Metro D
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Metro D
Pokud na metru D budou jezdit úplně nové typy vagonů,musí jezdit rovnou do depa.
Jinak,tak mě tak napadá,nešlo by udělat pro C a D na Pankráci jedno nástupiště?
Jinak,tak mě tak napadá,nešlo by udělat pro C a D na Pankráci jedno nástupiště?
Re: Metro D
Ano uvažuje. Využilo by se však pouze větvení v 1. koleji, odkud by vedla jednokolejná C - D spojka směrem ke stanici Olbrachtova. Však vzhledem k tomu, že se velice vážně uvažuje o spojení stavebních úseků I.D1 Pankrác - Nové Dvory a I.D2 Nové Dvory - Depo Písnice dohromady. Tato spojka by byla vypuštěna, neboť by se tím ušetřila velká spousta nákladů.MM-Mikulovsky píše:Je to tak ta příprava na Pankráci je z nástupiště ZC hned za stanicí vidět.
Napadá mne, dají se použít (přímo se počítá s nimi), v případě stavění D na principu stejného kolejového svršku, k vytvoření manipulační spojky C - D?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
Je to tak ta příprava na Pankráci je z nástupiště ZC hned za stanicí vidět.vs-metrak píše:Tato větev původně měla být ze stanice Pankrác, kde je dodnes příprava tunelů na větvení a pokračovat směr Lhotka - Libuš. Ovšem už velice záhy se zjistilo, že kapacita C by další větev nezvládala, tak se rozhodlo o přetrasování linky D v podstatě do dnešní podoby a původní trasa D se nahradila RTT Modřany.uzivatel33 píše:V roce 1974 byl návrh,který počítal s větve metra C do Písnice,myslím,že z Kačerova. Tak mě napadá,že by se tím vyřešilo i metro D a levně.
Napadá mne, dají se použít (přímo se počítá s nimi), v případě stavění D na principu stejného kolejového svršku, k vytvoření manipulační spojky C - D?
Re: Metro D
Na druhé straně by se dalo nahradit trasou B s Vysočanské větev na Prosek a dál tunelem C dejme tomu do Čakovic.
Náhradou Žižkova by byla TT přes Bulhar a samozřejme TT Václavák
Jezdila by linka 21 v trase Nové Dvory-Braník-Palackého nám.-Jiráskovo Nám. Myslíkova-Lazarská-VN-Hlavní nádraží-Ohrada-Spojovací.
Náhradou Žižkova by byla TT přes Bulhar a samozřejme TT Václavák
Jezdila by linka 21 v trase Nové Dvory-Braník-Palackého nám.-Jiráskovo Nám. Myslíkova-Lazarská-VN-Hlavní nádraží-Ohrada-Spojovací.
Re: Metro D
Tato větev původně měla být ze stanice Pankrác, kde je dodnes příprava tunelů na větvení a pokračovat směr Lhotka - Libuš. Ovšem už velice záhy se zjistilo, že kapacita C by další větev nezvládala, tak se rozhodlo o přetrasování linky D v podstatě do dnešní podoby a původní trasa D se nahradila RTT Modřany.uzivatel33 píše:V roce 1974 byl návrh,který počítal s větve metra C do Písnice,myslím,že z Kačerova. Tak mě napadá,že by se tím vyřešilo i metro D a levně.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Metro D
Tak to bylo zcela původně plánováno, rozvětvení mělo být na Pankráci. V 80. letech s dostavbou Jižáku se už ale ukázalo, že C je příliš vytížené na to, aby ho bylo možné větvit. Mapa je na metrowebu: http://metroweb.cz/metro/historie/mapy/ ... pizace.jpgMF píše:Navic ja o takovem navrhu nikdy neslysel. Mozna zdejsi specialiste na metrn to potvrdi/vyvrati.
Re: Metro D
metro D ma hlavne vest do centra tak, aby bylo mozne opustit docasne nuselak a rekonstruovat ho. Tedy ne, ze by vlaky C jely po D odklonem, ale D by C z casti nahradilo. Tedy rozvidleni C nekde na Kacerove nepomuze, navic by pak jel na Haje kazdy druhy vlak coz neni mozne. Navic D musi zajizdet i na svou druhou stranu ne jen do Pisnice. Navic ja o takovem navrhu nikdy neslysel. Mozna zdejsi specialiste na metrn to potvrdi/vyvrati.
- Jakub
- Uživatel
- Příspěvky: 480
- Registrován: 22.12.2007 23:43
- Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.
Re: Metro D
Já se jen obávám, že by to dnešní C kapacitně nepobralo. A to hlavně traťovou kapacitou, už dnes se tam jezdí skoro na minimální interval.
Re: Metro D
V roce 1974 byl návrh,který počítal s větve metra C do Písnice,myslím,že z Kačerova. Tak mě napadá,že by se tím vyřešilo i metro D a levně.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
"Co jsem slyšel..." Díky, to mi stačí.
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že velmi ostré jsou i zdravotní testy budoucích ŘT.
Toť z mé strany vše, ať tu nezasí*áme téma...
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že velmi ostré jsou i zdravotní testy budoucích ŘT.
Toť z mé strany vše, ať tu nezasí*áme téma...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
Jde mi spíš o zdravotní testy, které jsou na dráze co jsem slyšel o něco ostřejší.demon píše:V tomhle bych problém neviděl, tramvaje se stejně jako vlaky posuzují dle drážního zákona, takže podmínky jsou +- totožný.9001 píše:MMM - A našel sis někde podmínky na přijetí strojvedoucího metra a řidiče tramvaje? Pokud by si jezdil 80 km/h muselo by se už přihlížet na tyto vyšší podmínky a nepřepokládám, že by jimi všichni dnešní řidiči prošli.
Já třeba zrovna jako ty nepředpokládam, že by všichni fírové prošli podmínkama pro ŘT....
+ sice drážní zákon, ale jak psal MF schvalujeme dráhu tramvajovou a vlakovou. Takže rozdíl tam počítám bude.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
V tomhle bych problém neviděl, tramvaje se stejně jako vlaky posuzují dle drážního zákona, takže podmínky jsou +- totožný.9001 píše:MMM - A našel sis někde podmínky na přijetí strojvedoucího metra a řidiče tramvaje? Pokud by si jezdil 80 km/h muselo by se už přihlížet na tyto vyšší podmínky a nepřepokládám, že by jimi všichni dnešní řidiči prošli.
Já třeba zrovna jako ty nepředpokládam, že by všichni fírové prošli podmínkama pro ŘT....
Re: Metro D
rychlost do UZAMYKATELNÝCH výhybek není Zákonem určena, je pouze v rámci DP sjednocena s rychlostmi danými Zákonem pro neuzamykatelné výhybky. Ovšem rychlost přes křížení je stejná - 15km i kdyby křížení bylo z S49. Furt to bude zkolaudováno jako dráha tramvajová...kdyby jinak, bylo by to něco jiného. Takže teoreticky by to šlo, ale nevím co na to naše výhybky. Tak možná 30 na přímý směr by to sneslo, ale víc ne a do odbočky tak max 20 km...MM-Mikulovsky píše: TRAMvaje jejich přepravní rychlostí přiblížit k METRU, které oné rychlosti běžně dosahuje (ale TRAM rozhodně nikdy nebudou) i na výhybkách![/b]
- Jakub
- Uživatel
- Příspěvky: 480
- Registrován: 22.12.2007 23:43
- Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.
Re: Metro D
Ono by to určitě šlo. Ale je otázka, jestli se vyplatí ty poměrně vysoké náklady na vývoj nového vozidla a nějaké optimalizace, aby to vozidlo bylo použitelné jak u tramvají, tak u vlaků. Stávající systém navíc vcelku funguje. Další věc je, že v Praze je ta železnice poměrně využívaná, tudíž by tam tramvaj kapacitně nestačila. Sám nevím, kde všude mají tuhle vlakotramvaj, osobně jsem viděl pouze malou ukázku ve Zwickau, kde šlo ale spíš o provinční železniční linku tak na úrovni pražské S6, kde by ta tramvaj kapacitou stačila.