Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
Přechody přes pás samozřejmě jsou, i když třeba nejsou vyznačeny zebrou. Dopravní značka ale jistě nechybí a ta platí pro celou šíři pozemní komunikace. Přechod vede vždy z jednoho kraje k druhému. Pokud jede bus po kolejích a není na nich vyznačen vyhrazený jízdní pruh, tak tam jede nelegálně. Samosebou zákon pamatuje, že když někdo jede po kolejích, tak používá čočky, ale když to někdo ohne busu před čumák jako tramvaji při odbočování vlevo, tak je to průser, protože řidič při odbočování vlevo musí dát krom jiného přednost tramvajím v obou směrech a protijedoucím blabla, ale už né autobusům v obou směrech - jen protijedoucím. Nelze argumentovat tím, že tramvajový pás je "trvale vyhrazený pruh pro tramvaje" a tímpáde uplatnit přejíždění z pruhu do pruhu. To lze jen u tramvají, nebo na tram pásu, kde je vyhrazený pruh...
Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
Jenomže přechody přes tramvajové tratě byly zrušeny nebo ne..Martin Šubrt píše:Bobik: Bus se sice na kolejích řídí světelnými signály TRAM, ale např. na přechodu dává chodcům přednost, tedy nepožívá všech výhod tram...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
Bobik: Bus se sice na kolejích řídí světelnými signály TRAM, ale např. na přechodu dává chodcům přednost, tedy nepožívá všech výhod tram...
Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
Vůz 6102 jezdil s dvoučlenou posádkou. Jinak to ani není možné, jelikož řidič nemá pořádné zrcátko, aby mohl kontrolovat výstup a nástup cestujících..Bobik píše:Prosím, měl bych věcnou ohledně příspěvku od OMH skrz nehodu busu na Evropské - jo, ty busy - alespoň městské - tam jezdí oficiálně. Bylo i hlášeno KGX-5 ať s tím počítáme.
Jinak k té nehodě - nevím, nebyl jsem u toho když se to stalo, nicméně spíš mi přijde podle obkreslení že mu tam to auto vjelo a bus se snažil vyhnout. Ale jak říkám, nevím, nebyl jsem u toho.
A navíc - podle vyhlášky - cokoli, co oficiálně (čili smí) jede po tram kolejích, požívá stejných výhod co tram a řídí se signály pro tram, což jak jsem si všiml málokdo ví. Bohužel i "naši" řidiči busů o tom nějak nemají moc ponětí.
A ještě dotaz k té volební "klasice" na dvojce - to jezdila i s průvodčím, nebo jen řidič?
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
Prosím, měl bych věcnou ohledně příspěvku od OMH skrz nehodu busu na Evropské - jo, ty busy - alespoň městské - tam jezdí oficiálně. Bylo i hlášeno KGX-5 ať s tím počítáme.
Jinak k té nehodě - nevím, nebyl jsem u toho když se to stalo, nicméně spíš mi přijde podle obkreslení že mu tam to auto vjelo a bus se snažil vyhnout. Ale jak říkám, nevím, nebyl jsem u toho.
A navíc - podle vyhlášky - cokoli, co oficiálně (čili smí) jede po tram kolejích, požívá stejných výhod co tram a řídí se signály pro tram, což jak jsem si všiml málokdo ví. Bohužel i "naši" řidiči busů o tom nějak nemají moc ponětí.
A ještě dotaz k té volební "klasice" na dvojce - to jezdila i s průvodčím, nebo jen řidič?
Jinak k té nehodě - nevím, nebyl jsem u toho když se to stalo, nicméně spíš mi přijde podle obkreslení že mu tam to auto vjelo a bus se snažil vyhnout. Ale jak říkám, nevím, nebyl jsem u toho.
A navíc - podle vyhlášky - cokoli, co oficiálně (čili smí) jede po tram kolejích, požívá stejných výhod co tram a řídí se signály pro tram, což jak jsem si všiml málokdo ví. Bohužel i "naši" řidiči busů o tom nějak nemají moc ponětí.
A ještě dotaz k té volební "klasice" na dvojce - to jezdila i s průvodčím, nebo jen řidič?
Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
Jo, taky to vidím na Křížovou z.c.
Vypravení Čtvrtek 7. října 2010, 01:46, přidal: Martyn
re: martyn - poznáte místo na fotografii?
tipuju křížovou směr radlická..
tipuju křížovou směr radlická..
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
Kdo ví? Možné je vše.. Na Průběžnou byly povolány složky.
- Martan
- Uživatel
- Příspěvky: 29
- Registrován: 08.9.2009 21:06
- Bydliště: Z okna vidím pole, potok, louku i venkovský kostelík. A to všechno ve městě :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
Měl bych jenom poznámku k zahoření na M22:
Vážně k tomu došlo až v zastávce Průběžná? Já jen, že v inkriminované části dne projela již Hostivaří směr BH na M22 tramvaj, z pod které se slušně valil dým a zasmrděla tak okolí na několik minut...
Nebo jich snad bylo hned několik najednou?
Vážně k tomu došlo až v zastávce Průběžná? Já jen, že v inkriminované části dne projela již Hostivaří směr BH na M22 tramvaj, z pod které se slušně valil dým a zasmrděla tak okolí na několik minut...
Nebo jich snad bylo hned několik najednou?
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
Skoro jako v ČernobyluMOp, na znamení píše:Je možné si povšimnout žhavých míst, která v zápětí dostanou dávku hasicí směsi.
Pane MOp vy jste byl přímo cestující nebo náhodný kolemjdoucí nebo špion na PD vysílačce?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kubánské náměstí
A nejen on, ale i 99% lidí chodící mezi tím SSZ řízeným přechodem a zastávkou - vždyť ti co jdou k plaveckému bazénu (či obratišti TRAM a dalším možným cílům na té straně) mohou využít pro ně rychlejší cestu, jíž je neřízený přechod kolmo mezi ostrůvkem a chodníkem! Jinak, že to je hurá akce před volbami nesouhlasím zcela - je to akce také silně vyvolaná (žel s velkým zpožděním a dle fotek, ještě jsem to stále neviděl osobně, ne nejlépe realizovaná) na náměstí pořádanými Farmářskými trhy. Osobně je cca 2x měsíčně také navštěvuji a vždy jsem při vystupování na inkriminované zastávce slyšel několiko poznámek ve smyslu "Na více nebezpečném místě to pořádat nemohly."!Proxy píše:Otec myšlenky evidentně přechází Vršovickou na druhou stranu než k plaveckému bazénu
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Kubánské náměstí
Otec myšlenky evidentně přechází Vršovickou na druhou stranu než k plaveckému bazénu
Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
další slohová práce
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
Nedá mi to a musím reagovat na tento http://www.prazsketramvaje.cz/showpage. ... 0915095919 MOpův příspěvek na páteři v sekci na znamení.
Včera jsem jezdil místo odpolední zálohy již od 10 dopoledne CD na 4/8. a měl jsem na IPP tři BP. To třetí jsem měl zrovna bez dvou zastávek po kole jenž jsem jel zpožděný cca 20 minut. Během toho mého třetího BP na IPP se kolegové chvíli bavily o stavu na Palačáku, a že to je problematické od doby co jej předělali - někteří však proti argumentovali, že když to funguje, tak to odsýpá, ale že se to často nějak nelogicky "zasekne" a je z toho malér jako nyní:
1.) Kolo před tím jsem při odbočení ze zastávky Karlovo nám. DC doleva k Moráni málem totálně zablokoval i křižovatku na Karláku - jel jsem na své volno v momentě průjezdu linky 3 ZC rovně a až těsně před mým vjetím do křížení s IAD jsem viděl, že ta trojka zastaví těsně za ním na konci kolony. Takže v poslední chvíli jsem zastavil před ním, aby alespoň IAD mohla jet, žel již jsem blokoval cestu lince 6 DC, takže vlastně jediné co zbylo pro TRAM volné (díky následnému nezabočení té 6) bylo od Palačáku rovně k Lazarské a vpravo IPP. Když jsem asi až na třetí cyklus dokončil průjezd křižovatkou, tak jsem podal na PD dotaz co se děje na Palačáku, když už kolona dosahuje a blokuje křižovatku na Karláku. Odpovědí mi bylo, že to by taky rádi věděli a čekali by hlášení od některého z řidičů. Na to jsem odpověděl, že jim teda po projetí Palačáku podám zprávu jestli není v poruše SSZ či výhybka. Tak jsem i učinil se slovy, že z mé strany fungovalo obojí správně a z jiných směrů TRAM v kolonách nestály. Podotkl jsem ještě, jestli by tu kolonu od Karláku nemohly tzv. vytahat - jak jsem již několikrát v minulosti slyšel z vysílačky - odpověď zněla: "Momentálně kvůli mnoha MU stojíme na tolika místech, že na toto nemáme čas." Následně jsem do křižovatky Anděl ZC vjížděl cca s 15 minutovým zpožděním - v momentě, kdy jsem měl jet DC (míjel jsem se tam akorát s předchozím pořadím linky 4). Z MOpových fotek se potvrzuje moje (následná) doměnka příčiny utvoření kolony TRAM na od Karláku k Palačáku - IAD křižovatku na něm blokovala, protože nedodržuje zákaz vjíždění do ní, když je jasné že průjezd jí nemůže dokončit.
2.) Při zpáteční cestě z Anděla na Palačák jsem nabral dalších cca 10 minut protože:
a) IAD nedodržuje dopravní značení a od Anděla k zastávce Zborovská jede ulicí Lidickou po TT i přes dopravní značení Průjezd zakázán!
b) Za křižovatkou s ulicí Zborovskou ve směru k mostu i přes zákaz zastavení takřka permanentně auta dokonce parkují a ty jedoucí je musí tedy objíždět po TT!
Dle mne dopravní kolapsy tedy viditelně způsobuje nedodržování pravidel - porušování zákazů způsobené současným sobeckým stylem života "když nemůžu jet já nepojedeš ani ty" apod. Jenže kdyby se nenašly výjimky (tak jako např. já na tom Karláku - co jsem nechal volný průjezd IAD), tak jak by to dopadlo? No tak že všichni stojíme v celé Praze dodnes - do všech křižovatek najela vozidla aniž by mohla průjezd jimi dokončit a nebylo by místo odkud tu spadenou dominovou reakci rozmotat!
Včera jsem jezdil místo odpolední zálohy již od 10 dopoledne CD na 4/8. a měl jsem na IPP tři BP. To třetí jsem měl zrovna bez dvou zastávek po kole jenž jsem jel zpožděný cca 20 minut. Během toho mého třetího BP na IPP se kolegové chvíli bavily o stavu na Palačáku, a že to je problematické od doby co jej předělali - někteří však proti argumentovali, že když to funguje, tak to odsýpá, ale že se to často nějak nelogicky "zasekne" a je z toho malér jako nyní:
1.) Kolo před tím jsem při odbočení ze zastávky Karlovo nám. DC doleva k Moráni málem totálně zablokoval i křižovatku na Karláku - jel jsem na své volno v momentě průjezdu linky 3 ZC rovně a až těsně před mým vjetím do křížení s IAD jsem viděl, že ta trojka zastaví těsně za ním na konci kolony. Takže v poslední chvíli jsem zastavil před ním, aby alespoň IAD mohla jet, žel již jsem blokoval cestu lince 6 DC, takže vlastně jediné co zbylo pro TRAM volné (díky následnému nezabočení té 6) bylo od Palačáku rovně k Lazarské a vpravo IPP. Když jsem asi až na třetí cyklus dokončil průjezd křižovatkou, tak jsem podal na PD dotaz co se děje na Palačáku, když už kolona dosahuje a blokuje křižovatku na Karláku. Odpovědí mi bylo, že to by taky rádi věděli a čekali by hlášení od některého z řidičů. Na to jsem odpověděl, že jim teda po projetí Palačáku podám zprávu jestli není v poruše SSZ či výhybka. Tak jsem i učinil se slovy, že z mé strany fungovalo obojí správně a z jiných směrů TRAM v kolonách nestály. Podotkl jsem ještě, jestli by tu kolonu od Karláku nemohly tzv. vytahat - jak jsem již několikrát v minulosti slyšel z vysílačky - odpověď zněla: "Momentálně kvůli mnoha MU stojíme na tolika místech, že na toto nemáme čas." Následně jsem do křižovatky Anděl ZC vjížděl cca s 15 minutovým zpožděním - v momentě, kdy jsem měl jet DC (míjel jsem se tam akorát s předchozím pořadím linky 4). Z MOpových fotek se potvrzuje moje (následná) doměnka příčiny utvoření kolony TRAM na od Karláku k Palačáku - IAD křižovatku na něm blokovala, protože nedodržuje zákaz vjíždění do ní, když je jasné že průjezd jí nemůže dokončit.
2.) Při zpáteční cestě z Anděla na Palačák jsem nabral dalších cca 10 minut protože:
a) IAD nedodržuje dopravní značení a od Anděla k zastávce Zborovská jede ulicí Lidickou po TT i přes dopravní značení Průjezd zakázán!
b) Za křižovatkou s ulicí Zborovskou ve směru k mostu i přes zákaz zastavení takřka permanentně auta dokonce parkují a ty jedoucí je musí tedy objíždět po TT!
Dle mne dopravní kolapsy tedy viditelně způsobuje nedodržování pravidel - porušování zákazů způsobené současným sobeckým stylem života "když nemůžu jet já nepojedeš ani ty" apod. Jenže kdyby se nenašly výjimky (tak jako např. já na tom Karláku - co jsem nechal volný průjezd IAD), tak jak by to dopadlo? No tak že všichni stojíme v celé Praze dodnes - do všech křižovatek najela vozidla aniž by mohla průjezd jimi dokončit a nebylo by místo odkud tu spadenou dominovou reakci rozmotat!
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
Je to všude na výlukových cedulích. Otevření v pátek 17.9.2010 okolo 14:00.krtinek píše:Pane kolego vy něco víte?trainzjohny píše:...Škoda že v pátek na znovuotevřenou trať nevjede...
Takže jsem si přece jenom na pátek nebral volno marně?