Ale čte (občas ), jen jsem nějak nepovažoval za podstatné vymýšlet přesný časový údaj. Zvlášť když si ho přesně nepamatuju. Ostatně cca týden je něco mezi 1-14 dny, ne?chemik píše:Pan Bobik nečte oběžníky GéŘet? U nás visí na nástěnce na chodbě už asi 14 dní, že bude uvedeno do provozu staré P-návěstidlo u Interšpáru
Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: křižovatky s antipreferencí
Re: křižovatky s antipreferencí
Pan Bobik nečte oběžníky GéŘet? U nás visí na nástěnce na chodbě už asi 14 dní, že bude uvedeno do provozu staré P-návěstidlo u Interšpáru
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: křižovatky s antipreferencí
ZATÍM (jsem po zkušenostech skeptik) to tam funguje jak má od té doby co to cca před týdnem spravili.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatky s antipreferencí
Jinak jestli se to tu ještě nepsalo, fungují opět předvěsti SSZ Švehlova x Práčská. Včera to padlo hezky, ale jak moc velká jistota úspěchu to je a jestli se někdo rýpal i v řízení SSZ, musí říct někdo, kdo tam jel vícekrát
Re: křižovatky s antipreferencí
Jako místní chodec (a pouhý cestující) tu Bertramku taky hodnotím kladně. Všímám si, že jsou tímto zřejmě tram "synchronizovány" na vjezdu do oblasti Smíchova, která má SSZ nějak centrálně řízené, takže na dalších křižovatkách už pak nečeká. Kdysi míval ten přechod nepříjemnou vlastnost, že mne jako chodce z druhé strany Plzeňské (ul. Na Čečeličce) pustil k zastávkám těsně po odjezdu zde čekajících tram, a já musel čekat na další (přecházení na červenou zde nehrozí kvůli velkému provozu, a někdy i dohledu Městské policie [blízká základní škola]).
To ale bylo před už vícero lety upraveno, takže nyní nejenže tram místo aby stála někde dál na trase k Andělu, odstojí si totéž ještě v zastávce, ale i SSZ teď opozdilé cestující vpustí přes Plzeňskou do prostoru zastávky v dostatečném předstihu před čočkami na volno, aby mohli být ještě vpuštěni do vozu (což řidiči tram také zhusta dělají - patří jim můj velký dík!) Považuji toto za dobře fungující řešení (když už má Smíchovský uzel z tohoto směru takovou propustnost, jakou má)..
To ale bylo před už vícero lety upraveno, takže nyní nejenže tram místo aby stála někde dál na trase k Andělu, odstojí si totéž ještě v zastávce, ale i SSZ teď opozdilé cestující vpustí přes Plzeňskou do prostoru zastávky v dostatečném předstihu před čočkami na volno, aby mohli být ještě vpuštěni do vozu (což řidiči tram také zhusta dělají - patří jim můj velký dík!) Považuji toto za dobře fungující řešení (když už má Smíchovský uzel z tohoto směru takovou propustnost, jakou má)..
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatky s antipreferencí
Láďa: SSZ na Bertramce DC, dle mých skoro tříletých zkušeností s ní pouští 2 TRAM (ovšem samozřejmně řidič té první se nesmí "flákat" - jet až notnou chvíli po začátku signálu "volno")!
TRAM následně plynule bez zastavení projedou všechna následující SSZ k zastávce Anděl (před níž občas pro její obsazení předchozími vlaky musí ještě zůstat stát).
Ovšem několikrát jako "druhému" mi na té Bertramce padlo "stůj" těsně před nosem a (pro nemožnost bezpečného zastavení) jsem pokračoval dále a to (díky courajícímu se kolegovi předemnou) zdaleka ne maximální rychlostí povolenou pro ten konkrétní úsek a přesto jsem všechna další SSZ "stihl" = začátek volna na SSZ Bertramka DC je správně, ale konec by mohl být určitě alespoň o 20 (né-li 30) sekund později.
TRAM následně plynule bez zastavení projedou všechna následující SSZ k zastávce Anděl (před níž občas pro její obsazení předchozími vlaky musí ještě zůstat stát).
Ovšem několikrát jako "druhému" mi na té Bertramce padlo "stůj" těsně před nosem a (pro nemožnost bezpečného zastavení) jsem pokračoval dále a to (díky courajícímu se kolegovi předemnou) zdaleka ne maximální rychlostí povolenou pro ten konkrétní úsek a přesto jsem všechna další SSZ "stihl" = začátek volna na SSZ Bertramka DC je správně, ale konec by mohl být určitě alespoň o 20 (né-li 30) sekund později.
Re: křižovatky s antipreferencí
Měl bych dotaz ohledně SSZ na Bertramce. Tramvaje a auta zc mají volno, nicméně pokud jede tramvaj dc má stůj. Volno jí padne klidně i 1 za 3 minuty a následně pak pustí jen 1 soupravu. Tudíž pokud stanicují soupravy 2, tak další musí opět čekat. Přičemž v opačném směru ty 3 minuty svítí stále volno. Ví někdo proč to tak je?
Re: křižovatky s antipreferencí
Asi pilotní projekt. (Postaveno, vyzkoušeno, zapomenuto...)
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6705
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatky s antipreferencí
No já vim že to tam je dlouho, už hóóóódně jar tamtudy jezdim, ale pořád za tim vidim nějaký příčiny, o kterých ovšem nemám naprosto šajn, tak proto se ptam...
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatky s antipreferencí
Jo, tam je to síla... Široko daleko žádný autobus, ale jeho čočky pořád svítí na volno a drží všechno.... Čtrnáct let co jezdímdemon píše:Jaký smysl má vůbec tak masivní "preference" autobusů na křižovatce Starostrašnická - V Olšinách ?
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6705
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatky s antipreferencí
Jaký smysl má vůbec tak masivní "preference" autobusů na křižovatce Starostrašnická - V Olšinách ?
Autobus tam stejně projede tak maximálně jeden co 3 cykly a tramvaje stejně jako auto to neúměrně zdržuje.
Navíc to tramvajím ani v jednom směru naprosto nevychází do jízdy a kontrolní bod na Strašnické tomu dodává korunu...
Autobus tam stejně projede tak maximálně jeden co 3 cykly a tramvaje stejně jako auto to neúměrně zdržuje.
Navíc to tramvajím ani v jednom směru naprosto nevychází do jízdy a kontrolní bod na Strašnické tomu dodává korunu...
Re: křižovatky s antipreferencí
Na Vršovická x Petrohradská to pomohla do centra, ale ve směru z centra se to naopak zhoršilo!
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference MHD
Tak si to zkus přečíst ještě jednou.
Re: Světelná závora Staroměstská
O čem to mluvíš?Fořtík píše:Poslední dobou (cca týden) nefunguje Staroměstská jako světelná závora, ale volně pouští auta jako před úpravou na závoru. Škoda, upgrade na závoru neměl chybu!
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Světelná závora Staroměstská
Poslední dobou (cca týden) nefunguje Staroměstská jako světelná závora, ale volně pouští auta jako před úpravou na závoru. Škoda, upgrade na závoru neměl chybu!