Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce TT
Musím říci, že mě přijde, že u W-tram je těžké dodržet přesnou geometrii. Chybí mi tam možnost to po zabetonování ještě srovnat. Třeba když jsem se včera podíval zblízka na Andělu na již zabetonovanou kolej DC na rovince v zastávkách, tak mě přišlo, že že jsou tam určité odchylky od ideální GPK, ale možná jsem pidlooký - ne že by to byl v provozu problém, ale mám rád když se věci dělají dokonale.
Pár poznámek k rekonstrukcím:
1) (viz foto 1) Nový ostůvek Jiráskáč je pěkný, ale jsem rozhodně proti používání těch úzkých obrubníků u nástupní hrany(v pravé části obrázku), natož pak v historickém jádru. Proti zvýšené nástupní hraně nic nemám, ale s normálně širokým obrubníkem. Ten použitý obrubník je do Prahy naprosto nevhodný, protože porušuje dlouholetou tradici. Jinak doufám, že zbytek starého ostrůvku bude ponechán uvnitř nového pro budoucí archeology
2) (viz foto 2) Vysvětlí mě někdo, proč v Myslíkově byly vytěženy staré ručně opracovávané obrubníky, kterým nebylo VŮBEC NIC a nahrazeny novými? Za ušetřené peníze se mohly udělat široké ty obrubníky na Jiráskově náměstí...
3) (viz foto 3) Docela by ně zajímalo, kdy byla zřízena ta betonová podkladní vrstva, na kterou se vyleje betonová deska v Nádražní. Člověky by totiž řekl, že pod panelem a 2 vrstvami asfaltu/betonu už bude podloží...
Pár poznámek k rekonstrukcím:
1) (viz foto 1) Nový ostůvek Jiráskáč je pěkný, ale jsem rozhodně proti používání těch úzkých obrubníků u nástupní hrany(v pravé části obrázku), natož pak v historickém jádru. Proti zvýšené nástupní hraně nic nemám, ale s normálně širokým obrubníkem. Ten použitý obrubník je do Prahy naprosto nevhodný, protože porušuje dlouholetou tradici. Jinak doufám, že zbytek starého ostrůvku bude ponechán uvnitř nového pro budoucí archeology
2) (viz foto 2) Vysvětlí mě někdo, proč v Myslíkově byly vytěženy staré ručně opracovávané obrubníky, kterým nebylo VŮBEC NIC a nahrazeny novými? Za ušetřené peníze se mohly udělat široké ty obrubníky na Jiráskově náměstí...
3) (viz foto 3) Docela by ně zajímalo, kdy byla zřízena ta betonová podkladní vrstva, na kterou se vyleje betonová deska v Nádražní. Člověky by totiž řekl, že pod panelem a 2 vrstvami asfaltu/betonu už bude podloží...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
d/ nevím a netrápí mě to.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Polaanek: Nemusíte se obávat v Myslíkově žádných zvrhlostí typu schodu u vchodu do domů. Nová trať je skutečně níž než stará a výsledný efekt ulice bude připomínat třeba okolí zast. Hellichova. Mimochodem tam se tehdy taky muselo s kolejí o pár centimetrů dolů.
Malá kvízová otázka pro zvídavé děti.
Jaký je na křižovatce Nákladové nádraží Žižkov výškový vztah kolejové konstrukce vůči obrubě na nároží u odbočení d-9 d.c.?:
a) Koleje zhruba stejně vysoko jako obruba
b) koleje necelých 20 cm pod obrubou
c) koleje necelých 20 cm nad obrubou
Karel_IV: To, co máte na fotce, je úsek kolejových obvodů před křižovatkou. Předpokládám, že na tomhle určitě neležely panely, ale byly tam normální NT1 kolejnice v dlažbě. Proč to stavba rozebrala v předtsihu nevím a netrápí mě to.
Malá kvízová otázka pro zvídavé děti.
Jaký je na křižovatce Nákladové nádraží Žižkov výškový vztah kolejové konstrukce vůči obrubě na nároží u odbočení d-9 d.c.?:
a) Koleje zhruba stejně vysoko jako obruba
b) koleje necelých 20 cm pod obrubou
c) koleje necelých 20 cm nad obrubou
Karel_IV: To, co máte na fotce, je úsek kolejových obvodů před křižovatkou. Předpokládám, že na tomhle určitě neležely panely, ale byly tam normální NT1 kolejnice v dlažbě. Proč to stavba rozebrala v předtsihu nevím a netrápí mě to.
Re: Rekonstrukce TT
Já je nechci otravovat, protože musí být šíleně unavení a vyšťavění z těch veder...MOp píše:Jo tohle, no tak to ma pan Absolut pravdu..
Prejezd? Odhadem v prubehu pristiho tydne. Presny termin neznam. Neni nic jednodussiho nez si dojit na stavbu a zeptat se primo mistra.
Každopádně to bude pro IAD výživné...
Původně jsem myslel, že ty dřevěné pražce jsou nepříjemné překvapení způsobující komplikaci...
Tady do toho hrábli hned 1.6. a pak najednou klid...
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Jo tohle, no tak to ma pan Absolut pravdu..
Prejezd? Odhadem v prubehu pristiho tydne. Presny termin neznam. Neni nic jednodussiho nez si dojit na stavbu a zeptat se primo mistra.
Prejezd? Odhadem v prubehu pristiho tydne. Presny termin neznam. Neni nic jednodussiho nez si dojit na stavbu a zeptat se primo mistra.
Re: Rekonstrukce TT
Neví někdo, kdy rozeberou i prostor křiž Ostrovského x Nádražní ?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Rekonstrukce TT
Dnes jsem se byl podívat v Myslíkovce, a zaujalo mě na již částečně hotové trati od Spálené vysoký rozdíl (až -30 cm) v nivelitě trati od původní urovně, kterou lze odhadnout podle zbytků dlažby v této části. Jaký ma toto význam? To se budou muset snižovat i chodníky? Pak ale vznikne schod u vchodů do domů.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Nee pane MOpe. Tady se jedna o zabetonovane drevene prazce na krizovatce Nadrazni - Za Zenskymi domovy, ty jsou tam od roku 2004 a zustanou tam.
Ohledne W-tramu respektive jakychkoli jinych pevnych jizdnich drah - kdyz se to udela presne, tak by to mohlo vydrzet docela dlouho a hlavne by mohlo byt mozne po ojeti kolejnic jen vymenit kolejnice vyrobene podle puvodni geometrie. Na rozdil od BKV pokud by se pevna jizdni draha udelala blbe, tak se na to prijde hned po zhotoveni pri zamereni skutecneho stavu dokoncene stavby.
Nejsem si zcela jist, zda je to spravna cesta, to ukaze az cas, ale je dobre, ze se s takovymi vecmi zacalo.
Ohledne W-tramu respektive jakychkoli jinych pevnych jizdnich drah - kdyz se to udela presne, tak by to mohlo vydrzet docela dlouho a hlavne by mohlo byt mozne po ojeti kolejnic jen vymenit kolejnice vyrobene podle puvodni geometrie. Na rozdil od BKV pokud by se pevna jizdni draha udelala blbe, tak se na to prijde hned po zhotoveni pri zamereni skutecneho stavu dokoncene stavby.
Nejsem si zcela jist, zda je to spravna cesta, to ukaze az cas, ale je dobre, ze se s takovymi vecmi zacalo.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Předpokládám, žes viděl, jak dřevěné pražce vytváří pouze formu, po vybetonování části úseku. Poté se zase vyndavají..
Re: Rekonstrukce TT
křižovatka (za ŽD x Nádražní) včetně výhybek je stále na svém místě, jedná se o úsek dlouhý cca 10 metrů směrem k SSZ Ostrovského x Nádražní. Mám i foto, ale nahrajuje sem až večer, teď nemám potřebné vybavení pro přenos...Absolut píše:Definuj přesně místo. Jestli jde o křižovatku, tak to je poměrně běžné, že se dřevěné pražce zabetobnují.
Než se betonovalo, pobíhali tam lidé s přístroji a přesně definovaly horizontální a vertzikální polohu kolejnic... i proto tam je tolik bodů na zemi, tolik bočních upevnění a tolik podpěr...
Jediné, co mi přišlo zvláštní, v prostoru zastávky betonují krajetím, že bagr to tam sype (leje) ze lžíce a když to upravuje jakýsi dělník, zadělává odkryté kolejnice a žlábky... až to ztvrdne (což bude v tom horku rychle), krásně se to bude čistit...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 93
- Registrován: 14.2.2007 11:14
Re: Rekonstrukce TT
Tak jsem dnes obhlizel postup praci na Andelu a musim rict, ze z te technologie "W-tram" jsem prinejmensim rozpacity... Trochu mi to prislo jako "Pat a Mat stavi koleje", plus minus umistene kolejove pasy a mezi nima nakydany beton jak to zrovna delnasum prislo pod ruku... Nerozumim tomu. - kde se vezme ta jistota, ze je kolejnice vertikalne i horizontalne presne umistena? Jak (a jak snadno) se to bude za X let opravovat? Jak dlouho to vubec ma vydrzet?
Asi jsem staromodni, ale zlaty prazce a podbijecka...
Asi jsem staromodni, ale zlaty prazce a podbijecka...
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Definuj přesně místo. Jestli jde o křižovatku, tak to je poměrně běžné, že se dřevěné pražce zabetobnují.
Re: Rekonstrukce TT
Kousek dále od Plzeňské...
Vrchní stavba se ze začátku hodně pustila do úseku mezi křižovatkami Ostrovského x Nádražní a Za ŽD x Nádražní a nyní se tam nic neděje, ale všiml jsem si, že tam vykukují dřevěné pražce mezi betonem... asi se minule šetřilo na betonu, tak se dávaly dřevěné pražce v kombinaci s betonem...
nebo byly koleje původně níže ?
Vrchní stavba se ze začátku hodně pustila do úseku mezi křižovatkami Ostrovského x Nádražní a Za ŽD x Nádražní a nyní se tam nic neděje, ale všiml jsem si, že tam vykukují dřevěné pražce mezi betonem... asi se minule šetřilo na betonu, tak se dávaly dřevěné pražce v kombinaci s betonem...
nebo byly koleje původně níže ?
- BerryML
- Uživatel
- Příspěvky: 438
- Registrován: 27.3.2008 16:25
- Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Díky. Já jen že ten oblouk blíž krematoriu zase nemá tak velkej poloměr. Tipoval jsem, že tam bude něco ve stylu brněnský Líšeňský trati, tj. kolejnice položená na bok, ale jak vidim, blbě jsem se vyjádřil... Měl jsem říct opornice...MOp píše:Hlušičkova (od přejezdu Makovského) až smyčka Kotlářka S49. Přídržnice jen v místě přejezdů.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 22
- Registrován: 01.7.2006 14:51
- Bydliště: Praha Ruzyně
Re: Rekonstrukce TT
Já si myslím podle všeho,že by tam měla být S49.Protože jestli si tak vzpomínám,tak tam žádnej odbočovací pruh přes koleje není,že by se auta otáčeli přes koleje směr k Andělu.BerryML píše:Pane MOp, mám na vás jednu otázku. Jak bude řešeno esíčko mezi krem. Motol a Motolem? Bude to NT1 nebo S49+přídržnice? Dík.