Výluky a jiná omezení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od OMH » 21.7.2010 21:44

jara píše:Ono evidentně každý žijem v jiném platovém rozmezí. A pro mě je přeci jen rozdíl jestli pojedu z letiště v Římě za cenu 30 euro taxikem nebo za nižší cenu MHD. A tak bohůžel možná je to pro některé k nepochopení je na tom cca 50% národa. A je tomu tak i v jiných zemích. A prostě lidé se koukají na ceny a tím i na stránky těch dopravců.
To není o tom, v jakém jsem platovém rozmezí. Můžu mít přeci i životní názory, které né vždy jsou pro mě nejvýhodnější v mé situaci, ale ztrátka si myslím, že to tak a tak má fungovat.
A zpět k tématu: také bych jel MHD. Jen si zkrátka myslím, že většina lidí to nechává na poslední chvíli a neštuduje dopředu plánky MHD, stránky DP. Zkrátka přijedou a koukaj jak se dostat dál, maximálně vědí z průvodce jakou linkou se dostanou na metro, do centra apod. A to že si vždy můžou vybrat mezi MHD či TAXI je přeci zřejmé, tak je to všude.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od OMH » 21.7.2010 21:17

právě, to tu už jednou byla tato diskuze... ano, jsou nedostatky, ale zase aby DP vysvětloval všem jak .... a lezli jsme do ... kde komu, abychom byli "světoví". Doporučuju se podívat třeba do Itálie, do Říma na jejich informace pro cestující... proti nim, jsme špičkový.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Proxy » 21.7.2010 21:12

jara:
Nevím jestli je to s tou 22 dobrý příklad :wink:
Turisté potřebovali k Národnímu divadlu a nakonec k němu dojeli, ne? Jako turistovi mi přece může být jedno, že je na trasa nějaká výluka, protože to stejně od trvalého stavu nerozpoznám. Pokud v jízdním řádu je uvedeno, že linka jede k Národnímu divadlu a ona k němu jede, tak to zase není tak špatné ;-)
Už jsem v některých turistických oblastech (Řecko, Chorvatsko, Španělsko) zažil, že třeba jízdní řády nebyly na zastávce vůbec. Zastávkový sloupek obsahoval pouze obrázek autobusu, o názvu zastávky, číslech linek nebo dokonce informaci o tarifu jsem si mohl nechat jen zdát. Také jsem zažil třeba špatně přetočenou digitální orientaci, kdy autobus jel v opačném směru a řidič se tvářil jako když se nic neděje. Ani vnitřní digitální panely ovládané dle GPS nejsou vždy ideální, protože občas nestíhají správně hlásit, zvláště v úzkých uličkách nebo když autobus jede moc rychle...

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od jara » 21.7.2010 20:39

OMH píše:
jara píše:..S tím že turisté nečtou stránky DPP bych si zas až tak nebyl jistej. Osobně mohu říc, že dost cizinců co na stránkách píšou ví. ..
Neříkám, že nečtou. Ale nemyslím, že to bude o hodně jiné, jako kolik Čechů čte stránky DP v Římě, než se tam vydá..
A co se týče informování výluk? Dál bych víc plánků, než nějaké texty. Ale jinak...to nebudeme slyšet v tramvaji nic jiného než samá hlášení. A čeho bude moc, to ztratí i účinnost.
Ono evidentně každý žijem v jiném platovém rozmezí. A pro mě je přeci jen rozdíl jestli pojedu z letiště v Římě za cenu 30 euro taxikem nebo za nižší cenu MHD. A tak bohůžel možná je to pro některé k nepochopení je na tom cca 50% národa. A je tomu tak i v jiných zemích. A prostě lidé se koukají na ceny a tím i na stránky těch dopravců. K těm mapkám naprosto souhlasím. Jen bych si dal práci s tím, že tedy když dělám mapku okolí tak at je na nebo u zastávkového sloupky už pěkně zorientována. Opět dost lidí má problém se vůbec v mapě orientovat.
Karosák naprostý souhlas zavádíme buse panely apod. A bojíme se tam napsat o písmenko víc protože by to už nezvládl Apex. Když to zvládne jinde tak to musí zvládnout i v Praze.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Karosák » 21.7.2010 19:56

Já řikám, že v tom Brně, nebo třeba i v tom Linzi (chlap), toho ta baba nakecá mnohem víc a rozhodně mi to nepřipadá jako "samé hlášení". Navíc (opakuji se-viz. příspěvek Brno) tam maji na BUSEch a teploměrech mnohem víc informací se symboly, i vícejazyčně. I přes to všechno si z informačního systému vyberu mně nejsrozumitelnější informaci a rozhodně si nepřipadám zmaten, nebo přehlcen :!:
Určitě mi to přijde lepší, než vypustit fůru nesmyslů (špatně poškrtané označníky, chyby v letácích), nebo nic s tvrzením "voni by se v tom nevyznali" :?

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od OMH » 21.7.2010 18:15

jara píše:..S tím že turisté nečtou stránky DPP bych si zas až tak nebyl jistej. Osobně mohu říc, že dost cizinců co na stránkách píšou ví. ..
Neříkám, že nečtou. Ale nemyslím, že to bude o hodně jiné, jako kolik Čechů čte stránky DP v Římě, než se tam vydá..
A co se týče informování výluk? Dál bych víc plánků, než nějaké texty. Ale jinak...to nebudeme slyšet v tramvaji nic jiného než samá hlášení. A čeho bude moc, to ztratí i účinnost.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od jara » 21.7.2010 17:44

S tím že turisté nečtou stránky DPP bych si zas až tak nebyl jistej. Osobně mohu říc, že dost cizinců co na stránkách píšou ví. A mohu říc, že pokud si tady hraje DPP na všechny ty audity a máme na každej prd ISO a kontrolují mě jako zaměstnance jestli mám puky na ponožkách a nemám náhodou jiný odstín košile či jestli dispečer má na hlavě čepici když dělá v tomhle teplu dozor u vylezlé kolejnice. Tak by mohl dělat více věcí pro informování lidí. Myslel jsem že dopravce přepravuje lidi. A co na tom že ten řidič či personál s kterým se potká vypadá hezky. Když nevím jestli mě doveze tam kam potřebuji. Přiznám se k tomu bez mučení ale po 14 dnech života uplně někde kde se nic neřeší. Sem dneska vyrazil zařizovat věci do města. A už od pondělí poslouchám že se přes Karlák jezdí ted fakt blbě. Inu jsem na Pavláku a potřebuji na Národní a jdu na 22. Kouknu na sloupek všude samé žluté cedule. Kouknu na interval linky 22. Nějaká cizinka se mě ptá čím se dostane k národnímu divadlu. Já jí slušně odpovím že linkou 22. Po chvilce linka 22 přijede já společně s turisty nastoupím a nic netušící jedeme. Leč na Štěpánské to oznámí že je nějaká výluka. Tak se kouknu na cedule a tam je pouze na žlutém papíře tučně že to jede jinudy ale to je vše. Naštěstí já Prahu znám. Informace proběhla pouze česky což si myslím že zrovna na lince, která je všude ve světě známa že se na ní KRADE a jezdí z malostranské na hrad (To hlasá nejeden průvodce Prahou) a díky tomu jí využívá plno cizinců by to mohlo aspoň Anglicky být. . Cizincum sem vysvětlil že to pojede déle ale že tam dorazí a vystoupil a na narodní došel pěšky. Ale musím říc že takto velmi strohé informování cestujicích, kdy dám mezi dvě pravidelné stanice které sou na směrové tabuly v T3, které oni v mapě mají pár stanic tučně opravdu nic neříká. Kdyby to aspoň někde vedle bylo doplněno mapkou. Popravdě fakt sem se musel stydět. A to jsem nahlas nevyslovil, že za to může můj chlebodárce :-(

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od OMH » 20.7.2010 14:18

Ano, stránky DPP jsou v zoufalém stavu, ale teď to bylo správně vystiženo. Kolik turistů studuje stránky místních dopravních podniků? Osobně nikoho neznám! (nepočítám ty, kteří se o MHD zajímají). Běžný turista je vybaven mapou města a dle ni se orientuje. Mapa však v sobě nemá aktuální linkové vedení. Dále může být turista vybaven mapkou na hotelu, příp. v informacích. Tím to končí.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od 9001 » 20.7.2010 14:07

V metru, na informacích. Míst je dost. Hold člověk musí být trochu aktivní a trochu myslet. Pokud tam nejsou koleje, tak asi bude něco špatně.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od gabuliatko » 20.7.2010 13:21

9001 píše:MM: Ale nedělejte zase z cestujících pitomce. Oni zase takový nejsou, jenom to nejsou šotouši, kteří čtou linkové vedení před spaním. Oni se chtějí dopravit z bodu A do B. A pokud jsou zvyklý a ty jim to změníš, tak mají problém první den max dva a navyknou si a jedou.

Že najdeš zmatené turisty? a nebo i pražáka? A co? Na to narazíš i když máš bezvýlukové vedení. A laskavě se neoháněj turisty. Snad jsou schopní přečíst plánek a trochu se orientovat. Pokud ne, tak mají smůlu.
Aniž bych se chtěl MM zastávat tak zde napíšu - ukaž mi ten plánek podle kterého se má turista zorientovat? Kde ho najde? Najde ho na NETu aby se doma připravil ?
Turista, který v Praze v životě nebyl, v ruce má mapu centra Prahy, z NETu si vytiskne, že má "take tram 9 and get off at stop Motel Golf". A teď jede 9, ta při dobré kostalaci hvězd u Anděla pustí hlášení, že ... mám pokračovat ? Osobně turistovi vůbec nezávidím.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od 9001 » 20.7.2010 12:48

MM: Ale nedělejte zase z cestujících pitomce. Oni zase takový nejsou, jenom to nejsou šotouši, kteří čtou linkové vedení před spaním. Oni se chtějí dopravit z bodu A do B. A pokud jsou zvyklý a ty jim to změníš, tak mají problém první den max dva a navyknou si a jedou.

Že najdeš zmatené turisty? a nebo i pražáka? A co? Na to narazíš i když máš bezvýlukové vedení. A laskavě se neoháněj turisty. Snad jsou schopní přečíst plánek a trochu se orientovat. Pokud ne, tak mají smůlu.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.7.2010 12:21

Damir Holas: A kdo ty poznámky čte? Vždyť se tu na TF několikrát řešil problém s označováním zatahujících vlaků či tzv. pásmování linek (obé v JŘ obdobně značeno), kdy část spojů má kratší trasu - jako nyní na 17! V těchto každodenních případech stále dokola se řeší nepozornost cestujících a počítám, že ji řešili i ti informátoři při víkendovém převlékání 9 na 14 či 24. Obdobný problém je s nepřehledným označením dočasně přesunuté zastávky NAD Anděl do Řep, který tu byl někým zmíněn a já, když jsem se tam v neděli odpoledne vyskytoval několikrát radil (upozorňoval na, ve schématu uvedené, datumy určující platnost zakreslených zastávek)! Chceš říct, že lidi v tom nemají maglajz? Mají a při převlékání jedné linky na víc jak jednu by měli mnohonásobný!

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Damir Holas » 20.7.2010 9:46

MM-Mikulovsky píše:Při současných výlukách a vedení linek by převlékala jen jedna polovina spojů 9 a 22 - druhá by jela po současných odklonových trasách těchto linek. To by byl ten maglajs!
Maglajs?!Proboha živýho, v čem? Tak by se nad časy převlékajících spojů dal do JŘ nějaký znak (třeba @) a do vysvětlivek, že tento spoj pokračuje ze zastávky XY jako linka číslo bla bla bla na konečnou ABC. Co je v tom za problém?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od 9001 » 20.7.2010 8:24

MM- Můžeš mi říct jaký je v tom rozdíl? Já ho v tom moc nevidím. Spíš vidím to, že odborářská svoloč cpe do něčeho do čeho jí vůbec nic není a podstatné věci jsou opět mimo.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.7.2010 18:15

9001 píše:MM- To už tu taky ale bylo. Přece při výluce Jindřišská 9 se taky půlila na 24 a 14 a FUNGOVALO TO. :!:
Jenže ty uvádíš příklad kdy "převlékali" všechny spoje 9ky - byť polovina na 14 a druhá na 24 (navíc to byl snad jen víkend a namístě jištěno informátorem! Při současných výlukách a vedení linek by převlékala jen jedna polovina spojů 9 a 22 - druhá by jela po současných odklonových trasách těchto linek. To by byl ten maglajs!

Odpovědět