TT Hlubočepy - Barrandov

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od Proxy » 22.6.2011 18:04

Nevím kam to přesunout - musím konstatovat, že plevelíte už ČTYŘI témata se stejnou diskuzí - tak si jedno vyberte, protože zde už to budu mazat

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 22.6.2011 17:58

OMH: Vezmu to odzadu:
1.) Tím, že uvádím důvody možného zmýlení se tramvajáků snižuji jejich inteligenci? Vysokoškolsky vzdělaní lidé - např. doktoři se nikdy nemýlí? Jak to, že i do médií se dostávají informace, že operovali špatný z párových orgánů? A to přeci mají někde napsané co a proč se má operovat - snad nechceš tvrdit, že vysokoškolsky vzdělaní doktoři ani neumí číst, což by bylo snižováním inteligence!
2.) Rozhodně jsem si nikdy ani nemyslel - natož abych to řekl, že řidiči by měli brát násobek či dokonce násobky nynějšího platu!
Dokonce jsem přesvědčen, že kdyby se vyhlásila stávka kvůli kolektivnímu vyjednávání - zvýšení platu, tak účastnit se bude menšina (max. 45%), protože si prostě většina uvědomuje, že republikově jsme nad průměrem.
3.) a) Řekl bych, že dříve bylo zvykem, že právě každý řidič byl vyškolen na pár linek a ostatní jej nezajímaly.
b) Nyní jsou všichni řidiči TRAM DPP z kurzu vyškoleni na znalost celé sítě TT a průběžně seznamováni se stálými i dočasnými trasami všech TRAM linek, čímž zvládají orientaci v provozu.
4.) a) Náročnost povolání řidiče je zejména v udržení neustálého soustředění a pohotovosti až 13ti hodinovou směnu, jenže psychology je dokázáno, že to je (i s BP) skoro nemožné a rozhodně velmi vysilující.(Naštěstí tak dlouhé směny jsou výjimečné, ale i deset hodin je dost.)
b) Flexibilní jsou dnešní řidiči v DPP (a, dle doslechu, asi i dalších DP) rozhodně - páč jinak by nedokázali nastupovat na směny dle naprosto nepravidelného rozpisu směn, který má za následek naprosto nevhodný nepravidelný spánkový a stravovací režim! Proč není zaveden u řidičů DPP, alespoň trochu, lepší cyklus = směnému provozu (aby měli od jednoho volna k druhému volnu ranní směny, mezi dalšími volny dělené a pak odpolední + s podmínkou, že před volnem by se dávala směna co nejkratší, páč už jsou dost unaveni)?

PS: Jsme mimo vlákno - nebylo by možno to někam (asi "Kam s ním...")asi od tohoto příspěvku včetně až sem přesunout?
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 22.6.2011 22:32, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od OMH » 22.6.2011 17:11

MMM: Ano, nejde o život, sjetí z trasy.
Já jen mluvím o tom, že buď je profese tramvajáka náročná a řidič u ní musí přemýšlet. Zvládat se orientovat v provozu, být pohotový a flexibilní.
A nebo je to dělnická profese, kdy tramvaják je jako člověk u pásu a umí je jedno. Jezdit linku 12. Ale běda, když má jet 20, to musí jet vyškolený kolega.
Dle vašeho vyjádření spíš inteligenci tramvajáků shazujete a zároveň byste chtěl, aby brali min. 3x tolik ;) A to prostě nejde.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 22.6.2011 16:46

Fořtík píše:
9001 píše:Ale asi takhle. Když se ta linka vytvoří, jak se vytvoří, tak musí 99% procent vlaků projet správně. Nedá se brát paušální omluva, chudák řidič toho má hodně. Prostě je to jeho poviností jako další věci.
Souhlasím, ač je to někdy na palici, jako řidič to prostě zvládnout musíš. Romane, nemůžeš brát Milana zase tak vážně, vzpomeň si na loňský thriller Výjezd ze Smíchovského nádraží.
Asi jsem nebyl plně pochopen - samozřejmě povinností řidiče je také přepravit cestující po předem dané trase, ale prostě nastanou občas (ve srovnání s celkovým počtem spojů) situace, kdy to nejde ať již z důvodu mimořádného odklonu či popletení řidiče. V obou případech se žel cestující trochu budou muset projít + v druhém to stojí řidiče prachy, ale všichni jsou živý a zdravý a to je přeci to hlavní.
Jak se říká - "KDYŽ NEJDE O ŽIVOT, JDE O HO.NO."

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od Fořtík » 22.6.2011 9:55

9001 píše:Ale asi takhle. Když se ta linka vytvoří, jak se vytvoří, tak musí 99% procent vlaků projet správně. Nedá se brát paušální omluva, chudák řidič toho má hodně. Prostě je to jeho poviností jako další věci.
Souhlasím, ač je to někdy na palici, jako řidič to prostě zvládnout musíš. Romane, nemůžeš brát Milana zase tak vážně, vzpomeň si na loňský thriller Výjezd ze Smíchovského nádraží.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od 9001 » 22.6.2011 0:32

MM- Tohle se dá i částečně pochopit. Škoda že jsem nechodí žižkovští. 4 dny devítka a 5 den 16 a šup na NNŽ doprava.

Ale asi takhle. Když se ta linka vytvoří, jak se vytvoří, tak musí 99% procent vlaků projet správně. Nedá se brát paušální omluva, chudák řidič toho má hodně. Prostě je to jeho poviností jako další věci.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 21.6.2011 23:25

OMH píše:
MM-Mikulovsky píše:... vysoká pravděpodobnost problému v orientaci řidičů jakou linku momentálně jedou...
Na jednu stranu se řidiči ohánění velkou zodpovědností, jak musí být stále ve střehu a na druhou stranu naznačuješ, že řidič je dělník u pásu, který si neumí poradit se změnou režimu? ;)
To jsem zase píchl na vosího hnízda :D
Tak si vyzkoušej jet opakovaně (3x, 4x) nějakou trasu ("kolečko") z bodu A do bodu B, takže cca polovinu trasy jedeš dvojnásobně často (případně několik dní - 2, 3 jezdit jedno kolečko a pak další jiné částečně s ním podobné) a prostě se ti chtě nechtě minimálně jednou "zamotá hlava" - zejména, když tě někdo něčím rozptýlí/poplete Což se ti stane lehce při neustálé ostražitosti, jestli se ti někdo někde neřítí do tvé dráhy, kterou nedokážeš změnit (a to i zpoza rohu či protijedoucí TRAM - jako mne dnes v Hlubočepých DC při vyjíždění na "mé volno" na komunikaci). A zodpovědnost má řidič samozřejmě za zdraví a životy vlastních cestujících i ostatních účastníků provozu - proto má důvod skutečně být ostražitý co se ohlídání bezpečí cestujících týče. Takže uhlídání trasy je viditelně až druhořadý úkol - a prostě jednou začas se to skoro každému (stejně jako neuhlídání chování ostatních - viz. příspěvek demona ve vlákně Nehody) uhlídat nepodaří.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od OMH » 21.6.2011 21:33

MM-Mikulovsky píše:... vysoká pravděpodobnost problému v orinetaci řidičů jakou linku momentálně jedou...
Na jednu stranu se řidiči ohánění velkou zodpovědností, jak musí být stále ve střehu a na druhou stranu naznačuješ, že řidič je dělník u pásu, který si neumí poradit se změnou režimu? ;)

To jsem zase píchl na vosího hnízda :D

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 21.6.2011 21:26

Proxy píše:
MOp píše:Kdyby nebyly prestavky s oddelenim od vozu, mohl byt zajimavy prujezdny model 20+12 Sarka - Smichac - Palmovka a zpet. :-)
A mělo by to nějaký význam, kromě toho, že tam bylo sjetí jako máku? :wink:
No to snad né - na Malostranské, kde se oddělují trasy l. 12 a 20 je ROV, ale byla by jistě (dle vlastní zkušenosti s Kubáň - náhradní Stírka 24/14 Hercovka - Barrandov, jenž měla samozřejmě společný úsek Masaryčka - Moráň, který byl právě ukončen EOV) vysoká pravděpodobnost problému v orinetaci řidičů jakou linku momentálně jedou a podle toho správně podávat rady na případné dotazy neznalých cestujících.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od Proxy » 21.6.2011 20:57

MOp píše:Kdyby nebyly prestavky s oddelenim od vozu, mohl byt zajimavy prujezdny model 20+12 Sarka - Smichac - Palmovka a zpet. :-)
A mělo by to nějaký význam, kromě toho, že tam bylo sjetí jako máku? :wink:

martyn
Uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: 02.12.2006 23:31
Bydliště: Praha 13-Stodůlky
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od martyn » 21.6.2011 20:05

Pardon, samozřejmě půjde o wanu a vlek. Jestli to bude pankrácké nebo vokovické RP(.V) fakt netuším.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 21.6.2011 19:56

martyn píše:...., které doplní souprava wan (garantované NP pořadí).
To už u DPP neplatí, že se wany nesmí spolu spojovat? Nebude spíš každá ze dvou kusů spojena s nějakým PA RP (i když osobně bych preferoval dočasné přeřazení dvou VO souprav včele s wanou PA a naopak jedné soupravy PA RP do VO).
PS: Ruční sklopná plošina v druhém voze je tak nepraktická, že během jednoho vyklopení by utekly i tři minuty odpoledního špičkového intervalu.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od MOp » 21.6.2011 15:03

Kdyby nebyly prestavky s oddelenim od vozu, mohl byt zajimavy prujezdny model 20+12 Sarka - Smichac - Palmovka a zpet. :-)

martyn
Uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: 02.12.2006 23:31
Bydliště: Praha 13-Stodůlky
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od martyn » 21.6.2011 14:59

Interval NTD 32 v ranní špičce 2-3 minuty, v sedle 5 minut, odpolední špička 3 minuty, večer 10, noc 30 minut, vždy ve 2xT.

Provoz zajistí výhradně pankráčtí řidiči se svými vozy, které doplní souprava wan (garantované NP pořadí). Denní potřeba je 10 souprav (tedy 20 vozů), samozřejmě doplněná o nějakou rezervu.

Čtyřka odkloněna na Kotlářku, l. 12, 14, 20 a 54 zkráceny na Smícháč.

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od 8750 » 21.6.2011 12:14

MM-Mikulovsky píše:...NAT...
A to je co? :lol: Spíš jsi chtěl napsat NTD, že? 8-)

Zamčeno