Jednokolejky

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MF » 19.5.2010 16:50

MM-Mikulovsky píše:..... že mnoha řidičům TRAM (i BUS) často zůstává "rozum stát" .....
Ono taky nesmíš věřit všemu co ti kdo nakuká. Já jsem taky slyšel kolikrát zkazky o tom jak to bylo špatně řešený a schodou okolností ten pan chudák řidič mluvil po té vysílačce se mnou, jen o tom nevěděl. Tak jsem mu říkal a nebylo to náhodou tak a tak? Měl si udělat to a to a udělal si prd a pak se divíš.

Já se ti divim, protože ty seš takovej uvědomělej a věříš všemu co se povídá. K podniku si "včerapřišel" ( a to už bylo pozdě) a máš rozumy kolikrát jako Einstein. Ale nic ve zlým, nemám proti tobě nic.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Fořtík » 19.5.2010 16:34

MM-Mikulovsky píše:Jde o to, že mnoha řidičům TRAM (i BUS) často zůstává "rozum stát" nad příkazy a postupem PD. Co jsem slyšel, tak např. někteří by byli schopni poslat SH za sjetí, zjistí-li průjezd jinou kolejí obratiště bez jejich svolení, byť za účelem objetí vlaku jiné linky, který vyčkává svého pozdějšího odjezdu (např. linky 2 a 18 na Petřinách). Nebo jsou schopni nařídit či sami provést něco co se dle předpisů nesmí atd. Či jednoho řidiče BUS žádajícího hasiče, se prý dispečer třikrát ptal jestli mu fakt hoří plamenem - ten mu prý na to řekl, že jestli se zeptá ještě jednou, tak je posílat nemusí, protože nebude co hasit! Tak se bojím, a dle mne po právu, co mi nakonec při zde propírané poruše SSZ na jednokolejce nařídí.
Hele, Milane, ono je to trochu jinak. Nechci hájit dispečink, ani řidiče, ale všechno to vychází z reality. Když jsem slyšel pár těch "lepších" relací, tak musím naprosto otevřeně říci, že je někdy až neuvěřitelné s jakým materiálem tam na dispečinku musí někdy pracovat. A jestli si myslíš, že si dispečeři nepomatují na špatné zkušenosti s jednotlivými řidiči a naopak, že si nepomatují na relace a situace, kdy se jim s řidičem spolupracovalo dobře, tak se mýlíš. Sice asi přímo nežijou a nevyhledávají informace typu dnes jezdí ten a ten, to zase bude šichta, nicméně první kváknutí do vysílačky jim jasně sdělí s kým mají tu "čest". Toť můj názor.

Sjetí v obratišti je sjetí jako každé jiné. Zrovna tebou zmiňované Petřiny. Ano, nedávno se mi podařilo podjet s linkou 18 linku 2. Po dohodě s dispečinkem jsem jí uhnul na vnitřní kolej. Bez jejich svolení bych se do takového manévru nepouštěl...

I když v místě jedněch čoček nemůže být vidět na ty druhé a i když by došlo ke sjetí dvou protisměrných vlaků na jednokolejce, tak traťové poměry nedovolují rychlost, která by vedla k ohrožení provozu, navíc traťové poměry umožňují rohled na dostatečnou vzdálenost, abys protisměrně najetý vlak včas zaregistroval. Jedině snad, že by byla hustá podzimní mlha. Podle mě se tu ale pitváme v nesmyslech, protože v provozu se toto nikdy nestane. :roll: Ty ale takové "nesmysly" řešíš rád, že? A čím složitěji, tím lépe - viz zatahovací orientace. #-o

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MF » 19.5.2010 16:34

vy zase z té jednokolejky děláte vánoce. Já na nějaký seznámení teda rozhodně nepůjdu. Po Trojské jsem jezdil leta a akorát tam bude provoz po jedné koleji. To je toho. Kde jsou výhybky vím odtud z FŽ a i kdyby žádný FŽ nebyl, tak si to asi dokážu představit . No a ty světla taky někde okolo té výhybky najdu. Takže by se maximálně měli seznámit ti, co dělali v průběhu výluky kurz a nejeli tam a ani to tam neznají coby kaštani. No a když světla vypadnou no tak se zavolá na PDT a hotovo. Ten si myslím, že zjistí kdo stojí z každé strany jako první a oni řidiči zvednou zadek a udělají kontrolu volnosti tratě - a pak se dohodne která strana pojede první. Do krátké doby tam dorazí auto, které bude provoz zajišťovat do opravy SSZ.

Co se týče výpadků SSZ na Letenské splítce, tak tam to souvisí bezprostředně s řízením křižovatky, takže to je trošku složitější, ale o nic nejde, je tam z každé strany dostatečně vidět. Co pamatuji za jednokolejky a splítky byť tam světla byla, tak se vždycky našlo nějaký hovedo, který nouzovým kontaktním zámkem provedlo reset SSZ a pak se zase vlaky přihlašovali ze všech stran, místo aby to nechali být a nechali tramvaje z jedné strany vyjet a ssz by se srovnala sama - to bylo dole v Saifrtce. Před povodněmi byla jednokolejka na Orteňáku za roh k Dělnické. Byly dva případy, kdy řidič vjel už na stůj s tím, že to ještě protáhne a co se nestalo, no potkali se na půl cesty, kdo by to byl řekl. Tehdy tam ale byly kaliforňani bez možnosti stavění výhybek a tak po sjetí vlaků, dispečer jel zpětným pohybem s vlakem co najel od nádr. Holešovice až na nyní zrušený přejezd na za trojským mostem vlak otočit...
Naposledy upravil(a) MF dne 19.5.2010 16:37, celkem upraveno 2 x.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.5.2010 15:43

9001 píše:Konečně opravdu rozumný názor. =D> =D> Děkuji 7080.

Konečně někdo pochopil, když se něco bude dít, tak se zavolá PDT a tam řeknou co potom.
Jde o to, že mnoha řidičům TRAM (i BUS) často zůstává "rozum stát" nad příkazy a postupem PD. Co jsem slyšel, tak např. někteří by byli schopni poslat SH za sjetí, zjistí-li průjezd jinou kolejí obratiště bez jejich svolení, byť za účelem objetí vlaku jiné linky, který vyčkává svého pozdějšího odjezdu (např. linky 2 a 18 na Petřinách). Nebo jsou schopni nařídit či sami provést něco co se dle předpisů nesmí atd. Či jednoho řidiče BUS žádajícího hasiče, se prý dispečer třikrát ptal jestli mu fakt hoří plamenem - ten mu prý na to řekl, že jestli se zeptá ještě jednou, tak je posílat nemusí, protože nebude co hasit! Tak se bojím, a dle mne po právu, co mi nakonec při zde propírané poruše SSZ na jednokolejce nařídí.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od 9001 » 19.5.2010 15:17

Konečně opravdu rozumný názor. =D> =D> Děkuji 7080.

Konečně někdo pochopil, když se něco bude dít, tak se zavolá PDT a tam řeknou co potom.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od 7080 » 19.5.2010 15:06

MM-Mikulovsky píše:7080: Tebou uváděné dočasné jednokolejky v Praze nemalé procento (troufám si odhadovat 1/4 až 1/2 -dle doby jejich existence před 6-ti a více lety) řidičů TRAM (tak jako já) nepamatuje. Tak jako Bobíka mě to zajímá ze zvědavosti a nadšenectví + chci co nejvíce předcházet tomu, abych dopadl obdobně jako řidič z Ostravy během posledních dvou let (způsobil nehodu na naprosto nedostatečně zajištěné jednokolejce, o čemž vedení tamního DP z předchozích případů vědělo, a šel si to odsedět sám). Počítám, že i pro nemalé procento těch "služebně starších pamětníků" jednokolejných úseků v Praze, je případ onoho ostravského kolegy varující. PS: Napoví to částečně snad i účast na fyzickém seznámení s tratí, která se bude konat od pátku do (nepletu-li se) středy. Samozřejmě bude to zkreslené placením několika hodin pracovního výkonu, ale na druhou stranu jak vidím oblibu školení mezi kolegy, tak jsem přesvědčen, že finanční odměna může být maximálně podpůrný důvod účasti, nikoliv hlavní - kdo to vidět chtít nebude, toho ani ty peníze nepřesvědčí.

galuliatko: Skutečně v malostranské splítce je použitelná jízda na rozhled - samozřejmě vlak od náměstí k Malostranské nestojí v zastávce, ale až před odbočením vlevo k protisměrné koleji (je tam na troleji značka upravující přednost a snad i námezník - jezdím tam výjimečně nejsem si jist). Jestli se nepletu přednost má tramvaj od náměstí, protože je-li delší může blokovat zadní částí IAD.
Zabezpečení papírem neberu jako zabezpečení. Tolik můj názor k Ostravě. Jinak pokud vím, tak když se v Praze budovaly mimořádné jednokoleky nebo splítky, tak vždy byly jištěny signalizací. Pokud mi to jen trochu vyjde, tak se na Trojskou půjdu podívat. Sice je malá pravděpodobost, že se na ní dostanu coby řidič z Vokovic, ale vzhledem k výlukám, je možné vše.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od 7080 » 19.5.2010 15:02

gabuliatko píše:
Bobik píše:Co já vzpomínám tak ve splítce za poslední rok vypadly nejmíň 7x (a určitě to není konečný číslo). je to moc či málo? A navíc je skrz vidět.
Tedy nechci se hádat a tak se zeptám. Fakt je skrz vidět když zastavíš tak, aby protijedoucí vlak projel?
Je to těsně u námezníku, ale vychází to v pohodě.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.5.2010 14:56

7080: Tebou uváděné dočasné jednokolejky v Praze nemalé procento (troufám si odhadovat 1/4 až 1/2 -dle doby jejich existence před 6-ti a více lety) řidičů TRAM (tak jako já) nepamatuje. Tak jako Bobíka mě to zajímá ze zvědavosti a nadšenectví + chci co nejvíce předcházet tomu, abych dopadl obdobně jako řidič z Ostravy během posledních dvou let (způsobil nehodu na naprosto nedostatečně zajištěné jednokolejce, o čemž vedení tamního DP z předchozích případů vědělo, a šel si to odsedět sám). Počítám, že i pro nemalé procento těch "služebně starších pamětníků" jednokolejných úseků v Praze, je případ onoho ostravského kolegy varující. PS: Napoví to částečně snad i účast na fyzickém seznámení s tratí, která se bude konat od pátku do (nepletu-li se) středy. Samozřejmě bude to zkreslené placením několika hodin pracovního výkonu, ale na druhou stranu jak vidím oblibu školení mezi kolegy, tak jsem přesvědčen, že finanční odměna může být maximálně podpůrný důvod účasti, nikoliv hlavní - kdo to vidět chtít nebude, toho ani ty peníze nepřesvědčí.

galuliatko: Skutečně v malostranské splítce je použitelná jízda na rozhled - samozřejmě vlak od náměstí k Malostranské nestojí v zastávce, ale až před odbočením vlevo k protisměrné koleji (je tam na troleji značka upravující přednost a snad i námezník - jezdím tam výjimečně nejsem si jist). Jestli se nepletu přednost má tramvaj od náměstí, protože je-li delší může blokovat zadní částí IAD.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 19.5.2010 15:03, celkem upraveno 1 x.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od gabuliatko » 19.5.2010 14:55

Bobik píše:Co já vzpomínám tak ve splítce za poslední rok vypadly nejmíň 7x (a určitě to není konečný číslo). je to moc či málo? A navíc je skrz vidět.
Tedy nechci se hádat a tak se zeptám. Fakt je skrz vidět když zastavíš tak, aby protijedoucí vlak projel?

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od 7080 » 19.5.2010 13:16

gabuliatko píše:
9001 píše:Při špatné viditelnosti, bych radši byl ta blbce, než za machra já to projedu a pak bude železárna.
Nebyla na mostě OR 25 ? Kolikrát za poslední rok vypadly čočky v Malostranské splítce? Přijde mi, že řešíte ...
Na mostě byla OR 30. Nevím proč se zbytečně řeší situace se splítkou, kde není nic vidět, když tenhle provozní stav tady před šesti lety už byl a před tím také. Před šesti lety to byla splítka mezi Bulharem a křižovatkou s Italskou ulicí. Tam také nebylo vidět z konce na konec. Když se světla kousla, stačilo zavolat na PDT a s požehnáním PDT je shodit, navolit se a jede se dál, jak píše o kus níže kolega Bobik. A jednokolejka co byla vJindřišské ulici, při budování kolektoru, byla přeci ještě složitější, protože se nám motala pod kola navíc ještě IAD.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bobik » 19.5.2010 0:15

Co já vzpomínám tak ve splítce za poslední rok vypadly nejmíň 7x (a určitě to není konečný číslo). je to moc či málo? A navíc je skrz vidět.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od gabuliatko » 19.5.2010 0:09

9001 píše:Při špatné viditelnosti, bych radši byl ta blbce, než za machra já to projedu a pak bude železárna.
Nebyla na mostě OR 25 ? Kolikrát za poslední rok vypadly čočky v Malostranské splítce? Přijde mi, že řešíte ...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bobik » 18.5.2010 23:51

9001 píše:Osobně nevím co tu pořád řešíte. SSZ tam je, pokud vypadne voláte na dispečink. Ještě jsem zapoměl. Musíte zastavit před námezdníkem. Co je na tom k nepochopení? Nebo o co tu vám tolik jde?

Mě přijde, že pomalu skončíme s tím, že budeme potřebovat směrnici nebo příkaz chodit na záchod. :roll:
Osobně - řeším to, že mě čistě ze zvědavosti (a nadšenectví) zajímá, jak přesně se to bude řešit (a podle/na základě čeho) toť vše.
Jinak ode dneška na vozovnách oběžník na prokazatelné seznámení jak jezdit na jednokolejce. V kostce - jsou tam čočky, které ukazují i předvolbu/navolení a to i z protisměru. Pokud dojde k záseku (čili předvolba proti svítí dýl jak 3min a nic nejde) volám dispečink a posputuju dle pokynů (zjistí zda je úsek volný a povolí pomocí kontaktního zámku zrušit předvolbu proti a navolit volno do vlastního směru). Při výpadku/poruše postupuji dle D1/2 (volám "nahoru").
Takže jsem se zas nedozvěděl nic z toho co mě zajímá :D
P.S směrnice na záchod... :D dobrý... :lol: ale nezapomeň že se furt jedná o dráhu (byť tramvajovou) a tam holt platěj o hodně přísnější pravidla a směrnice zkrátka potřebuješ na vše,..... i na ten blbej záchod :D..... přes to holt vlak nejede. :lol: 8-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od 9001 » 18.5.2010 22:34

MM : Děkuji za vysvětlení problematiky.

Jízda na rozhled je samozřejmě v tomhle případě blbost. To jednoznačně souhlasím.

Chápu i, že se protijedoucí tramvaj neodhlásí z úseku a tak pro řidiče je na čočkách stůj a tedy nemůže vyjet, pokud neporuší celkem jasný předpis na "STŮJ" se stojí, tak se nemůže nic stát. Do signalizace bych řidičům zákazal vůbec zasahovat (myšleno to ruční odhlášení pomocí krabičky) a nechal to čiště na provozním dispečinku, at pošle někoho.

I když jsem více zasvěcen, tak pořád nechápu problém. Při poruše signalizace, tedy výpadku, zaseknutí máte volat dispečink. Pokud neprojedete stůj, pořád nevidím nějaké riziko na co by byla potřeba speciální směrnice.

Když jsem si přečetl upravenou odpoved o kontrole úseku. Tak spíš vidím průser vypadnutí signalizace, protože průjezd čočkami na stůj vám nemůže přes dispečink nařídit, jestli se tedy něco nezměnilo. Při špatné viditelnosti, bych radši byl ta blbce, než za machra já to projedu a pak bude železárna.

martyn
Uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: 02.12.2006 23:31
Bydliště: Praha 13-Stodůlky
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od martyn » 18.5.2010 21:54

9001 píše: Musíte zastavit před námezdníkem...
Tak si říkám, kolik asi JDCT svým námezdníkům platí...? :D

Zamčeno