TT Palackého náměstí - Sídliště Modřany

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6022
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Palackého náměstí - Sídliště Modřany

Příspěvek od demon » 11.2.2011 22:36

chemik píše:Nemyslim si, neni to náhodou, teď nevim jak se tomu přesně řiká, ale chráněná krajina, či přírodní památka?
Tam by stavbu asi nikdo moc neposvětil ;)
Ale posvětil. Přestože je tam chráněné pásmo vodního zdroje i zvláště chráněné území, zvesela se tam postavil už druhý bytový dům a řekl bych, že ani další na sebe nenechají dlouho čekat.

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 131
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: TT Palackého náměstí - Sídliště Modřany

Příspěvek od vs-metrak » 11.2.2011 22:11

chemik píše:...Tam by stavbu asi nikdo moc neposvětil ;)
Myslíš ani za dob minulých ?

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: TT Palackého náměstí - Sídliště Modřany

Příspěvek od chemik » 11.2.2011 22:05

vs-metrak píše:Pravděpodobně ne nadarmo jde současná trať krajem sídliště. Nepočítali náhodou tehdejší urbanisté s výstavbou sídliště i na druhou stranu směrem od trati, čímž by trať najednou vedla středem ?
Nemyslim si, neni to náhodou, teď nevim jak se tomu přesně řiká, ale chráněná krajina, či přírodní památka?
http://www.stezky.info/naucnestezky/ns- ... -rokle.htm

Tam by stavbu asi nikdo moc neposvětil ;)

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 131
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: TT Palackého náměstí - Sídliště Modřany

Příspěvek od vs-metrak » 11.2.2011 21:51

Mně se taky větev D do Modřan líbí, ale jak už zaznělo, v současnosti je to fikce.
Jak říká demon, je to trať rychlodrážního charakteru a většině lidí by spíš takovýto "odklon" uškodil. Lidí přestupující u polikliniky z TRAM na BUS je minimum oproti těm, kteří pokračují dál a cesta by se jim tak prodloužila a určitě o víc než o minutu. Nehledně na to, že by se zhoršilo životní prostředí obyvatelům domů v těsné blízkosti navrhované tratě.
Pravděpodobně ne nadarmo jde současná trať krajem sídliště. Nepočítali náhodou tehdejší urbanisté s výstavbou sídliště i na druhou stranu směrem od trati, čímž by trať najednou vedla středem ?

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: TT Palackého náměstí - Sídliště Modřany

Příspěvek od chemik » 11.2.2011 21:26

Problém modřanské dráhy je podle mě ten, že vede okrajem sídliště. On to vlastně ani neni okraj, jako okraj. Ten okraj, kudy trať vede je na hony vzdálen zástavbě. Kdyby vedla trať jinudy, kdyby třeba byla uskutečněna výstavba Hodkovičského depa a trať vedla od Modřanské ulicí Čsl. exilu a pak někudy středem sídliště, jistě by si našla víc userů a ulevilo by se autobusům...
Ale na to měl pamatovat režim minulý, který projektoval sídliště a TT...

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: TT Palackého náměstí - Sídliště Modřany

Příspěvek od gabuliatko » 11.2.2011 21:19

Marek B. píše:Mimochodem Modřanská větev metra D se mi začíná líbit pořád víc a víc.
což je bohužel (spolu s prodloužením trmavaje kamkoli dál) čistá utopie, tedy pardon plán 2025+

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: TT Palackého náměstí - Sídliště Modřany

Příspěvek od Marek B. » 11.2.2011 20:48

Mě se tedy nezdá, že by bylo té sídlištní zástavby v tomto úseku málo, v tom zcela nesouhlasím. Jinak právě ten rychlodrážní charakter bych z té TT chtěl odstranit. Bude totiž z obou stran napojena na metro D (Libuš, Poliklinika Modřany), takže to, jestli dojede o minutu dříve či později na Palačák bude vedlejší.. Myslím, že obyvatelům okolí Levského minutové prosloužení JD vadit nebude (nevadilo by, kdyby se to realizovalo) a právě na to metro by to měli blíž, včetně obchodní vybavenosti v jeho okolí, která je značná.

Přiblížením zastávek busů a tram je dále oddálím od zástavby. To je právě problém.
Každopádně uznávám, že takováto věc by asi šla zrealizovat pouze za osvíceného vedení města i jeho obyvatel anebo pokud bychom přejali Francouzské normy výstavby TT a jejich způsob uvažování.

Mimochodem Modřanská větev metra D se mi začíná líbit pořád víc a víc.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6022
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Palackého náměstí - Sídliště Modřany

Příspěvek od demon » 11.2.2011 17:02

Nejsem si úplně jistej, jestli je dobrej nápad závlek tramvaje rychlodrážního charakteru do sídliště, notabene zrovna v místech, kde je naprostý minimum bytový zástavby, takže to nikomu cestu na tramvaj nezkrátí a naopak to drtivý většině prodlouží dojezd na metro.
Pro mě tenhle přestup žádnej problém nepředstavuje, ale pokud už je potřeba něco měnit, šel bych spíš cestou přiblížení stávajících zastávek blíž k sobě. Prostor tam na to je...

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Palackého náměstí - Sídliště Modřany

Příspěvek od OMH » 11.2.2011 4:15

Jo, "papír" nesnese všechno :lol:

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

TT Palackého náměstí - Sídliště Modřany

Příspěvek od Marek B. » 11.2.2011 1:51

Slavnostně zakládám toto vlákno s tím, že si myslím, že se letos určitě využije.

Pořád nejsem spokojen se zoufalým přestupem na Poliklinice Modřany mezi tramvají a Busem. Tak jsem na papír hodil pár variant, jak by se ten problém dal řešit a to i ve vztahu k budoucí stanici metra(značena modrým obdélníkem - uvažovaná délka nástupišť 100m.) Vyšly mi 4 varianty, z nichž 2 řeší i nevyhovující vzdálenost na tramvaj z části sídliště. Zastávky značeny puntíky v místech zastávkových sloupků.

Varianta černá, takzvaná nulová - stávající stav. Špatný přestup Tram - Bus zachován, Tram - Metro cca 130m

Varianta zelená - snaha dostat tram i busy do jedné společné zastávky pomocí rozložení stávající průsečné křižovatky na 2 s polohou zastávky mezi nimi. Zlepšen je především přestup mezi dnešními linkani od Beránku a Tram. část přeložené komunikace zasahuje do plochy v ÚP perspektivně k zastavění, bylo by třeba buď posunout stavební čáru, nebo dopravní řešení stísnit na prostor stávajícího parku - dá li se to tak nazvat. To by samozřejmě znamenalo menší poloměry oblouků atd. Od zastávky to k metru zůstavá relativně daleko, toto řešení je na metru ale nezávislé, spíše se uplatní bez něj. Komunikace naznačeny tenkou zelenou čarou.

Varianta červená - pokouší se zcela nově řešit celkovou dopravní obslužnost sídliště Modřany, kdy stávající tram trať vede po okraji zástavby a velká část sídliště to na ní má daleko. Tato skutečnost se ještě výrazněji projeví po dokončení metra D, kdy atraktivita stanice stáhne z tram velkou část lidí z centrání části síliště. Proto by byla tramvaj mezi Poliklinikou Modřany a Modřanskou roklí přeložena do středu sídliště. Velké části lidí se tím výrazně zkrátí cesta na zastávky, budou mít pohodlnější návoz na metro a centrum sídliště ožije nějakou aktivitou. Tramvaj tak zůstane atraktivním dopravním prostředkem a ne zbytečnou dopravou vedoucí kdesi v polích(rokli) za sídlištěm. Oproti stávajícímu stavu přibude v sídlišti jedna zastávka a trať bude oproti dnešnímu stavu delší, protože již nebude díky existenci metra třeba dosahovat krátkých dojezdových dob do centra a tramvaje se tak budou moci v tomto úseku více soustředit na plošnou obsluhu území pro návoz na metro. Zajímavostí je návrh přestupu tram - Metro, kdy ze zastávky tram by vedly eskalátory přímo na nástupiště metra. Zastávka tramvaje bude totiž doslova nad nástupištěm metra. Předpokládá se vybudování malého busového terminálu těsně u jižního výlezu z metra přestup Tram/metro - Bus cca do 5Om. Je naznačen tenkou červenou barvou i se zast.

Varianta žlutá - stejná jako červená, ale odchylující se vedením tramvaje místo nad stanicí metra ulicí Československého exilu. Toto řešení by nastalo v případě neprůchodnosti území severně od stanice metra. Její nevýhodou je delší přestup Tram - metro. Teoretickou výhodou je společná zast. s průjezdnými bus linkami, ale ty by asi stejně všechny zajížděly do terminálu, takže tím se to smazává.

Tak asi tak. 8-)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Zamčeno