Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce TT
Dík za vysvětlení. Pak tady mám ještě 1 "zlepšovák". Nedaly by se pro S49 používat douhé kolejnicové pásy, jako na železnici? Takto se musí jednotlivá kolejová pole svařovat. Třeba na rovném Lehovci by se uživily, ne?
Re: Rekonstrukce TT
Ja si na pytle cementu beru trabose s vozejkem. No ale naposledy jsem to drobet neodhadl a vezl 20 pytlu. Kus 25kg ale jelo to.Absolut píše:Tak. Není důvod. Je to jako brát si na jeden pytel cementu valník místo tranzita.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Tak. Není důvod. Je to jako brát si na jeden pytel cementu valník místo tranzita.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Teoreticky ano - liší se však hmotností, !výškou! (uic je o 23mm vyssi), šířkou paty a rmaximální rychlostí, kterou je možné je pojíždět a hlavne cenou. Tvar hlavy mají stejný, tudíž jsou "relativne" zaměnitelné. Ale proc to delat? Tram rychle nejezdi, vazi mene jak zel. vozidlo a S49 je vsude plno..
Re: Rekonstrukce TT
Mám dotaz, mohly by být na pražské tramvajové síti používány i kolejnice UIC 60? Pokud by to tedy bylo k něčemu.
Re: Rekonstrukce TT
Dnes lehla k zemi i poslední část přístřešku (kamrlík) ve smyčce Lehovec.
DPmPET
DPmPET
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
udrzba - sundan prave proto, aby se mohl neudrzovat (stejny pripad napis kralovka)
bezpecnost - myslis, ze tam nebude zabradli?
ohyzdnost - priznam se, velice subjektivni.
bezpecnost - myslis, ze tam nebude zabradli?
ohyzdnost - priznam se, velice subjektivni.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Úržba - dovolte abych se zasmál, kdy ty přístřešky někdo nějak naposledy udržoval ?!MOp píše:duvody jsou prozaictejsi a je jich vice - udrzba, bezpecnost, ohyzdnost.
Bezpečnost - jistě, nyní se dá volně běhat mezi kolejema (ale připouštím, že výhled přes ně byl na pendrek)
Ohyzdnost - směju se podruhé, komu to kdy u DPP vadilo ?!
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
duvody jsou prozaictejsi a je jich vice - udrzba, bezpecnost, ohyzdnost.
Re: Rekonstrukce TT
asi je to kvůli vyrušení spojky, tak protože vyjížďáky trojky pojedou po vedlejší koleji, tak aby to viděli a mohli přecházet.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Jeste to zde nebylo - Dopravni podnik Petřiny se nezminil, ze na Lehovci lehnul popelem pristresek na nastupni zastavce vnitrni koleje.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Rekonstrukce TT
Z toho, co vzniklo a vzniká na Malovance je mi smutno. Teď nemyslím koleje, ale vše ostatní. Zcela dementní příchody od semaforů na zastávku Malovanka, 4 nové SSZ, které asi již po ukončení IGK objížďky nikdo neodstraní či v neposlední řadě naprosto hrůzné zacházení se stavebním materiálem, kdy z chodníků před rekonstrukcí nebyla sejmuta dlažba, která teď padá do výkopů, či je smíchávána se sutí. Ale co, nová dlažba je drobný náklad, spíš je mi líto toho materiálu.
Myslím si také, že zaasfaltovávání a zabetonovávání TT je špatně, protože již pak nejde nijak upravovat niveletu kolejí. Preferoval bych snadno sejmutelnou dlažbu, krerá se dala zadarmo vyzískat z vedle rekonstruované ulice Pod Královkou. Minimálně na část TT není pravidelně pojížděná auty, takže problém s hlukem by nebyl.
Myslím si také, že zaasfaltovávání a zabetonovávání TT je špatně, protože již pak nejde nijak upravovat niveletu kolejí. Preferoval bych snadno sejmutelnou dlažbu, krerá se dala zadarmo vyzískat z vedle rekonstruované ulice Pod Královkou. Minimálně na část TT není pravidelně pojížděná auty, takže problém s hlukem by nebyl.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce TT
Ta 9082 zkouší nějakou novou, špešl linku?
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Abych zpříjemnil Pawlovi čekání na FŽ, který se doufám v průběhu úterka upeče, přidám jednu provozní tříkolejku z Malovanky-Dlabačova.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Rekonstrukce TT
V obloucích se přídržnice využívá i na dráze, např. trať 210 jich byla plná, nevím jak je na tom dnes, ale k vidění je i na jiných lokálkách. Nevím jaká byla podmínka instalace, možná oblouk od r150 do r200, možná r250m. S tou opornicí - to je pořád dokola a špatně. Přídržnice na dráze určitě nemá stejný význam jako opornice na TT, protože opornice je opornice a přídržnice je přídržnice, to jsou 2 věci a není to o tom, že se tomu tak někde říká - to je zkrátka termín, tak se to prostě jmenuje u všech tratí. Opornice je nedílná součást hlavy kolejnice, je to boční část o níž se opírá okolek. Proto opornice. Přídržnice přidržuje rovněž okolek, ale z vnitřní strany. Přidržování je třeba jen v případě potřeby, kdy je omezená opora vedení dvojkolí, takže srdcovky, případně ostré oblouky. Bezpečnostní prvky v trati na mostních konstrukcích nejsou ani přídržnice, ani opornice. U našich žlábkových B/NT kolejnic sice používáme termín příruba, ale je to přídržnice. U nenájezdových srdcovek je výhybková přídržnice patrná zesílením příruby v místě srdce. To není prvek bezpodmínečně nutný a není aplikovaný od prvopočátku nenájezdových srdcovek v Praze, příruba v klasickém podání by stačila. Bylo by ale vyšší opotřebení hrotu srdcovky stejně, jako tomu je u všech jiných konstrukcí.MM-Mikulovsky píše:Ale v obloucích to nepoužívají - nemají je tak prudké jako na některých místech TRAM tratě (např. mnou uváděný nadjezd v Brně u Výstaviště). Jinak díky za poučení drážního názvosloví, ale účel - bránění sklouznutí kola z koleje do boku - má stejný jako opornice žlábkové koleje na TT.