Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Brejšín » 15.1.2011 19:16

Ano, ta Šárka je výborná hlavně o víkendu.

Jedeš od vozovny a auta dostanou červenou (jen chodci mají zelenou, asi proto že je tam větší frkér než na Václaváku a kdyby tam jednou za 4 minuty padla čevená tak vznikne kolaps) a tak se čeká, ale úplně nejlepší na tom všem je že auta tu červenou znovu dostanou zhruba v 1/3 zelené vlny od vozovny takže tam nakonec smrděj taky a potom je ještě chytne ten semafor od Libocké.
Výjezd je taky super, pustí tě to že jseš rád že stihneš konec volna u vozovny. a taky jednou už se mě stalo že mě to pustilo do 119 která už asi 20 sekund čekala právě u Libocké, takže odjezd z DŠ +3,5. Protě je to zhruba o 20 vteřin posunuté proti té zelené vlně. #-o
Jinak jsem si všiml že asi na antipreferenční křižovatky aspiruji Kinského náměstí od Anděla a Staroměstká od ND (asi nefunkční přihlašováky). Pak jsem taky nepochopil přihlašovák do sm. Kotlářky kde jaksi když zastavíš aby jsi pohodlně viděl na čočky tak se vůbec nepřihlásíš, ostatně to je případ i Divoké Šárky =D>

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.1.2011 14:11

Z toho co tu o SSZ na Divoké Šárce čtu mám jediný závěr - "za dobré konstelace hvězd" (při štěstí jednoduchých/předem zřizovateli SSZ plánovaných situacích) to samozřejmě, jako všude jinde, i funguje. Jakmile však je tam těch požadavků moc + nedisciplinovanost IAD = (jak jsem psal již já a teď i Bobík) IAD zůstává na kolejích, protože jedno SSZ projede na poslední chvíli (či i po ní), ale na další již musí zůstat stát (většinou díky IAD před sebou - jinak by ji asi také prolítl). Prostě na těch cca 60-ti metrech 3 SSZ pro IAD je moc - ta prostřední (před vjezdem na vnitřní/výjezdem z vnější koleje) by tam být neměla a její funkci by měla převzít ta první (před vjezdem na vnější/výjezdem z vnitřní koleje), tím že by červená na ní padla s předstihem před volnem TRAM vjíždějící na vnitřní/vyjíždějící z vnější koleje. A že to někdo "prostřelí" - tak prostě zaviní MU s TRAM jedoucí na své volno ("mně" ta jeho mnou neviděná SSZ nezajímá)!

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od chemik » 14.1.2011 10:55

Poslední dobou se tam vykytuju s linkou 20 docela často, nemůžu říct, že by mě přihlašovák někdy nezaznamenal. Najíždím do zastávky 25-20 vteřin před odjezdem a padá mi to v podstatě krásně, že odjíždím zpožděnej do pěti vteřin...

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od radek31 » 14.1.2011 10:50

BerryML píše:To je přesně ono. Dvacítce to sice padá, ale zbytečně tam prostojí cyklus. Horší je odjezd. Najedeš tam minutu před a světla ti utečou, najedeš půl minuty a někdy to vyjde, ale někdy ne. Najedeš na doraz a většinou to projde, pokud právě přijíždí 26.
já tam najíždím stejně jako na Spojovací (tzn. pokud mám odjezd třeba v 15:20, projíždím přihlašovák zhruba v 15:19:25) a neměl jsem problém (odjíždím většinou Z<5s) - až na jeden případ, kdy mě přihlašovák nezaregistroval a musel jsem s kličkou

Uživatelský avatar
Vojta Tramvaj
Uživatel
Příspěvky: 468
Registrován: 25.8.2010 15:16
Bydliště: Bohužel u "255002"
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Vojta Tramvaj » 14.1.2011 7:49

bobik: tak jsi tam měl najet a mít MU :D

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Bobik » 14.1.2011 6:32

BerryML píše:A díky podobnejm světlům jsou řidiči čim dál víc blbější...
Jo, zrovna dneska, můžu potvrdit, najíždím s 26, světla vyjímečně fungují, padá oranžová a tipujte co ten trotl s gumokolem vedle udělal? No správně, přidal! Jenže na těch dalších světlech už svítila červená, takže tipněte kde asi zůstal stát.... :roll: Naštěstí se mi podařilo se protáhnout, ale dvacka měla smůlu.

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od BerryML » 13.1.2011 15:11

To je přesně ono. Dvacítce to sice padá, ale zbytečně tam prostojí cyklus. Horší je odjezd. Najedeš tam minutu před a světla ti utečou, najedeš půl minuty a někdy to vyjde, ale někdy ne. Najedeš na doraz a většinou to projde, pokud právě přijíždí 26. Hlavně to pouští pěší na přechodu, kde skoro nikdo nechodí. Původní stav byl ideální. Na tyhle broskvoviny peníze jsou, ale na Nádražní, Libeňák, Hlávkův most a spoustu dalších míst ne. A díky podobnejm světlům jsou řidiči čim dál víc blbější...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Bobik » 13.1.2011 6:33

A to nic není proti takový 26, když se seknou druhý světla - přejedeš v poho 1. světla, bo tam svítí furt na rovno, ale ty druhý! Navolíš se, okamžitě padne autům červená a to je tak všechno. OK, řekneš si, třeba se to nestihlo zpracovat v systému řízení SSZ (či co to je). Takže čekáš cyklus, jenže ouha - situace se opakuje - auta stojí, čučí na tebe proč nejedeš, no a ty pro změnu čučíš na čočky na stůj. To už lehce znejistíš, bo stomeček i šipka na krabičce svítí jak divý, jenže furt nic. No a takhle se to opakuje než tě vysvobodí vyjíždějící dvacka (jednou jsem tam prostál 5 min.) Taky mě napadlo kašlat na stromeček a vylízt s kličkou, ale neměl jsem možnost, bo většinou nevydržíš psychicky mezi 2. a 3. cyklem, ale to už se hne ta dvacítka. Tedy - jednou (to bylo těch 5 min) jsem schválně čekal co bude a nikam se úmyslně nehrnul. V pátém cyklu jela ta dvacka, jinak tam možná stojím ještě teď.
Ale je fakt, že někdy to takhle blbne a jindy funguje zas špičkově, že ani nemusíš stavět, tak nevím.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Fořtík » 12.1.2011 23:54

Jo, na tý Šárce je to dílo. Přijíždíš ke smyčce a autům, pár metrů před tebou padá červená. Ty si s 20 hodíš vexli a navolíš se pro směr vpravo, tedy i pro směr naprosto nekolizní s případně vyjíždějící 26. No, tak půl až třičtvrtě minutky tam stojíš jak ty, tak auta - auťáci vejraj na červenou, ty na čočky rovně. Doprava nepadnou ani za zlatý prase. Pak auta dostanou zelenou a ty čekáš celej cyklus na další červenou pro auta... #-o Fakt genyjálňe vymyšlený... :roll:

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od chemik » 12.1.2011 23:46

BerryML píše:Tak to jste, kamarádi, ještě nebyli na Divoké Šárce, od tédoby co tam nějaký přemýšlivý inteligent vymyslel současnou světelnosignalizační soustavu. To by jste si smlsli, panečku....
Já si nemohu stěžovat. Má 20 odjíždí většinou Z<5, maximálně Z<15. Mluvím o vteřinách, né o minutách, samozřejmě ;)

Jinak co se té nešťastné SSZ týká - uplně bych jí zrušil a místo osadil značením "dej přednost v jízdě tramvaji" a vyznačil bych tam koleje jako hlavní, případně bych to pojal jako železniční přejezd. Autům bych tam samozřejmě snížil rychlost a nazdar

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.1.2011 22:31

Fořtík píše:hlaseno na dispecink (v pondeli), ale bez efektu,
Tak počkej ještě ještě pár (tý)dnů, protože DP je sám osobě šílený moloch + musí informovat odpovědné externí spolupracující subjekty - já jsem PD "otravoval" ohledně SSZ na křižovatce Herzovka/Okrouhlická/Ke Stírce před Vánoci a tzv. mezi svátky a začátkem ledna o ní psal i Petr na páteři - nevím jsetli také hlásil či ne, ale teď v týdnu to již fuhgovalo o poznání lépe.
BerryML píše:Tak to jste, kamarádi, ještě nebyli na Divoké Šárce, od tédoby co tam nějaký přemýšlivý inteligent vymyslel současnou světelnosignalizační soustavu. To by jste si smlsli, panečku....
Myslím, že jsem ji už jednou osobně zažil v provozu těsně po jejím dokončení - měl jsem tam problém, že po mém pozdním příjezdu ZC s 20 jsem se bez ní mohl dostat DC před 26, ale s ní se mi to fakt nepovedlo. Od pohledu je šílené, že SSZ staví IAD na vzdálenosti cca 60-ti metrů 3x - to nemůže dopadnou jinak, že velmi často zůstane IAD stát za prvními dvěma semafory na vjezdech/výjezdech obratiště TT!

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od BerryML » 12.1.2011 22:18

Tak to jste, kamarádi, ještě nebyli na Divoké Šárce, od tédoby co tam nějaký přemýšlivý inteligent vymyslel současnou světelnosignalizační soustavu. To by jste si smlsli, panečku....

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od chemik » 12.1.2011 22:14

Tu podolskou vodárnu od tunelu jsem již pochopil. Když jedeš od porodnice 50, projedeš. Jakmile jedeš míň (ono se tam víc jak 35-40 stejnak moc ject nedá, jak to hází), padne ti to na stůj. To s tou 50kou jsem zkoušel, když jsem měl jednadvacítku a nevezl jsem ani nohu, takže pro šťouraly - jízda byla nepohodlná pouze pro mě, žádné kaštanstvo jsem nevyklepával ze sedaček

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Fořtík » 12.1.2011 19:21

Tak Podolska vodarna moc dlouho nevydrzela - opet sazi neprijemne STUJ tramvajim jedoucim od tunelu primo pred cumak. :-( Pak necha tramvaj odstat cely cyklus bez vyberu specialniho volna pro tramvaj mezi fazemi. Je tam neco s detekci, hlaseno na dispecink (v pondeli), ale bez efektu, tak pisu sem. To same krizovatka Dvorce pro tramvaje jedouci od Pristaviste - neprijemne STUJ par metru pred vlak. Rovnez hlaseno na dispecink, rovnez bez efektu. Druhe smery na obou krizovatkach bez problemu. ;-)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Bobik » 06.1.2011 6:10

No to je bordel. Takže TSK (Eltodo) to nepřebírá jo? No kterej ... #-o ..... @3657..... :smt071to vymyslel? Takže náprava v nedohlednu.Počítám že městu se nebude moc chtít investovat do "cizího" majetku.
Ona detekce autobusu - nevím, ale přijde mi že v nočních hodinách to detekuje a upřednostňuje cokoli odkudkoli vlevo odbočující. Taky moc príma, já se řítím z kopce ke Groši, čočky padnou do jízdy, hluboká noc, nikde nikdo, jen proti mě jedno auto co zrovna chce odbočit vlevo. No samozřejmě že mi to okamžitě (bez ohledu jak daleko jsem od SSZ) hodilo čočky na stůj a auto pustilo. No, dobrý, umlátil jsem to, ale fuj tajxl !!

Odpovědět