Pracovní, služební a dispečerské vozy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od Radek » 25.4.2011 15:49

Děkujeme moc za skvělé informace. Je výborné, že sem chodíte!

Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od vláčky87 » 25.4.2011 13:50

Doufám, že už je vše promlčeno! Jako přímý aktér vypovídám:
T4 po návratu ze zkoušek v Bělehradě neměla šanci na dlouhý život, s ohledem na konstrukci bočnic. V Tatře jsme ji odstrojili a karoserii umístili na volnou plochu tehdejšího skladu Zatlanka se záměrem skladování drobných přípravků. V té době jsme při nějaké schůzce s p. Handlem,tehdejším vedoucím správy dep došli na otázku náhrady vozu mateřských škol /primátorky/ protože požadavky školek převyšovaly možnosti. Nějak vznikla myšlenka, že máme slušnou karoserii k ničemu a jako sklad může sloužit cokoli, kdežto pláňák by se potřebě dalši tramvaje vysmál. A tak jsem s tichým požehnáním vedení Tatry vyměnil karoserii prototypu T4 za 2 krasiny, které pak na Zatlance vydržely až do likvidace skladu. Rekonstrukce pak proběhla v bývalé Rustonce a to přimo s vynecháním zadních dveří, zvýšením podlahy v zadní půli vozu a odstraněním zástěny za řidičem.
Podvozky pod vůz byly vzaty z výměnného systému a výzbroj ze shořelého vozu T3. V době přestavby jsem se byl na průběh několikrát podívat a jako zůčastněný jsem byl i při zkušebních jízdách a TBZ.

Tita
Uživatel
Příspěvky: 174
Registrován: 01.12.2005 12:36
Bydliště: Nedaleko posledního vratného trojúhelníku
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od Tita » 25.4.2011 13:26

Linertova Vozidla pražské tramvajové dopravy (1995) tvrdí, že po návratu z Jugoslávie byl zakoupen podnikem v roce 1969 a uveden do provozu 4. 5. 1970. Sice to z textu zcela nevyplývá, ale vzhledem k tomu, že je zmíněná úprava uváděná výše, pravděpodobně proběhla právě na přelomu let 69/70.

JANEK L.
Uživatel
Příspěvky: 274
Registrován: 12.11.2007 17:18
Bydliště: dříve Praha, potom Neratovice a nyní opět Praha

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od JANEK L. » 25.4.2011 13:20

Neví někdo, v kterém roce byly T4 odstraněny poslední dveře a upraven na Vyhlídkový? Děkuju

MPL
Uživatel
Příspěvky: 228
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od MPL » 25.2.2011 9:48

A pantograf - ten taky není původní. :lol:

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od trainzjohny » 24.2.2011 19:34

XSC píše:Kdyby tam v pozadí nebyla auta, tak by se velmi špatně hádala doba pořízení fotky :-)
Pak už jen návěstidlo vexle a jsi úplně mimo, semafor není nejnovější, čočky stoletý....

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od XSC » 24.2.2011 19:13

Kdyby tam v pozadí nebyla auta, tak by se velmi špatně hádala doba pořízení fotky :-)

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od BerryML » 24.2.2011 17:11

Alespoň jí to krásně dodává na hodnověrnosti. Klasická ukázka dobové údržby. Nicméně i tak je to dáma na kolejích... =D>

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od Absolut » 24.2.2011 16:53

Dost dobrý!

Fascinuje mě, jak si ta 4217 i přes údržbu, které se jí v posledních letech dostává, stále udržuje ten styl skutečně pracovního vozu. Když to porovnám s fotkou, kterou jsem před chvilkou zmenšoval do 48. scanjournálu, tak ta tramvaj se v podstatě vzhledově nezměnila, i ta reklama na střeše je furt stejná.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od thriller2 » 24.2.2011 16:29

Pochlubím se skoro měsíc starou fotkou 4217.
Obrázek
Musel jsem běžet celých 250m, abych ji stihl, ještě než se dostala pod sluníčko:)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od MF » 09.2.2011 20:30

JANEK L. píše:Propátral jsem co se dalo a nenašel, jestli cvičné vozy 5512-5517 byly dodány už do Vokovic, nebo ještě na Pankrác a v kterém roce byly vozy 5505, 5506, 5509, 5511, 5513-5518 přesunuty zpět na Pankrác? Vím jen, že v roce 2001 už byly 5513 a 5514 na Pankráci a 5505, 5506, 5509, 5511, 5515, 5516, 5517 a 5518 ještě ve Vokovicích. Díky
Jezdil jsem z Vokovic na voze 5511 a byla tam ještě 5506, 5515-5517. S tou 5518 si nejsem stopro jist, stejně tak jako s 5505 a 5509. Ty vleky jsme v našem kurzu nepoužívaly, protože tehdy byl z Vokovic jen jeden kurz a v době, kdy jsme nejely, tak jezdil dobíhající či následný kurz s těmi samými vozy (5511/5506). S těma vlekama nevím jestli byly přímo dodány do Vokovic, ale vrácení cvičných vozů zpět na Pankrác proběhlo někdy kolem roku 2006-7 v době, kdy ve Vokovicích začal úřadovat coby vedoucí Ing. Šůrovský. Snad si ty roky nepletu. Ono to letí.

JANEK L.
Uživatel
Příspěvky: 274
Registrován: 12.11.2007 17:18
Bydliště: dříve Praha, potom Neratovice a nyní opět Praha

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od JANEK L. » 09.2.2011 20:09

Propátral jsem co se dalo a nenašel, jestli cvičné vozy 5512-5517 byly dodány už do Vokovic, nebo ještě na Pankrác a v kterém roce byly vozy 5505, 5506, 5509, 5511, 5513-5518 přesunuty zpět na Pankrác? Vím jen, že v roce 2001 už byly 5513 a 5514 na Pankráci a 5505, 5506, 5509, 5511, 5515, 5516, 5517 a 5518 ještě ve Vokovicích. Díky

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od demon » 07.10.2010 15:41

Ale to mi přece víme pane PR... :wink: :lol:

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od MOp » 07.10.2010 15:20

To proto, ze tam byla od 13h kolaudace pane Demon.. :-)

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od demon » 07.10.2010 15:18

A spolu s ním (nebo chvíli po něm) i 9055 a 9097...

Odpovědět