Příměstská doprava (nejen PID)

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Tita
Uživatel
Příspěvky: 174
Registrován: 01.12.2005 12:36
Bydliště: Nedaleko posledního vratného trojúhelníku
Kontaktovat uživatele:

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od Tita » 28.12.2010 22:28

Oskar píše:Tita: Přesně tak. Já tak jezdil do Strančic za 14 Kč.

Tady je citace z tarifu, je to článek VIII, odstavec 31 strukturovaný pro snadnější pochopení:
Óóó, děkuji, pane Oskare, nyní je mi to jasné :) Jenom nevím, jak by se řešila hypotetická situace, kdybych svou cestu na v Praze označenou jízdenku pokračoval např. busem, avšak v době nástupu by bylo již po časové platnosti od doby označení, která ale není reálná. Nehledě na tarifní neplatnost. Je sice pouze zhruba 30% pravděpodobnost že si toho řidič povšimne (z vlastní zkušenosti, kdy se mi párkrát omylem podařilo jet na pár týdnů starou jízdenku), ale skutečně by se spokojil s vysvětlením, že jedu z Prahy a mám Opencard?

Jo a ještě si dovolím využít tarif a jízdné jako oslí můstek k další otázce, co mě dneska napadla: Na linkách DPP kontrolují platnost jízdenek revizoři DPP. Jak je tomu na linkách jiných dopravců? Existují ROPID revizoři? Nebo si cestující hlídají dopravci sami (k tomu asi nemají moc motivaci...)?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od P_V » 28.12.2010 22:26

Ten posun časové platnosti platí i v autobusu PID? A jak případný revizor pozná, kdy vozidlo vyjelo z 0?

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od Martin Šubrt » 28.12.2010 21:55

Oscar: Kdy bude v Praze otevřena Vysoká škola PID tarifní? :-) Stejný princip by přece mohl platit i při označení jízdenky za 26 (její platnost končí na stejném místě jako kupón). Tedy označovaly by se obě jízdenky ve výchozí stanici... Jenže pro větší složitost (pochopitelně kvůli přerozdělení penízek) to jaksi nejde...

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od Oskar » 28.12.2010 21:19

Tita: Přesně tak. Já tak jezdil do Strančic za 14 Kč.

Tady je citace z tarifu, je to článek VIII, odstavec 31 strukturovaný pro snadnější pochopení:
(Kurzívou jsou vyznačena vypuštěná nebo přidaná slova, tučně je to důležité)
Cestující ve vlacích zapojených do systému PID s plnou integrací, který je
  • držitelem předplatní časové jízdenky pro pásma P a 0 s časovým kuponem
    • v papírové podobě
    • nebo v podobě elektronického záznamu nahraného na kartu
  • nebo držitelem krátkodobé časové jízdenky
    • na 24 h
    • na 3 dny
    • na 5 dnů
  • nebo držitelem jednodenní jízdenky platné v souvislosti s parkováním na parkovištích systému P+R
  • nebo držitelem jízdenky vydané v souvislosti s cestami vlaky ČD do Prahy T+R
    • jednodenní
    • 32hodinové
  • nebo doloží-li nárok na bezplatnou přepravu na území hl. m. Prahy pro pásma P a 0 vč. B
    • pro děti od 6 do 10 let od data vyhlášení
    • pro osoby starší 70 let s účinností od 31. 7. 2010
a má v úmyslu pokračovat do vnějších tarifních pásem, může použít k další cestě (po skončení pásmové platnosti výše uvedené jízdenky) přestupní jízdenku pro jednotlivou jízdu PID z předprodeje, kterou si označí v označovači umístěném v obvodu železniční stanice nebo železniční zastávky na území hl. m. Prahy, v níž začíná jeho jízda vlakem4) zapojeným do systému PID.

V případě předplatního časového kuponu nahraného na kartě se cestující prokazuje předložením karty do rukou pověřené osoby železničního dopravce na dobu nezbytně nutnou k elektronické kontrole karty a též k umožnění vizuální kontroly podle průkazové fotografie na kartě.

V případě nečitelné karty může cestující použít náhradní jízdní doklad v souladu s odst. 25. tohoto článku. Náhradní jízdní doklad mu označí pověřená osoba příslušného dopravce.

Pásmová platnost jízdenky se v tomto případě počítá od skončení pásmové platnosti jízdního dokladu/nároku na bezplatnou přepravu, který cestující vlastní pro pásma P a 0 vč. B. Při kontrole se vždy prokazuje oběma jízdními doklady (popřípadě dalšími požadovanými doklady stanovenými tímto tarifem) tak, aby mohla být doložena skutečná platnost jízdenky pro jednotlivou jízdu. V tomto případě se pásmová i časová platnost počítá od pásma navazujícího na již zaplacené tarifní pásmo.

Společně předložené jízdní doklady se z hlediska pásmové a časové platnosti posuzují jako jeden jízdní doklad. Po opuštění zastávky na hranici dvou tarifních pásem musí mít cestující platnou jízdenku do následující zastávky. Jízdenky označené jinde než v označovačích umístěných v obvodu nástupní železniční stanice nebo železniční zastávky nelze ve vlacích zapojených do systému PID pro účel posunutí pásmové a časové platnosti uznat jako platný jízdní doklad.

Pokud není při započetí cesty vlakem4) zapojeným do systému PID výjimečně možné označit jízdenku PID pro poruchu všech označovacích strojků v železniční stanici nebo zastávce, je cestující povinen opatřit si jízdenku podle tarifu dopravce provozujícího vlaky4) zapojené do systému PID.

Ve vlacích4) zapojených do systému PID je sleva pro držitele průkazky PID pro důchodce, seniory od 60 do 70 let a občany v hmotné nouzi v jednotlivém jízdném poskytována výhradně pro cesty v pásmech P a 0 vč. B. Pro navazující cestu mimo území hl. m. Prahy si cestující, držitel výše uvedené průkazky PID, zakoupí jízdenku dle tarifu dopravce provozujícího vlaky4) zapojené do systému PID nebo, použije-li jízdenku pro jednotlivou jízdu PID, je povinen nastoupit do vlaku s platnou (označenou) jízdenkou pro celou svoji cestu v rámci PID, tj. není mu poskytnuta sleva na území Prahy a jeho cesta v pásmech P a 0 vč. B ve vlaku4) zapojeném do systému PID není považována za vnitroměstskou cestu.

Tita
Uživatel
Příspěvky: 174
Registrován: 01.12.2005 12:36
Bydliště: Nedaleko posledního vratného trojúhelníku
Kontaktovat uživatele:

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od Tita » 28.12.2010 20:32

Oskar píše: Ale od té doby, co jsem našel v tarifu PID klauzuli o tom, že při označení ve výchozí stanici ČD na území Prahy a současném predložení kuponu PID se časová a pásmová platnost posouvá, to nedělám. Pravda, u jednotlivý jízdenek, nebo mimo Prahu tohle pravidlo neplatí.
Ta formulace mi příjde taková zvláštní. Mám to chápat tak, že když si dejme tomu na hlaváku označím jízdenku za 14 - (od 1.1. za 18,-), dojedu s ní po předložení Oupnkárd až do Říčan?

//pomiňme nyní ten fakt, že není důvod takto cestovat na jízdenku PID, když lístek ČD stojí z Kolovrat do Říčan 11,-

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od Martin Šubrt » 28.12.2010 12:40

Oskar: No jo, dá, ale pro důchodce už je to maličko složitější :-). Kdyby byl alespoň jeden označovač v každém elefantovi, ČD by to určitě nezabilo. A důchodcům by to mírně kompenzovalo ten rozdíl mezi poloviční Prahou a plným tarifem na dráze.

Mimochodem, když už i na dráze má důchodce nad 60 vybavený průkazkou poloviční jízdné, proč s jízdenkou PID musí platit plnou cenu? Nebo se to už též změnilo?

Na stránkách Ropidu je psáno, že důchodci jsou "trestáni" proto, že je oddělené financování Prahy a kraje, ale když přece přejíždí za hranice normální cestující, taky se to nějak vypořádá. Tak proč ne poloviční jízdné pro důchodce. S aktuálním navýšením cen v PIDU jezdnoznačně v cenách vedou ČD, protože důchodce může jet za polovic a s IN kartou jen za 25% tarifu ČD. Tudíž pokud dosud důchodce jezdil za 38 Kč (P P 0 B 1 2) a měl by jezdit za 46 Kč, tak při přechodu na jízdenky drah (důcodce a IN25) + pražskou slevovou za 13 se dostane ve směru z Prahy na cenu 25 Kč a do Prahy na cenu 35 Kč. Dokud byla jízdenka PID na 150 min za 38, ještě se vzhledem k jednoduchosti pořázení a označování vyplatila, teď už ale je pro příležitostné cestovatele důchodce výhodné PID za Prahou zcela opustit.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od Oskar » 28.12.2010 11:31

Martin Šubrt píše:No, vzhledem k tomu, že když jedu vlakem, tak těžko třeba v Kolovratech vyskočím a označím si jízdenku za 18, tak je to bezpředmětný dotaz.
Já to zkoušel, občas se to dá. :)

Ale od té doby, co jsem našel v tarifu PID klauzuli o tom, že při označení ve výchozí stanici ČD na území Prahy a současném predložení kuponu PID se časová a pásmová platnost posouvá, to nedělám. Pravda, u jednotlivý jízdenek, nebo mimo Prahu tohle pravidlo neplatí.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od Martin Šubrt » 28.12.2010 11:01

gabuliatko píše:Koukam do new tarifu a mam dotaz.
Jizdenka na 2 vnejsi pasma (1,2) stoji 18CZK, jizdenka pro Prahu stoji 26CZK, coz je celkem 44CZK. Jizdenka z Prahy do pasma 2 stoji 46CZK.
Koukam do toho blbe, je to tam blbe, nebo je to postavene na hlavu?
No, vzhledem k tomu, že když jedu vlakem, tak těžko třeba v Kolovratech vyskočím a označím si jízdenku za 18, tak je to bezpředmětný dotaz. Navíc pro cestu do pásma 2 (třeba Mnichovice) bych z Kolovrat potřeboval ještě třípásmovou. Za 18 bych mohl mít jízdenku až z Říčan, ale do Říčan zase nemůžu na jízdenku z Prahy za 26. Totéž platí pro busy, těžko si za jízdy na hranici Prahy označím jízdenku za 18. Správně bych si v poslední pražské zastávce měl označit třípásmovou. Tzn. cena 26+nevím kolik stojí típásmová, ale víc než 18 :-) Tudíž to není méně než 46...

Z cenové změny jsou "happy" hlavně moji rodiče v důchodu. V Praze mají MHD za polovic, ale když jedou domů za Prahu (také do pásma 2), musí si kupovat plnocennou jízdenku za 38 (nyní nově za 46). Tudíž se původně výhodná cena PID stala oproti tarifu ČD srovnatelnou, by spíše nevýhodnější a rodiče zvažují úprk od PID k ČD a k zákaznickému jízdnému. Samozřejmě by jinak uvítali označovače ve vlacích, protože by si v Praze koupili jízdenku za 13 a v těch Kolovratech třípásmovku za já nevím, těch 24 nebo kolik, což by je vyšlo na 37 a zůstali by na své ceně. Při 46 korunách za pražskou cestu rovněž zvažují aktivaci svého vozidla s pneumatikami :-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od 9001 » 27.12.2010 20:24

Myslím, že i v Praze máme divné ceny viz 3 denní a 5 denní jízdenka...

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od Proxy » 27.12.2010 19:37

8750 píše:Taky na to koukám, že to je takhle divně. Nj, zdražuje se pouze ve StČ kraji, v Praze ne, k tomu se jízdenky neliší pouze o 6 Kč, jako doposud, ale 24, 32 a 40 i o 8 Kč, tak z toho vzniknul takový paskvil. Na druhou stranu, kombinace 18 + 26 Kč ti platí max. 30 + 75 = 105 minut, kdežto 46 Kč jízdenka až 150 min.
Podívej se na součty současných cen :wink: některé ceny nesouhlasí již dnes...

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od 8750 » 27.12.2010 18:30

gabuliatko píše:Koukam do new tarifu a mam dotaz.
Jizdenka na 2 vnejsi pasma (1,2) stoji 18CZK, jizdenka pro Prahu stoji 26CZK, coz je celkem 44CZK. Jizdenka z Prahy do pasma 2 stoji 46CZK.
Koukam do toho blbe, je to tam blbe, nebo je to postavene na hlavu?
Taky na to koukám, že to je takhle divně. Nj, zdražuje se pouze ve StČ kraji, v Praze ne, k tomu se jízdenky neliší pouze o 6 Kč, jako doposud, ale 24, 32 a 40 i o 8 Kč, tak z toho vzniknul takový paskvil. Na druhou stranu, kombinace 18 + 26 Kč ti platí max. 30 + 75 = 105 minut, kdežto 46 Kč jízdenka až 150 min.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od gabuliatko » 27.12.2010 17:26

Koukam do new tarifu a mam dotaz.
Jizdenka na 2 vnejsi pasma (1,2) stoji 18CZK, jizdenka pro Prahu stoji 26CZK, coz je celkem 44CZK. Jizdenka z Prahy do pasma 2 stoji 46CZK.
Koukam do toho blbe, je to tam blbe, nebo je to postavene na hlavu?

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od trainzjohny » 27.12.2010 9:26

"Vyšší" platnost nemá nápis na jízdence ani náhodou to bys potom mohl vzít jízdenku před zdražením (myslím to z roku 2008) a říkat že je na ní napsáno že platí xx minut a že tedy je vše v pořádku.
Tarif je platný vždy jen jeden, a to že se mu jízdní doklady nestíhají přispůsobit z minuty na minutu je bohužel jasné, proto se většinou zavádí ony přechodné dny kdy je možno cestovat i na staré jízdenky.

Mmch, výbornej maglajs vzikl zavedením už druhé 18,- Kč jízdenky. Už teď má spousta lidí problém s jejím používáním a oni pro sichr udělaj tedy ještě druhou [-o<

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od Proxy » 27.12.2010 9:22

milbi píše:Protože od 1.1., resp. od 5.1. 2011 ROPID celkem v tichosti zdražuje jízdné v PID pásmech 1-5, chtěl bych se zeptat, jak budou brány jízdenky, na kterých kromě samotné ceny je nyní výslovně napsáno, ve kterých pásmech platí - například, že jízdenka za 26 platí "v Praze (P+0+B) nebo ve čtyřech vnějších pásmech". Má tato informace na jízdence "vyšší" platnost nebo je důležité znění tarifu v době cestování a tedy od ledna bude cestující s touto byť čtyřpásmovou jízdenkou vně Prahy "černý" pasažér?
To je jednoduché - ten nápis je pouze na jízdence vydávané z automatu nebo z pokladny - což se po 1. lednu přeprogramuje. Na bločkových jízdenkách tento nápis není...

Ostatně dosavadní praxe byla, že s novým tarifem končí i platnost starých jízdenek - záleží tedy na revizorech a řidičích jestli je budou uznávat. Výměna starých jízdenek pak probíhá dle tarifu PID.

EDIT: Jestli čekáš, že nám naši nadřízení sdělí nějaký bližší pokyn, tak tipuju, že to dopadne jako posledně, kdy pokyn byl vydán až po stížnostech cestujících :oops:

milbi
Uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: 16.5.2009 19:26
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Příměstská doprava (nejen PID)

Příspěvek od milbi » 26.12.2010 23:20

Protože od 1.1., resp. od 5.1. 2011 ROPID celkem v tichosti zdražuje jízdné v PID pásmech 1-5, chtěl bych se zeptat, jak budou brány jízdenky, na kterých kromě samotné ceny je nyní výslovně napsáno, ve kterých pásmech platí - například, že jízdenka za 26 platí "v Praze (P+0+B) nebo ve čtyřech vnějších pásmech". Má tato informace na jízdence "vyšší" platnost nebo je důležité znění tarifu v době cestování a tedy od ledna bude cestující s touto byť čtyřpásmovou jízdenkou vně Prahy "černý" pasažér?

Zamčeno