Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od demon » 06.8.2010 18:19

gabuliatko píše:Tak o tom docela dost pochybuji, protože v DPP platí svaté pravidlo "nikdy se to takhle nedělalo".
Teda jestli tohle v DP někdy platilo (nevim, jsem tu teprv 20 let), tak teď to teda rozhodně neplatí a zrovna u DCT tuplovaně.
Tady se naopak zhusta vymýšlejí střední, boční a kdovíjaké ještě jiné cesty a úkroky stranou, místo aby se použilo již vymyšlené a jinde v provozu osvědčené řešení. (-X

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 06.8.2010 17:10

MOp:
Boha jeho jakých 0,75 metru ??? Kde, jak, proč ??? Pane MOpe, nejsme v Rumunsku !!!

XSC:
Samozřejmě, že je možné nakreslit projekt, který odporuje normám, tento úspěšně projednat a realizovat. Rovněž je možné nakreslit, projednat a realizovat projekt, který odporuje zdravému rozumu. A po pár letech praxe už člověk zkousne leccos. Obojí jsem již zažil s nejmenovaným řetězcem supermarketů.

Martin Šubrt:
Ono taky záleží na výkladu normy a její závaznosti. Dá se ukecat leccos. Věřím tomu, že pokud by nevznikly žádné tlaky na to, že stavba nemá zasáhnout mimo TT, tak by tam MP normálně navrhnul bezbariérové přechody s ostrůvky. Ony tak ostatně v jedné z fází projektu nakresleny byly a muselo se to vymazat. Právě proto jsem psal, že jestli je tady někdo z Řep, tak si má cestou k volbám vzpomenout.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Martin Šubrt » 06.8.2010 16:58

Na někoho je v Praze ohledně norem přísnost, někomu projde sem tam něco i s přivřenýma očima.... To jak je kdo odkud. Aby bylo jasno, teď není řeč o Metroprojektu, tam bývá kvalita velmi dobrá. Taky záleží na klientovi apod. Taky tenhle projekt díky těm vodorovným značením v souladu nakonec snad bude.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od XSC » 06.8.2010 16:52

Absolut píše:Projekt dělala firma Metroprojekt. Ale to je celkem jedno, kdo dělal projekt. Kdyby ty vyčkávací plochy někdo chtěl, tak by je tam jistě kolegové z Metráče rádi nakreslili. Akorát že je nikdo nechtěl. A já si myslím, že pokud se má na nové trati jezdit rychle a plynule, tak tam ty vyčkávaí plochy fakt být měly.
A je možné udělat projekt, pokud odporuje normě a není na to výjimka? Jako projektant bych se pod to podepsat nechtěl. Stejně tak by se to mělo objevit při kolaudaci.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Martin Šubrt » 06.8.2010 16:50

Absolut píše:Projekt dělala firma Metroprojekt. Ale to je celkem jedno, kdo dělal projekt. Kdyby ty vyčkávací plochy někdo chtěl, tak by je tam jistě kolegové z Metráče rádi nakreslili. Akorát že je nikdo nechtěl. A já si myslím, že pokud se má na nové trati jezdit rychle a plynule, tak tam ty vyčkávaí plochy fakt být měly.
Vyčkávací plochy prokazatelně chtěl jeden pracovník TSK-ÚDI a jeden pracovník odboru dopravy MHMP, kteří udělělali vše, aby to projektantovi sdělili. Projektant nakreslil vyčkávací prostory vodorovným značením s tím, že hlavní hráči DP a P17 neprojevili o tuto úpravu zájem a nikdo to nezaplatí. Vzhledem k tomu, že se to týkalo max. 4 přechodů, šlo o opravdu zanedbatelnou částku v řádu do 20 000 Kč (pro všechna místa), protože se s obrubami STEJNĚ hýbalo a do ruky se braly. Stačilo vyfrézovat vozovku o metr vedle a pak to dolít asfaltem. Takže tady nejde o nějaká pítka a super věci, ale o základní vybavenost. Ano, citybloky je možné dovézt, nicméně už jsou známy případy, kdy auto odhodilo cityblok na nohu chodce... Proto se těmto zcela provizorním řešením je třeba vyhýbat. Navíc citybloky budou stát cca stejně, jako ba stál ten posun obrubníků během stavby. A nakonec se jednou posunou tak jako tak, za o polovinu víc peněz jako samostatná akce...

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 06.8.2010 16:20

To je prave ono - proc resit bastlenim az dusledek a neopravit rovnou pricinu? To byl opravdu takovy problem vyndane obruby preskladat tak, aby tam vznikl 0,75m vyckavaci prostor? Hlavne ze se trati budou zastupici chlubit pred komunalnimi volbami..

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od P_V » 06.8.2010 16:02

Se tam pak může postavit cityblok a bude to i bez ostrůvku.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 06.8.2010 14:29

Projekt dělala firma Metroprojekt. Ale to je celkem jedno, kdo dělal projekt. Kdyby ty vyčkávací plochy někdo chtěl, tak by je tam jistě kolegové z Metráče rádi nakreslili. Akorát že je nikdo nechtěl. A já si myslím, že pokud se má na nové trati jezdit rychle a plynule, tak tam ty vyčkávaí plochy fakt být měly.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od gabuliatko » 06.8.2010 13:33

chemik87 píše:Nepochybuji o tom, že kdyby DPP měl dostatek financí, vysázel by podél trati tulipány a fialky, udělal by místo chodníků pohyblyvé pásy, zastávky vybavil pítkama...
Tak o tom docela dost pochybuji, protože v DPP platí svaté pravidlo "nikdy se to takhle nedělalo".
Otázkou je kdo dělal projekt (netuším zda má DPP vlastní projektanty) a jak moc se na projekt spěchalo a co musel obsahovat aby se dosáhlo na podporu z EU.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od chemik » 06.8.2010 12:33

Martin Šubrt píše:Vzhledem k tomu, že třeba v Makovského každou tu obrubu do ruky stavbaři vzali, položili jí o fous vedle a upěvnili, tak stačilo trošku iniciativy.... Kdyby se na obruby nešáhlo vůbec... Mimochodem, z mé iniciativy a ještě kolegy z MHMP byl před stavbou vznesen požadavek na vyčkávací prostory. Nicméně DP sdělil, že na to nemá (otázka několika tisíc Kč), MČ P 17 to bylo fuk a MHMP to projektantovi přikázat neumí. Výsledkem byla úprava projektu s vyznačením vyčkávacích ploch před kolejemi vodorovným značením. Ovšem to rozhodně není řešení hodné takové stavby. Pokud tedy vůbec bude. Opět jsme u toho, že není ÚDI, které by toto v minulosti mohlo naprosto ostře požadovat, právě proto, že stavba je nyní dokončována v rozporu s normami a vyhláškou. S TSK si každý vytře pozadí... To jsou ti, co si malují čáry přeci, že...
Nejsem člověk v tomto oboru nijak vzdělaný, používám pouze selský rozum a tak mě napadlo - Stavbaři dělají pouze to, co mají na papíře od projektanta. Projektant dělá to, co dostane za úkol od zadavatele, tedy asi od DPP. DPP se snaží ušetřit, tak nařídí projektantovi co největší škrty. Nepochybuji o tom, že kdyby DPP měl dostatek financí, vysázel by podél trati tulipány a fialky, udělal by místo chodníků pohyblyvé pásy, zastávky vybavil pítkama...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Martin Šubrt » 06.8.2010 12:13

chemik87 píše:Jasně, ale to jaksi není věcí dopravního podniku
Vzhledem k tomu, že třeba v Makovského každou tu obrubu do ruky stavbaři vzali, položili jí o fous vedle a upěvnili, tak stačilo trošku iniciativy.... Kdyby se na obruby nešáhlo vůbec... Mimochodem, z mé iniciativy a ještě kolegy z MHMP byl před stavbou vznesen požadavek na vyčkávací prostory. Nicméně DP sdělil, že na to nemá (otázka několika tisíc Kč), MČ P 17 to bylo fuk a MHMP to projektantovi přikázat neumí. Výsledkem byla úprava projektu s vyznačením vyčkávacích ploch před kolejemi vodorovným značením. Ovšem to rozhodně není řešení hodné takové stavby. Pokud tedy vůbec bude. Opět jsme u toho, že není ÚDI, které by toto v minulosti mohlo naprosto ostře požadovat, právě proto, že stavba je nyní dokončována v rozporu s normami a vyhláškou. S TSK si každý vytře pozadí... To jsou ti, co si malují čáry přeci, že...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.8.2010 12:07

chemik87 píše:
Martin Šubrt píše:Pokud má tramvaj jet rychle, a daleko rychleji než dosud, je jaksi dost nebezpečné, když chodec, který přechází před auty, nemá před takto rychle jedoucími tramvajemi kde vyčkávat... To není o kráse, to je o bezpečnosti....
Jasně, ale to jaksi není věcí dopravního podniku
...protože ty vyčkávací ostrůvky:
1.) musí být mimo těleso TT (jenž je často jen tak tak natěsnána mezi pruhy pro IAD) - správcem toho místa je někdo jiný.
2.) DP přechody přes TT mimo zastávek samozřejmě ani nepotřebuje - ty potřebují lidi žijící v okolí a jejich „městský“ úřad jim je má zajistit. Je to vlastně obdobný případ o jakém jsem slyšel z Libně – Správa železniční dopravní cesty při rekonstrukci tamní trati vybudovala pod tratí podchod pro chodce a cyklisty a protože ona se o něj starat nemůže (není to v jejích kompetencích a ani logické, aby spravovala kraťounké kousíčky křižovaných komunikací) tak jej chtěla převést do správy MČ (té se to však nějak samozřejmě nelíbilo – ovšem nemám tucha jak to na konec dopadlo).

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od chemik » 06.8.2010 11:46

Martin Šubrt píše:Pokud má tramvaj jet rychle, a daleko rychleji než dosud, je jaksi dost nebezpečné, když chodec, který přechází před auty, nemá před takto rychle jedoucími tramvajemi kde vyčkávat... To není o kráse, to je o bezpečnosti....
Jasně, ale to jaksi není věcí dopravního podniku

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Martin Šubrt » 06.8.2010 11:29

Pokud má tramvaj jet rychle, a daleko rychleji než dosud, je jaksi dost nebezpečné, když chodec, který přechází před auty, nemá před takto rychle jedoucími tramvajemi kde vyčkávat... To není o kráse, to je o bezpečnosti....

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od chemik » 06.8.2010 11:23

Já teda nejsem z Řepákova, nýbrž jsem rodilý podolák, křtěný Vltavou, ale nedá mi to:

1) Tramvajová dráha má být v první řadě účelová - aby po ní tramvaje mohly jezdit maximální rychlostí a nemuseli se neustále plazit z důvodu OR.
Pokud vím, na dálnicích se také nevysazují ve středových dělících pruzích, mezi svodidly, tulipány, karafiáty, nebudují se tam okrasná jezera a ani zámkovou dlažbu jsem nikde neviděl. Jestliže chci, aby trať vpadala okrasně, měl bych tedy jako řádný občan, té své městské části, apelovat na příslušný městský úřad, aby na okrášlení přihodil nějakou tu zlatku. Nechápu, proč by měl DP, zvlášť, když si to platí sám, pěstovat trávníček a udržovat dlažbičku. Tramvajím stačí prachsprostej štěrk (via Lehovec), či litej asfalt (Anděl). Účel to splní na 100%.

2) Jako Podolák jsem zvědav, jak bude probíhat reko u nás v Podolí. Těším se, že se třeba tramvaje nebudou všude "plazit" pomalu a že trasa bráník - karlák se nepojede dvacet minut

3) Nechápu nářky Hloubětínských občanů - místo toho, aby byli rádi, že jim tam tramvaje ndělaj rámus a že se tramvaje při rychlosti nad 30km nerozkmitávaj, brečí, že takhle si novou trať nepředstavovali, protože to není krásné tak, jako okolo Sazka arény...

(omlouvám se za tak dlouhý příspěvek)

Odpovědět