Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 13.2.2011 23:37

XSC Z:arrow: Takže jestli to chápu správně, je potřeba něčím měnit velikost odporu a to dělá právě SpalovacíMotor. Čili jak nešlape tak to nebrzdí.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Brejšín » 13.2.2011 23:17

u rekuperujících vozů je zdroj pro chlazení vždy dostupný.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Brejšín » 13.2.2011 23:03

jakej staťák, snad SM = Spalovací Motor

jinak jestli to tam bylo uděláno jako třeba tak že pokud odešel staťák a tudíž nebyla chlazena polovodičová výzbroj, systém to vyhodnotil jasko kritickou chybu a odstavil trakční výzbroj ......... :wink:

jo 9219 má problém umožňující jízdu do 10km/h a tak se čeká až opadne provoz .....

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od kruťák » 13.2.2011 23:01

MF píše:9219 a ma na poslednim podvozku volny kolo
A není to na třetím podvozku? :wink:
Já jenom, že se objevily na Citybusu fotky z Barrandova, na kterých má sundaný kryt třetího podvozku.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od XSC » 13.2.2011 23:00

Bobik píše:Počkej, co má staťák společnýho s EDB? Tam přece není potřeba proud nějak měnit, ale pálit v odporech, ne? Nebo je tam nějakej problém s tou střídavostí a tedy EDB funguje jen u stejnosměrných motorů?
Řekl bych, že EDB ti v kombinaci motor+odpory bude fungovat jen u T3. U všech ostatních výzbrojí je místo zrychlovače tyristor/tranzistor a ten potřebuje regulační impulzy z nízkonapěťové části. Takže bez měniče moc nefunguje. A u 15T se synchronními motory to bude ještě složitější, i když na rozdíl od asynchronních motorů se aspoň motor sám dokáže chovat jako generátor.
Naposledy upravil(a) XSC dne 13.2.2011 23:02, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 13.2.2011 22:07

Počkej, co má staťák společnýho s EDB? Tam přece není potřeba proud nějak měnit, ale pálit v odporech, ne? Nebo je tam nějakej problém s tou střídavostí a tedy EDB funguje jen u stejnosměrných motorů?

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od BerryML » 13.2.2011 21:43

Bobik píše:No něco jsem slyšel taky, ovšem čert ví, co konkrétně s tím zkoušeli. A vzhledem k tomu že běžně se brzdí EDB a kotouče jen coby zajisťovačka či při výpadku EDB a nesmí se na to jezdit, tak se obávám že by tam beztak shořely u všech typů (u některých už v půlce kopce).
Konkrétně s tím zkoušeli vyjet nahorů s mrtvou zátěží čítající 22 tun nařezaných kolejnic. Při cestě dolů se prodřel jeden důst důležitý kabel, což system vyhodnotil jako závadu vyžadující odstavení SM, čímž EDB přestala fungovat. Za ní následně zaskočila MB. U 15T účinkuje MB přímo na kolo, takže pokud tímto dojde k tepelnému poškození, či v horším případě zničení skládaného kola, o to větší průser to bude... Bohužel u RT6 bylo vedení kabelů dost blbě řešeno. U 15T bych v tom riziko neviděl, ale závad, co odstaví SM je daleko víc.....

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 13.2.2011 21:33

No něco jsem slyšel taky, ovšem čert ví, co konkrétně s tím zkoušeli. A vzhledem k tomu že běžně se brzdí EDB a kotouče jen coby zajisťovačka či při výpadku EDB a nesmí se na to jezdit, tak se obávám že by tam beztak shořely u všech typů (u některých už v půlce kopce).

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od BerryML » 13.2.2011 21:29

Proxy píše:
MM-Mikulovsky píše:Probůh a vyjela 9207 alespoň jednou na Barrandov a Trojskou?
Vždyť minimálně první uvedený úsek měla snad, právě kvůli chybějící 1/4 motorů, zakázaný! To by byl blbý vtip mít nové, byť klimatizované, TRAM, ale nesmět - respektive ani neumět s nimi projet celou síť TT.
Pokud se nemýlím, tak už tady bylo několikrát řečeno, že Barrandov by vyjela i RT6 bez problémů. Požadavek na 100% adhezi má DPP pro případ výpadku části motorů, aby vždy byl na jednom vlaku nějaký "záložní".
Druhá otázka je, zda ten požadavek na 100% adhezi není jen zástěrka proto, aby byla zvýhodněna Škoda se svými tramvajemi ;-)
Jedna věc je, že vyjela nahoru, druhá, že dolů sice taky, ale za cenu zničení kotoučů. To nenahrává zrovna bezpečnému, respektivě ekonomickému provozu.... :(

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od DavidD » 13.2.2011 17:34

Petr píše:
DavidD píše:A bude bez hnaného celého předního podvozku, nebo jen první a poslední náprava na voze :?:
Já nevím, ale varianta první a poslední náprava = obrovské komplikace. Stejně musíš k podvozku přivést kabeláž, najednou je to obrovský atyp....
Jo, taky si myslím, ale od škodovky jsme slyšel, že těch možností návrhů bylo víc. Zajímalo mě co vyhrálo..

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Petr » 13.2.2011 17:31

DavidD píše:A bude bez hnaného celého předního podvozku, nebo jen první a poslední náprava na voze :?:
Já nevím, ale varianta první a poslední náprava = obrovské komplikace. Stejně musíš k podvozku přivést kabeláž, najednou je to obrovský atyp....

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od DavidD » 13.2.2011 17:04

A bude bez hnaného celého předního podvozku, nebo jen první a poslední náprava na voze :?:

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MF » 13.2.2011 16:02

14t na jeden trojskou vyjede. Akorat ta 15t na tri je takova divna. Me to porad klouzalo jak to chtely ubrzdit jen 3 podvozky. Nic moc. Jinak na Bar. Chcipla nejaka 15t.
Edit je to 9219 a ma na poslednim podvozku volny kolo. Chteli ji tam nalozit na valnik ale neni jak by tam prijel. Preprava v noci do Hlubocep a tam asi pak na valnik

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 13.2.2011 15:32

Ta tramvaj je předimenzovaná motorově. Když Barrandov vyjede T3 s 320 kW, tak proč by nevyjela 15T s 550 kW když už počítám to ubrání motorů.

A náhodou nevyjela i 14T Trojskou na jeden podvozek?

Uživatelský avatar
Vojta Tramvaj
Uživatel
Příspěvky: 468
Registrován: 25.8.2010 15:16
Bydliště: Bohužel u "255002"
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Vojta Tramvaj » 13.2.2011 14:56

Pánové, Ptám se, bylo dnes mi umožněno spatři trailer (z jížní spojky) v ÚDDP s čímsi typu 15T ev. č 921x. Je to otázka hlavně pro Demona a lidi z dílen, jestli jsem neměl halušky.
Předem dík za odpověď

Odpovědět