Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
To je prave ono - proc resit bastlenim az dusledek a neopravit rovnou pricinu? To byl opravdu takovy problem vyndane obruby preskladat tak, aby tam vznikl 0,75m vyckavaci prostor? Hlavne ze se trati budou zastupici chlubit pred komunalnimi volbami..
Re: Rekonstrukce TT
Se tam pak může postavit cityblok a bude to i bez ostrůvku.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Projekt dělala firma Metroprojekt. Ale to je celkem jedno, kdo dělal projekt. Kdyby ty vyčkávací plochy někdo chtěl, tak by je tam jistě kolegové z Metráče rádi nakreslili. Akorát že je nikdo nechtěl. A já si myslím, že pokud se má na nové trati jezdit rychle a plynule, tak tam ty vyčkávaí plochy fakt být měly.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Rekonstrukce TT
Tak o tom docela dost pochybuji, protože v DPP platí svaté pravidlo "nikdy se to takhle nedělalo".chemik87 píše:Nepochybuji o tom, že kdyby DPP měl dostatek financí, vysázel by podél trati tulipány a fialky, udělal by místo chodníků pohyblyvé pásy, zastávky vybavil pítkama...
Otázkou je kdo dělal projekt (netuším zda má DPP vlastní projektanty) a jak moc se na projekt spěchalo a co musel obsahovat aby se dosáhlo na podporu z EU.
Re: Rekonstrukce TT
Nejsem člověk v tomto oboru nijak vzdělaný, používám pouze selský rozum a tak mě napadlo - Stavbaři dělají pouze to, co mají na papíře od projektanta. Projektant dělá to, co dostane za úkol od zadavatele, tedy asi od DPP. DPP se snaží ušetřit, tak nařídí projektantovi co největší škrty. Nepochybuji o tom, že kdyby DPP měl dostatek financí, vysázel by podél trati tulipány a fialky, udělal by místo chodníků pohyblyvé pásy, zastávky vybavil pítkama...Martin Šubrt píše:Vzhledem k tomu, že třeba v Makovského každou tu obrubu do ruky stavbaři vzali, položili jí o fous vedle a upěvnili, tak stačilo trošku iniciativy.... Kdyby se na obruby nešáhlo vůbec... Mimochodem, z mé iniciativy a ještě kolegy z MHMP byl před stavbou vznesen požadavek na vyčkávací prostory. Nicméně DP sdělil, že na to nemá (otázka několika tisíc Kč), MČ P 17 to bylo fuk a MHMP to projektantovi přikázat neumí. Výsledkem byla úprava projektu s vyznačením vyčkávacích ploch před kolejemi vodorovným značením. Ovšem to rozhodně není řešení hodné takové stavby. Pokud tedy vůbec bude. Opět jsme u toho, že není ÚDI, které by toto v minulosti mohlo naprosto ostře požadovat, právě proto, že stavba je nyní dokončována v rozporu s normami a vyhláškou. S TSK si každý vytře pozadí... To jsou ti, co si malují čáry přeci, že...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Vzhledem k tomu, že třeba v Makovského každou tu obrubu do ruky stavbaři vzali, položili jí o fous vedle a upěvnili, tak stačilo trošku iniciativy.... Kdyby se na obruby nešáhlo vůbec... Mimochodem, z mé iniciativy a ještě kolegy z MHMP byl před stavbou vznesen požadavek na vyčkávací prostory. Nicméně DP sdělil, že na to nemá (otázka několika tisíc Kč), MČ P 17 to bylo fuk a MHMP to projektantovi přikázat neumí. Výsledkem byla úprava projektu s vyznačením vyčkávacích ploch před kolejemi vodorovným značením. Ovšem to rozhodně není řešení hodné takové stavby. Pokud tedy vůbec bude. Opět jsme u toho, že není ÚDI, které by toto v minulosti mohlo naprosto ostře požadovat, právě proto, že stavba je nyní dokončována v rozporu s normami a vyhláškou. S TSK si každý vytře pozadí... To jsou ti, co si malují čáry přeci, že...chemik87 píše:Jasně, ale to jaksi není věcí dopravního podniku
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
...protože ty vyčkávací ostrůvky:chemik87 píše:Jasně, ale to jaksi není věcí dopravního podnikuMartin Šubrt píše:Pokud má tramvaj jet rychle, a daleko rychleji než dosud, je jaksi dost nebezpečné, když chodec, který přechází před auty, nemá před takto rychle jedoucími tramvajemi kde vyčkávat... To není o kráse, to je o bezpečnosti....
1.) musí být mimo těleso TT (jenž je často jen tak tak natěsnána mezi pruhy pro IAD) - správcem toho místa je někdo jiný.
2.) DP přechody přes TT mimo zastávek samozřejmě ani nepotřebuje - ty potřebují lidi žijící v okolí a jejich „městský“ úřad jim je má zajistit. Je to vlastně obdobný případ o jakém jsem slyšel z Libně – Správa železniční dopravní cesty při rekonstrukci tamní trati vybudovala pod tratí podchod pro chodce a cyklisty a protože ona se o něj starat nemůže (není to v jejích kompetencích a ani logické, aby spravovala kraťounké kousíčky křižovaných komunikací) tak jej chtěla převést do správy MČ (té se to však nějak samozřejmě nelíbilo – ovšem nemám tucha jak to na konec dopadlo).
Re: Rekonstrukce TT
Jasně, ale to jaksi není věcí dopravního podnikuMartin Šubrt píše:Pokud má tramvaj jet rychle, a daleko rychleji než dosud, je jaksi dost nebezpečné, když chodec, který přechází před auty, nemá před takto rychle jedoucími tramvajemi kde vyčkávat... To není o kráse, to je o bezpečnosti....
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Pokud má tramvaj jet rychle, a daleko rychleji než dosud, je jaksi dost nebezpečné, když chodec, který přechází před auty, nemá před takto rychle jedoucími tramvajemi kde vyčkávat... To není o kráse, to je o bezpečnosti....
Re: Rekonstrukce TT
Já teda nejsem z Řepákova, nýbrž jsem rodilý podolák, křtěný Vltavou, ale nedá mi to:
1) Tramvajová dráha má být v první řadě účelová - aby po ní tramvaje mohly jezdit maximální rychlostí a nemuseli se neustále plazit z důvodu OR.
Pokud vím, na dálnicích se také nevysazují ve středových dělících pruzích, mezi svodidly, tulipány, karafiáty, nebudují se tam okrasná jezera a ani zámkovou dlažbu jsem nikde neviděl. Jestliže chci, aby trať vpadala okrasně, měl bych tedy jako řádný občan, té své městské části, apelovat na příslušný městský úřad, aby na okrášlení přihodil nějakou tu zlatku. Nechápu, proč by měl DP, zvlášť, když si to platí sám, pěstovat trávníček a udržovat dlažbičku. Tramvajím stačí prachsprostej štěrk (via Lehovec), či litej asfalt (Anděl). Účel to splní na 100%.
2) Jako Podolák jsem zvědav, jak bude probíhat reko u nás v Podolí. Těším se, že se třeba tramvaje nebudou všude "plazit" pomalu a že trasa bráník - karlák se nepojede dvacet minut
3) Nechápu nářky Hloubětínských občanů - místo toho, aby byli rádi, že jim tam tramvaje ndělaj rámus a že se tramvaje při rychlosti nad 30km nerozkmitávaj, brečí, že takhle si novou trať nepředstavovali, protože to není krásné tak, jako okolo Sazka arény...
(omlouvám se za tak dlouhý příspěvek)
1) Tramvajová dráha má být v první řadě účelová - aby po ní tramvaje mohly jezdit maximální rychlostí a nemuseli se neustále plazit z důvodu OR.
Pokud vím, na dálnicích se také nevysazují ve středových dělících pruzích, mezi svodidly, tulipány, karafiáty, nebudují se tam okrasná jezera a ani zámkovou dlažbu jsem nikde neviděl. Jestliže chci, aby trať vpadala okrasně, měl bych tedy jako řádný občan, té své městské části, apelovat na příslušný městský úřad, aby na okrášlení přihodil nějakou tu zlatku. Nechápu, proč by měl DP, zvlášť, když si to platí sám, pěstovat trávníček a udržovat dlažbičku. Tramvajím stačí prachsprostej štěrk (via Lehovec), či litej asfalt (Anděl). Účel to splní na 100%.
2) Jako Podolák jsem zvědav, jak bude probíhat reko u nás v Podolí. Těším se, že se třeba tramvaje nebudou všude "plazit" pomalu a že trasa bráník - karlák se nepojede dvacet minut
3) Nechápu nářky Hloubětínských občanů - místo toho, aby byli rádi, že jim tam tramvaje ndělaj rámus a že se tramvaje při rychlosti nad 30km nerozkmitávaj, brečí, že takhle si novou trať nepředstavovali, protože to není krásné tak, jako okolo Sazka arény...
(omlouvám se za tak dlouhý příspěvek)
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Když už je tady rýpnutí do Plzeňské, tak mi to nedá a musím napsat dvě kosmetické věci.
1. V ulici Makovského se stavebně obnovují přechody pro chodce v rozporu s ČSN 736110 i se zdravým rozumem. Chápu, že se nechtělo sahat do chodníků a tak nejsou přechody bezbariérové, ale nechápu, proč se nemohly už teď udělat v přechodech vyčkávací ostrůvky u TT. Zvýšení bezpečnosti pro chodce by bylo zásadní a cena stavby by se navýšila maximálně v řádu desetiny procenta a takhle se do obrub u nové TT bude v dohledné budoucnosti znovu hrabat. Mimochodem nechápu, proč MHMP ani městská část nepožadovaly v rámci stavby zřízení bezbariérových přechodů v ul. Makovského. Jistě by se to do ceny stavby vsáklo a rozsah by se dal rozšířit. Nebo to mohla zaplatit MČ, klidně místo trávy. Jenže trávou se lze lépe chlubit a je asi důležitější než bezpečnost občanů na přechodech. Jestli je tady někdo z Řep, vzpomeňte si na to, až půjdete na podzim po bariérovém přechodě bez vyčkávacích ostrůvků k volbám...
2. V ulici Makovského, kde chodí hodně lidi, je to pod okny obytné zástavby a bude tam zatravněná TT, jsou použity staré obrubníky podél TT. To by mi nevadilo a považoval bych to za ekonomicky odůvodněné, pokud by se v rámci celé stavby používaly na tramvajové těleso staré obrubníky. Ale v úseku Hlušičkova - Krematorium Motol jsou podél tělesa krásné nové obruby. Když už nějaké nové obruby, proč se nemohly dát do ul. Makovského, kde by to mělo z estetického hlediska smysl?
1. V ulici Makovského se stavebně obnovují přechody pro chodce v rozporu s ČSN 736110 i se zdravým rozumem. Chápu, že se nechtělo sahat do chodníků a tak nejsou přechody bezbariérové, ale nechápu, proč se nemohly už teď udělat v přechodech vyčkávací ostrůvky u TT. Zvýšení bezpečnosti pro chodce by bylo zásadní a cena stavby by se navýšila maximálně v řádu desetiny procenta a takhle se do obrub u nové TT bude v dohledné budoucnosti znovu hrabat. Mimochodem nechápu, proč MHMP ani městská část nepožadovaly v rámci stavby zřízení bezbariérových přechodů v ul. Makovského. Jistě by se to do ceny stavby vsáklo a rozsah by se dal rozšířit. Nebo to mohla zaplatit MČ, klidně místo trávy. Jenže trávou se lze lépe chlubit a je asi důležitější než bezpečnost občanů na přechodech. Jestli je tady někdo z Řep, vzpomeňte si na to, až půjdete na podzim po bariérovém přechodě bez vyčkávacích ostrůvků k volbám...
2. V ulici Makovského, kde chodí hodně lidi, je to pod okny obytné zástavby a bude tam zatravněná TT, jsou použity staré obrubníky podél TT. To by mi nevadilo a považoval bych to za ekonomicky odůvodněné, pokud by se v rámci celé stavby používaly na tramvajové těleso staré obrubníky. Ale v úseku Hlušičkova - Krematorium Motol jsou podél tělesa krásné nové obruby. Když už nějaké nové obruby, proč se nemohly dát do ul. Makovského, kde by to mělo z estetického hlediska smysl?
Re: Rekonstrukce TT
Šlo, ale musel by ji někdo zaplatit...
- BerryML
- Uživatel
- Příspěvky: 438
- Registrován: 27.3.2008 16:25
- Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
V zastávce Kavalírka a přilehlém okolí se dělá na štěrku asi 10 cm silná vrstva litého asfaltu. Tomu teda říkám třikrát fuj. Doufám, že se to nikde jinde neobjeví, neboť tím reko Plzenské v mých očích hluboce kleslo. To tam nešlo dát dlažbu, třeba alá černokostelecká?
-
- problémový jedinec
- Příspěvky: 436
- Registrován: 27.3.2009 19:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Je Zenklova v takovém stavu že by mohlo nastat zákaz vjezdu 14T nebo stav zatím tak moc tristní neni?
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Lister: Ohledně Zenklovy je nutno říct, že tam to hodně záleží na tom, zda a kdy se realizují gumokolní stavby v dané lokalitě. Jinak samozřejmě na mezizastávkový úsek Bulovka - Vychovatelna i Vychovatena Okrouhlická by OKS s S49 použít šlo a na délku dvou zastávek to určitě smysl má. Najíždění busu na TT na Okrouhlické je dost historicky odůvodněné z doby konečné stanice metra na Nádraží Holešovice a nemusí být zachováno. Nicméně nemám informace, že by se tato stavba připravovala na rok 2011.