Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od demon » 21.10.2010 15:34

7036 píše:Jojo, proto máme v Praze docela dost čtvrtí, kam DPP nejezdí buďto vůbec, nebo v poměru k ostatním dopravcům v naprosto zanedbatelném rozsahu..
Místní specifika dělaj to jedno procento... :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 21.10.2010 10:15

petr: A o tomto je. řešení není tak jednoduché jak vypadá.
Pro návrat mluví kolony od sjezdu na Spořilov přes Strašnice až za bobovou dráhu a tím i zahlcení Švehlovy,l brždění busů atd.
Proti obrovská úleva Praze 2. Včera jsem musel dopoledne jet přes Albertov a takový klid co tam byl. Opravdu radost pohledět.

Řešení bych viděl, pokud to jenom trochu půjde obejít ty občanské ***** a postavit co nejdříve okruh Běchovice - D1.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od XSC » 21.10.2010 8:47

petr03 píše:Proto bych na jižní spojku postavil mýtné brány, a vybíral tam oproti jiným trasam třeba 500% přirážku. A tím by ČESMADU zavřely hubu. Tím by bylo jasno: můžete na JS,ale bude to něco stát.a ne málo.
Někde jsem četl, že na JS (stejně tak jako na silnice nižších tříd) nejde zatím postavit mýtné brány, protože tyto silnice nepatří státu, ale Praze (krajům), s čímž zákon nepočítá. Ale problém tranzitu D1-D5 by vyřešily i brány na sjezdu z R1-515 a na D1 za JS. Ty by pak při tranzitu D1-D5 přidaly "bonusový" příplatek.

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od petr03 » 21.10.2010 8:32

Problém je, že je slušná šance, že se vrátí i právě relace d1-d5 pač na JS se neplatní mýtné. To na novém okruhu ano...
Proto bych na jižní spojku postavil mýtné brány, a vybíral tam oproti jiným trasam třeba 500% přirážku. A tím by ČESMADU zavřely hubu. Tím by bylo jasno: můžete na JS,ale bude to něco stát.a ne málo.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 21.10.2010 4:58

XSC píše:
9001 píše:Jenom trochu problém vidím v tom, že ČESMAD stále usiluji o návrat kamionů, tak snad nový magistrát zůstane stejně rázný v tomto případě.
Kdyby se vrátily kamiony jedoucí ve směru D5-D11, tak by to nebylo zas tak hrozné, byla by to tak 1/3 původního provozu. A pro Spořilov by to bylo lepší - na TSK je vidět nárůst intenzit a není to nic pěkného. Tady nejde o zásadový postoj magistrátu, ale spíš o to, že Praha 5 v něm přeřvala Prahu 4.
Problém je, že je slušná šance, že se vrátí i právě relace d1-d5 pač na JS se neplatní mýtné. To na novém okruhu ano...

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od XSC » 21.10.2010 0:59

Sirka píše:Až na to, že je placen z peněz PID, tak proč to nezdůraznit?
ČD jsou také placeny z dotace krajů i státu a také jim nikdo nediktuje jejich vzhled. A jak by se pak odlišily od případné konkurence - bude snad Jančura malovat vlaky stejně? Každý dopravce by měl prezentovat sám sebe, ať cestující vidí, s kým má tu čest.
Dopravci nejsou placeni z peněz PID, PID sám žádné peníze nemá. PID je jen distributor dotace + části jízdného.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od XSC » 21.10.2010 0:49

9001 píše:Jenom trochu problém vidím v tom, že ČESMAD stále usiluji o návrat kamionů, tak snad nový magistrát zůstane stejně rázný v tomto případě.
Kdyby se vrátily kamiony jedoucí ve směru D5-D11, tak by to nebylo zas tak hrozné, byla by to tak 1/3 původního provozu. A pro Spořilov by to bylo lepší - na TSK je vidět nárůst intenzit a není to nic pěkného. Tady nejde o zásadový postoj magistrátu, ale spíš o to, že Praha 5 v něm přeřvala Prahu 4.

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od slimman » 20.10.2010 23:44

Karosák:

A kolik lidí jelo 295 do nemocnice na Bulovku ?

Ad jednotný nátěr PID: Chacha, Veolie má snad každej bus v jiným "unifiku" a ROPID si teď vzpomene, že má mít zas jinej. Tak by mě zajímalo, za jak dlouho si ROPID představuje, že ten nátěr PID bude opravdu na všem ?

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od kruťák » 20.10.2010 22:59

Sirka píše:jedna zastávka ve dvou různých tarifních pásmech podle toho, jakou linkou zrovna jedete je kde?
Např. Vyžlovka (2 a 3); Bohuliby, obora(2 a 3); Beroun, autobusové stanoviště (3 a 4); Dřínov, U kříže (2 a 3); Trněný Újezd (1 a 2) a tak dále... Je jich celkem dost, z hlavy mě napadaj tyhle, určitě existuje i nějaký jejich seznam.
Sirka píše:jakýpak je jednotný nátěr Veolie?
Tento.
Sirka píše:Rozumných argumentů se tu moc neobjevilo, třeba ten s cenou - o kolik to asi bude dražší, když se to bude dávat při přelakovávání a na nové vozy??
Pokud to tak opravdu bude, tak ano. Komu se takto barevný nátěr nelíbí, těžko ho přesvědčíš argumenty o jednotnosti. Ano je pravda, že to esteticky není
Dovolím si tvrdit, že můj argument o změně vedení ROPIDU a následné změně marketingové strategie (tudíž krom jiného i barevnosti nátěrů) rozumný je. Souhlasím s tím přirovnáním k památkářům, modrá nemá v Praze z historického hlediska co dělat! To by mohl za 2 roky přijít nový šéf ROPIDu, že chce všechno natřít nažluto.


Abychom se dostali (od zbytečné debaty o nátěru, o kterém je beztak už rozhodnuto) zpět k pražským autobusům... byly po prázdninách nějaké zprávy o konci Hotlinera a prodeji Veolii nebo Stenbusu*. Wikipedie mlčí, tudíž to byly jen klepy?
Zdroj: Blesk, jediné, co se dá číst v neděli :D

7036
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 21.11.2003 20:10

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 7036 » 20.10.2010 22:40

Demon píše:MHD v Praze rovná se DPP.
Jojo, proto máme v Praze docela dost čtvrtí, kam DPP nejezdí buďto vůbec, nebo v poměru k ostatním dopravcům v naprosto zanedbatelném rozsahu..

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Karosák » 20.10.2010 22:28

Absolut píše:a-295 se plní? To moc rád slyším :) MČ P18 by velmi ráda kratší interval.
Nechtěl jsem na první nádech rozpitvávat všechno, ale ano, plní se, popularitu si našla 100%. Ano, jel jsem to 1x, ale těch lidí tam všude na zastávkách postávalo dosti. Myslím, že velkou službou je dovezení letňanských (těch co nechtějí docházet na Tupolevovu/Fryčovickou) k metru na Střížkov, protože jim busík staví pod nosem. Jako z hlediska oblužnosti mi to přišlo fakt luxusní a vyšší poptávku lze asi uspokojit jedině kratším intervalem, protože nic většího těmi myšími dírami neprojede :D Nevím jak rentabilní je zajíždění do/za Čakovice, nastupoval jsem v zastávce Ke Stadionu a spoj byl obsazen dvěma osobami + řidičem.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od demon » 20.10.2010 22:09

Sirka píše:Ale copak ROPID platí dopravcům lak? Pro dopravce to (za předpokladu, že půjde o SO nebo nové vozy) znamená 0 Kč navíc....
V tomhle případě ano, jenže tohle zrovna nenastává, že...
demon píše:...kaštani jsou samosebou mimo, ale nečekal bych, že šotouši nebudou znát základní principy PID....
Jak je vidět, narozdíl od kaštanů, někteří šotouši opravdu neznají... :wink:
demon píše:MHD nerovná se DP! DP není jediný dopravce na světě a bude zajímavé, jestli někdy bude v podmínkách výběrového řízení na městské linky (nebo přím. DP) požadavek jednotný nátěr, tak se možná ještě budem divit....
Jo, tahle Ropidem šířená teorie je ve skutečnosti úplně mimo. MHD v Praze rovná se DPP. Důvod je prostý -> 99 % uskutečněných spojů vykonává DPP, v osobokilometrech je to 99,99 %.
Tohle neni téma pro diskuzi, tohle je FAKT ! :wink:

orky
Uživatel
Příspěvky: 58
Registrován: 21.2.2008 7:27

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od orky » 20.10.2010 22:02

A co je tak špatnýho na tom, že jeden systém dopravy má mít jedny barvy? To zlepšuje přehlednost systému. Já si myslím, že cestující to uvítá, protože pozná že to patří do systému na který má zakoupenou jízdenku. Holt šotouši nebudou mít alba plná různobarevných autobusů. Jméno a barvy dopravce jsou pro systém mnohem méně důležité než barvy systému.
Až dojde jednou na výběrová řízení, tak bych moc nedal za to, že v zadávací dokumentaci budou i barvy dopravního prostředku. Třeba těm SORům na 295 a 297 ten PIDí nátěr sluší.

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Sirka » 20.10.2010 21:57

demon píše: Fajn, pak ať to RO-PID zaplatí. Garantuju, že na to nemá a nikdy mít nebude.
Ale copak ROPID platí dopravcům lak? Pro dopravce to (za předpokladu, že půjde o SO nebo nové vozy) znamená 0 Kč navíc...
demon píše:Ale on to tak ve skutečnosti je a nevnímají to jen šotouši, ale (někdy bohužel) právě cestující veřejnost.
Je? Ve skutečnosti to tak není, kaštani jsou samosebou mimo, ale nečekal bych, že šotouši nebudou znát základní principy PID...
demon píše:Jak už je tu psáno, jde o jediný správný přístup. Cokoliv jiného je kontraproduktivní.
MHD nerovná se DP! DP není jediný dopravce na světě a bude zajímavé, jestli někdy bude v podmínkách výběrového řízení na městské linky (nebo přím. DP) požadavek jednotný nátěr, tak se možná ještě budem divit...

A k jednotnému nátěru Veolie snad netřeba komentářů - možná se nebudete zlobit za pár odkazů:
http://autobusy.org/fotkyvozu/1067.2.php
http://autobusy.org/fotkyvozu/1326.php
http://autobusy.org/fotkyvozu/1350.php
http://autobusy.org/fotkyvozu/1341.php
http://autobusy.org/fotkyvozu/1293.php

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od demon » 20.10.2010 21:23

Sirka píše:Až na to, že je placen z peněz PID, tak proč to nezdůraznit?
Fajn, pak ať to RO-PID zaplatí. Garantuju, že na to nemá a nikdy mít nebude.
Sirka píše:Chatrný argument, mně osobně se nátěr líbí, spíš mi přijde smutné, že i šotouši to vnímají tak že MHD=DP....
Ale on to tak ve skutečnosti je a nevnímají to jen šotouši, ale (někdy bohužel) právě cestující veřejnost. :wink:
Sirka píše:Pár bezvýznamných výjimek, červená barva... Holt přístup MHD=DP!.
Jak už je tu psáno, jde o jediný správný přístup. Cokoliv jiného je kontraproduktivní.

Odpovědět