Pražské autobusy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Pražské autobusy
Považujte to za můj osobní povzdech nad tím, že se v Praze Civisem patrně nikdy nesvezu Ne, teď vážně. Souhlasím s tím, že design vozidla obvykle není prioritou a hledí se (hledí se?) na spolehlivost a pravidelnost provozu a jistou úroveň vozidel - to však považuji spíše za nutné podmínky toho, aby v našich současných poměrech bylo vůbec možné mhd provozovat, ne něco, čeho bych si jako cestující měl nějak zvlášť cenit - krátce řečeno jde o standard. Standard neurazí, ale na zadek si z něj nikdo nesedne, snad kromě návštěvníků z míst kde je ještě nižší. V současnosti kolem sebe často slyším řeči o tom, že veřejná doprava je "byznys jako každý jiný" a že by proto měla podléhat tržním principům. Není zde třeba zvlášť rozmazávat, že věc takhle nestojí a ani nemůže, poněvadž potom bychom to mohli rovnou zavřít - jde mi spíš o to, že v některých aspektech daného problému mohou být ty oslavované tržní principy přeci jen inspirativní, zvláště pak tam kde se snažíte "prodat" službu někomu kdo ji nevyužívá. Jdete na to přes marketing - upřímně, kdo z nás si vybírá výrobky a služby vždy jenom podle toho "jaké jsou", dle objektivních kvalit, a nikdy podle toho jak se nám třeba líbí? Prostě jsem toho názoru, že vozidla s vyšším standardem (a nejlépe ve spojení s kvalitní službou - metrobus, t-bus, BRT apod.) mohou fungovat jako výkonný marketingový prvek veřejné dopravy a možná, že by pak takové zásadní restrikce, jako je omezení vjezdu IGK do centra, nebyly potřeba. Dnes by to však patrně stálo minimálně za zkoušku, poněvadž město není na takový nápor aut stavěné a situace v centru je jedním slovem špatná, s "běžným životem" to má bohužel pramálo společného.
XSC: s pojmem ideologie prosím nakládejte opatrně, v poslední době ho jako "zaklínadlo" používá kdekdo, ale málokdy oprávněně a důvodně
XSC: s pojmem ideologie prosím nakládejte opatrně, v poslední době ho jako "zaklínadlo" používá kdekdo, ale málokdy oprávněně a důvodně
Re: Pražské autobusy
Já bych prostě zavedl zcela absolutní preferenci pro MHD na všech křižovatkách v Praze, tím by se cestování autem mohlo velmi výrazně zredukovat, problém by nastal především v začátcích, než by se řidiči IAD přeorientovali na MHD. Praha by byla zablokována IAD a IZS by přijížděl pozdě na místa potřeby.mixik píše:... myslím, že to bude "věčný boj" iad a mhd. vždyť to vidíte všichni. kolony, přecpaná praha, není kde zaparkovat a stejně budou se cpát autem.
já bych to viděl tak, že by se centrum uzavřelo pouze na placený vjezd. (kdo tam bydlí dostane vyjímku, to že tam makáš, je tvůj problém. ale to zase vyjímku bude mít půl republiky. jako vždy.)
Re: Pražské autobusy
Takže centrum tím vyloučíme z běžného života. Mě vždycky tyhle myšlenky fascinujou - v rámci dobra/ideologie vymýšlet, jak druhým znepříjemnit život. Omezeně už takhle fungují parkovací zóny. Příbuzní jedou na návštěvu, nemůžou zaparkovat. Řemeslník to samé. Za auta firem radnice vybírá balík, firmy se tak stěhují na periferii, čímž vlastně dopravu zatěžují ještě víc. A co se takhle místních nejdřív zeptat, jestli o nějaký placený vjezd stojí?mixik píše:já bych to viděl tak, že by se centrum uzavřelo pouze na placený vjezd. (kdo tam bydlí dostane vyjímku, to že tam makáš, je tvůj problém. ale to zase vyjímku bude mít půl republiky. jako vždy.)
- mixik
- Uživatel
- Příspěvky: 617
- Registrován: 07.10.2008 23:04
- Bydliště: Přívory - Všetaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
já osobně si myslím, že i kdyby autobus byl ze zlata a komfort srovnatelný s první třídou v letadle, tak to do mhd víc lidí nepřitáhne.Jamie píše:Na tomhle mě nejvíce zaujalo to, že ačkoli od sebe oba dva typy vozů (Agora/CityBus a NB 12) dělí dvacet let, vypadají vlastně stejně. Škoda, že se u nás neprosazují výtvarně odvážněji pojaté busy - u tramvají se to jakžtakž povedlo (to že se v tom špatně cestuje je věc jiná), u autobusů lze z tohoto hlediska konstatovat spíš regres. Je zřejmé, že hlavní slovo zde má cena vozu, ale pokud chceme do mhd přivést více cestujících a hovoříme o zvyšování její atraktivity, mohou být nadstandardní vozidla jednou z cest jak toho prakticky dosáhnout. To, že to bude něco stát, je věc zřejmá, ale jistě je to finančně schůdnější cesta než další široké autostrády a tunelové projekty, jinde už to snad pochopili.
myslím, že to bude "věčný boj" iad a mhd. vždyť to vidíte všichni. kolony, přecpaná praha, není kde zaparkovat a stejně budou se cpát autem.
já bych to viděl tak, že by se centrum uzavřelo pouze na placený vjezd. (kdo tam bydlí dostane vyjímku, to že tam makáš, je tvůj problém. ale to zase vyjímku bude mít půl republiky. jako vždy.)
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
jamie: Podle mě cestující víc daleko ocení, aby to jelo včas, aby to bylo čisté, aby to vevnitř vypadalo lidsky. Desing je až druhořadý.
Když se tu už probírají busy na kolejích. Neplánuje se v nejbližší době provoz busů na kolejích a v ulici Průběžná se zrušením původní zastávky nadraží strašnice? Mohlo by se stavět i Na Hroudě v zastávkách tram. Tady by prakticky stačil jenom kyblík barvy, pač na Nádraží Strašnice můžou sjíždět na čočky do smyčky a na Průběžné dc můžou jet na signál doleva protože na obou mají tramvaje křižovatku jenom pro sebe.
Když se tu už probírají busy na kolejích. Neplánuje se v nejbližší době provoz busů na kolejích a v ulici Průběžná se zrušením původní zastávky nadraží strašnice? Mohlo by se stavět i Na Hroudě v zastávkách tram. Tady by prakticky stačil jenom kyblík barvy, pač na Nádraží Strašnice můžou sjíždět na čočky do smyčky a na Průběžné dc můžou jet na signál doleva protože na obou mají tramvaje křižovatku jenom pro sebe.
Re: Pražské autobusy
Na tomhle mě nejvíce zaujalo to, že ačkoli od sebe oba dva typy vozů (Agora/CityBus a NB 12) dělí dvacet let, vypadají vlastně stejně. Škoda, že se u nás neprosazují výtvarně odvážněji pojaté busy - u tramvají se to jakžtakž povedlo (to že se v tom špatně cestuje je věc jiná), u autobusů lze z tohoto hlediska konstatovat spíš regres. Je zřejmé, že hlavní slovo zde má cena vozu, ale pokud chceme do mhd přivést více cestujících a hovoříme o zvyšování její atraktivity, mohou být nadstandardní vozidla jednou z cest jak toho prakticky dosáhnout. To, že to bude něco stát, je věc zřejmá, ale jistě je to finančně schůdnější cesta než další široké autostrády a tunelové projekty, jinde už to snad pochopili.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Pražské autobusy
Pro srovnání další moje foto před téměř patnácti lety...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Pražské autobusy
První CityBus č. 3004 pořád jezdí...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Pražské autobusy
To není libovůle,ale již několikrát proběhla relace ve vozech od PDT. Silný provoz IAD na Evropské,tak busy na koleje.ElWapp píše:Dnes na Evropské četný výskyt jízdy autobusů po tramvajovém tělese. Je to nějaká libovůle nebo novinka? Dopravní značka k tomu nebyla žádná.
Re: Pražské autobusy
Dnes na Evropské četný výskyt jízdy autobusů po tramvajovém tělese. Je to nějaká libovůle nebo novinka? Dopravní značka k tomu nebyla žádná.
- honza121ludvik
- Uživatel
- Příspěvky: 84
- Registrován: 19.5.2010 19:54
- Bydliště: Praha - u zastávky 117
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Dneska řepská záloha na lince 196: http://www.youtube.com/watch?v=bjRmRdlhJqk
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Pražské autobusy
To je nápad!OMH píše:Přesně tak, navíc nejde o nátěr dopravce, ale CVR.
Takže dopravce s úmyslem bojkotovat nátěr PID by měl sám sobě koupit CVR na svých vozidlech s reklamou na sebe sama.
Re: Pražské autobusy
1764 je ex toto.
Re: Pražské autobusy
Co se týče toho Connecta, před nedávnem byla někde jeho fotka v celobílém nátěru. A pokud jde o tu B952E, tak ta má světle zelené střešní klapky, což by napovídalo pozůstatku nátěru "Europark". Z toho usuzuji, že se v obou případech jedná o polep.honza121ludvik píše:Ta CVR se mi zda ze je na cervenym podkladu, nebo to je cele lepene?
- honza121ludvik
- Uživatel
- Příspěvky: 84
- Registrován: 19.5.2010 19:54
- Bydliště: Praha - u zastávky 117
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Ta CVR se mi zda ze je na cervenym podkladu, nebo to je cele lepene?