Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 06.8.2010 10:45

Když už je tady rýpnutí do Plzeňské, tak mi to nedá a musím napsat dvě kosmetické věci.

1. V ulici Makovského se stavebně obnovují přechody pro chodce v rozporu s ČSN 736110 i se zdravým rozumem. Chápu, že se nechtělo sahat do chodníků a tak nejsou přechody bezbariérové, ale nechápu, proč se nemohly už teď udělat v přechodech vyčkávací ostrůvky u TT. Zvýšení bezpečnosti pro chodce by bylo zásadní a cena stavby by se navýšila maximálně v řádu desetiny procenta a takhle se do obrub u nové TT bude v dohledné budoucnosti znovu hrabat. Mimochodem nechápu, proč MHMP ani městská část nepožadovaly v rámci stavby zřízení bezbariérových přechodů v ul. Makovského. Jistě by se to do ceny stavby vsáklo a rozsah by se dal rozšířit. Nebo to mohla zaplatit MČ, klidně místo trávy. Jenže trávou se lze lépe chlubit a je asi důležitější než bezpečnost občanů na přechodech. Jestli je tady někdo z Řep, vzpomeňte si na to, až půjdete na podzim po bariérovém přechodě bez vyčkávacích ostrůvků k volbám...

2. V ulici Makovského, kde chodí hodně lidi, je to pod okny obytné zástavby a bude tam zatravněná TT, jsou použity staré obrubníky podél TT. To by mi nevadilo a považoval bych to za ekonomicky odůvodněné, pokud by se v rámci celé stavby používaly na tramvajové těleso staré obrubníky. Ale v úseku Hlušičkova - Krematorium Motol jsou podél tělesa krásné nové obruby. Když už nějaké nové obruby, proč se nemohly dát do ul. Makovského, kde by to mělo z estetického hlediska smysl?

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bobek » 06.8.2010 10:21

Šlo, ale musel by ji někdo zaplatit...

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od BerryML » 06.8.2010 10:18

V zastávce Kavalírka a přilehlém okolí se dělá na štěrku asi 10 cm silná vrstva litého asfaltu. Tomu teda říkám třikrát fuj. :oops: Doufám, že se to nikde jinde neobjeví, neboť tím reko Plzenské v mých očích hluboce kleslo. To tam nešlo dát dlažbu, třeba alá černokostelecká? :evil:

opocenskylukas
problémový jedinec
Příspěvky: 436
Registrován: 27.3.2009 19:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od opocenskylukas » 06.8.2010 9:39

Je Zenklova v takovém stavu že by mohlo nastat zákaz vjezdu 14T nebo stav zatím tak moc tristní neni?

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 06.8.2010 9:20

Lister: Ohledně Zenklovy je nutno říct, že tam to hodně záleží na tom, zda a kdy se realizují gumokolní stavby v dané lokalitě. Jinak samozřejmě na mezizastávkový úsek Bulovka - Vychovatelna i Vychovatena Okrouhlická by OKS s S49 použít šlo a na délku dvou zastávek to určitě smysl má. Najíždění busu na TT na Okrouhlické je dost historicky odůvodněné z doby konečné stanice metra na Nádraží Holešovice a nemusí být zachováno. Nicméně nemám informace, že by se tato stavba připravovala na rok 2011.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.8.2010 21:55

Uváděný úsek otevřeného svršku je max. jeden a půl mezizastávky (před Okrouhlickou ZC na TT "najíždí" BUS pruh) - dle mne je neopodstatněné vkládat mezi žlábkové kolejnice S49 na tak krátkou vzdálenost v poměru ke zbytku větve TT Palmovka - Hercovka/Ke Stírce, jenž čítá další tři mezizastávky v obou směrech (Vosmíkových, U Kříže, Stejskalova) a jednu DC (Divadlo pod Palmovkou) = 4/5 mezizastávkovým úsekům od Palmovky + jednomu (v jehož cca středu je zastávka Okrouhlická) od Kobylis. (Samozřejmě nenamítám nic proti výhledovému nahrazení žlábkových kolejnic za S49, prý řešící extrémní namáhání přejezdů diletací na krajích mostní estakády, na celé větvi TT Palmovka - křižovatka Ohrada, jenž čítá pouhé dva mezizastávkové úseky.)

Uživatelský avatar
Lister
Uživatel
Příspěvky: 166
Registrován: 22.1.2004 9:17
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Lister » 05.8.2010 21:09

Chtěl bych se zeptat. Má někdo z vás informace jestli se plánuje rekonstrukce tratě v Zenklově ulici? Konkrétně mě zajímá úsek Bulovka - Ke Stírce z pohledu výměny BKV za jinou konstrukci. Matně si vzpomínám, že jsem někde slyšel o tom, že například mezi Bulovkou a skoro Okrouhlickou má být otevřený svršek. Napadá mě také možnost využití S49. Je to reálné?

Zakutaleny.banan
Uživatel
Příspěvky: 93
Registrován: 14.2.2007 11:14

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Zakutaleny.banan » 02.8.2010 16:45

Na Narodni dnes odpoledne zacala betonaz w-tramu v prostoru zastavky Narodni trida; betonove L-prefabrikaty se pokladaji ve Spalene smerem k Lazarske i v Narodni smerem k divadlu, kde jsou polozene az k prejezdu u krizovatky s Vorsilskou; z neznamych duvodu prefabrikaty chybi v prave betonovanem useku zastavky Narodni trida. V prostoru zastavky Narodni divadlo se odtezuje, ostruvky zmizely. Kolejnice jsou ulozene pochopitelne v miste betonaze, tj. v prostoru zastavky Narodni trida a take v Narodni smerem od oblouku do Spalene v delce zhruba padesati metru, i kdyz tam jeste nejsou fixovane. Smerem dal k divadlu se rovna podklad a do vznikleho koryta se ukladaji jakesi cerne desky s vlastnostmi mekke gumy, nejspis kvuli tlumeni vibraci.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Marek B. » 01.8.2010 23:22

MOp píše: Protoze projektant musel dodrzet ze zadani puvodni hranu obrub. Bohuzel odstraneni nese zbytecne naklady navi. Ze je vsak novy stav diky tomu k zbliti snad vidi kazdy..
Nejhorší je, že se ta kolej při 10cm posunu osy dala udělat rovně podél nástupní hrany. Tohle mi prostě nikdo nevysvětlí. Vypadá to příšerně. @3643

Tomas Novotny
Uživatel
Příspěvky: 3
Registrován: 26.3.2010 20:08

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Tomas Novotny » 01.8.2010 9:48

Zdravím všechny ať už fandy Tramvají, tak i jejich řidiče 8-) Mám dotaz za všechny řidiče ať už Tramvají tak i Autobusů na traťový úsek mezi zastavkou Smíchovské nádraží - Lihovar. Neplánuje se v nejbližší době rekonstrukce :?: Ptám se proto, že každodenně touto trasou jezdím a můžu říci, že je to katastrofální stav :? Sami kolegové řidiči Autobusů kličkují a musejí se vyhýbat jak samotným dírám v silnici, tak i prohlubním v betonových podloží s kolejemi.Obzvlášť teď, když na téměř většině Linkách jsou nasazovány nízkopodlažní Autobusy.Nesmím opomenout na Dopravce PID kteří začínají a končí svou trasu právě v zastávce Smíchovské nádraží a mají ve svém vlastnictví nízkopodlažní AutobusyJsem si vědom toho, že to je otázka finančních dotací, ale ten stav je čím dál tím horší. Přeji všem krásný den. S pozdravem Tomáš

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 31.7.2010 22:55

Marek B. píše:Mohl by mě někdo vysvětlit, proč na zastávce Anděl DC od Plzeňské není jednotná vzdálenost koleje od obrubníku?
Protoze projektant musel dodrzet ze zadani puvodni hranu obrub. Bohuzel odstraneni nese zbytecne naklady navi. Ze je vsak novy stav diky tomu k zbliti snad vidi kazdy..

Uživatelský avatar
Tommy82
Uživatel
Příspěvky: 174
Registrován: 04.10.2008 19:56
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Tommy82 » 31.7.2010 14:16

Neví někdo, zda se bude lehce posouvat zastávka Národní třída směrem od Lazarské, aby mohly stanicovat 2 soupravy za sebou?

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od trainzjohny » 31.7.2010 12:59

Nejspíš jako v mnoha jiných stanicích před křižovatkou - kvůli nutnému zvětšení osové vzdálenosti před obloukem.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Marek B. » 31.7.2010 12:55

Mohl by mě někdo vysvětlit, proč na zastávce Anděl DC od Plzeňské není jednotná vzdálenost koleje od obrubníku?

Zakutaleny.banan
Uživatel
Příspěvky: 93
Registrován: 14.2.2007 11:14

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Zakutaleny.banan » 29.7.2010 15:41

Maly report z reko Narodni...
Na Narodni ani ve Spalene uz neni po BKV ani pamatky, Ostruvek Narodni divadlo ZC je kompletne zbaven obrubniku, na Narodni se bagruje a demoluje podlozi pod panely. V oblouku krizovatky Narodni-Spalena jsou zhruba do pulky oblouku polozeny nove kolejnice uchycene na puvodnich prazcich a smerem od krizovatky se do obou smeru ve vykopech vytvari podklad pro betonove prefabrikaty tvaru L, nekolik prefabrikatu je jiz i usazenych. Kupa techto prefabrikatu je slozena u krizovatky Spalena-Lazarska, takze nejspis prijdou ulozit minimalne po cele Spalene. Mimochodem Spalena je vyfrezovana do znacne hloubky, prislo mi ze to frezovali minimalne na trikrat.

Odpovědět