Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Škoda 15T ForCity
Na lince 18 je to dnes v 15T komplet, víc toho nebude.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
A co dalsi poradi s 9212? :)
Re: Škoda 15T ForCity
Tak podle DORISu vůz 9203 na 18/3 opustil vrata a jede po lince...
-
- problémový jedinec
- Příspěvky: 300
- Registrován: 28.1.2011 18:42
- Bydliště: Praha 10
Re: Škoda 15T ForCity
Tak kolik jich je aktualně v hale vozovny?, Má někdo nějaky aktualni fotky??
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Snad je to TA "tramvaj 15T Forcity" - zkráceně TA "patnáct té" či TA "patnáctka"!peterkostelecky píše:A jinak ... napsali to dobře .. Je to TA tramvaj tu díž TA "té patnáctka". Tramvaj je ženský rod tak proč na ní mluvit TO "Patnáct té" ..."
Něco trochu jinak by asi bylo zdrobněle TO "patnáct téčko", protože by to však vyznělo skoro jako TO "patnácté éčko" je to naprostá blbost!
- peterkostelecky
- ovocnář
- Příspěvky: 211
- Registrován: 26.4.2010 12:47
- Bydliště: 4, 7, 12, 14, 20, 54, 104, 120, 121, 123, 130, 137, 167, 191, 217, 231, 501, 770, S65, =B=
Re: Škoda 15T ForCity
Já jsem z toho pochopil, že má 6+1 jedny dveře ... Já myslím, že je to zcela pochopitelný ..Jeníček píše:"T15 je vybavena šesti dvoukřídlými dveřmi pro cestující; první dveře jsou určeny jen pro řidiče a jsou graficky i polohou zřetelně odlišeny od dveří cestujících"
T15? To je tiskovka zkopčená z dpp.cz, že? Je vidět, že to psal někdo, kdo tomu rozumí. To by totiž rovnou mohli napsat že je to tramvaj Tatra T15 ze smíchovskích závodů
No, musel to psát někdo kdo tomu rozumí, páč jinak by to nedopadlo takhle dobře
A jinak ... napsali to dobře .. Je to TA tramvaj tu díž TA "té patnáctka". Tramvaj je ženský rod tak proč na ní mluvit TO "Patnáct té" ..."
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Spíš mě tam zaráží zkedukování počtu dveří, buď má tramvaj jak tvrdí šestery dvoukřídlé dveře a řidič do kabiny skáče bočním okýnkem nebo leze oklikou vnitřkem, nebo a to spíš má sedm dveří, z nich je šest dvoukřídlých a první, jednokřídlé jsou pro řidiče, ale rozhondě né kombinace obojího...Jeníček píše:"T15 je vybavena šesti dvoukřídlými dveřmi pro cestující; první dveře jsou určeny jen pro řidiče a jsou graficky i polohou zřetelně odlišeny od dveří cestujících"
T15? To je tiskovka zkopčená z dpp.cz, že? Je vidět, že to psal někdo, kdo tomu rozumí. To by totiž rovnou mohli napsat že je to tramvaj Tatra T15 ze smíchovskích závodů
Re: Škoda 15T ForCity
"T15 je vybavena šesti dvoukřídlými dveřmi pro cestující; první dveře jsou určeny jen pro řidiče a jsou graficky i polohou zřetelně odlišeny od dveří cestujících"
T15? To je tiskovka zkopčená z dpp.cz, že? Je vidět, že to psal někdo, kdo tomu rozumí. To by totiž rovnou mohli napsat že je to tramvaj Tatra T15 ze smíchovskích závodů
T15? To je tiskovka zkopčená z dpp.cz, že? Je vidět, že to psal někdo, kdo tomu rozumí. To by totiž rovnou mohli napsat že je to tramvaj Tatra T15 ze smíchovskích závodů
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4737
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Tisková zpráva DPP: První tramvaje Škoda ForCity se zařadí do běžného provozu MHD
V Praze, 4. února 2011 – Dnešním dnem Dopravní podnik hl. m. Prahy ukončil zkušební provoz tramvají Škoda ForCity (Škoda 15T). Cestující se s novými zcela nízkopodlažními tramvajemi mohou svézt od zítřejšího dne na lince č. 18. Další tramvajové soupravy Škoda 15T budou do provozu pražské MHD zařazovány průběžně do konce března 2011 a dodávka dalších tramvají typu 15T bude již průběžně pokračovat až do celkového objednaného množství 250ks. Ukončení dodávky předpokládáme dle nastaveného harmonogramu v roce 2017.
Nasazení nových tramvají do ostrého provozu v konečné fázi umožnilo udělení homologace Drážním úřadem a následné provedení ověřovací stokilometrové jízdy a technicko-bezpečnostní zkoušky pracovníky Dopravního podniku. DPP následně od Drážního úřadu obdržel na tramvaj Škoda 15T tzv. průkaz způsobilosti, čímž bylo vozidlo oficiálně přivítáno v provozu pražské MHD.
„Uvedení nové tramvaje do běžného provozu vyžadovalo sérii nezbytných opatření, které stanovuje Drážní úřad a další příslušné instituce. Jsem velmi rád, že je tento proces u konce a cestující tak mohou poznat nesporné výhody nízkopodlažních tramvají, které jsou považovány za jedny z nejmodernějších v Evropě,“ uvedl generální ředitel Martin Dvořák.
Tramvaj 15T ForCity poprvé vyjede v rámci běžného provozu s cestujícími v sobotu 5. února 2011. Své jízdy po Praze odstartuje na lince č. 18.
Tramvaj Škoda ForCity zahájila jízdním zkoušky v Praze v září 2009. Zpočátku jezdily nové tramvaje po pražských kolejích ve zkušebním provozu bez cestujících, od loňského října probíhaly zkušební jízdy s cestujícími. „V rámci zkušebního provozu musely nové tramvaje najet minimálně 5 000 km bez cestujících a dalších 15 000 km s cestujícími, to vše bez závad, které by mohly ohrozit bezpečnost provozu nebo cestujících. Obě tyto podmínky jsme bezvýhradně splnili,“ doplnil generální ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák.
Prototypy vozů se podrobovaly pravidelným kontrolám, podle jejichž výsledku obdržel výrobce všechna potřebná osvědčení státních institucí pověřených dozorem a kontrolou vyráběných vozidel před jejich uvedením do provozu.
Do roku 2017 by měla Škoda Transportation dodat DPP celkem 250 těchto tříčlánkových stoprocentně nízkopodlažních tramvají, které výrazně omladí vozový park společnosti a převezmou dominantní postavení tramvají typu T3 v pražské dopravě.
* * *
O tramvaji Škoda ForCity
Stoprocentně nízkopodlažní vůz ŠKODA typu 15T
Nízkopodlažní tramvaj typu 15T ForCity je dalším typem moderního městského kolejového vozidla z plzeňské firmy ŠKODA TRANSPORTATION a.s. Tramvaj s obchodním názvem ForCity představuje vůz nové generace, jehož koncepce, design a technické parametry reflektují na požadavky a přepravy cestujících ve velkých městech na počátku 21. století. Pro Dopravní podnik hlavního města Prahy vznikl moderní vůz s řadou nekonvenčních technických řešení. Od předchozích typů vozidel plzeňského výrobce i od všech v současné době v České republice provozovaných vozidel jej odlišuje to, že je plně nízkopodlažní.
Autor designu
Autorem nadčasového designu je Ing. Arch. Patrik Kotas. Design nové pražské tramvaje Škoda 15T představuje zcela nový koncept vnějšího i vnitřního tvarového a prostorového řešení, který je postaven zejména na principu vizuální lehkosti. Tvarově dominantní čelní sférické sklo přechází do okenních a střešních partií tříčlánkové karoserie. Tmavé plochy záměrně kontrastují se stříbrnou metalízou podokenních ploch. Spodní červený pruh sjednocuje obvod celé tramvaje, neboť obemyká obě čela, bočnice i čtveřici podvozků. Jejich umístění pod oběma klouby tramvaje a ve vysunuté poloze pod předním a zadním čelem je nejvýraznější novinkou i charakteristickým znakem této konstrukční a designérské koncepce.
Koncepce vozidla
Tramvaj se skládá ze tří sobě velmi podobných nízkopodlažních článků, které nabízejí kompaktní vnitřní prostor. Koncepce vozu umožňuje využití plné adheze vozidla pro pohon na náročných tratích s velkým stoupáním. Novinkou je takové uložení skříní na podvozcích, které umožňuje nadstandardní šířku průchodu vozidlem. Hnací podvozky mají extrémně malou stavební výšku, která dovoluje celý vnitřní prostor vozidla řešit bez jakýchkoliv schodů. Tramvaj disponuje individuálním pohonem kol střídavými motory. Uspořádání zajišťuje špičkové parametry ve velmi malém opotřebení kol a kolejnic ve srovnání s tradičními vozidly.
Vybavení vozidla
Prostorný interiér počítá s dostatkem místa pro dětské kočárky a osoby se sníženou pohyblivostí. K dispozici bude jedna mechanická nájezdová plošina. K pohodlí cestujících slouží nový systém větrání v prostoru pro cestující. Samozřejmostí je nový přehledný informační systém a systém dorozumívání cestujících s řidičem. Interiér vozidla je vybaven kamerovým systémem, záchytnými tyčemi z nerezové oceli, tónovanými skly pohlcující UV záření a moderními dřevěnými anatomickými sedáky pro cestující. Záchytný systém je dobře vyhovující pro osoby rozličného vzrůstu. Tramvaj má řadu bezpečnostních prvků a funkcí, které zvyšují její bezpečnost a bezpečnost cestujících.
Technické parametry tramvaje ŠKODA ForCity (15T)
o jednosměrné vozidlo
o délka vozidla je 31,4 m, šířka 2,46 m a výška vozidla přes sběrač 3,6 m
o podíl nízké podlahy je 100 %, což umožní snadný nástup a výstup pro všechny cestující i snadný pohyb cestujících v interiéru vozidla
o kapacita vozu je 61 sedících a až 239 stojících osob
o maximální rychlost je řídicím systémem elektronicky omezena na 60 km/h
o T15 je vybavena šesti dvoukřídlými dveřmi pro cestující; první dveře jsou určeny jen pro řidiče a jsou graficky i polohou zřetelně odlišeny od dveří cestujících
V Praze, 4. února 2011 – Dnešním dnem Dopravní podnik hl. m. Prahy ukončil zkušební provoz tramvají Škoda ForCity (Škoda 15T). Cestující se s novými zcela nízkopodlažními tramvajemi mohou svézt od zítřejšího dne na lince č. 18. Další tramvajové soupravy Škoda 15T budou do provozu pražské MHD zařazovány průběžně do konce března 2011 a dodávka dalších tramvají typu 15T bude již průběžně pokračovat až do celkového objednaného množství 250ks. Ukončení dodávky předpokládáme dle nastaveného harmonogramu v roce 2017.
Nasazení nových tramvají do ostrého provozu v konečné fázi umožnilo udělení homologace Drážním úřadem a následné provedení ověřovací stokilometrové jízdy a technicko-bezpečnostní zkoušky pracovníky Dopravního podniku. DPP následně od Drážního úřadu obdržel na tramvaj Škoda 15T tzv. průkaz způsobilosti, čímž bylo vozidlo oficiálně přivítáno v provozu pražské MHD.
„Uvedení nové tramvaje do běžného provozu vyžadovalo sérii nezbytných opatření, které stanovuje Drážní úřad a další příslušné instituce. Jsem velmi rád, že je tento proces u konce a cestující tak mohou poznat nesporné výhody nízkopodlažních tramvají, které jsou považovány za jedny z nejmodernějších v Evropě,“ uvedl generální ředitel Martin Dvořák.
Tramvaj 15T ForCity poprvé vyjede v rámci běžného provozu s cestujícími v sobotu 5. února 2011. Své jízdy po Praze odstartuje na lince č. 18.
Tramvaj Škoda ForCity zahájila jízdním zkoušky v Praze v září 2009. Zpočátku jezdily nové tramvaje po pražských kolejích ve zkušebním provozu bez cestujících, od loňského října probíhaly zkušební jízdy s cestujícími. „V rámci zkušebního provozu musely nové tramvaje najet minimálně 5 000 km bez cestujících a dalších 15 000 km s cestujícími, to vše bez závad, které by mohly ohrozit bezpečnost provozu nebo cestujících. Obě tyto podmínky jsme bezvýhradně splnili,“ doplnil generální ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák.
Prototypy vozů se podrobovaly pravidelným kontrolám, podle jejichž výsledku obdržel výrobce všechna potřebná osvědčení státních institucí pověřených dozorem a kontrolou vyráběných vozidel před jejich uvedením do provozu.
Do roku 2017 by měla Škoda Transportation dodat DPP celkem 250 těchto tříčlánkových stoprocentně nízkopodlažních tramvají, které výrazně omladí vozový park společnosti a převezmou dominantní postavení tramvají typu T3 v pražské dopravě.
* * *
O tramvaji Škoda ForCity
Stoprocentně nízkopodlažní vůz ŠKODA typu 15T
Nízkopodlažní tramvaj typu 15T ForCity je dalším typem moderního městského kolejového vozidla z plzeňské firmy ŠKODA TRANSPORTATION a.s. Tramvaj s obchodním názvem ForCity představuje vůz nové generace, jehož koncepce, design a technické parametry reflektují na požadavky a přepravy cestujících ve velkých městech na počátku 21. století. Pro Dopravní podnik hlavního města Prahy vznikl moderní vůz s řadou nekonvenčních technických řešení. Od předchozích typů vozidel plzeňského výrobce i od všech v současné době v České republice provozovaných vozidel jej odlišuje to, že je plně nízkopodlažní.
Autor designu
Autorem nadčasového designu je Ing. Arch. Patrik Kotas. Design nové pražské tramvaje Škoda 15T představuje zcela nový koncept vnějšího i vnitřního tvarového a prostorového řešení, který je postaven zejména na principu vizuální lehkosti. Tvarově dominantní čelní sférické sklo přechází do okenních a střešních partií tříčlánkové karoserie. Tmavé plochy záměrně kontrastují se stříbrnou metalízou podokenních ploch. Spodní červený pruh sjednocuje obvod celé tramvaje, neboť obemyká obě čela, bočnice i čtveřici podvozků. Jejich umístění pod oběma klouby tramvaje a ve vysunuté poloze pod předním a zadním čelem je nejvýraznější novinkou i charakteristickým znakem této konstrukční a designérské koncepce.
Koncepce vozidla
Tramvaj se skládá ze tří sobě velmi podobných nízkopodlažních článků, které nabízejí kompaktní vnitřní prostor. Koncepce vozu umožňuje využití plné adheze vozidla pro pohon na náročných tratích s velkým stoupáním. Novinkou je takové uložení skříní na podvozcích, které umožňuje nadstandardní šířku průchodu vozidlem. Hnací podvozky mají extrémně malou stavební výšku, která dovoluje celý vnitřní prostor vozidla řešit bez jakýchkoliv schodů. Tramvaj disponuje individuálním pohonem kol střídavými motory. Uspořádání zajišťuje špičkové parametry ve velmi malém opotřebení kol a kolejnic ve srovnání s tradičními vozidly.
Vybavení vozidla
Prostorný interiér počítá s dostatkem místa pro dětské kočárky a osoby se sníženou pohyblivostí. K dispozici bude jedna mechanická nájezdová plošina. K pohodlí cestujících slouží nový systém větrání v prostoru pro cestující. Samozřejmostí je nový přehledný informační systém a systém dorozumívání cestujících s řidičem. Interiér vozidla je vybaven kamerovým systémem, záchytnými tyčemi z nerezové oceli, tónovanými skly pohlcující UV záření a moderními dřevěnými anatomickými sedáky pro cestující. Záchytný systém je dobře vyhovující pro osoby rozličného vzrůstu. Tramvaj má řadu bezpečnostních prvků a funkcí, které zvyšují její bezpečnost a bezpečnost cestujících.
Technické parametry tramvaje ŠKODA ForCity (15T)
o jednosměrné vozidlo
o délka vozidla je 31,4 m, šířka 2,46 m a výška vozidla přes sběrač 3,6 m
o podíl nízké podlahy je 100 %, což umožní snadný nástup a výstup pro všechny cestující i snadný pohyb cestujících v interiéru vozidla
o kapacita vozu je 61 sedících a až 239 stojících osob
o maximální rychlost je řídicím systémem elektronicky omezena na 60 km/h
o T15 je vybavena šesti dvoukřídlými dveřmi pro cestující; první dveře jsou určeny jen pro řidiče a jsou graficky i polohou zřetelně odlišeny od dveří cestujících
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Škoda 15T ForCity
Hlavně, aby to byl debut v dobrým slova smyslu.Vojta Tramvaj píše:Brejšín psal : V Sobotu 5.2. bude mít debut 9203
- Vojta Tramvaj
- Uživatel
- Příspěvky: 468
- Registrován: 25.8.2010 15:16
- Bydliště: Bohužel u "255002"
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Brejšín psal : V Sobotu 5.2. bude mít debut 9203TramM píše:Pokud se podíváte níže píši,že na linkách budou k vidění 9203 a 9212 !Absolut píše:Pokud vím, tak spíš než 9209 by se mohly objevit 9203 a 9212.
A panu OMH jsem psal,že se tu sice datum psalo,ale které vozy budou nasazeny se nevědělo.
Někdo by jsi myslel že budou právě 01 nebo 09 ale budou 03 a 12
Doufám,že všichni přítomní chápou
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Škoda 15T ForCity
No právě že ty dva Tvoje příspěvky vypadaly jako že si svojí původní informací o 9203 a 9212 nejseš jistej, když do toho mícháš 9201 a 9209
Re: Škoda 15T ForCity
Pokud se podíváte níže píši,že na linkách budou k vidění 9203 a 9212 !Absolut píše:Pokud vím, tak spíš než 9209 by se mohly objevit 9203 a 9212.
A panu OMH jsem psal,že se tu sice datum psalo,ale které vozy budou nasazeny se nevědělo.
Někdo by jsi myslel že budou právě 01 nebo 09 ale budou 03 a 12
Doufám,že všichni přítomní chápou
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Škoda 15T ForCity
Pokud vím, tak spíš než 9209 by se mohly objevit 9203 a 9212.
Re: Škoda 15T ForCity
Jo to vím,ale píši jen i jaké vozy budou nasazeny...mohl být 9201 či snad 9209OMH píše:a nemá být v sobotu 5.2.? Tedy datum, o kterém se tu nedávno psalo