Linkové vedení
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Jakub
- Uživatel
- Příspěvky: 480
- Registrován: 22.12.2007 23:43
- Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.
Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy
Zase tak jednoduchý mi ten návrh nepřijde. Ale hlavně zase nechápu, proč? Bylo by možné uvést nějaké zdůvodnění, proč by se měly linky trasovat zrovna takhle? Bez toho je to vlastně zcela k ničemu a řadí se to do skupiny návrhů předchozích.
Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy
Mám jednoduchý metrolinkový návrh:
Tramvajové linky jsou rozděleny do čtyř skupin
a)Metrolinky
interval:4 špičky,5 sedlo,7-8 v sobotu přes den a v neděli odpoledne,15 v neděli dopoledne,10 celotýdně večer
1 Bílá Hora-Palmovka-Nádraží Vysočany-Lehovec (každý druhý spoj jen v trase Vypich-Nádraží Vysočany)
2 Divoká Šárka-Hradčanská-Sparta-Stross.-Nám.republiky-Hlavní nádraží-Flora-Olšanské hřbitovy (každý druhý spoj je v provozu jen v trase Olšanské hřbitovy-Červený vrch)
9 beze změny (všechny spoje v celé trase)
10 Vozovna Kobylisy-Kobylisy-Želivského-Vozovna Strašnice-Nádraží Hostivař (každý druhý spoj je v provozu jen v trase Palmovka-Nádraží Strašnice)
16 trasa beze změny ( každý druhý spoj veden pouze v úseku Kotlářka-Vápenka)
17 trasa beze změny (pásmování beze změny)
22 trasa beze změny (v PD ráno jsou všechny spoje vedeny v celé trase,v ostatních obdobích je každý druhý spoj veden jen v úseku Malovanka-Kubánské nám.)
Vypravení:
1 v PD kratší spoje sóla,o víkendu všechny sóla
2 kratší spoje sóla
9 soupravy
10 v PD soupravy,o víkendu sóla
16 soupravy
17 v PD soupravy,o víkendu kratší spoje sóla
22 soupravy
b) částečné metrolinky
interval:8 špičky,10 sedlo,So a Ne odpoledne 7-8,NE dopoledne 15,večer 10
vypravení:PD soupravy,víkend sóla
trasy:linky 7 a 11 beze změny
c)klasické linky
interval:8 špička,10 sedlo,15 víkend,20 večer
3 beze změny
8 Podbaba-Štros-Vltavská-Těšnov-Florenc-Starý Hloubětín
12 beze změny
14 beze změny
15 Petřiny-Vozovna Střešovice-Palmovka-Spojovací
18 beze změny
19 Sídliště Ďáblice-Kobylisy-Palmovka-Invalidovna-Florenc-Václavské nám.-Karlovo nám.-Albertov-Kubánské nám.
20 beze změny
Vypravení:
linka 8 v PD soupravy,o víkendu sóla,ostatní vždy soupravy
d)posilové linky
různé intervaly,různá vypravení
4 beze změny,všechny spoje na smíchovské nádraží,provoz rozšířen,jezdí v sobotu přes den a neděli odpoledne v intervalu 15 minut,o víkendu sóla
5 trasa dnešní 2 (Podbaba-Petřiny),interval 8 špička,20 sedlo,v jiném období nejede,sóla
6 trasa i rozsah provozu beze změny (interval 12 minut),sóla
13 barrandov-řepy, ranní špička,8 minut,sóla
21 trasa,interval,rozsah provozu i vypravení beze změny
Původně jsem zamýšlel vytvořit M12 a zrušit 14 a 20,ale od této myšlenky jsem nakonec upustil.
Tramvajové linky jsou rozděleny do čtyř skupin
a)Metrolinky
interval:4 špičky,5 sedlo,7-8 v sobotu přes den a v neděli odpoledne,15 v neděli dopoledne,10 celotýdně večer
1 Bílá Hora-Palmovka-Nádraží Vysočany-Lehovec (každý druhý spoj jen v trase Vypich-Nádraží Vysočany)
2 Divoká Šárka-Hradčanská-Sparta-Stross.-Nám.republiky-Hlavní nádraží-Flora-Olšanské hřbitovy (každý druhý spoj je v provozu jen v trase Olšanské hřbitovy-Červený vrch)
9 beze změny (všechny spoje v celé trase)
10 Vozovna Kobylisy-Kobylisy-Želivského-Vozovna Strašnice-Nádraží Hostivař (každý druhý spoj je v provozu jen v trase Palmovka-Nádraží Strašnice)
16 trasa beze změny ( každý druhý spoj veden pouze v úseku Kotlářka-Vápenka)
17 trasa beze změny (pásmování beze změny)
22 trasa beze změny (v PD ráno jsou všechny spoje vedeny v celé trase,v ostatních obdobích je každý druhý spoj veden jen v úseku Malovanka-Kubánské nám.)
Vypravení:
1 v PD kratší spoje sóla,o víkendu všechny sóla
2 kratší spoje sóla
9 soupravy
10 v PD soupravy,o víkendu sóla
16 soupravy
17 v PD soupravy,o víkendu kratší spoje sóla
22 soupravy
b) částečné metrolinky
interval:8 špičky,10 sedlo,So a Ne odpoledne 7-8,NE dopoledne 15,večer 10
vypravení:PD soupravy,víkend sóla
trasy:linky 7 a 11 beze změny
c)klasické linky
interval:8 špička,10 sedlo,15 víkend,20 večer
3 beze změny
8 Podbaba-Štros-Vltavská-Těšnov-Florenc-Starý Hloubětín
12 beze změny
14 beze změny
15 Petřiny-Vozovna Střešovice-Palmovka-Spojovací
18 beze změny
19 Sídliště Ďáblice-Kobylisy-Palmovka-Invalidovna-Florenc-Václavské nám.-Karlovo nám.-Albertov-Kubánské nám.
20 beze změny
Vypravení:
linka 8 v PD soupravy,o víkendu sóla,ostatní vždy soupravy
d)posilové linky
různé intervaly,různá vypravení
4 beze změny,všechny spoje na smíchovské nádraží,provoz rozšířen,jezdí v sobotu přes den a neděli odpoledne v intervalu 15 minut,o víkendu sóla
5 trasa dnešní 2 (Podbaba-Petřiny),interval 8 špička,20 sedlo,v jiném období nejede,sóla
6 trasa i rozsah provozu beze změny (interval 12 minut),sóla
13 barrandov-řepy, ranní špička,8 minut,sóla
21 trasa,interval,rozsah provozu i vypravení beze změny
Původně jsem zamýšlel vytvořit M12 a zrušit 14 a 20,ale od této myšlenky jsem nakonec upustil.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy
Bobik: Asi tak, všichni si jídlo nosili. Automaty na jídlo jsou krásná věc, ale až na to, že tam stejně máš max bagetu, která je dražší v lepším případě jenom o půlku.
Tomuhle se bohužel říká pokrok. Místo, aby jste byli 8-11 hodin na svém voze, schovaní před nepřízní počasí, máte volno, můžete si něco zařídit, ale ve výsledku stejně koukáte na zastávce...
Upřímně kolikrát si něco zařizujete? Složenky jednou do měsíce, do banky jednou za 3 - 5 let pro kartu atd. Zvlášt když máte turnusy a máte možnost mít volno v pracovní den.
Tomuhle se bohužel říká pokrok. Místo, aby jste byli 8-11 hodin na svém voze, schovaní před nepřízní počasí, máte volno, můžete si něco zařídit, ale ve výsledku stejně koukáte na zastávce...
Upřímně kolikrát si něco zařizujete? Složenky jednou do měsíce, do banky jednou za 3 - 5 let pro kartu atd. Zvlášt když máte turnusy a máte možnost mít volno v pracovní den.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy
Já tomu tedy taky nějak nerozumím, ale dřív byla pauza na konci, svačinu si odjakživa byl každej zvyklej nosit sebou a dokud se nezavedla ta blbost s metrolinkama, tak se ani moc popojíždět nemuselo, někde vůbec, někde tak 1x, maximálně 2x. Zajímavý je, že kromě několika hodně málo jedinců to nikdy nikomu žádný problém nedělalo.
Bordel v tom začali dělat metrolinky. To se pak nedivím, že se lidi čertí, když se nedá ani si dojít v klidu na záchod, aniž bys ucpal půl smyčky.
Bordel v tom začali dělat metrolinky. To se pak nedivím, že se lidi čertí, když se nedá ani si dojít v klidu na záchod, aniž bys ucpal půl smyčky.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy
Anketa byla pro všechny, nejen pro Ospeu a co jsem tak nahlížel, nebylo to zdaleka jednoznačné. Každopádně jsem byl proti střídání u vozovny, ale co naděláš...Fořtík píše:Omyl. Současné hopsání na 11 je dílem OSPEA Strašnice, kde se v anketě pořádané zdejší buňkou pro oddělení od vozu vyslovilo cca 80 řidičů...
Jelikož je 22 na hlavní a "styl 40" tak rozhodně není nutný, dost pochybuju i o možnosti projetí takovou rychlostí, už jen protože výhybka v tomhle směru při rychlosti >15 ráda nehází, navíc na Újezdě nemá 22 KB, tak není důvod aby tam čekala.BerryML píše:...když mě na Lazarský předjela 22 stylem 40 přes křížení a nejprve na Národní třídě mi nadělila minutu a následně na Újezdě další až 3 a někdy i víc...
Mě tam naopak nejednou směrem DC ořezala o 2-3 minuty l.12...
- BerryML
- Uživatel
- Příspěvky: 438
- Registrován: 27.3.2008 16:25
- Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy
Pardon. Zapoměl jsem dodat Strašnice. Ale vzhledem k tomu, že celá OSPEA má sídlo ve strašnicích, považoval jsem to za samozřejmost.....Fořtík píše:Omyl. Současné hopsání na 11 je dílem OSPEA Strašnice, kde se v anketě pořádané zdejší buňkou pro oddělení od vozu vyslovilo cca 80 řidičů. Naopak, OSPEA Pankrác byla proti a pro přestávky na konečné bylo asi 140 řidičů, přesně 3 byli pro hopsání. Bohužel to dopadlo, jak to dopadlo. Snad se to výhledově změní...BerryML píše:Co vím, tak zdaleka nejvíc a nejhlasitěji řvala OSPEA.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy
Omyl. Současné hopsání na 11 je dílem OSPEA Strašnice, kde se v anketě pořádané zdejší buňkou pro oddělení od vozu vyslovilo cca 80 řidičů. Naopak, OSPEA Pankrác byla proti a pro přestávky na konečné bylo asi 140 řidičů, přesně 3 byli pro hopsání. Bohužel to dopadlo, jak to dopadlo. Snad se to výhledově změní...BerryML píše:Co vím, tak zdaleka nejvíc a nejhlasitěji řvala OSPEA.
- BerryML
- Uživatel
- Příspěvky: 438
- Registrován: 27.3.2008 16:25
- Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy
Co vím, tak zdaleka nejvíc a nejhlasitěji řvala OSPEA. Ale já se nedivím. Když jsme v Motole měli jedenáctku, tak mi přestávku ve Strašnicích naprosto znechutil jeden kolega, který na celou výpravnu řval o tom, jaký jsou Strašnice chudáci, že mají takřka pořád jen 22 a že jim tam pořád najíždí devítka a drbe je. Nebral jsem to vážně, ale pokaždý, když mě na Lazarský předjela 22 stylem 40 přes křížení a nejprve na Národní třídě mi nadělila minutu a následně na Újezdě další až 3 a někdy i víc, jsem si vždycky na toho kolegu vzpoměl a v duchu jsem si řekl: Doufám, že takle jsi spokojený...Bobik píše:Strašnickým? Jak kterým, co jsem slyšel. Smůla je, že se jednalo o hrstku zoufalců, která byla akorát hodně slyšet na patřičných místech a navíc odborově organizována. By mě zajímalo, kolik lidí se k tomu vůbec vyjádřilo a z kolika OO, když jsme u toho.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy
To bude věčnej souboj těch, co rádi popojíždějí na konečných, nohy nahoře a mají svůj klid a těch, co se na konečných vždycky můžou ukousat nudou nemaje co dělat. Ti první by uvítali maximálně stavbu určitého zázemí s toaletami, automaty na občerstvení, ledničkou a mikrovlnkou uprostřed smyček, protože to jim k životu úplně stačí. Ti druzí budou křičet, že se okolo smyček nedá nic koupit ani oběhat pošty, banky a podobně, že přece nebudou mít pauzy v polích... Ovšem kdo z běžných profesí má nárok a hlavně čas i během oběda na zařizování... Popojíždění na konečných by přispělo k optimálnějšímu narovnávání provozních mimořádností, ale zase potřebuje větší vypravení. Střídání uprostřed města ušetří vypravení, ale při mimořádnostech se přestává optimalizovat provoz, ale dispečerují se jen přestávky. Někde ve vzduchu visí kompromis zachování vhodnějších střídacích bodů na začátcích vnějších ramen tratí (Palmovka, Anděl) a budování těch zázemí na konečných. A zpětný mírný nárůst vypravenosti...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy
Strašnickým? Jak kterým, co jsem slyšel. Smůla je, že se jednalo o hrstku zoufalců, která byla akorát hodně slyšet na patřičných místech a navíc odborově organizována. By mě zajímalo, kolik lidí se k tomu vůbec vyjádřilo a z kolika OO, když jsme u toho.
- BerryML
- Uživatel
- Příspěvky: 438
- Registrován: 27.3.2008 16:25
- Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy
Jen tímhle to není. Ono je to i o tom, že řidiči z různých vozoven mají o přestávkách úplně jiné mínění. Viz třeba příklad přestávek na lince 11. Jakmile se zrušilo oddělení od vozu, hnedle se to Strašnickým znelíbilo, a nemyslím, že by to bylo tím, že by měli daleko do krámu. To samé se dlouho spekujuje o lince 9. JPT už dlouho slibuje, že na 9 budou střídané přestávky na Andělu, ale jistá vozovna pořád poukazuje na problém, že střídcí místnost je daleko a má malou kapacitu. Přitom střídat tam linku 10 o výluce problém nebyl....
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy
I.P.P. nikdo nezruší. Podniku to vyhovuje, protože si může stříhat šichty jak se mu hodí. A že to celé v té oblasti (resp. současný systém směn) je nesmysl nikoho nezajímá. Buďme rádi že se podařilo alespoň něco.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy
9001: Ono je otázka co je reálné prosadit a (dle mých informací) kdysi snaha odborů proti IPP podávat námitky byla! Neznalí si sice často myslí, že DP řídí odbory, ale to je naprosto totální nesmysl! Co se jejich činnosti týče, tak je to (jako každé jiné) jednání dvou subjektů (či jejich skupin), které se často ne a ne, kvůli velmi rozdílným názorům, shodnout - nakonec občas, jako s tím IPP, to skončí nějakým kompromisem.
Úvaha OO je asi taková - bude-li místnost podstatně blíže zastávkám, tak se řidičům vyplatí do ní dojít i jen kvůli volným 15-ti minutám. Pauza je často cca 30 a cca 15 minut může trvat na IPP oblíbená návštěva nějakého stravovacího zařízení a poté mají řidiči nyní dvě reálné možnosti - buď zbytek času blokovat místo v nich či jít "stepovat" ven na zastávku, protože jít Na Bojiště vzdálené cca pět minut chůze jedním směrem se prostě kvůli pěti minutám nevyplatí! Dá se logicky očekávat, že spokojenost řidičů se alespoň trochu zlepší, protože budou mít reálnou(praktickou) možnost pohodlného schování se před nepříznivým počasím i dotěrnými pohledy a dotazy cestujících.
Úvaha OO je asi taková - bude-li místnost podstatně blíže zastávkám, tak se řidičům vyplatí do ní dojít i jen kvůli volným 15-ti minutám. Pauza je často cca 30 a cca 15 minut může trvat na IPP oblíbená návštěva nějakého stravovacího zařízení a poté mají řidiči nyní dvě reálné možnosti - buď zbytek času blokovat místo v nich či jít "stepovat" ven na zastávku, protože jít Na Bojiště vzdálené cca pět minut chůze jedním směrem se prostě kvůli pěti minutám nevyplatí! Dá se logicky očekávat, že spokojenost řidičů se alespoň trochu zlepší, protože budou mít reálnou(praktickou) možnost pohodlného schování se před nepříznivým počasím i dotěrnými pohledy a dotazy cestujících.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy
Jo odbory nezastavíš. To je spíš nenapadlo protestovat vůči IPP jako celku? Ted je sice hezký, že máte místo blíž, ale zásadní problém pořád zůstává.
Re: Denní linkové vedení - připomínky a návrhy
jj, je to pravda. Je to po nátlaku odborů, dneska proběhlo šetření na místě. Nová místnost je na Lublaňské 55.MM-Mikulovsky píše:Co je pravdy na informaci, že DP připravuje ve spolupráci s Prahou 2 v ulici Lublaňské novou střídací místnost cca 2 minuty chůze od zastávek IPP?