(HU) Budapešť

Maďarské provozy

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Re: Budapešť (Hu)

Příspěvek od Sirka » 02.4.2010 18:31

Honza Šlehofer píše:To sólo je dnes normální, nebo nějaká výluka? Nikdy jsem je tam neviděl a vlastně na většině linek ani být nemůžou, neboť jsou zapotřebí obousměrné vozy/soupravy.
Myslím, že šlo o jakési výročí vozů Tatra (btw v Budapešti je i Tatra utca) a v rámci tohoto výročí byly krom historických vozů v provozu od 10 do cca 17 hod i sólo a cedulové dvojče.

Uživatelský avatar
Honza Šlehofer
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 23.10.2005 12:42
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Budapešť (Hu)

Příspěvek od Honza Šlehofer » 31.3.2010 18:24

Z hlediska tratí je to na prostor méně náročné a šikovná jsou někde i ostrovní společná nástupiště, ale zase třeba obousměrné vozy jsou obvykle na pořízení dražší a uspořádání interiéru obousměrných vozů je pak vždy složitěšjí a méně praktické, když jsou "všude dveře" a sedačky některé po směru a některé proti ....
Každopádně budapešťský provoz je lahůdka a musí se zažít ...

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Re: Budapešť (Hu)

Příspěvek od slimman » 31.3.2010 15:15

Fakt je, že úvraťové konečné jsou "in". Podívejte se do nově budovaných provozů na západě - úvraťě a obousměrná vozidla. Ono je to i vhodné z hlediska úspory místa a údržby. Takže v Budapešti jsou naopak "napřed". :)

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Budapešť (Hu)

Příspěvek od 7080 » 31.3.2010 15:06

MKzB píše:Neuvažuje se v Budapešti o stavbě smyček, nebo zůstanou furt u obousměrných vozů.
Vzhledem k tomu, že mají kompletní obousměrný park vozidel, případně utvořený ze spojených T5C5 není výstavba smyček nutná. Spíše se stávající smyčky "ponižují" na obyčejné úvraťové konečné. Příkladem budiž smyčka u Margit híd, kde je před smyčkou přerušená kolej, vložená zajišťovací výhybka. Ze smyčky zůstal téměř celý oblouk o délce dvou souprav.
Jinak jsou provozovány momentálně tři smyčky v celé síti. Zbytek je buď úplně neprovozní, jako smyčka Csömöri út, která je mimo provoz od roku 1994, ale stále s většinou kolejí a částí troleje nebo je ponížen na obyčejné úvratě.

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 318
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: Budapešť (Hu)

Příspěvek od MKzB » 31.3.2010 9:49

Neuvažuje se v Budapešti o stavbě smyček, nebo zůstanou furt u obousměrných vozů.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1541
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Budapešť (Hu)

Příspěvek od Radek » 31.3.2010 8:16

Pěkný článek. Zrovna se tam chystám.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Budapešť (Hu)

Příspěvek od Absolut » 30.3.2010 22:38

Ta fotka je moc zajímavá jednou věcí - linka 59 ve své delší variantě trasy (když nekončí na Mopszkva Téru) je jediná, která má v Budapešti na obou koncích smyčku a tak tam může být vypraven sólo vůz T5, což je jinak zde nevídané. Osobně jsem tam sólo v provozu nikdy neviděl, dokonce i o státním svátku 15.3. tam byla dvojice, ale něco jsem o tom zaslechl a přiložená fotka to dokazuje.

Edit: Napsali jsme to s HŠ společně :)

Uživatelský avatar
Honza Šlehofer
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 23.10.2005 12:42
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Budapešť (Hu)

Příspěvek od Honza Šlehofer » 30.3.2010 22:36

To sólo je dnes normální, nebo nějaká výluka? Nikdy jsem je tam neviděl a vlastně na většině linek ani být nemůžou, neboť jsou zapotřebí obousměrné vozy/soupravy.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Budapešť (Hu)

Příspěvek od Bobik » 30.3.2010 22:26

Jo, akorát na dráze - tedy u nás, co jsem vypozoroval - leží na boku a pouze u vnitřní kolejnice.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Budapešť (Hu)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.3.2010 21:17

Přídržnice z druhé koleje - zrovna jsem se o tom nedávno bavil s jedním kolegou co dříve jezdil s vlaky, že se to na železnici takto prý často dělá.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Budapešť (Hu)

Příspěvek od trainzjohny » 30.3.2010 19:40

NA TÉTO fotce měl velice zaujal nastavený prvních schod. To měly T5tky od dodání, nebo se jedná o nějaký dodělávaný zlepšováček ?? Mmch, průjezdní profil to asi nevytrhne, ale je to zajímavé zlepšení.


Když už se mluvilo o bezžlábkových kolejích a obloucích - doporučuju k okuku

Uživatelský avatar
4021
Uživatel
Příspěvky: 350
Registrován: 27.12.2003 17:08

Re: Budapešť (Hu)

Příspěvek od 4021 » 30.3.2010 18:49

Podnikl sem výlet do Budapešti, info o dopravě a hodně různých fotek zde: http://pidservis.ic.cz/report.php?no=689&style=standard

Uživatelský avatar
KZsoci
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 04.11.2006 0:13
Bydliště: Budapešť, Maďarsko

Re: Budapešť (Hu)

Příspěvek od KZsoci » 17.9.2008 16:03

Óóó, je mi líto velmi. :( Omlouvám se, ale už dlouho neviděl jsem fórum pražskétramvaje.cz. :oops: PvvS zná moje adresu, tak mohl ses ho se zeptát... Od teď budu být tady častejší. :)
Absolut píše:Kszoci, potřeboval bych něco zkonzultovat a neznám na Tebe mail....

Kolik je doba přesunu MHD mezi Budapest-Keleti a Budapest-Nyugati?
Kolik by asi stála jízdenka na vlak Budapest - Debrecen placená v HUF?
Kolik by asi stála jízdenka na vlak Debrecen - Oradea placená v HUF?
Když jsou tyto otázky ještě platné, tak:

1. Cca. 20-30 Minut: můžeš jet metrami (M2->M3) anebo trolejbusem (73). Předložím metro. :)
2. 3230 HUF, jedeš-li vlakem InterCity, tak +520 HUF je místenka.
3. Na Debrecen - Püspökladány je jízdenka 675 HUF (+520 HUF na IC), a Püspökladány - Oradea stojí to 10,50 Euro (cca. 2500 HUF)
Maglev píše:Zdravím, chcel by som sa spýtať či bude ešte tento rok deň otvorených dverí v nejakej električkovej vozovni, buď v Miskolci alebo v Budapešti. Ak áno tak kedy? Vopred ďakujem.
Ahoj. V Miskolci byl ten den v létě (nevím přesny kdy, já také nebyl jsem tam); v Budapešti tento rok bude den otevřených dveří: 20-21. 9. Dny Kultúrního Dědictví (tento víkend): do vozovny Ferencváros, do měnírny Ferenc (vedle vozovnou Ferencváros) a do vozovny Szépilona mohou jet návštěvníki.

Maglev
Uživatel
Příspěvky: 1
Registrován: 07.9.2008 9:57

Re: Budapešť (Hu)

Příspěvek od Maglev » 07.9.2008 10:05

Zdravím, chcel by som sa spýtať či bude ešte tento rok deň otvorených dverí v nejakej električkovej vozovni, buď v Miskolci alebo v Budapešti. Ak áno tak kedy? Vopred ďakujem.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Budapešť (Hu)

Příspěvek od Absolut » 08.8.2008 8:59

Kszoci, potřeboval bych něco zkonzultovat a neznám na Tebe mail....

Kolik je doba přesunu MHD mezi Budapest-Keleti a Budapest-Nyugati?
Kolik by asi stála jízdenka na vlak Budapest - Debrecen placená v HUF?
Kolik by asi stála jízdenka na vlak Debrecen - Oradea placená v HUF?

Odpovědět