Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Radim7227
Uživatel
Příspěvky: 338
Registrován: 10.8.2007 20:41
Bydliště: Tram 4,13,22,97,99
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Radim7227 » 21.4.2010 22:53

http://www.dp-arena.cz/1/index.php?opti ... &Itemid=45
Tramvaj Škoda ForCity 15T stojí před lodí pankrácké vozovny. Do depa nesmí – na zdejší jedenácté koleji se totiž téměř propadla!

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od kasme » 18.4.2010 16:11

9201 v 11.25 odjíždí ze smyčky Sídliště Barrandov
VIDEO s "odborným" komentářem :) http://www.stream.cz/video//457740-skod ... barrandove
FOTO: http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/smes/1004/15t/

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bald » 16.4.2010 1:01

P_V píše:Více smyslu by dávala ta MOpova verze, protože tahle dvojkolí jsou asi méně zatížená.
To je pravda, ale to jde odladit, pokud máš na mysli skluz nebo tahy. Možná i to je příčina těchhle spekulací. Já jsem nikdy nepochopil ten šum okolo tohoto vozu. Asi právě proto jsem očekával víc, než čeho jsem se dočkal. Ale pražskej design se mi líbí víc než ta Riga, abych taky vyjádřil svůj názor na vzhled. Tramvaj se netváří jako Hyundai, ale má agresivní vzhled. Oproti mírumilovným KT8 a otlemeným sarančatům je to dravec na kolejích (to abych nebyl za patnáctkovýho kverulanta :D ).

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bald » 16.4.2010 0:43

jo, je to stejný jako Riga. Nechápu, kdo vypustil do světa takovej nesmysl, že se vynechaj krajní motory. K čemu by to bylo dobré? Strach z nehod - možná. Ale jeden celej podvozek = absence trakční jednotky se všim všudy, s chlazením, kabeláž k podvozku a takový ty věci. Jistě - jeden kontejner by mohl živit vždy jednu osu dvou podvozků (2+3, 4+5...), pak by se taky ušetřil celý agregát. A články by byly takovej pojízdnej elektrickej a vodovodní kolektor 8-)
Možná by se dalo uvažovat i o odstranění hydrauliky z toho podvozku, 6 os na zajištění jistě stačí. Otázka je, co na to normy, DÚ.

Hhoonnzzaa
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 09.5.2009 18:15

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Hhoonnzzaa » 16.4.2010 0:23

Mě dává více smyslu verze pana demona, pokud si to výrobce zkouší pro Rigu, tak by byl nehnaný první podvozek viz:http://www.youtube.com/watch?v=v70euhEN_6A

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od P_V » 15.4.2010 23:46

Více smyslu by dávala ta MOpova verze, protože tahle dvojkolí jsou asi méně zatížená.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 15.4.2010 23:12

MOp píše:light verze - prvni a posledni naprava nema motory.
Wow, tak moje informace je jiná, ale netrvám na její správnosti. MOp má asi spolehlivější zdroj...

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MOp » 15.4.2010 23:06

light verze - prvni a posledni naprava nema motory.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 15.4.2010 23:04

MOp píše:Pozor, 9207 je odlehcena pouze pro ucely vyrobce a provedeni testu! Praze by mela byt dodana jako heavy.
Tak jest, tedy nikoliv "by měla být", ale bude.
Lister píše:Může prosím někdo objasnit v čem spočívá light verze? Zdejší vyhledávání mi odpověď nedalo.
V absenci motorů a pohonu prvního podvozku.

Uživatelský avatar
Lister
Uživatel
Příspěvky: 166
Registrován: 22.1.2004 9:17
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Lister » 15.4.2010 23:03

Může prosím někdo objasnit v čem spočívá light verze? Zdejší vyhledávání mi odpověď nedalo.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MOp » 15.4.2010 22:58

Pozor, 9207 je odlehcena pouze pro ucely vyrobce a provedeni testu! Praze by mela byt dodana jako heavy.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od mart337 » 15.4.2010 22:48

No ještě že se jedná o tu odlehčenou verzi. Na PA je 11. kolej (kde byla po celou dobu 9201) v současné době mimo provoz. Popraskaly některé soklíky pod kolejemi. Jestli jsem dobře pochopil, 9202 - 9206 nejsou odlehčené a mohly by nadělat rotyku.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Brejšín » 15.4.2010 19:08

Jo ,jo je to tak. Náhodně jsem potkal cestou na Pankrác. :^o
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 15.4.2010 18:45

OMH píše:A dalším důvodem je počasí, je ošklivo, tak by zmokly :roll:
Počítám, že moknou i v Plzni - pod střechou se snad jenom montují, ale jsou jistě v oploceném střeženém areálu.
Když se odříznou VO a MO, tak by stály kde? Hlídal by je někdo např. v Braníku ve smyčce? Počítám, že i letos během probíhajících výluk přes prázdniny s odpojením vozoven od kolejové sítě budou vozy z nich přesunuty (tak jako loni z KO na PA a do HL) do jiných vozoven a tam opět zaberou celé jejich kolejové harfy před vraty hal!

A to jsem zvědaví jak rychle by se našel nějaký de..l, který by je počmáral. Stačilo mi vyprávění v kurzu jednoho instruktora, jak na Zvonařce hlídal 1. pražskou 14T, jenž tam "pózovala" v opačném směru (díky přejetí kolejové propojky v ulici Minské - obratiště Čechovo náměstí) pro nějakou reklamu. Na a ze Zvonařky dojela z/k onomu nejbližšímu kolejovému přejezdu po opačné koleji v noci před/po natáčení a byť natáčení trvalo pár hodin, tak tam tedy strávila celý den a onen kolega řidič si prý tehdy po úvaze sedl do kabiny nastavil do monitorů pohledy z kamer na celé oba boky a přímím pohledem hlídal čelo vozu. No nakonec mu ji prý někdo počmáral vzadu!
Absolut píše:MM-Mikulovsky:
1) No právě ve VO by mohly bejt uklizený a jezdit si vesele zkoušky na izolovaném kousku trati.
2) Slyšel jste správně, v jedné etapě se o tomto řešení vážně uvažuje.
1.) No potěš - to by mi těch zkoušejících kolegů bylo skutečně velmi, ale velmi líto. Mě stačilo předloni 1x udělat 10 koleček na výlukové lince 21 Modřany – Podolská vodárna a pěkně se mi motala palice! Jak jsem byl poté rád, že jsem ji již nedostal. (Kvůli velkému počtu kol na krátké trase je i u řidičů BUS "v oblibě" tzv. Výtah - linka 148 Pod. vodárna - Kavky, říkají "ještě že se v pracovních dnech jede občas na Budějárnu.")
2.) Díky za potvrzení info.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 15.4.2010 18:27

Absolut píše:No ona je předběhla jen tím, že už tady je, jinak vozy 9202-9206 vypadají dost hotově, jen není důvod je sem zas tak rychle cpát.
Však jo, předběhla je proto, že narozdíl od nich, ještě byla v takové fázi dokončování, umožňující zkoušku odlehčené verze...

Odpovědět