Pracovní, služební a dispečerské vozy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní a služební vozy
Děkujeme moc za skvělé informace. Je výborné, že sem chodíte!
Re: Pracovní a služební vozy
Doufám, že už je vše promlčeno! Jako přímý aktér vypovídám:
T4 po návratu ze zkoušek v Bělehradě neměla šanci na dlouhý život, s ohledem na konstrukci bočnic. V Tatře jsme ji odstrojili a karoserii umístili na volnou plochu tehdejšího skladu Zatlanka se záměrem skladování drobných přípravků. V té době jsme při nějaké schůzce s p. Handlem,tehdejším vedoucím správy dep došli na otázku náhrady vozu mateřských škol /primátorky/ protože požadavky školek převyšovaly možnosti. Nějak vznikla myšlenka, že máme slušnou karoserii k ničemu a jako sklad může sloužit cokoli, kdežto pláňák by se potřebě dalši tramvaje vysmál. A tak jsem s tichým požehnáním vedení Tatry vyměnil karoserii prototypu T4 za 2 krasiny, které pak na Zatlance vydržely až do likvidace skladu. Rekonstrukce pak proběhla v bývalé Rustonce a to přimo s vynecháním zadních dveří, zvýšením podlahy v zadní půli vozu a odstraněním zástěny za řidičem.
Podvozky pod vůz byly vzaty z výměnného systému a výzbroj ze shořelého vozu T3. V době přestavby jsem se byl na průběh několikrát podívat a jako zůčastněný jsem byl i při zkušebních jízdách a TBZ.
T4 po návratu ze zkoušek v Bělehradě neměla šanci na dlouhý život, s ohledem na konstrukci bočnic. V Tatře jsme ji odstrojili a karoserii umístili na volnou plochu tehdejšího skladu Zatlanka se záměrem skladování drobných přípravků. V té době jsme při nějaké schůzce s p. Handlem,tehdejším vedoucím správy dep došli na otázku náhrady vozu mateřských škol /primátorky/ protože požadavky školek převyšovaly možnosti. Nějak vznikla myšlenka, že máme slušnou karoserii k ničemu a jako sklad může sloužit cokoli, kdežto pláňák by se potřebě dalši tramvaje vysmál. A tak jsem s tichým požehnáním vedení Tatry vyměnil karoserii prototypu T4 za 2 krasiny, které pak na Zatlance vydržely až do likvidace skladu. Rekonstrukce pak proběhla v bývalé Rustonce a to přimo s vynecháním zadních dveří, zvýšením podlahy v zadní půli vozu a odstraněním zástěny za řidičem.
Podvozky pod vůz byly vzaty z výměnného systému a výzbroj ze shořelého vozu T3. V době přestavby jsem se byl na průběh několikrát podívat a jako zůčastněný jsem byl i při zkušebních jízdách a TBZ.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 174
- Registrován: 01.12.2005 12:36
- Bydliště: Nedaleko posledního vratného trojúhelníku
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní a služební vozy
Linertova Vozidla pražské tramvajové dopravy (1995) tvrdí, že po návratu z Jugoslávie byl zakoupen podnikem v roce 1969 a uveden do provozu 4. 5. 1970. Sice to z textu zcela nevyplývá, ale vzhledem k tomu, že je zmíněná úprava uváděná výše, pravděpodobně proběhla právě na přelomu let 69/70.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 274
- Registrován: 12.11.2007 17:18
- Bydliště: dříve Praha, potom Neratovice a nyní opět Praha
Re: Pracovní a služební vozy
Neví někdo, v kterém roce byly T4 odstraněny poslední dveře a upraven na Vyhlídkový? Děkuju
Re: Pracovní a služební vozy
A pantograf - ten taky není původní.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní a služební vozy
Pak už jen návěstidlo vexle a jsi úplně mimo, semafor není nejnovější, čočky stoletý....XSC píše:Kdyby tam v pozadí nebyla auta, tak by se velmi špatně hádala doba pořízení fotky
Re: Pracovní a služební vozy
Kdyby tam v pozadí nebyla auta, tak by se velmi špatně hádala doba pořízení fotky
- BerryML
- Uživatel
- Příspěvky: 438
- Registrován: 27.3.2008 16:25
- Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní a služební vozy
Alespoň jí to krásně dodává na hodnověrnosti. Klasická ukázka dobové údržby. Nicméně i tak je to dáma na kolejích...
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Pracovní a služební vozy
Dost dobrý!
Fascinuje mě, jak si ta 4217 i přes údržbu, které se jí v posledních letech dostává, stále udržuje ten styl skutečně pracovního vozu. Když to porovnám s fotkou, kterou jsem před chvilkou zmenšoval do 48. scanjournálu, tak ta tramvaj se v podstatě vzhledově nezměnila, i ta reklama na střeše je furt stejná.
Fascinuje mě, jak si ta 4217 i přes údržbu, které se jí v posledních letech dostává, stále udržuje ten styl skutečně pracovního vozu. Když to porovnám s fotkou, kterou jsem před chvilkou zmenšoval do 48. scanjournálu, tak ta tramvaj se v podstatě vzhledově nezměnila, i ta reklama na střeše je furt stejná.
Re: Pracovní a služební vozy
Pochlubím se skoro měsíc starou fotkou 4217.
Musel jsem běžet celých 250m, abych ji stihl, ještě než se dostala pod sluníčko:)
Musel jsem běžet celých 250m, abych ji stihl, ještě než se dostala pod sluníčko:)
Re: Pracovní a služební vozy
Jezdil jsem z Vokovic na voze 5511 a byla tam ještě 5506, 5515-5517. S tou 5518 si nejsem stopro jist, stejně tak jako s 5505 a 5509. Ty vleky jsme v našem kurzu nepoužívaly, protože tehdy byl z Vokovic jen jeden kurz a v době, kdy jsme nejely, tak jezdil dobíhající či následný kurz s těmi samými vozy (5511/5506). S těma vlekama nevím jestli byly přímo dodány do Vokovic, ale vrácení cvičných vozů zpět na Pankrác proběhlo někdy kolem roku 2006-7 v době, kdy ve Vokovicích začal úřadovat coby vedoucí Ing. Šůrovský. Snad si ty roky nepletu. Ono to letí.JANEK L. píše:Propátral jsem co se dalo a nenašel, jestli cvičné vozy 5512-5517 byly dodány už do Vokovic, nebo ještě na Pankrác a v kterém roce byly vozy 5505, 5506, 5509, 5511, 5513-5518 přesunuty zpět na Pankrác? Vím jen, že v roce 2001 už byly 5513 a 5514 na Pankráci a 5505, 5506, 5509, 5511, 5515, 5516, 5517 a 5518 ještě ve Vokovicích. Díky
-
- Uživatel
- Příspěvky: 274
- Registrován: 12.11.2007 17:18
- Bydliště: dříve Praha, potom Neratovice a nyní opět Praha
Re: Pracovní a služební vozy
Propátral jsem co se dalo a nenašel, jestli cvičné vozy 5512-5517 byly dodány už do Vokovic, nebo ještě na Pankrác a v kterém roce byly vozy 5505, 5506, 5509, 5511, 5513-5518 přesunuty zpět na Pankrác? Vím jen, že v roce 2001 už byly 5513 a 5514 na Pankráci a 5505, 5506, 5509, 5511, 5515, 5516, 5517 a 5518 ještě ve Vokovicích. Díky
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní a služební vozy
Ale to mi přece víme pane PR...
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní a služební vozy
To proto, ze tam byla od 13h kolaudace pane Demon..
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní a služební vozy
A spolu s ním (nebo chvíli po něm) i 9055 a 9097...