Bohužel nejrůznější ostrůvky a zúžování vjezdů do křižovatek jsou důsledkem norem čsn 736102 a 736110, které v zájmu "zvyšování bezpečnosti chodců" požadují co nejkratší přechody pro chodce a magistrát s policií na těchto normových hodnotách trvají často i na místech, kde to podle mého názoru není vysloveně nutné ani podle výše uvedených norem. Že na to potom všichni řidiči nadávají, je věc jiná. A každý to potom s chutí hodí na projektanta, který pouze udělal to, co se po něm požadovalo, a bez čeho by mu magistrát projekt neschválil. Rozšířit silnici na úkor chodníků by mě na některých místech taky napadlo, ale na magistrátu je to (asi z politických důvodů) neprůchodné, a investor (TSK) nemá na nic peníze.Bobek píše: Taky mě sejří semafor Černokostelecká x Úvalská x Limuzská a hlavně ostrůvek v Limuzské, kvůli kterému stačí dvě auta, co se bojí pořádně si najet do křižovatky (nebo jedna 133), a na celý (byť nyní delší) cyklus neprojede už ani kolo. Roztomilé taky je, když ve štrůdlech v obou směrech trčí x plných autobusů a na hlavní se prodlužuje volno z centra prázdné tramvaji, pak padne zelená v relaci Úvalská-Černokostelecká zc, pak se vloží volno pro další prázdnou tramvaj... Ráno tam není problém chytit sekeru i přes pět minut. Místa pro řešení je přitom kolem křižovatky habakuk, ale to by se muselo chtít.
Na křižovatce Černokostelecká - Úvalská - Limuzská se dokonce někdy v loňském roce mělo dělat místní šetření se zkouškou průjezdnosti KB Soru. Obrys budoucího ostrůvku byl tehdy asi vytyčen nějakými kužely. Nebyl jsem ale u toho, tak víc nevím. Na této křižovatce bylo taky původně požadováno upřednostnění preference autobusů před preferencí tramvají. Na vlastní uši jsem to slyšel na jednání na mhmp (za přítomnosti dpp). Nakonec tam ale prý na nátlak jistých lidí z dpp byla upřednostněna preference tramvají. Víc jsem se o tuto křižovatku již nezajímal. Bohužel dpp taky sám neví, co vlastně chce, a často své požadavky několikrát změní.