Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od XSC » 31.3.2010 0:53

Fořtík píše:Stavba je to pěkná, což o to, ale nějak mi uniká důvod, proč by měli být lidi znásilňováni k tomu, aby používali něco, co někdo naprojektoval.
Nezapomeňte na to, že Hloubětín je sídliště staré 50 let. V té době neexistovala dálnice a Poděbradská byla součástí mezinárodního tahu Praha - Varšava (a ve městě se jezdilo 60, v noci bez omezení). Proto tam byly naprojektovány podchody. Dnes jsou tam intenzity mnohem vyšší než tehdy, ale už to nemá význam dálkové komunikace, takže jeden semafor navíc nevadí.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Fořtík » 31.3.2010 0:02

krtinek píše:
Absolut píše:Na tuhle otázku není nijak složitá odpověď...

Přes stávající podchod nešlo zřídit na zastávky bezbariérový přístup, ale na povrchu to půjde. No a vzhledem k tomu, že už je nějaký ten pátek plánovaná u Sídliště Hloubětín nová křižovatka se SSZ, tak se aspoň ten přechod udělá už teď.
No to smysl dává, ale proč to nutně museli zabetonovat? Nic jim přece nebrání, aby byla zastávka bezbariérová a zároveň by byl i výlez z podchodu...
Stavba je to pěkná, což o to, ale nějak mi uniká důvod, proč by měli být lidi znásilňováni k tomu, aby používali něco, co někdo naprojektoval. Vzpomínám si, že jsme jako malí jezdívali vlakem z Modřan, respektive do Modřan - lidi, co šli ze zastávky chtěli jít přímou cestou na zastávku autobusu, ne nějakým obludáriem, co projektatnti vymysleli. A tak zábradlí mezi kolejemi a současně s ním i zábradlí u zastávky do centra bylo často zbaveno prostřední (respektive spodní) tyče. Pomatuji si, jak tam ty tyče nějaký ouřada zarputile nechával přivařovat, aby tam vydrželi týden, maximálně 14 dní. Nebo jiný případ - poměrně dlouho se odpovědným dařilo ignorovat vyšlapané stezky od busu 148 svážející lidi z televize na metro Pražského povstání, až se jednoho krásného dne dočkaly vyšlapané stezky zadláždění a zkulturnění. A od té doby je klid. Na Povstání jsme si to odbyli před pár lety, v Hloubětíně se dočkali teď. 8-)

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 30.3.2010 23:52

treba to, ze ten bezbarierovy pristup vede presne pres ten vystup z podchodu.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od kruťák » 30.3.2010 23:40

Absolut píše:Na tuhle otázku není nijak složitá odpověď...

Přes stávající podchod nešlo zřídit na zastávky bezbariérový přístup, ale na povrchu to půjde. No a vzhledem k tomu, že už je nějaký ten pátek plánovaná u Sídliště Hloubětín nová křižovatka se SSZ, tak se aspoň ten přechod udělá už teď.
No to smysl dává, ale proč to nutně museli zabetonovat? Nic jim přece nebrání, aby byla zastávka bezbariérová a zároveň by byl i výlez z podchodu...

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 30.3.2010 22:31

Na tuhle otázku není nijak složitá odpověď...

Přes stávající podchod nešlo zřídit na zastávky bezbariérový přístup, ale na povrchu to půjde. No a vzhledem k tomu, že už je nějaký ten pátek plánovaná u Sídliště Hloubětín nová křižovatka se SSZ, tak se aspoň ten přechod udělá už teď.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od kruťák » 30.3.2010 19:22

Absolut píše:Sídliště Hloubětín - Výstupy na zastávky tramvaje už tam v neděli vůbec nebyly.
Divil jsem se tomu, ale je to tak. Normálně to zabetonovali. To by mě teda zajímalo proč. :shock:
100330_151529a.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bobik » 30.3.2010 0:00

Bald píše:...Podle mě by se tramvaje měly přizpůsobovat městu a jejich vývoj by měl směřovat tak, aby nijak neobtěžoval obyvatele města.
Pokud slovo TRAMVAJ vyměníš za slovo AUTOMOBIL pak budu 100% souhlasit.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 29.3.2010 23:53

Fází fatálního omylu jménem autobus už má větší část Evropy úspěšně za sebou.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4082
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od P_V » 29.3.2010 20:17

Bald píše:...Podle mě by se tramvaje měly přizpůsobovat městu a jejich vývoj by měl směřovat tak, aby nijak neobtěžoval obyvatele města.
Takovému přizpůsobení se říká autobus :D

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bald » 29.3.2010 19:45

MOp: srdcovky - ano, nájezdová je nějaký slang co slýchám v DP od svého nástupu. On tomu kde kdo nějak říká, terminologie je zde na fóru vcelku pestrá. :wink: To je jedno, o to nešlo, šlo o to, že jsou nenahraditelné. Poskakovat zkrátka ve městě a se skládanými koly nejde.

jeffer: kolo mě nějak nenapadlo, cyklista to vždycky nějak přeskáče. Měl jsem na mysli motorky, skůtry, které jezdí rychle a takový žlab už je chytne. Nedovedu si představit, že budu s mašinou kličkovat přes kolejnice jako v někde zde nedávno uveřejněném návodu pro cyklisty :lol: Podle mě by se tramvaje měly přizpůsobovat městu a jejich vývoj by měl směřovat tak, aby nijak neobtěžoval obyvatele města.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 29.3.2010 17:14

Jo. Výstupy na zastávky tramvaje už tam v neděli vůbec nebyly.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od kruťák » 29.3.2010 16:48

MOp píše:Podchod zmizel mezi 22. a 25. breznem.
Jak zmizel?
Úplně zbourali a zasypali tohle?
DSC09776a.jpg
DSC09781a.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 29.3.2010 9:45

Mmch: tam že je ešte mesiac roboty?
Ono se to nezdá, ale..
- chybí přejezd u metra Hloubětín - musí být zachován provoz bus tudíž na dvě poloviny, každá cca týden..
- ještě se nesáhlo pořádně do výhybek v obratišti - až bude položeno vše, slouží jako obratiště pro štěrkovačku a podbíječku.
- dodělat přejezd se SSZ pod Hloubětínem
- zaštěrkovat + podbít
- přeskládat / opravit v celém 2,5km dlouhém úseku obruby
- natřít sloupy trakčního vedení ?? bude se dělat ??
- pověsit troleje
- osadit světla
- zadláždit zastávkové prostory
...

A jelikož výluka nekončí 4.5.2010, ale daleko dříve, času moc nezbývá..

jeffer
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 07.5.2009 11:55

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od jeffer » 29.3.2010 9:37

1) Že by bola bežná žliabková koľajnica priateľskejšia k cyklistom (jednostopým vozidlám) ako S49 + "prídržnica" (pravou prídržnicou by som to nenazval) si nemyslím. Do mesta pôjdem skôr na úzkych plášťoch (okay, ja na galuskách) a v tom prípade je úzky žliabok ešte horší ako široký, pretože koleso nielen zapadne, ale aj sa zasekne.

Inak keď som pozeral už hotové zvary na trati, zdajú sa mi v úseku Kbelská – Hloubětín značne odfláknuté (pokiaľ som dobre pochopil, tak v tých zvaroch ostáva tá tyč, ktorú používajú ako podložku na zatiaľ šrubovaných stykoch; celý povrch zvaru je značne nerovnomerný, takže by som očakával vyššiu náchylnosť na praskanie). Naproti tomu v úseku Hloubětín – sídliště Hloubětín sa zvary viac podobali železničným termitovým/elektrickým.

Mmch: tam že je ešte mesiac roboty?

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 29.3.2010 9:10

Podchod zmizel mezi 22. a 25. breznem.

Odpovědět