Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Hele, i k náběžné kolejnici jsme se dobrali. Geniální dedukce
MF: O stanici výše podchod je. Tedy na zastávky TRAM už asi tři dny není, ale byl.
Na Hloubětíně podchod zůstane i s výstupy na zastávky TRAM a protože tyto výstupy zasahují do průjezdného průřezu, tak zůstane asi i OR. Respektive ještě se o tom nejednalo, ale lze předpokládat, že OR zůstane, neboť její důvod zůstane.
MF: O stanici výše podchod je. Tedy na zastávky TRAM už asi tři dny není, ale byl.
Na Hloubětíně podchod zůstane i s výstupy na zastávky TRAM a protože tyto výstupy zasahují do průjezdného průřezu, tak zůstane asi i OR. Respektive ještě se o tom nejednalo, ale lze předpokládat, že OR zůstane, neboť její důvod zůstane.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Ted jiz neni, ale byval.MF píše:Mám takový pocit, že o stanici výše žádný podchod není.
Re: Rekonstrukce TT
Není to Hloubětín (metro)? Mám takový pocit, že o stanici výše žádný podchod není, ale nechci se hádatP_V píše:Jedna drobnost - v zastávce Sídliště Hloubětín byly zrušeny výlezy z podchodu na zastávku. Kdo pak asi ten podchod bude používat, když bude nahrazen přechodem?
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Termin "nabehova srdcovka" neexistuje. Pred melkou srdcovkou je vsak vzdy cca metrovy kus kolejnice, ve kterem se meni hloubka zlabku (z tratove koleje na hloubku srdcovky). Teto casti se obcas rika nabeh. Toto misto slouzi k postupne zmene dotykoveho bodu tramvajoveho kola z nakolku na okolek. Protoze se kolo toci, nedochazi k razu, ale prenos bodu je postupny.
ad podchod - omezenka zustane u metra Hloubetin, na Sidlisti Hl. podle me ani nebyla. Vyuzivat jej bude tolik lidi jako dosud - NIKDO.
ad podchod - omezenka zustane u metra Hloubetin, na Sidlisti Hl. podle me ani nebyla. Vyuzivat jej bude tolik lidi jako dosud - NIKDO.
Re: Rekonstrukce TT
To je dobře, aspoň zmizí ta dvacítka
Re: Rekonstrukce TT
Jedna drobnost - v zastávce Sídliště Hloubětín byly zrušeny výlezy z podchodu na zastávku. Kdo pak asi ten podchod bude používat, když bude nahrazen přechodem?
Re: Rekonstrukce TT
MM-M:
k bodu 3 - ví se o tom ale jiné vhodné řešení není, všude ve světě se jezdí v srdci po okolku a kde ne, tak se skáče. Obojí ničí srdcovku, kola a skákání navíc dělá rámus.
k bodu 4 - chtěl jsem napsat nájezdová / nenájezdová srdcovka. Nepídil jsem se po správnosti, doporučuji raději si to ověřit.
K té fotce - přesně tuto kombinaci srdcí jsem tu už někdy kdysi popisoval, je to dané tím, že do určitého úhlu kolo zvládne přemostit mezeru mezi hlavou kolejnice a přírubou.
k bodu 3 - ví se o tom ale jiné vhodné řešení není, všude ve světě se jezdí v srdci po okolku a kde ne, tak se skáče. Obojí ničí srdcovku, kola a skákání navíc dělá rámus.
k bodu 4 - chtěl jsem napsat nájezdová / nenájezdová srdcovka. Nepídil jsem se po správnosti, doporučuji raději si to ověřit.
K té fotce - přesně tuto kombinaci srdcí jsem tu už někdy kdysi popisoval, je to dané tím, že do určitého úhlu kolo zvládne přemostit mezeru mezi hlavou kolejnice a přírubou.
Naposledy upravil(a) Bald dne 29.3.2010 0:07, celkem upraveno 1 x.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Bože, dyť i malý děcko na to musí přijít samo...
Pokud je úhel dostatečně malý, takže kolo by nikdy nespadlo do žlábku, může se použít hluboká srdcovka, pokud je úhel větší a kolo by se do žlábku propadlo tak se právě proto aby se nepropadalo používá mělká a jede se tak po okolku.
Petrovo vyjádření je zavádějící ve smyslu že by existovalo více hloubek než "mělká" a "hluboká" což není.
Pokud je úhel dostatečně malý, takže kolo by nikdy nespadlo do žlábku, může se použít hluboká srdcovka, pokud je úhel větší a kolo by se do žlábku propadlo tak se právě proto aby se nepropadalo používá mělká a jede se tak po okolku.
Petrovo vyjádření je zavádějící ve smyslu že by existovalo více hloubek než "mělká" a "hluboká" což není.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Petr: Takže, dle Vaší informace a křížení TT v Kobylisých - hlavně koleje DC z Ďáblic s kolejí ZC k vozovně (viz. foto) mám chápat, že čím je ostřejší úhel křížení kolejí tím může být srdcovka hlubší a čím více se úhel blíží pravému, tak menší?
Bald:
1.) „Odpůrci S 49“ – jsou podle mě ti co se snažili do poslední chvíle rekonstrukci TT na Lehovec zastavit, co já vím, minimálně dopisem GŘ a zprávou v novinách (je mezi nimi snad i poradce GŘ – kdo jiný by protlačil zprávu do denního tisku?).
2.) Právě v tom tisku byli uvedeny mnou citované nevýhody podle „odpůrců“ , které vyzněli tak, že klasické žlábkové kolejnice budou muset být na všech přejezdech, takže každých pár set metrů bude změna typu kolejí, která bude způsobovat velké opotřebení kol tramvají!
3.) Když odpovědní o problému ničení kol a srdcovek na vzájem vědí, tak proč jej neřeší - neví jak, či jen pouze nejsou přiděleny finance?
4.) Jinak chápu-li Vámi používaný termín „náběhová srdcovka“, tak je to odborný název pro mnou označované „mělké srdcovky“, ve kterých se hloubka žlábku postupně zmenšuje, aby kolo (jeho nákolek) nepropadlo do žlábku křižovaného směru, díky tomu, že v ten moment naběhlo okolkem na zvýšené dno žlábku křížení (srdcovky).
Bald:
1.) „Odpůrci S 49“ – jsou podle mě ti co se snažili do poslední chvíle rekonstrukci TT na Lehovec zastavit, co já vím, minimálně dopisem GŘ a zprávou v novinách (je mezi nimi snad i poradce GŘ – kdo jiný by protlačil zprávu do denního tisku?).
2.) Právě v tom tisku byli uvedeny mnou citované nevýhody podle „odpůrců“ , které vyzněli tak, že klasické žlábkové kolejnice budou muset být na všech přejezdech, takže každých pár set metrů bude změna typu kolejí, která bude způsobovat velké opotřebení kol tramvají!
3.) Když odpovědní o problému ničení kol a srdcovek na vzájem vědí, tak proč jej neřeší - neví jak, či jen pouze nejsou přiděleny finance?
4.) Jinak chápu-li Vámi používaný termín „náběhová srdcovka“, tak je to odborný název pro mnou označované „mělké srdcovky“, ve kterých se hloubka žlábku postupně zmenšuje, aby kolo (jeho nákolek) nepropadlo do žlábku křižovaného směru, díky tomu, že v ten moment naběhlo okolkem na zvýšené dno žlábku křížení (srdcovky).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Rekonstrukce TT
Jo taková přestavba, to není jednoduchý procesBald píše:Pane Mikulovský, to že jste objevil existenci montované přídržnice ještě neznamená, že tím je vyřešena problematika kolejiva ve městě. Není možné toto aplikovat tam, kde je trať v ulici - ten žlábek je opravdu široký a nedovedu si představit jak by přes to v souběžném směru jezdila jednostopá vozidla.
Váš postřeh ohledně srdcovek - není třeba, aby byl někdo odpovědný potrkán, protože to rovněž není nic nového - víme, že nám náběhové srdcovky dělají problémy jak sobě samým, tak kolům, o jejich pro a proti se ví od prvopočátku. Ale přesně jak píše Petr - je to dané šířkou kola tramvaje, ostřejší úhel zvládnou překlenout. Proto jsou nenáběhové srdcovky jen u výhybek a křižovatkách do určitého úhlu. V současné době zkoušené kolo o šířce 100mm zvládne zase o něco víc, ale i kdyby mělo třeba 130mm, nebo i víc, nezvládne logicky většinu srdcovek. Takže náběhy být jednoduše musí všude tam, kde by jinak kolo skákalo. Pro představu provoz nenáběhové srdcovky zní nějak takhle. A není to jen o kraválu, který je zajímavý pro obyvatele města, ale i o konstrukci sendvičového kola, které takovou zátěž nevydrží. To už si ale někdo, kdo o tom ví již zmíněné velké kulové neuvědomí.
Odpůrci S49 - nevím jestli někdo takový existuje, všichni si přejeme mít oblé hlavy kolejnic a jednobodý styk kolo-kolejnice. Máme ale těch kolejí hodně. Řešení by bylo - mít peníze, zbrousit to, co jde, na něco S49 kompatibilního a rychle rekonstruovat. Pochybuju, že se něčeho takového dožijem.
Re: Rekonstrukce TT
Pane Mikulovský, to že jste objevil existenci montované přídržnice ještě neznamená, že tím je vyřešena problematika kolejiva ve městě. Není možné toto aplikovat tam, kde je trať v ulici - ten žlábek je opravdu široký a nedovedu si představit jak by přes to v souběžném směru jezdila jednostopá vozidla.
Váš postřeh ohledně srdcovek - není třeba, aby byl někdo odpovědný potrkán, protože to rovněž není nic nového - víme, že nám náběhové srdcovky dělají problémy jak sobě samým, tak kolům, o jejich pro a proti se ví od prvopočátku. Ale přesně jak píše Petr - je to dané šířkou kola tramvaje, ostřejší úhel zvládnou překlenout. Proto jsou nenáběhové srdcovky jen u výhybek a křižovatkách do určitého úhlu. V současné době zkoušené kolo o šířce 100mm zvládne zase o něco víc, ale i kdyby mělo třeba 130mm, nebo i víc, nezvládne logicky většinu srdcovek. Takže náběhy být jednoduše musí všude tam, kde by jinak kolo skákalo. Pro představu provoz nenáběhové srdcovky zní nějak takhle. A není to jen o kraválu, který je zajímavý pro obyvatele města, ale i o konstrukci sendvičového kola, které takovou zátěž nevydrží. To už si ale někdo, kdo o tom ví již zmíněné velké kulové neuvědomí.
Odpůrci S49 - nevím jestli někdo takový existuje, všichni si přejeme mít oblé hlavy kolejnic a jednobodý styk kolo-kolejnice. Máme ale těch kolejí hodně. Řešení by bylo - mít peníze, zbrousit to, co jde, na něco S49 kompatibilního a rychle rekonstruovat. Pochybuju, že se něčeho takového dožijem.
Váš postřeh ohledně srdcovek - není třeba, aby byl někdo odpovědný potrkán, protože to rovněž není nic nového - víme, že nám náběhové srdcovky dělají problémy jak sobě samým, tak kolům, o jejich pro a proti se ví od prvopočátku. Ale přesně jak píše Petr - je to dané šířkou kola tramvaje, ostřejší úhel zvládnou překlenout. Proto jsou nenáběhové srdcovky jen u výhybek a křižovatkách do určitého úhlu. V současné době zkoušené kolo o šířce 100mm zvládne zase o něco víc, ale i kdyby mělo třeba 130mm, nebo i víc, nezvládne logicky většinu srdcovek. Takže náběhy být jednoduše musí všude tam, kde by jinak kolo skákalo. Pro představu provoz nenáběhové srdcovky zní nějak takhle. A není to jen o kraválu, který je zajímavý pro obyvatele města, ale i o konstrukci sendvičového kola, které takovou zátěž nevydrží. To už si ale někdo, kdo o tom ví již zmíněné velké kulové neuvědomí.
Odpůrci S49 - nevím jestli někdo takový existuje, všichni si přejeme mít oblé hlavy kolejnic a jednobodý styk kolo-kolejnice. Máme ale těch kolejí hodně. Řešení by bylo - mít peníze, zbrousit to, co jde, na něco S49 kompatibilního a rychle rekonstruovat. Pochybuju, že se něčeho takového dožijem.
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Hloubka použité srdcovky vždy úzce souvisí s úhlem odbočení (vzájemného křížení) kolejnic.MM-Mikulovsky píše:(...)Jinak naprosto dosud nechápu, proč při např. loňské rekonstrukci křižovatky Kobylisy a obratišť Březiněveská a Ďáblice byli u výhybek užity převážně hluboké srdcovky, ale na k nim přilehlých kříženích zase naopak mělké? (...)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Díky hotovému přejezdu Slévačské ulice před obratištěm Lehovec konečně již vím, jak budou řešeny přejezdy IAD přes TT s kolejnicí S49, jsou k ní upevněny v takových případech přídavné žlábky (mnohem - cca 2x až 3x širší než u "běžné" žlábkové kolejnice) s opornicí - viz. 2x foto. Což znamená, že odpůrci zavedení S 49 na TT v Praze věděli "velké kulové" o použití tohoto typu koleje, protože omílali neustálé střídání S 49 s dosavadní užívanou žlábkovou kolejnicí, čímž se prý budou nadměrně opotřebovávat kola tramvají. Osobně tvrdím, že ty se nejvíc vyloženě ničí na mělkých srdcovkách výhybek a křížení, v nichž jsou viditelně vyjety dvě stopy okolky kol!!! Samozřejmě i takto průjezdy tramvají poznamenané srdcovky jsou dle mne špatné a jistě je to důvod proč se neustále dokola musí brousit, což také zvyšuje náklady a údržbu TT. Pevně věřím, že konečně někoho odpovědného trkne všechny tato nejslabší místa kolejové sítě napravit - výměnou za hluboké srdcovky. Jinak naprosto dosud nechápu, proč při např. loňské rekonstrukci křižovatky Kobylisy a obratišť Březiněveská a Ďáblice byli u výhybek užity převážně hluboké srdcovky, ale na k nim přilehlých kříženích zase naopak mělké?
Přidávám ještě jedno foto - úpravy zakryti podchodu na zastávce Hloubětín, aby na něm mohla být uložena silnější (vyšší) kolejová konstrukce z S49 (která jak známo je nižší než dosavadní užívaná žlábková) oproti původním BKV panelům.
Přidávám ještě jedno foto - úpravy zakryti podchodu na zastávce Hloubětín, aby na něm mohla být uložena silnější (vyšší) kolejová konstrukce z S49 (která jak známo je nižší než dosavadní užívaná žlábková) oproti původním BKV panelům.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Rekonstrukce TT
Bobik píše:Nevím, ale asi jsi to měl spíš dát do vlákna SCI-FI. Aneb takových slibů jsem už slyšel....P_V píše:Nedám to do zpráv z tisku ale sem. Co se prý bude v příštích letech opravovat (no skoro všechno...)
Já bych to dal teda spíš do sekce "Humor"
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Za daných okolností není masivnost na škodu.