Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Proxy » 17.10.2010 8:09

ElWapp píše:Ještě jedna věc, která mě napadá k barevnému sjednocení, funguje v zahraničí někde obdobný systém? Nebo je to echt český vejmysl?
Ano, funguje to v některých integrovaných systémech v Německu a ve Skandinávii téměř všude...

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od XSC » 16.10.2010 23:58

OMH píše:
XSC píše:Ale co bychom před volbami pro lidi neudělali, že ?
Před volbami? To je teda argument. Kolik myslíte, že lidí tuto informaci četlo ve zpravodaji Ropidu [-o<
Když už kreslím [-o< , tak aspoň cituji správného autora :-)

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od OMH » 16.10.2010 23:42

Damir Holas píše:Ale co bychom před volbami pro lidi neudělali, že ?
Před volbami? To je teda argument. Kolik myslíte, že lidí tuto informaci četlo ve zpravodaji Ropidu [-o<

edit: jej, omlouvám se XSC...

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od gabuliatko » 16.10.2010 19:32

na provoz 163 přispívá OC Štěrboholy

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od XSC » 16.10.2010 19:24

Damir Holas píše:
XSC píše:Takže město bude dotovat dovoz zákazníků do hyper-super :roll:
Kde je psáno, že to bude opravdu platit město a ne OC Šestka?
Podle mě když to dostalo číslo linky, tak je to zařazené do MHD a tam jsou pravidla placení daná. Nebo snad existuje nějaká linka 1XX,2XX,3XX, kterou by platil někdo jiný než DP/Ropid?

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 540
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od ElWapp » 16.10.2010 19:19

Ještě jedna věc, která mě napadá k barevnému sjednocení, funguje v zahraničí někde obdobný systém? Nebo je to echt český vejmysl?

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od gabuliatko » 16.10.2010 18:46

Damir Holas píše:
XSC píše:Takže město bude dotovat dovoz zákazníků do hyper-super :roll:
Kde je psáno, že to bude opravdu platit město a ne OC Šestka?
Pokud by to celé platila OC 6 tak nevidím důvod proč tomu dávat číslo linky. Takže OC 6 bude platit část a zbytek (dle mne zcela nesmyslně) město. Ale co bychom před volbami pro lidi neudělali, že ? (i když to vypadá, že to nebylo nic platné)
JaHu píše:Zatím se to celé jeví jenom jako bezdůvodná buzerace autobusových dopravců mimo DPP.
Mě se to spíš jeví tak, že někteří lidé na ROPIDu musí ukázat svoji nepostradatelnost.

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Damir Holas » 16.10.2010 17:36

XSC píše:Takže město bude dotovat dovoz zákazníků do hyper-super :roll:
Kde je psáno, že to bude opravdu platit město a ne OC Šestka?

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od XSC » 16.10.2010 17:09

OMH píše:Nová autobusová linka 206 k obchodnímu centru Šestka
...
Takže město bude dotovat dovoz zákazníků do hyper-super :roll:

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: 17.5.2006 8:58

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od JaHu » 16.10.2010 14:10

krtinek píše:....
Omlouvám se za bohémsky dlouhý příspěvek, ale neskutčně mě s..., když vidim, jak se vyhazujou peníze oknem na blbosti, zatímco jiné důležitější a stokrát urgované věci leží ladem :evil:
Podle mě by nejdůležitějším úkolem Ropidu nebo nějaké jiné organizace mělo být sloučení PIDu a SIDu do jednotného IDS, zjednodušení tarifu a tarifních pásem a zón, odstranění absurdit typu umístění stejné zastávky do dvou různých tarifních pásem podle toho, jakou linkou zrovna jedete apod. Našlo by se toho spousta, samotné sloučení PID a SID bude znamenat hodně práce - např. zrušení stávajících vnějších pásem a jejich nahrazení smysluplnými zónami (ne jako zóny SID, kterých je zbytečně moc a jsou nepřehledně a chaoticky očíslovány), přečíslování autobusových linek řady 400 (a možná i 300), zrušení evidenčních čísel na autobusech dopravců mimo DPP nebo zavedení nového systému vícemístných evidenčních čísel (současná řada 1001 - 1999 nemá šanci obsáhnout všechny autobusy jezdící ve středních Čechách, včetně např. MHD Kladno, Mladá Boleslav a další).

Ve srovnání s tím je vymýšlení jenotného nátěru PID volovina. Pokud by měl být opravdu jednotný, musel by se vztahovat opravdu na všechny dopravní prostředky PID, tedy i na tramvaje, metro a vlaky. A už vidím, jak ČD přebarvují City Elefanty nebo jak DPP přebarvuje tramvaje a vozy metra. Zatím se to celé jeví jenom jako bezdůvodná buzerace autobusových dopravců mimo DPP.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od OMH » 16.10.2010 11:20

Nová autobusová linka 206 k obchodnímu centru Šestka
Od 1.11.2010 bude zřízena nová linka Pražské integrované dopravy č. 206 v trase Dejvická –
Horoměřická (tam) – Sídliště Červený Vrch (zpět) – Divoká Šárka – Vlastina – Sídliště Na
Dědině – Ciolkovského – Dlouhá míle – Obchodní centrum Ruzyně. Nová linka nahradí
dosavadní linku smluvní dopravy k tomuto obchodnímu centru. Novinkou bude obsloužení oblasti
sídliště Na Dědině a lepší umístění zastávek na Dejvické. Nová linka bude v provozu každý den
cca od 8:15 do 21:30 v intervalu 30 minut. Na lince bude platit běžný Tarif PID a část spojů bude
bezbariérově přístupných. Dopravcem nové linky bude firma Stenbus s.r.o.

Těším se na vozy Stenbusu na P6, teď jsou pro mě moc daleko:D

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od kruťák » 16.10.2010 0:52

Ano, navrhuju během víkendu přebarvit všechny autobusy, tramvaje, metra, lanovky a přívozy zařazené v systému PID do unifik-klaun nátěru. Zároveň navrhuju novou předepsanou uniformu pro řidiče - červené široké plandavé kalhoty, bílá košile a velká modrá mašle ve vlasech pro řidičky, u mužů lze mašli nahradit modrým klaunským nosem. Zároveň bude řidič povinen za jízdy vyprávět cestujícím veselé anekdoty a dělat různé ksichty... [-o<

Teď vážně - snahy sjednotit barevné provedení dopravních prostředků tu byly, jsou a budou, avšak je nemožné toho dosáhnout, protože žádný dopravce si nenechá zku*vit lak na nově koupeném vozu, nehledě na peněžní stránku takového přemalování.
Navíc za 5 let se třeba ROPID přejmenuje na RO-PID a změní si logo a barevné schéma a celý kolotoč může začít nanovo.

Kdyby se radši starali o sjednocení platnosti SMS jízdenky, která, ač na území Prahy, neplatí v autobusech řady 300 a 400. Vidím denně, že někdo nastoupí a ukazuje řidičovi místo otevřené karty mobil a potom naštvaně vystupuje.
Taktéž neexistence open-card-kuponů pro studenty na vnější pásma PID. To jsou závažné problémy, ne barva toho, co přijede, protože označení linky a cíle mají všechny prostředky v PIDu.

Omlouvám se za bohémsky dlouhý příspěvek, ale neskutčně mě s..., když vidim, jak se vyhazujou peníze oknem na blbosti, zatímco jiné důležitější a stokrát urgované věci leží ladem :evil:

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od slimman » 15.10.2010 23:13

ElWapp píše: K tomu rozdělení městských a příměstských linek - papírově tam možná rozdíl není, ale když občas nějakou třístovkou jedu, tak je to prostě jiný svět, to se nedá srovnávat a ještě dlouho se to nezmění (to by přinejmenším musel Ropid mít nějaké požadavky na oblečení řidičů, kvalitu informací na vnitřním i vnějším digitálním transparentu, atd. a stejně by to bylo málo)
ROPID takové požadavky samozřejmě má. Také se už věci mění. Není to samozřejmostí všude, ale já naopak s potěšením sleduju, jak příměstským busům fungují digi panely, někdy hlášení zastávek a i kvalita vozů jde nahoru. Myslím si, že se tu udělal veliký kus práce oproti době ČSAD a ještě i po. Stejně tak jiní dopravci než DPP na městských linkách. Ono , upřímně řečeno, i u DPP se najde spousta věcí, na které jsme možná zvyklí stěžovat si u jiných dopravců.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 540
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od ElWapp » 15.10.2010 22:14

Damir Holas píše:
ElWapp píše:Na příměstské linky ať pak klidně malují růžové puntíky. Mně ale hlavně zajímá vnitroměsto. (...) Osobně se nějakému sjednocení nebráním, ale když už, tak aspoň vnitroměstskou dopravu do tradičních zavedených barev, a tím myslím barevné schéma DP.
Z hlediska reklamy a identifikace značky unifikace určitě význam má (aneb proč všechny super- či hypermarkety jednoho řetězce mají stejnou image, aha?) A k tomu dělení na vnitroměsto a příměsto - ale na to tady dneska už není místo. Nevidím důvod, proč to rozlišovat. Nejde o Prahu a okolí, jde o Pražskou integrovanou dopravu a ta obsluhuje obojí. Samozřejmě nejsem příznivcem toho, aby se nahonem přemalovávalo všechno, co má kola - dělat to postupně při opravách, samozřejmostí by nátěr měl být u nově dodávaných vozidel atd. A k té 15T - přiznám se, že i pro mě je modro-červeno-bílá varianta těžko představitelná, ale to neznamená, že je nereálná...
K tomu rozdělení městských a příměstských linek - papírově tam možná rozdíl není, ale když občas nějakou třístovkou jedu, tak je to prostě jiný svět, to se nedá srovnávat a ještě dlouho se to nezmění (to by přinejmenším musel Ropid mít nějaké požadavky na oblečení řidičů, kvalitu informací na vnitřním i vnějším digitálním transparentu, atd. a stejně by to bylo málo)
Damir Holas píše:
ElWapp píše:Ještě k tomu příměstu, jezdily dříve (za dob ČSAD) na těchto linkách převážně modrobílé autobusy? Jen si říkám, že jedna éra uniformalismu končí (například Veolii pomalu opouští staré Karosy v modrobílém nátěru) a zdá se, že jiná, v jiných barvách, začíná...
Ale kdepák :) U Veolie možná končí modrobílé autobusy, ale nastupují červenošedé :wink:
Samozřejmě. A musím říct, že nový Veolia design je velmi povedený a moc se mi líbí, je jednoduchý, ale zároveň těžko zaměnitelný. Pokud se ale bavíme o příměstských linkách obecně, tak před dvaceti lety byly modrobílé a teď tu vedle modrobílých a šedočervených máme ještě červené, bílé, žluté, modré a kdovíjaké jiné...

Jak už jsem psal, pro sjednocování by se mi líbilo pražské schéma, možná s nějakým větším logem PID. Jednak by se pro většinu uživatelů nic neměnilo (nejsem vyznavačem "změny pro změnu"). Zároveň většina vozového parku by tak nosila sjednocující outfit ještě předtím, než by se otevřela první plechovka s barvou. Navíc si nemyslím, že by to měl být nějaký zásadní problém s autorskými či jakými právy, co vím tak Veolia má několik vozidel v barvách DP (nejspíš odkoupených). A hlavně by se neměnila zavedená tradice, která mimo jiné dává image celé městské dopravě a městu jako takovému.

Hhoonnzzaa
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 09.5.2009 18:15

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Hhoonnzzaa » 15.10.2010 21:35

Jednotný nátěr PID je naprostá kravina. DPP je samostatný subjekt, který může dát svému výrobku obal, jaký uzná za vhodné.

Navíc bych se bránil i jako historik a památkář, jelikož modrá do Prahy nikdy nepatřila.

Jednotnost tu přeci už na pár naprosto bezvýznamných výjimek máme! Jednotícím prvkem MHD v Praze je červená barva. Veolia se několik let snaží najít vlastní unifik a když se jí to podaří (a že to zajisté nestálo málo) tak si někdo usmyslí? A v čem je vlastně konkurence dopravců v Praze, když je uděláme všechny "šedé"?

Ropid je v roli objednávajícího (kupujícího), DPP je v roli dodavatele, taky nepřijdu do McD a neřeknu, že všechny burgery v Praze musí být s modrým pruhem, co?

Odpovědět