)
3) tangenta by TT - všechno super ale furt to vede přes případný Libeňský rybník.
Ale několik věcí.
1)TT přes Skalku - opravdu za málo peněz hóódně muziky. (ja už někdo napsal)
2) kapacitní doprava (ať vlak, či tramvaj nebo kolejový autobus) směr Jesenice, Jílové (tam je to opravdu v řiti)
3) tangenta by TT - všechno super ale furt to vede přes případný Libeňský rybník.
Re: Nové tramvajové tratě
Ohledně Dlouhé Míle. Tramvaj by asi bylo nejlepší ukončit na Dědině, ale protože metro hned tak nebude, vymýšlejí se zběsilosti.
Kromě Bílá Hora - Řepy mě víc zaujala TT kolem nemocnice Motol. Přesné trasování by mě zajímalo.
Malešice se začnou stavět co nevidět už skoro 50 let, z hlediska doby plánování je ta trať rekordmankou. Zjevně jsou ty vodovody pod ulicí z kvalitního materiálu
Holešovice jsou opravdové šílenství, ale vzhledem k tomu, že Orco je na krach, tak tady asi dlouho žádná činnost nebude. Florenc bych jako problém neviděl, už to tam tak bylo, podle mě stačí 3 podél MN, zbytek může zůstat. Je to spíš odlehčovací trať a zároveň v podstatě možná "smyčka" v centru.
Líbí se mi D na NR a větev Modřany, nelíbí se mi, že na východě nebyla trasa A zachována ani v územní rezervě. Chybí mi TT ze Zahradního města na Skalku. Sídliště Hostivař a Petrovice tak nadále zůstávají obslouženy busy, doprava ze Zahradního města do centra se nezrychlí.
Kromě Bílá Hora - Řepy mě víc zaujala TT kolem nemocnice Motol. Přesné trasování by mě zajímalo.
Malešice se začnou stavět co nevidět už skoro 50 let, z hlediska doby plánování je ta trať rekordmankou. Zjevně jsou ty vodovody pod ulicí z kvalitního materiálu
Holešovice jsou opravdové šílenství, ale vzhledem k tomu, že Orco je na krach, tak tady asi dlouho žádná činnost nebude. Florenc bych jako problém neviděl, už to tam tak bylo, podle mě stačí 3 podél MN, zbytek může zůstat. Je to spíš odlehčovací trať a zároveň v podstatě možná "smyčka" v centru.
Líbí se mi D na NR a větev Modřany, nelíbí se mi, že na východě nebyla trasa A zachována ani v územní rezervě. Chybí mi TT ze Zahradního města na Skalku. Sídliště Hostivař a Petrovice tak nadále zůstávají obslouženy busy, doprava ze Zahradního města do centra se nezrychlí.
prvotní dojmy z ÚP
Nádraží Ruzyně aneb cesta tam a zase zpátky. Proč? Dyť tam každou 1/4 h pojede =S=, které taktéž již vymetlo Dlouhou míli (v budoucnu snad i to metro), tak nač ještě paralelně tramvaj. Ve starém ÚP mi to přišlo rozumnější - z Vlastiny rovně dál rozvojovým územím a pak k Dlouhé míli.
Oprášení letitého návrhu Bílá hora - Řepy v ultrapůvodní trase
Podolský most severněji, ne skrz žluté lázně
Sidliště Malešice už jen méně prioritně... a to se už několik let psalo, že se začne co nevidět
Bohnice - k poliklinice vůbec nic, do Troji odvážným sešupem ignorujícím serpentinu a dále k mostu do Lysolaj
V Holešovicích se zbláznili a chtějí tramvaj v každé ulici, zajímaly by mě pak ty intervaly a nabídka spojů, když ty linky zřídnou aby to celé území prošmejdily, to samé Na Florenci
Nově se klade důraz na páteřní trati
a další...
Oprášení letitého návrhu Bílá hora - Řepy v ultrapůvodní trase
Podolský most severněji, ne skrz žluté lázně
Sidliště Malešice už jen méně prioritně... a to se už několik let psalo, že se začne co nevidět
Bohnice - k poliklinice vůbec nic, do Troji odvážným sešupem ignorujícím serpentinu a dále k mostu do Lysolaj
V Holešovicích se zbláznili a chtějí tramvaj v každé ulici, zajímaly by mě pak ty intervaly a nabídka spojů, když ty linky zřídnou aby to celé území prošmejdily, to samé Na Florenci
Nově se klade důraz na páteřní trati
a další...
TRAMVAJOVÉ TRATĚ V KONCEPTU NOVÉHO ÚZEMNÍHO PLÁNU
Sympatické velké plány
Najdete též na http://www.uppraha.cz/ke-stazeni
Najdete též na http://www.uppraha.cz/ke-stazeni
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Nové tramvajové tratě
křížení řešit netřeba, to je vyřešené od doby vzniku toho systému. Problém ale nastane když dojde k zastavení krátkého tram vozu v hluchém úsekuAbsolut píše:...Ano, třetí kolejnice může být jinde. Může být v ose koleje. Bude třeba technicky vyřešit křížení této napájecí kolejnice
v místě výhybky, protože se tam potká s kolejnicemi, které vedou zpětné proudy...
http://www2.pictures.gi.zimbio.com/Hidd ... xLthrl.jpg
Taky bych se přikláněl (když už bych musel použít tento most) ke dvěma jednokolejkám, pobralo by to ale jen jednu linku a to je možná zbytečnej přepych stavět kvůli tomu rampy. To je opravdu daleko efektivnější nový most bez nějakých omezení.
Re: Nové tramvajové tratě
Myslím, že měl spíš na mysli spory o rušení signalizačních obvodů bordelem ve zpětném trakčním proudu – „Pendolino problém“. To, že proud je potřeba také někam odvést je bez debat a takové přerušení odvodu zpětného trakčního proudu může způsobit i životu nebezpečnou situaci (viz předpisy o vyskakování z tramvaje ).
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Já ti dám žabomyších. To je vopruz jak blázen. Támhle u Čerčan dáš ke styku trakční lana na odvod podle normy, ale von to do toho kopce trochu pošimrá a už se jim z toho čoudí. A to je pořád někde něco. Ještěže jsou třeba Vršovice na rovince, protože ty večně rozkradený lana pro odvod zpětných trakčních proudů, to je pane učiteli zlá...ošklivý případ. A pak jim to stejně občas zadoutnáAbsolut píše:i řeší problém
žabomyších sporů zpětných proudů od tramvaje s železničním signalizačním / zabezpečovacím zařízením.
Co se tohodle týče jsou tramky celkem za vodou, semtam vlivem bludných proudů nenápadně prorezne něco opodál, ale k tomu se nehlásíme
A jinak se mi MOpova a Oskarova verze zá zatím nejlepší.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Kdyz uz jste u tech brutalnich vymysleni a nesmyslu, tak mam take jeden - jednokolejka pro vlak na jedne strane, jednokolejka pro tram na druhe strane. Na koncich samozrejme vyusteni do dvoukolejnych trati. nejaky i>6 minut to v pohode utahne.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Nové tramvajové tratě
Já ty úvahy taky nezatracuju. Sice si myslím, že u mostu inteligence je to blbost, ale nevadí mi o tom teoretizovat.
Ano, třetí kolejnice může být jinde. Může být v ose koleje. Bude třeba technicky vyřešit křížení této napájecí kolejnice
v místě výhybky, protože se tam potká s kolejnicemi, které vedou zpětné proudy. V tom mají boční přívodní kolejnice
brutální výhody.
Ten Karlův most je dobrý vtip. Taky to mělo svoje důvody, proč se to tam neudrželo.
Oskarova úvaha s přepínáním je asi zatím nejlepší. Bavíme se o úseku délky jen několik set metrů.
Ano, třetí kolejnice může být jinde. Může být v ose koleje. Bude třeba technicky vyřešit křížení této napájecí kolejnice
v místě výhybky, protože se tam potká s kolejnicemi, které vedou zpětné proudy. V tom mají boční přívodní kolejnice
brutální výhody.
Ten Karlův most je dobrý vtip. Taky to mělo svoje důvody, proč se to tam neudrželo.
Oskarova úvaha s přepínáním je asi zatím nejlepší. Bavíme se o úseku délky jen několik set metrů.
Re: Nové tramvajové tratě
Když už se tady vymýšlí nesmysly, tak mě napadlo ještě něco. Beztak by musel být tramvajový provoz detekován a signalizován v zabezpečovacím zařízení, tak by stačilo na výstup tohoto zařízení dát nějaký přepínač, co by volil napětí v dotčeném úseku 600V / 3000V a bylo by