Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 3557
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od P_V » 14.2.2011 12:10

MF píše:Možná kdyby mu někdo "chytrý" řekl, že by ta 15T jela jen se dvěmi podvozky, tak nebude mít trakční ani ten zadní a ušetří se.
Voly zapřáhnout by nechtěl? #-o :)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MF » 14.2.2011 11:49

Oskar: Kondenzátory pro elektrickou brzdu mají všechny tyristorky. Na KT a T6 je tam kontrolka, která upozorňuje na tuto poruchu. To však neznamená, že vůz nemůže být ponechán v provozu. Co já pamatuji, tak s takovouto závadou jsem se za dobu mého pětiletého služení na "žlutém tlačítku" nesetkal.
Při této poruše a případném výpadku 600V pokud už nebudu brzdit, ale chtěl bych, tak není zaručeno vybuzení EDB.

Ještě k "samouživení" RP výzbroje při rekuperaci - kolikrát jsem sjížděl Barrandov v KTN bez pantografu a pokud byla zadaná brzda, tak se vůz uživil a to i přesto, že byla třeba brzda vypnuta a pak zase zapnuta. Nepříliš to fungovalo pokud bylo zapnuto topení do salonu. To už pak nezbývala energie pro ostatní spotřebiče, topení "schramstlo" všechno :)

14T to umí obdobně, ale už si přesně nevybavuji jak se chová, ale určitě podobně.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Oskar » 14.2.2011 11:19

Bobik píše:XSC Z:arrow: Takže jestli to chápu správně, je potřeba něčím měnit velikost odporu a to dělá právě SpalovacíMotor. Čili jak nešlape tak to nebrzdí.
Kdepak, tramvaje s pulzním měničem mají konstantní velikost brzdného odporu a velikost proudu brzdy se určuje pulzním spínáním tyristoru/tranzistoru.

EDB obecně může být závislá, nebo nezávislá na napájecím napětí. Nezávislá je např. na T3, pomineme-li chlazení. Nezávislost brzdy u pulzních výzbrojí je obvykle součástí zadání, a většinou se řeší nějakým kondenzátorem, který v sobě schovává energii nutnou pro nabuzení motorů. Taky KT8D5 má někde kontrolku „Nabíjení kondenzátoru“, která svým svitem upozorňuje, že kondenzátor se nenabíjí a EDB tedy bude závislá na napájecím napětí.
Brejšín píše:u rekuperujících vozů je zdroj pro chlazení vždy dostupný.
Tohle není úplně pravda. Třeba takové T3R.P se v klidu samo uživí, pokud během brzdění vjede do nenapájeného, ale zároveň nezkratovaného úseku. Pokud však do takového úseku vjede výběhem, během několika sekund odpadne linkový stykač a tím i možnost napájet SM rekuperovanou energií. EDB pak funguje pouze do překročení teploty záskokového odporu v kontejneru Progress.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MF » 14.2.2011 11:05

m@rtin píše:Může tu někdo, prosím, potvrdit/vyvrátit tu klimatizaci pro cestující? Od jakého čísla by tato úprava měla proběhnout? Dá se předpokládáat, že se klimatizace domontuje i na již vyrobených ?25? tramvají, které jsou v Praze a ve Škodovce a budou dodány v blízké době? Pokud touto změnou projdou již vyrobené kusy, demontují se jim i motory na předním podvozku, abychom tu neměli pár atypických vozů?

Díky
Zatím je to ve stádiu změny objednávky, počítám, že již vyrobené vozy budou doplněny a odlehčeny až při nějakém stupni prohlídky (jestli vůbec). Bůhví ale jak to bude. Takhle to vypadá, když si takovýto z leknutí manažer, který pořádně ničemu nerozumí něco usmyslí.

Možná kdyby mu někdo "chytrý" řekl, že by ta 15T jela jen se dvěmi podvozky, tak nebude mít trakční ani ten zadní a ušetří se.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od m@rtin » 14.2.2011 10:13

Může tu někdo, prosím, potvrdit/vyvrátit tu klimatizaci pro cestující? Od jakého čísla by tato úprava měla proběhnout? Dá se předpokládáat, že se klimatizace domontuje i na již vyrobených ?25? tramvají, které jsou v Praze a ve Škodovce a budou dodány v blízké době? Pokud touto změnou projdou již vyrobené kusy, demontují se jim i motory na předním podvozku, abychom tu neměli pár atypických vozů?

Díky

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1611
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od DavidD » 14.2.2011 7:29

dnes na 18 9202.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4256
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 13.2.2011 23:37

XSC Z:arrow: Takže jestli to chápu správně, je potřeba něčím měnit velikost odporu a to dělá právě SpalovacíMotor. Čili jak nešlape tak to nebrzdí.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Brejšín » 13.2.2011 23:17

u rekuperujících vozů je zdroj pro chlazení vždy dostupný.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Brejšín » 13.2.2011 23:03

jakej staťák, snad SM = Spalovací Motor

jinak jestli to tam bylo uděláno jako třeba tak že pokud odešel staťák a tudíž nebyla chlazena polovodičová výzbroj, systém to vyhodnotil jasko kritickou chybu a odstavil trakční výzbroj ......... :wink:

jo 9219 má problém umožňující jízdu do 10km/h a tak se čeká až opadne provoz .....

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3006
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od kruťák » 13.2.2011 23:01

MF píše:9219 a ma na poslednim podvozku volny kolo
A není to na třetím podvozku? :wink:
Já jenom, že se objevily na Citybusu fotky z Barrandova, na kterých má sundaný kryt třetího podvozku.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1522
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od XSC » 13.2.2011 23:00

Bobik píše:Počkej, co má staťák společnýho s EDB? Tam přece není potřeba proud nějak měnit, ale pálit v odporech, ne? Nebo je tam nějakej problém s tou střídavostí a tedy EDB funguje jen u stejnosměrných motorů?
Řekl bych, že EDB ti v kombinaci motor+odpory bude fungovat jen u T3. U všech ostatních výzbrojí je místo zrychlovače tyristor/tranzistor a ten potřebuje regulační impulzy z nízkonapěťové části. Takže bez měniče moc nefunguje. A u 15T se synchronními motory to bude ještě složitější, i když na rozdíl od asynchronních motorů se aspoň motor sám dokáže chovat jako generátor.
Naposledy upravil(a) XSC dne 13.2.2011 23:02, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4256
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 13.2.2011 22:07

Počkej, co má staťák společnýho s EDB? Tam přece není potřeba proud nějak měnit, ale pálit v odporech, ne? Nebo je tam nějakej problém s tou střídavostí a tedy EDB funguje jen u stejnosměrných motorů?

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od BerryML » 13.2.2011 21:43

Bobik píše:No něco jsem slyšel taky, ovšem čert ví, co konkrétně s tím zkoušeli. A vzhledem k tomu že běžně se brzdí EDB a kotouče jen coby zajisťovačka či při výpadku EDB a nesmí se na to jezdit, tak se obávám že by tam beztak shořely u všech typů (u některých už v půlce kopce).
Konkrétně s tím zkoušeli vyjet nahorů s mrtvou zátěží čítající 22 tun nařezaných kolejnic. Při cestě dolů se prodřel jeden důst důležitý kabel, což system vyhodnotil jako závadu vyžadující odstavení SM, čímž EDB přestala fungovat. Za ní následně zaskočila MB. U 15T účinkuje MB přímo na kolo, takže pokud tímto dojde k tepelnému poškození, či v horším případě zničení skládaného kola, o to větší průser to bude... Bohužel u RT6 bylo vedení kabelů dost blbě řešeno. U 15T bych v tom riziko neviděl, ale závad, co odstaví SM je daleko víc.....

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4256
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 13.2.2011 21:33

No něco jsem slyšel taky, ovšem čert ví, co konkrétně s tím zkoušeli. A vzhledem k tomu že běžně se brzdí EDB a kotouče jen coby zajisťovačka či při výpadku EDB a nesmí se na to jezdit, tak se obávám že by tam beztak shořely u všech typů (u některých už v půlce kopce).

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od BerryML » 13.2.2011 21:29

Proxy píše:
MM-Mikulovsky píše:Probůh a vyjela 9207 alespoň jednou na Barrandov a Trojskou?
Vždyť minimálně první uvedený úsek měla snad, právě kvůli chybějící 1/4 motorů, zakázaný! To by byl blbý vtip mít nové, byť klimatizované, TRAM, ale nesmět - respektive ani neumět s nimi projet celou síť TT.
Pokud se nemýlím, tak už tady bylo několikrát řečeno, že Barrandov by vyjela i RT6 bez problémů. Požadavek na 100% adhezi má DPP pro případ výpadku části motorů, aby vždy byl na jednom vlaku nějaký "záložní".
Druhá otázka je, zda ten požadavek na 100% adhezi není jen zástěrka proto, aby byla zvýhodněna Škoda se svými tramvajemi ;-)
Jedna věc je, že vyjela nahoru, druhá, že dolů sice taky, ale za cenu zničení kotoučů. To nenahrává zrovna bezpečnému, respektivě ekonomickému provozu.... :(

Odpovědět