Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatky s antipreferencí
9001: Jestli se nepletu DPP má nějaký(ké) sypače a ty právě projíždí úseky, užívané z gumokolů jen BUS, do čehož spadají i TT jako Moráň - Palačák či právě Spořilov - Chodovská.
Občas jsou pak vidět i v obratištích TRAM, když si je zavolá např. rychlá rota, že se tam nemůže dostat.
Občas jsou pak vidět i v obratištích TRAM, když si je zavolá např. rychlá rota, že se tam nemůže dostat.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatky s antipreferencí
To mě ted napadlo, jak se vlastně řeší úklid sněhu z TT pojížděných busy? Vím že je léto, ale ted mě to napadlo.
Protože mi přijde docela divné, aby např. po Chodovské jel sypač po TT a silnice zůstala zapadaná a nebo i úsek ke smyčce...
Protože mi přijde docela divné, aby např. po Chodovské jel sypač po TT a silnice zůstala zapadaná a nebo i úsek ke smyčce...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatky s antipreferencí
Tak to asi bude důvod, proč se nám z TT od Spořilova k Chodovské stává dálnice - když jsem teď před pár dny jezdil 11, tak nebylo kolo, že bych tam nepotkal IAD !Martin Šubrt píše:Už jsem to byl prověřovat. Nejpravděpodobnější příčinou je, že při slunečných dnech spustí tramvaj zc svým stínem videodetekci busů dc... A je tam starý řadič, s kterým si nějak údržba už nerozumí, kamery na busy jsou tam naroubované nějak navíc mimo platné DŘ a kdo ví co dalšího. Problém je v řešení... Jinak právě tam jsem si párkrát spustil volno i kroucením zadkem se pod kamerou .romanek763 píše:často zlobí ssz najezd na chodovskou ,rozsvítej se červený ,auta zastavěj a nic nejede .Docela často
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatky s antipreferencí
Už jsem to byl prověřovat. Nejpravděpodobnější příčinou je, že při slunečných dnech spustí tramvaj zc svým stínem videodetekci busů dc... A je tam starý řadič, s kterým si nějak údržba už nerozumí, kamery na busy jsou tam naroubované nějak navíc mimo platné DŘ a kdo ví co dalšího. Problém je v řešení... Jinak právě tam jsem si párkrát spustil volno i kroucením zadkem se pod kamerou .romanek763 píše:často zlobí ssz najezd na chodovskou ,rozsvítej se červený ,auta zastavěj a nic nejede .Docela často
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatky s antipreferencí
Kdo ví, web se nám zas proměnil . Tak třeba porodní bolesti. Jinak http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistr ... mentId=691 - ohledně SSZ je nejlépe se obracet na dva specialisty na dopravní telematiku. ostatní jsou sektoráři pro jednotlivé městské části. Nebo přímo psát Heroudkovi.OMH píše:Nefunguje web MHMP?Láďa píše: No, já jsem psal také, ale přímo na dopravní odbor jsem kontakt nenašel, tak jsem to poslal na nějaký všeobecný mail. Mohl bych rovnou poprosit o mail na dopravní odbor?
Re: křižovatky s antipreferencí
Nefunguje web MHMP?Láďa píše: No, já jsem psal také, ale přímo na dopravní odbor jsem kontakt nenašel, tak jsem to poslal na nějaký všeobecný mail. Mohl bych rovnou poprosit o mail na dopravní odbor?
-
- problémový jedinec
- Příspěvky: 300
- Registrován: 28.1.2011 18:42
- Bydliště: Praha 10
Re: křižovatky s antipreferencí
často zlobí ssz najezd na chodovskou ,rozsvítej se červený ,auta zastavěj a nic nejede .Docela často
Re: křižovatky s antipreferencí
No, já jsem psal také, ale přímo na dopravní odbor jsem kontakt nenašel, tak jsem to poslal na nějaký všeobecný mail. Mohl bych rovnou poprosit o mail na dopravní odbor?kruťák píše:B r a v o !!!9001 píše:Dneska vyřešeno nejlepším možným způsobem. Okolo 9 vypnuto.
Ví někdo zákulisní info, od koho to vzešlo, kdo se o to zasadil? Já jsem napsal pár mailů s určitým obsahem na dopravní odbor a další místa, tak by mě zajímalo, jestli na to mohl mít některý z nich vliv a má-li tedy smysl v tom pokračovat. Případně PM, dík.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatky s antipreferencí
B r a v o !!!9001 píše:Dneska vyřešeno nejlepším možným způsobem. Okolo 9 vypnuto.
Ví někdo zákulisní info, od koho to vzešlo, kdo se o to zasadil? Já jsem napsal pár mailů s určitým obsahem na dopravní odbor a další místa, tak by mě zajímalo, jestli na to mohl mít některý z nich vliv a má-li tedy smysl v tom pokračovat. Případně PM, dík.
Re: křižovatky s antipreferencí
9001 píše:Dneska vyřešeno nejlepším možným způsobem. Okolo 9 vypnuto.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatky s antipreferencí
Dneska vyřešeno nejlepším možným způsobem. Okolo 9 vypnuto.
Re: křižovatky s antipreferencí
No, toto je problém vložené fáze, která zde má délku max. pouze 5 s, což činí délku volna pro TRAM max. 10 s. Pokud jede první tramvaj a extrémně se necourá, neměl by být problém a SSZ počká. Pokud jedou dvě krátce za sebou, tak bohužel SSZ čeká i na tu druhou tramvaj, která volno nejspíše nemůže stihnout. Systémový problém. Řešením je jiný způsob tvorby algoritmu (v podstatě tzv. splítková logika), přidání kontaktu a prodlužovat jen od něj, nebo možnost výrazně prodloužit vloženou fázi (volno až na cca 25 s). Pak by ale bylo dobré, aby v ní jela i souběžná auta od Vinohradské. Je zkušební provoz, takže teď je možnost aspoň něco upravovat. Každopádně ve většině vložených fází a jejich těsném okolí jede jen 1 tramvaj, takže se jedná o problém minoritní.chemik píše:Doovlil bych si připodotknout, že toto opravdu není dobrý nápad. Dnes se mi to podařilo dvakát, Já na tachu 50 a pár metrů před čumákem na stůj a současně auta žlutá a zelená...Bobek píše:Ze stálého repertoáru nového SSZ u NNŽ bych za mimořádně nedobrý nápad označil stav, kdy současně padá tramvajové stůj a už se rozsvěcí žlutá pro odbočení aut vlevo. Ano, na hřbitov je to kousek, ale proč to takhle provokovat...
Odsunout začátek žlutočervené pro levé odbočení po skončení volna pro tramvaj je jistě ke zvážení. Že je rozdíl 0 s, jsem si nevšiml.
Dnes jsem tam byl, a když jsem viděl, jak přijíždí skupiny vozidel, napadla mě i možnost izolovaného řízení, které obecně znamená pro preferenci větší prostor.
Na druhou stranu se podařilo, že semafor tramvaje skutečně preferuje, tedy prodlužuje, vkládá. A předvybírá kolizní fázi. To je třeba vidět. Obecně se nestává, že by HLAVNÍ fáze skončila tramvaji před čumákem.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatky s antipreferencí
Samozřejmě, že je chyba především na straně samotné TSK a města, takovej čurbes jako tady není nikde jinde. Navíc ohledně nepochopení jsem měl na mysli spíše jiného autora DŘ . Pokud vezmu tvé kolegy, s nimi je ještě luxusní spolupráce, přestože to mezi jistými šéfy maličko skřípalo, při níž se řeší konkrétní věci. A pochopitelně chyba není na vaší straně, chyba je na straně města, že postavilo smlouvu jak je a teď svůj chaos s chutí hází všude okolo. S podatelnou a zadáváním staveb SSZ asi těžko něco někdo udělá, neb to je součást staré TSK, kam se ze všech sil pořád snaží ÚDI nepatřit, a kam taky prostě nepatří. Ostatně opravdu velmi nerad bych kdykoliv komukoliv zadával stavbu SSZ, z nichž s 80% ÚDI nesouhlasí. Rád bych naopka zadal vykopání a odvezení cca 200 SSZ. Copak myslíš, můžu? Jinak aby to nevyznělo, že tu kritizuju všechny okolo a zbytky ÚDI jsou svatý - tak to ani náhodou, v aktuální podobě jsme skutečně na zrušení, nepřinášíme městu vůbec nic a naprosto v klidu by se bez nás obešlo. Lidi, co něco uměli, odešli, nebo rezignovali, takže tu není nikdo, kdo by potřebné úkoly mohl kvalitně plnit. Možná za 3 až 5 let by se dalo znovu vybudovat to, co t bylo naposled někdy v roce 1995.JaHu píše:Ona ta chyba je i uvnitř samotné TSK. Mohl bych jmenovat případ(y), kdy projektant musel narychlo udělat změnu DŘ a tato dokumentace potom ležela skoro půl roku někde na podatelně TSK. Nehledě na to, že stále chybí z TSK zadání pro některé SSZ, které mají být realizovány ještě v letošním roce.
To, že by ing. J.A. z TSK udělal některé věci v DŘ jinak nebo že "nejsme schopni pochopit, co autor udělal...", ještě automaticky neznamená, že jde o chyby autora DŘ.
Re: křižovatky s antipreferencí
Ona ta chyba je i uvnitř samotné TSK. Mohl bych jmenovat případ(y), kdy projektant musel narychlo udělat změnu DŘ a tato dokumentace potom ležela skoro půl roku někde na podatelně TSK. Nehledě na to, že stále chybí z TSK zadání pro některé SSZ, které mají být realizovány ještě v letošním roce.Martin Šubrt píše:Pokud dostaneme něco k vyjádření dřív, než je to postaveno, což se dosud celkem často i stávalo , jsme schopni tam najít dvě tři nejkřiklavější chyby a tak u jedné z nich vybojovat nápravu. ... Ale popravdě, vzhledem k tomu, že vyjadřovačky děláme často ze dne na den, už ani tak nemíváme šanci ve vývojácích najít nějaké problémy. Dokonce jsou SSZ, kde již nejsme schopni pochopit, co autor vlastně udělal...
To, že by ing. J.A. z TSK udělal některé věci v DŘ jinak nebo že "nejsme schopni pochopit, co autor udělal...", ještě automaticky neznamená, že jde o chyby autora DŘ.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatky s antipreferencí
Většinu SSZ odrazítkuje a vlastně "vyprojektuje" (rozuměno dosáhne u projektanta to, co si přeje) odbor dopravy MHMP (dva pánové specialisté na dopravní telematiku). V některých případech odbory dopravy městských částí (na komunikacích v majetku těchto částí). Papírově pak SSZ spravuje TSK, ale město na to má smlouvu s Eltodem, takže město a TSK už více méně ztratilo přehled i kolik SSZ vlastně má a spoléhá se na Eltodo, které ale zas neudělá nic navíc a bez pokynu podloženého nějakou citací z té smlouvy na 15 let... Stížnosti proto směřovat na odbor dopravy MHMP. Koncepci, smysl a logiku SSZ už nemá na starosti nikdo.ElWapp píše:Martin Subrt: Muzu se zeptat, jak to tedy funguje, jaky organ ma dnes svetelne krizovatky opravdu na starosti? To pro pripad, ze bych si chtel postezovat pravym "vinikum"...