Metro D

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 133
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Metro D

Příspěvek od vs-metrak » 24.2.2011 19:30

uzivatel33 píše:V roce 1974 byl návrh,který počítal s větve metra C do Písnice,myslím,že z Kačerova. Tak mě napadá,že by se tím vyřešilo i metro D a levně.
Tato větev původně měla být ze stanice Pankrác, kde je dodnes příprava tunelů na větvení a pokračovat směr Lhotka - Libuš. Ovšem už velice záhy se zjistilo, že kapacita C by další větev nezvládala, tak se rozhodlo o přetrasování linky D v podstatě do dnešní podoby a původní trasa D se nahradila RTT Modřany.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1530
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Metro D

Příspěvek od XSC » 24.2.2011 19:21

MF píše:Navic ja o takovem navrhu nikdy neslysel. Mozna zdejsi specialiste na metrn to potvrdi/vyvrati.
Tak to bylo zcela původně plánováno, rozvětvení mělo být na Pankráci. V 80. letech s dostavbou Jižáku se už ale ukázalo, že C je příliš vytížené na to, aby ho bylo možné větvit. Mapa je na metrowebu: http://metroweb.cz/metro/historie/mapy/ ... pizace.jpg

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Metro D

Příspěvek od MF » 24.2.2011 19:16

metro D ma hlavne vest do centra tak, aby bylo mozne opustit docasne nuselak a rekonstruovat ho. Tedy ne, ze by vlaky C jely po D odklonem, ale D by C z casti nahradilo. Tedy rozvidleni C nekde na Kacerove nepomuze, navic by pak jel na Haje kazdy druhy vlak coz neni mozne. Navic D musi zajizdet i na svou druhou stranu ne jen do Pisnice. Navic ja o takovem navrhu nikdy neslysel. Mozna zdejsi specialiste na metrn to potvrdi/vyvrati.

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 468
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Zastávka na znamení 142.

Re: Metro D

Příspěvek od Jakub » 24.2.2011 19:10

Já se jen obávám, že by to dnešní C kapacitně nepobralo. A to hlavně traťovou kapacitou, už dnes se tam jezdí skoro na minimální interval.

uzivatel33

Re: Metro D

Příspěvek od uzivatel33 » 24.2.2011 19:03

V roce 1974 byl návrh,který počítal s větve metra C do Písnice,myslím,že z Kačerova. Tak mě napadá,že by se tím vyřešilo i metro D a levně.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6044
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od demon » 20.2.2011 20:34

"Co jsem slyšel..." Díky, to mi stačí.
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že velmi ostré jsou i zdravotní testy budoucích ŘT.
Toť z mé strany vše, ať tu nezasí*áme téma...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9662
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od 9001 » 20.2.2011 17:47

demon píše:
9001 píše:MMM - A našel sis někde podmínky na přijetí strojvedoucího metra a řidiče tramvaje? Pokud by si jezdil 80 km/h muselo by se už přihlížet na tyto vyšší podmínky a nepřepokládám, že by jimi všichni dnešní řidiči prošli.
V tomhle bych problém neviděl, tramvaje se stejně jako vlaky posuzují dle drážního zákona, takže podmínky jsou +- totožný.
Já třeba zrovna jako ty nepředpokládam, že by všichni fírové prošli podmínkama pro ŘT.... :wink:
Jde mi spíš o zdravotní testy, které jsou na dráze co jsem slyšel o něco ostřejší.

+ sice drážní zákon, ale jak psal MF schvalujeme dráhu tramvajovou a vlakovou. Takže rozdíl tam počítám bude.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6044
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od demon » 20.2.2011 16:46

9001 píše:MMM - A našel sis někde podmínky na přijetí strojvedoucího metra a řidiče tramvaje? Pokud by si jezdil 80 km/h muselo by se už přihlížet na tyto vyšší podmínky a nepřepokládám, že by jimi všichni dnešní řidiči prošli.
V tomhle bych problém neviděl, tramvaje se stejně jako vlaky posuzují dle drážního zákona, takže podmínky jsou +- totožný.
Já třeba zrovna jako ty nepředpokládam, že by všichni fírové prošli podmínkama pro ŘT.... :wink:

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Metro D

Příspěvek od MF » 20.2.2011 16:07

MM-Mikulovsky píše: TRAMvaje jejich přepravní rychlostí přiblížit k METRU, které oné rychlosti běžně dosahuje (ale TRAM rozhodně nikdy nebudou) i na výhybkách![/b]
rychlost do UZAMYKATELNÝCH výhybek není Zákonem určena, je pouze v rámci DP sjednocena s rychlostmi danými Zákonem pro neuzamykatelné výhybky. Ovšem rychlost přes křížení je stejná - 15km i kdyby křížení bylo z S49. Furt to bude zkolaudováno jako dráha tramvajová...kdyby jinak, bylo by to něco jiného. Takže teoreticky by to šlo, ale nevím co na to naše výhybky. Tak možná 30 na přímý směr by to sneslo, ale víc ne a do odbočky tak max 20 km...

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 468
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Zastávka na znamení 142.

Re: Metro D

Příspěvek od Jakub » 20.2.2011 12:38

Ono by to určitě šlo. Ale je otázka, jestli se vyplatí ty poměrně vysoké náklady na vývoj nového vozidla a nějaké optimalizace, aby to vozidlo bylo použitelné jak u tramvají, tak u vlaků. Stávající systém navíc vcelku funguje. Další věc je, že v Praze je ta železnice poměrně využívaná, tudíž by tam tramvaj kapacitně nestačila. Sám nevím, kde všude mají tuhle vlakotramvaj, osobně jsem viděl pouze malou ukázku ve Zwickau, kde šlo ale spíš o provinční železniční linku tak na úrovni pražské S6, kde by ta tramvaj kapacitou stačila.

uzivatel33

Re: Metro D

Příspěvek od uzivatel33 » 20.2.2011 12:23

Já jsem v nějakém DP Kontaktu už několik let starého o možnosti provozu vlakotramvají četl.Uvažovali tam o napojení v zastávkách Hradčanská,Nádraží Modřany a někde v centru,myslím že ve Vršovicích.Nevím toho moc o technické proveditelnosti,ale osobně si myslím,že by to šlo,když to mají v cizině.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9662
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od 9001 » 20.2.2011 12:01

MMM - A našel sis někde podmínky na přijetí strojvedoucího metra a řidiče tramvaje? Pokud by si jezdil 80 km/h muselo by se už přihlížet na tyto vyšší podmínky a nepřepokládám, že by jimi všichni dnešní řidiči prošli.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.2.2011 11:55

Řeším svůj sen (přání), že jednou ještě za mého života (za 20 let? = v mých 50-ti) budou mít TRAM v ČR na samostatných těles TT povoleno jet (a na přiměřeně dlouhých mezi zastávkových úsecích s kvalitním svršek skutečně dosahovat) až 80 km/h, ale softwarovým nastavením (vypracováním digitální podoby sítě...) bude zamezeno té rychlosti dosáhnout jinde! Celé by to mělo v příslušných úsecích TT (např. i "mezi městských") TRAMvaje jejich přepravní rychlostí přiblížit k METRU, které oné rychlosti běžně dosahuje (ale TRAM rozhodně nikdy nebudou) i na výhybkách!

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4648
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MOp » 20.2.2011 9:59

Když já prostě MMM nechapu, co furt resis a do ted jsem to nepochopil..

Maximalni rychlost ti urcuje navrhova rychlost trati a jeji fyzicky stav, max. rychlost vozidel a legislativa. KOMOKO si myslim, ze by na 80 mohlo byt v nekolika usecich postaveno, ale samozrejme si tim nejsem jist, jelikoz jsem plany nevidel. Max rychlost T3 je 65 km/h, ale HLAVNE D1/2 ti v části V par. 31 odst. 2 říka: "Není-li tramvajová trať součástí pozemní komunikace, je nejvyšší dovolená provozní rychlost do 60 km h-1".

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.2.2011 2:55

MOp píše:
MM-Mikulovsky píše:A řekni mi jaký je již dnes rozdíl v TT např. mezi Belárií a Černým koněm či Hlubočepy a Geologickou ...
Chybí zabzař, rozdílné poloměry směrových a výškových oblouků, sklon, ...
Něco od Absoluta o rychlostech na "lochnesce" a návazných úsecích TT je z loňska ve vlákně "TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)"tady "Také si myslím, že Modřanská trať není beznadějná, ani bych neredukoval stanice, jen by to chtělo odstranit omezení rychlosti a docílit toho, aby se jezdilo třeba od Modřan po Nádraží Braník 70, pak až na Podolskou Vodárnu 60 a na Výtoň aspoň 40 bez zastavení, smozřejmě se zpomalením na 30 v tunelu bo tam jsou malé poloměry a inflex..." a tady "...K Modřanské trati: Ano, byla projektována původně směrovým vedením na 80 km/h. ..."

Odpovědět